Mijn kind (5) wil niet slapen met dit weer.
donderdag 2 juli 2009 om 22:23
Al sinds we haar hebben laten afkicken van haar speentje (toen was ze een jaar of 3), is Kleine Nijn een matige slaper. Voorheen sliep ze, al sabbelend, altijd prima in. Daarna was het regelmatig knudde met een rietje. Vaak s nachts uit bed ook.
Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!
Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.
Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.
Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!
Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.
Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.
vrijdag 3 juli 2009 om 16:45
Een fan scheelt echt al heel veel.
Tip van mijn tante die jarenlang in de hiite van Australie heeft gewoond (misschien voor jonge kinderen minder geschikt): maak een grote handdoek lichtvochtig en leg die op je bed. Telkens als je een beetje anders gaat liggen is het weer lekker koel.
Laken in de koelkast: die is toch binnen een halve minuut op kamertemperatuur?
Tip van mijn tante die jarenlang in de hiite van Australie heeft gewoond (misschien voor jonge kinderen minder geschikt): maak een grote handdoek lichtvochtig en leg die op je bed. Telkens als je een beetje anders gaat liggen is het weer lekker koel.
Laken in de koelkast: die is toch binnen een halve minuut op kamertemperatuur?
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 4 juli 2009 om 00:20
Fleur, dan snap ik het. Leuk om als springkussen te fungeren maar niet zo leuk voor je vitale functies.
Leo, zelfs Fien! Et tu, Fienus!
Vanavond heb ik zo om kwart over 9 in bed geknikkerd en WAAG HET EENS OM ERU]IT TE KOMEN!
Niks meer gehoord. Of ze moeten via het raam ontsnapt zijn.
Ik ga zo ook maar slapen, morgen uitslapen, ohhhh wat goddelijk. Trusten!
Leo, zelfs Fien! Et tu, Fienus!
Vanavond heb ik zo om kwart over 9 in bed geknikkerd en WAAG HET EENS OM ERU]IT TE KOMEN!
Niks meer gehoord. Of ze moeten via het raam ontsnapt zijn.
Ik ga zo ook maar slapen, morgen uitslapen, ohhhh wat goddelijk. Trusten!
zaterdag 4 juli 2009 om 01:45
Wat is er mis met een goed verduisterend gordijn? Kind alhier kijkt redelijk verbaasd als het toevalligerwijs van eigen kamer afkomt. Want in woonkamer wordt pas ontdekt dat het "nog steeds niet donker is??"
Kortom, op eigen kamer was die illusie er wel > met andere woorden, verduisteren die hap. Raampje open voor de frisse lucht en dan maar gelijk oordoppen in tegen die vroege vogels vanaf 0400 in de ochtend grrrr.
Kortom, op eigen kamer was die illusie er wel > met andere woorden, verduisteren die hap. Raampje open voor de frisse lucht en dan maar gelijk oordoppen in tegen die vroege vogels vanaf 0400 in de ochtend grrrr.