Mijn kind (5) wil niet slapen met dit weer.

02-07-2009 22:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds we haar hebben laten afkicken van haar speentje (toen was ze een jaar of 3), is Kleine Nijn een matige slaper. Voorheen sliep ze, al sabbelend, altijd prima in. Daarna was het regelmatig knudde met een rietje. Vaak s nachts uit bed ook.

Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!

Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.

Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.

Die warmte... Hoe deden jullie dat dan toen jullie nog in het zuiden woonden?!
hahahaha klankschalen :D

Ik laat mijn koters rond negen uur nog ff lekker douchen en breng ze pas tegen half tien naar bed. Eerder slapen ze simpelweg niet vanwege de warmte. Ik heb me er bij neergelegd dat mijn avonden met dit weer een heel stuk korter zijn, maar in ieder geval zonder de ergenis van maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb het warm

maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb dorst

maaaaaaaaaaaaaaaam ik kan niet slapen

maaaaaaaaaaaaaaaam ik hoorde een brandweer

etc etc etc.
Iederéén heeft momenteel moeite om in slaap te komen door de warmte. Je zou een ventilator kunnen plaatsen.

Maar je schrijft ook dat ze er eigenlijk vaker last van heeft.

Bij de apotheek/drogist kan je melatonine tabletten halen.

Het is niet schadelijk (zie google) en helpt bij een betere inslaap/nachtrust.
*noteert melatonine*

Fleur, daar hadden we airco. En het werd al vroeg donker, waardoor de avonden aldaar niet zo kneiterheet zijn (behalve in Honduras maar toen was ze er nog niet).

Het probleem is trouwens meer het licht denk ik. Ze is echt klaarwakker. Ze is nu een hond aan het kleuren.
Ventilator moet ik idd kopen. We hadden er een aantal, maarja, die zijn allemaal daar gebleven. In dat warme land ja.

*Gaat boodschappenlijstje maken, zet verduisteringsgordijnen er ook alvast op*
Mijn vijfjarige slaapt vanaf 8 uur als een roosje, maar als hij 's avonds niet kan slapen dan is de afspraak dat hij wel mag lezen/spelen maar niet van zijn kamer afmag. Alleen om naar de wc te gaan of wat water te drinken. Dus ook als hij niet kan slapen heb ik er geen last van, hooguit wat speelgeluiden uit zijn kamer. En hij gaat zelf lekker slapen als hij wel moe is.

Kun je niet zoiets invoeren? Als ze uit haar kamer komt/gaat roepen en zeuren moet ze in bed liggen, als ze zoet is mag ze nog even kleuren/spelen etc. op haar kamer?
quote:Nijntje schreef op 02 juli 2009 @ 22:41:

. Ze is nu een hond aan het kleuren.

sorry
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2009 @ 22:43:

[...]

sorry Ja daar moest ik ook om proesten...

Nijn, de mijne (6 jaar) slaapt ook maar amper in, de laatste dagen. Gister heb ik een laken in de koelkast gelegd, en die op haar bed gelegd voor ze ging slapen. Toen ze erin ging was haar bed lekker koel. CD met sprookjes op, en dan is Kitty zo weg, voor het weer te warm wordt in bed....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
misschien een boekje of kleurboek mee op de kamer geven? Ik neem aan dat ze niet heel dr kamer overhoop haalt als ze alleen op haar kamer is?

De laatste tijd gaat het met mijn zoon goed, maar hij (1,5) heeft tijden gehad waar hij vanaf 22 uur klaarwakker was en dat tot 5 uur 's ochtend vol hield. Nu is dit natuurlijk wel wat anders, maar het blijft even vermoeiend.
De hond is klaar.
Oh, laken in de koelkast! Poez, jij gaat door voor eh... de wasmachine!
hahahahaha sorry, ik heb medelijden met je heur!
quote:Nijntje schreef op 02 juli 2009 @ 22:57:

De hond is klaar.
Miss M; op zich een goed idee. Maar dan komt ze toch steeds weer naar beneden met smoesjes, of ze gaat haar grote zus lastig vallen, die in de kamer naast haar slaapt.

Haar ijsco-kar is nu bijna af, daarna gaat ze Echt Slapen! (en dan heel overtuigend knikken met dat wakkere hoofdje).
Geef haar een zak chocotoffs mee naar bed, is ze iig een tijdje stil.
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2009 @ 22:59:

[...]

Ze zit er gezellig bij te zingen: Deeeee kop van de kat was jarig en de pootjes vierden feest, heeeeet staartje kon niet meedoen want ze pas pas ziek geweest, miauw mjauw mjauw mjauw mjauw.
Welja Chocotoffs. Dan rent ze straks gillend door de straat.

Whoehaaa, ik wil naar bed!
quote:Nijntje schreef op 02 juli 2009 @ 23:00:

Miss M; op zich een goed idee. Maar dan komt ze toch steeds weer naar beneden met smoesjes, of ze gaat haar grote zus lastig vallen, die in de kamer naast haar slaapt.

Sja, da's een kwestie van streng zijn vrees ik. Volgens mij vind jij het gewoon wel gezellig zo.
je kan altijd nog een scheutje jenever door een glas water heen mixen als ze echt niet wil slapen. Morgen dan wel een kauwgommetje tegen de gigakegel geven, anders krijg je de school over je heen.
Nou gezellig..... op zich is het ook wel gezellig natuurlijk. Maar toch zou ik liever willen dat ze sliep. Want ze is zo fukking chaggereinig s morgens.

Maar je hebt gelijk. Ik moet consequenter zijn.

En! Nu! Naar! Boven!!!

*voegt daad bij woord*
stokslagen wil ook helpen, moet je wel op een onzichtbare plek doen hoor, anders moet je dat weer uitleggen morgen op t schoolplein
Ik heb wel een tip, maar die ga ik je niet geven; straks lig jij of man ook met een dwarslaesie op de bank.
Wij hebben van die rolluiken aan de buitenkant van het huis voor de ramen laten plaatsen toen ik 3 jaar geleden met het ingaan van de zomertijd de kinderen niet meer in slaap kreeg.

Het is nu pikkedonker in hun slaapkamers, ze horen veel minder geluiden en ook niet onbelankrijk, het houdt de warmte zo goed tegen.

s Avonds even alles heel goed door laten tochten nog voor de frisse lucht voor ze gaan slapen.

We hebben trouwens toen ook horren laten plaatsen voor alle ramen in het huis dus ook geen last van die rotmuggen meer s nachts.

Resultaat al 3 jaar lang: 2 heerlijk uitgeslapen kids een warme zomer lang die zonder te zeuren vrijwel direct in slaap vallen s avonds!!!
Heel herkenbaar. Al dagen is zoon niet naar bed te trappen. Alle smoezen worden uit de kast getrokken: pijn in z'n been/hoofd/voet/buik. En na een duidelijke afspraak van de week 'Je roept ons niet en je komt ook NIET je bed uit, ook niet als het huis afbrandt', heeft-ie maar effe z'n insulinepomp losgetrokken zodat-ie wel aandacht MOEST krijgen doordat ik een nieuwe moest schieten. Grrr... Nog één keer en we gaan weer spuiten schatje.

Sorry, geen tips hier dus, alleen frustratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven