Vraag het de mods, deel 6!

24-01-2023 09:29 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En na zo'n 10 maanden in een hand vol te hebben geschreven zijn we toe aan het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic. overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

OP deel 4;
viewtopic.php?t=471858&p=32287716&start=#p32287716

OP deel 5;
overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327#

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Murgatroyd schreef:
21-07-2023 18:28
Naaaaaaja ik had laatst hier een grote mond over dat het beter is om te vertrouwen dus ik zal de daad bij het woord voegen. Maar als je student bent en die weer een ander is dan sla ik je in elkaar.
:-?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
sende schreef:
22-07-2023 08:15
Jaa, precies. Het begint te lijken op een privé vete.
IT'S SPREADING
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
nbk schreef:
22-07-2023 07:24
Vind ik niet.
Student heeft een maandban en nóg lopen mensen te zuigen en te pushen dat Ladyday en Student wel dezelfde moeten zijn omdat haar schrijfstijl enigszins hetzelfde is. (wat ik overigens nogal twijfelachtig vind omdat Student zijn posts doorspekt zijn met afkortingen als 'gwn' en meer van dat soort fraais, heb ik Ladyday nog niet één keer zien doen).

Hoe dan ook, die heksenjacht begint knap vervelend te worden, mochten Ladyday en Student inderdaad één en dezelfde persoon zijn komen de mods daar zelf ook vast wel uit.
Hier had ik mensen ook op willen wijzen, maar heb ik maar niet gedaan, want dan zou ik dat natuurlijk bewust hebben gedaan. Ik ben blij, dat iemand anders, dat uit zichzelf opmerkt.
What would Patsy do?
Beste mods, ik zie dat Vage een perma heeft gekregen i.v.m. terugkeren tijdens een perma. Maar ze had toch helemaal geen perma? Volgens mij wordt haar inbreng door velen doorgaans erg gewaardeerd, ook daar waar de discussies op het scherpst van de snede zijn…
Vannelle schreef:
22-07-2023 14:59
Beste mods, ik zie dat Vage een perma heeft gekregen i.v.m. terugkeren tijdens een perma. Maar ze had toch helemaal geen perma? Volgens mij wordt haar inbreng door velen doorgaans erg gewaardeerd, ook daar waar de discussies op het scherpst van de snede zijn…
Niet onder de naam "Vage" natuurlijk... :jump:
Vannelle schreef:
Als zij was wie ik denk dat zij was mag je god op je blote knietjes danken dat ze is opgetieft.
Vannelle schreef:
Niet onder Vage nee. Maar ze is net een boemerang.
There is always something happening, and it's usually right now
Ze zal best haar issues hebben, maar ik vond haar - in elk geval als Vage (geen idee wie ze nog meer zou moeten zijn) - altijd heel prettig in diverse topics. Open ook. Weleens een afwijkende mening, maar dat lijkt me ook wel zo leuk op een forum: allemaal dezelfde kant op kijken en instemmend knikken is ook zo saai. Ik heb nooit iets gemerkt waardoor ik nu blij zou moeten zijn dat ze weg is; ik vind het jammer. En ik denk velen met mij - ik lees vaker dat mensen haar inbreng erg waarderen.
Dus nu ja, vanuit mijn ervaringen begrijp ik de perma niet, ook niet zoals ik haar “ken”.
Vannelle schreef:
22-07-2023 17:00
Ze zal best haar issues hebben, maar ik vond haar - in elk geval als Vage (geen idee wie ze nog meer zou moeten zijn) - altijd heel prettig in diverse topics. Open ook. Weleens een afwijkende mening, maar dat lijkt me ook wel zo leuk op een forum: allemaal dezelfde kant op kijken en instemmend knikken is ook zo saai. Ik heb nooit iets gemerkt waardoor ik nu blij zou moeten zijn dat ze weg is; ik vind het jammer. En ik denk velen met mij - ik lees vaker dat mensen haar inbreng erg waarderen.
Dus nu ja, vanuit mijn ervaringen begrijp ik de perma niet, ook niet zoals ik haar “ken”.
Je denkt dat die eerdere perma(‘s) voor niets zijn gegeven?
Moiren schreef:
22-07-2023 17:37
Je denkt dat die eerdere perma(‘s) voor niets zijn gegeven?
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen: ik heb geen idee wat daaraan vooraf is gegaan, of als wie of wat ook. De mods zullen heus geen rare dingen doen en hun redenen hebben, en misschien ben ik dus wel gewoon naïef, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Vage onder andere namen ook nog postte. En zo wel dat dat zo ontzettend verkeerd zou zijn - ik kan dat niet zo goed rijmen met elkaar. Maar goed, ik heb ook geen idee hoe dat werkt met dubbelnicken of hoe dat ook heet. Ze schreef al een hele tijd als Vage en daarvoor als Avage (maakte daar ook geen geheim van) - als je onder een andere naam ook schrijft weten de mods dat toch sowieso? Ik begrijp niet wat er dan ineens veranderd is.

Maar goed, gebrek aan kennis omtrent de techniek heb ik sowieso en misschien ben ik inderdaad wel gewoon ontzettend naïef: al wil ik dat liever niet geloven, omdat ik het dus een gemis vind dat Vage nu van het forum is. Een kleine troost is dan, als ik jullie lees, dat ze kennelijk wel weer terugkomt, maar dan onder een andere naam…
Vannelle schreef:
22-07-2023 18:02
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen: ik heb geen idee wat daaraan vooraf is gegaan, of als wie of wat ook. De mods zullen heus geen rare dingen doen en hun redenen hebben, en misschien ben ik dus wel gewoon naïef, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Vage onder andere namen ook nog postte. En zo wel dat dat zo ontzettend verkeerd zou zijn - ik kan dat niet zo goed rijmen met elkaar. Maar goed, ik heb ook geen idee hoe dat werkt met dubbelnicken of hoe dat ook heet. Ze schreef al een hele tijd als Vage en daarvoor als Avage (maakte daar ook geen geheim van) - als je onder een andere naam ook schrijft weten de mods dat toch sowieso? Ik begrijp niet wat er dan ineens veranderd is.

Maar goed, gebrek aan kennis omtrent de techniek heb ik sowieso en misschien ben ik inderdaad wel gewoon ontzettend naïef: al wil ik dat liever niet geloven, omdat ik het dus een gemis vind dat Vage nu van het forum is. Een kleine troost is dan, als ik jullie lees, dat ze kennelijk wel weer terugkomt, maar dan onder een andere naam…
Precies, je hebt geen idee. Dus heb je er ook niets zinnigs over te zeggen en gewoon aan te nemen dat de mods een goede reden hebben om deze persoon keer op keer een perma te geven.
Vannelle schreef:
Wij hebben aanwijzingen om te geloven dat ze een oude bekende is, uiteraard met een andere nick, en diegene willen wij onder geen beding meer op dit forum zien.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Is het “scheiden” topic nou uiteindelijk “terecht” gesloten?
What would Patsy do?
ModeratorViva schreef:
22-07-2023 18:16
Wij hebben aanwijzingen om te geloven dat ze een oude bekende is, uiteraard met een andere nick, en diegene willen wij onder geen beding meer op dit forum zien.
Niet om door te zagen, maar serieus omdat ik het niet begrijp: hoe kan het dan dat ze zo lang als (A)vage heeft kunnen meeschrijven? Dat is al sinds 2019. Is het dan dat ze ergens voor (of in het begin van 2019) een perma heeft gehad en nu pas ontdekt is dat zij diezelfde persoon is, of hoe werkt zoiets? En/of zit ze al die jaren al tegelijkertijd ook onder andere namen op het forum en wordt ze als die anderen steeds geband?

(Ik heb onlangs een keer geprobeerd een tweede nick aan te maken, i.v.m. herkenbaarheid - om de al wat té persoonlijke dingen mee te kunnen delen, maar dat lukte niet: direct de melding dat ik al een account heb. Die ervaring maakt het extra mistig nu denk ik, omdat ik het in technische zin niet kan plaatsen. Dat tezamen met mijn ervaringen met Vage als prettig: ik kan hoe ik haar ken niet rijmen met een ban, maar dat is sowieso puur persoonlijk natuurlijk. Ik zit ook nog niet ontzettend lang op het forum, dus het verleden is mij ook niet bekend.)
Je kunt eindeloos veel nicks aanmaken, als je evenzoveel emailadressen aanmaakt.

Ik weet niet zeker wie Vage was, maar als klopt wat ik denk heeft ze een zeer terechte perma.

En daar ga je dus hier verder geen uitleg over krijgen, je kunt hooguit bedenken dat wat jij van haar gezien hebt maar een deel van haar is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Avage is een heel andere forummer dan Vage hoor.

Je begrijpt er duidelijk geen zak van, en het voert me te ver om het hier uit te gaan leggen. Het enige wat ik je kan aanraden: mocht Vage ooit weer terugkomen (en dat zal wel) ga dan NIET met haar PB'en. Ik herhaal: NIET.
.
rocky wijzigde dit bericht op 22-07-2023 19:28
Reden: Laat maar, heeft geen zin
99.51% gewijzigd
Rocky schreef:
22-07-2023 19:20
Wat een aardige reactie, kan dat niet anders?
Nou ja sorry hoor, maar wat moet ik anders zeggen als mensen echt denken dat Avage en Vage dezelfde zijn/waren, en als anderen het ook al hebben geprobeerd maar ze blijft zaniken dat Vage zo'n fijne forummert was. Ik kan natuurlijk ook zeggen 'joh weet je wat jij doet, ga gezellig met Vage mailen en facebooken en tongen' maar dat vind ik dan weer niet zo aardig.
Ja get a room

En er kwam meestal een hele bak onzin uit.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Lady*Voldemort schreef:
22-07-2023 19:17
Avage is een heel andere forummer dan Vage hoor.

Je begrijpt er duidelijk geen zak van, en het voert me te ver om het hier uit te gaan leggen. Het enige wat ik je kan aanraden: mocht Vage ooit weer terugkomen (en dat zal wel) ga dan NIET met haar PB'en. Ik herhaal: NIET.
Avage en Vage zijn toch echt wel dezelfde persoon, en met beiden heb ik ge-PB’t: ik zou niet weten welk “gevaar” ik daarmee zou moeten hebben doorstaan. Bestaat de mogelijkheid dat er sprake is van een misverstand?
Lady*Voldemort schreef:
22-07-2023 19:27
Nou ja sorry hoor, maar wat moet ik anders zeggen als mensen echt denken dat Avage en Vage dezelfde zijn/waren, en als anderen het ook al hebben geprobeerd maar ze blijft zaniken dat Vage zo'n fijne forummert was. Ik kan natuurlijk ook zeggen 'joh weet je wat jij doet, ga gezellig met Vage mailen en facebooken en tongen' maar dat vind ik dan weer niet zo aardig.
Ik vind dat gewoon onaardig, zeker tegen een redelijk nieuwe forummer
Maar ik had het al weggehaald want ik dacht, t heeft geen nut
Die vroeg gewoon uitleg
Vannelle schreef:
22-07-2023 19:30
Avage en Vage zijn toch echt wel dezelfde persoon, en met beiden heb ik ge-PB’t: ik zou niet weten welk “gevaar” ik daarmee zou moeten hebben doorstaan. Bestaat de mogelijkheid dat er sprake is van een misverstand?
Nou dan moet Avage dus ook een perma.

En voor de rest: be my guest. Als jij het leuk vindt om uiteindelijk gestalkt te worden en dat ze je gaat dreigen je NAW bekend te maken en meer van dat fraais, veel plezier.

Of je bent het zelf, dat kan natuurlijk ook nog.
Lady*Voldemort schreef:
22-07-2023 19:36
Nou dan moet Avage dus ook een perma.

En voor de rest: be my guest. Als jij het leuk vindt om uiteindelijk gestalkt te worden en dat ze je gaat dreigen je NAW bekend te maken en meer van dat fraais, veel plezier.

Of je bent het zelf, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb er totaal geen verstand van dus dit is misschien een hele stomme vraag maar als je iemand via hier een PB stuurt dan zien ze je NAW toch niet? Of bedoel je dat het dan de bedoeling van iemand is om het zo ' vriendschappelijk' te maken om iemand dan heel gehaaid die informatie te ontfutselen?
Maar mensen gaan voorbij
ModeratorViva schreef:
21-07-2023 21:27
Ik ga het even uitzoeken, ik denk dat het een foutje is.
Ik heb het topic weer geopend, ik ga het de komende week even met de collega die hem gesloten heeft bespreken.

@moderator zou het trouwens helpen om het Student201 hoofdstuk definitief te sluiten, als mijn man met wat familie kiekjes binnenkort even bij de CM langs komt? Die werkt namelijk ook voor DPG of zit er niemand van jullie op kantoor in Amsterdam? Het lijkt erop alsof de roepers gestopt zijn, maar je kunt het maar beter voor zijn.
What would Patsy do?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven