Schoonfamilie

02-07-2009 16:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Het is je vriend zijn moeder en ze heeft zich, op jouw versie van het verhaal afgaand, behoorlijk misdragen.

Voor je vriend is dit erg lastig, maar ik zou aan hem vragen om te bemiddelen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:mamaa1984 schreef op 02 juli 2009 @ 16:29:

En verlang nu meer dan ooit naar de ballen die ik gewoon niet heb.

Nee, jij niet, maar je vriend wel. En dat mag hij ook wel wat meer laten zien. Kom op zeg, ik begrijp niet dat hij het toelaat dat zijn moeder zich zo gedraagt t.o.v. jou/jullie.
Ik snap niet wat jij daar in huis zat te doen terwijl die moeder er was en hij blijkbaar niet. Wat was er mis met gewoon in je eigen huis blijven?

Of had je je eigen huis opgezegd en was je op stel en sprong bij hem ingetrokken?

Maar wat je ook van die moeder vindt: zijn huis dus aan hem om te bepalen of zijn moeder daar dagelijks welkom is. Dat is niet aan jou! Had de eer aan je eigen gehouden en was dus gewoon op jezelf blijven wonen.

Verder heb jij niks met dat mens te maken, dus als jij de baby niet aan haar wilt laten zien is dat jouw keus.
Behalve dan dat 'dat mens' wel de oma van de baby is en ze er dus wél iets mee te maken heeft.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mijn god, en zo'n vent moet een kind gaan opvoeden? Wat een slappe eikel is dat zeg.

Ik vind trouwens niet dat een opa of oma per definitie iets met kleinkind te maken moet hebben. Niet ten koste van alles.
.
Ik zou nog bozer op hém worden. Aan hem ga je echt wat hebben. Ik zou maar vast wat dingen afspreken over de bevalling, een ander topic in mijn hoofd hebbende....
Ging even niet goed ik reageerde op de reactie van elninjoo..
Hij kan toch met zijn moeder gaan praten? Kan 'ie het mooi een keer voor jou opnemen ipv zich afzijdig te houden. Lekker makkelijk zeg...Flapdrol!
stel van te voren een aantal duidelijke omgangsregels op voordat je gaat bevallen en bespreek deze met je vriend. Laat haar niet te vroeg naar je bevalling komen, want dat lijkt mij niet zo handig met je hormonen?? (ik ben nooit bevallen).

Je kan dan altijd terugvallen op de regels tov je vriend. Ook kan je van te voren richting je schoonfamilie laten weten wat je wel en niet van ze verwacht. Een keer en duidelijk. Nog beter: je laat je vriend dit doen, het is zijn familie. Ze vinden het vast stom, overdreven, etc. maar dat is hun probleem. Raar vind je ze toch al en zij jou waarschijnlijk ook .

veel succes!
Ik zou eens een stevig gesprek voeren met die lamzak vent van je. Wat heeft hij gedaan toen zijn mams je spullen aan het inpakken was??? Komt op mij over als een mama's kindje die nog echt niet volwassen genoeg is om zelf een kind op te voeden. Meneer danst nog naar de pijpen van zn mama!

Hij moet zijn moeder aanspreken op haar ronduit onbeschofte gedrag en haar plaats wijzen. Kan ze zielig zijn omdat ze weduwe is, haar zoon is volwassen en leidt nu zn eigen leven. Dat zal ze moeten accepteren.

Hoe je het moet doen bij de bevalling? Lastig, van tevoren met je vriend overleggen hoe je het wil hebben. Wanneer ze mag komen (dus bijvoorbeeld niet direct aan je bed staan meteen na de bevalling).
Dit lijkt me een hele leuke combinatie worden, dominant schoonloeder, zak hooi van een vent en een zwangere zonder ballen.
Tja, het is de klassieke schoonmoeder/schoondochter verhouding als ik dit zo lees. Je zult toch voor jezelf en je gezin op moeten komen, anders blijft ze over je heen walsen. Het lijkt me ook wel een idee dat je vriend eens een stevig gesprek met haar aangaat. Dit lijkt me wel het type wat in staat is om de boel ook nog eens te manipuleren.
ik zou haar niet eens in de buurt van mijn bevalling willen hebben.

en hem al helemaal niet....
Ik zou zijn moeder niet na de bevalling laten komen maar pas een paar dagen later ofzo en dan wel zo dat er andere mensen bij zijn bv jouw moeder oid die het voor jou op kan nemen en waarbij je schoonmoeder misschien niets durft te zeggen.

Je vriend moet laten zien dat hij ook echt voor jou wilt gaan. Dat is het allerbelangrijkste. Als hij niet jou kant kiest dan is de relatie ook gedoemd te mislukken omdat jij dan altijd boos zult zijn als hij het weer eens opneemt voor zijn moeder... Hij zal dus als bemiddelaar moeten optreden en jou moeten verdedigen. Het allerbelangrijkste wat er is...
Jouw vriend is opgegroeid bij deze dominante dame, dus het is wellicht wat veel gevraagd om te verwachten dat hij op stel en sprong de koene ridder is die de jonkvrouwe verdedigt en de heks het ravijn in duwt.

Aan de andere kant: jouw vriend heeft wél na het incident de sleutels terug gevraagd en er voor gezorgd dat ze niet meer langskomt. Dus helemaal een zak hooi is hij niet, hij heeft wel degelijk jouw kant gekozen. Ik kan me voorstellen dat dat met die sleutels niet zonder slag of stoot is gegaan.

Dat jouw vriend wil dat zijn moeder langs komt om het kind kan zien, lijkt me niet meer dan logisch. Het mag een naar mens zijn voor jou, maar het is wel zijn moeder.

Ik denk dat je een heel eind komt door je vriend te laten weten dat je het heel erg op prijs stelt dat hij, na haar rare aktie, zijn moeder buiten de deur heeft gehouden. En dat je daarna samen gaat kijken wat je wel en wat je niet wil, wat betreft bezoek van zijn moeder. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat jij haar niet hoeft te zien in je kraambed, maar het is natuurlijk ook zijn kind. Misschien kan hij met de baby een half uurtje in een andere kamer in het ziekenhuis zijn moeder ontvangen? Niet ideaal, maar het lijkt me voor hem heel naar, als hij zijn kind niet aan zijn moeder kan laten zien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
Hoezo is hij niet voor je opgekomen. Jij weet toch niet wat hij met zijn moeder bespreekt? En moeder is toch niet meer langs gekomen na dat incident? Hij moet er dus wel degelijk iets van gezegd hebben.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven