Mijn kind (5) wil niet slapen met dit weer.
donderdag 2 juli 2009 om 22:23
Al sinds we haar hebben laten afkicken van haar speentje (toen was ze een jaar of 3), is Kleine Nijn een matige slaper. Voorheen sliep ze, al sabbelend, altijd prima in. Daarna was het regelmatig knudde met een rietje. Vaak s nachts uit bed ook.
Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!
Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.
Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.
Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!
Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.
Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.

donderdag 2 juli 2009 om 22:29
hahahaha klankschalen 
Ik laat mijn koters rond negen uur nog ff lekker douchen en breng ze pas tegen half tien naar bed. Eerder slapen ze simpelweg niet vanwege de warmte. Ik heb me er bij neergelegd dat mijn avonden met dit weer een heel stuk korter zijn, maar in ieder geval zonder de ergenis van maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb het warm
maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb dorst
maaaaaaaaaaaaaaaam ik kan niet slapen
maaaaaaaaaaaaaaaam ik hoorde een brandweer
etc etc etc.

Ik laat mijn koters rond negen uur nog ff lekker douchen en breng ze pas tegen half tien naar bed. Eerder slapen ze simpelweg niet vanwege de warmte. Ik heb me er bij neergelegd dat mijn avonden met dit weer een heel stuk korter zijn, maar in ieder geval zonder de ergenis van maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb het warm
maaaaaaaaaaaaaaaam ik heb dorst
maaaaaaaaaaaaaaaam ik kan niet slapen
maaaaaaaaaaaaaaaam ik hoorde een brandweer
etc etc etc.
donderdag 2 juli 2009 om 22:31
Iederéén heeft momenteel moeite om in slaap te komen door de warmte. Je zou een ventilator kunnen plaatsen.
Maar je schrijft ook dat ze er eigenlijk vaker last van heeft.
Bij de apotheek/drogist kan je melatonine tabletten halen.
Het is niet schadelijk (zie google) en helpt bij een betere inslaap/nachtrust.
Maar je schrijft ook dat ze er eigenlijk vaker last van heeft.
Bij de apotheek/drogist kan je melatonine tabletten halen.
Het is niet schadelijk (zie google) en helpt bij een betere inslaap/nachtrust.
donderdag 2 juli 2009 om 22:41
donderdag 2 juli 2009 om 22:42
Mijn vijfjarige slaapt vanaf 8 uur als een roosje, maar als hij 's avonds niet kan slapen dan is de afspraak dat hij wel mag lezen/spelen maar niet van zijn kamer afmag. Alleen om naar de wc te gaan of wat water te drinken. Dus ook als hij niet kan slapen heb ik er geen last van, hooguit wat speelgeluiden uit zijn kamer. En hij gaat zelf lekker slapen als hij wel moe is.
Kun je niet zoiets invoeren? Als ze uit haar kamer komt/gaat roepen en zeuren moet ze in bed liggen, als ze zoet is mag ze nog even kleuren/spelen etc. op haar kamer?
Kun je niet zoiets invoeren? Als ze uit haar kamer komt/gaat roepen en zeuren moet ze in bed liggen, als ze zoet is mag ze nog even kleuren/spelen etc. op haar kamer?

donderdag 2 juli 2009 om 22:55
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2009 @ 22:43:
[...]
sorry Ja daar moest ik ook om proesten...
Nijn, de mijne (6 jaar) slaapt ook maar amper in, de laatste dagen. Gister heb ik een laken in de koelkast gelegd, en die op haar bed gelegd voor ze ging slapen. Toen ze erin ging was haar bed lekker koel. CD met sprookjes op, en dan is Kitty zo weg, voor het weer te warm wordt in bed....
[...]
sorry Ja daar moest ik ook om proesten...
Nijn, de mijne (6 jaar) slaapt ook maar amper in, de laatste dagen. Gister heb ik een laken in de koelkast gelegd, en die op haar bed gelegd voor ze ging slapen. Toen ze erin ging was haar bed lekker koel. CD met sprookjes op, en dan is Kitty zo weg, voor het weer te warm wordt in bed....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 2 juli 2009 om 22:56
misschien een boekje of kleurboek mee op de kamer geven? Ik neem aan dat ze niet heel dr kamer overhoop haalt als ze alleen op haar kamer is?
De laatste tijd gaat het met mijn zoon goed, maar hij (1,5) heeft tijden gehad waar hij vanaf 22 uur klaarwakker was en dat tot 5 uur 's ochtend vol hield. Nu is dit natuurlijk wel wat anders, maar het blijft even vermoeiend.
De laatste tijd gaat het met mijn zoon goed, maar hij (1,5) heeft tijden gehad waar hij vanaf 22 uur klaarwakker was en dat tot 5 uur 's ochtend vol hield. Nu is dit natuurlijk wel wat anders, maar het blijft even vermoeiend.
donderdag 2 juli 2009 om 23:00

donderdag 2 juli 2009 om 23:02
donderdag 2 juli 2009 om 23:03
quote:Nijntje schreef op 02 juli 2009 @ 23:00:
Miss M; op zich een goed idee. Maar dan komt ze toch steeds weer naar beneden met smoesjes, of ze gaat haar grote zus lastig vallen, die in de kamer naast haar slaapt.
Sja, da's een kwestie van streng zijn vrees ik. Volgens mij vind jij het gewoon wel gezellig zo.
Miss M; op zich een goed idee. Maar dan komt ze toch steeds weer naar beneden met smoesjes, of ze gaat haar grote zus lastig vallen, die in de kamer naast haar slaapt.
Sja, da's een kwestie van streng zijn vrees ik. Volgens mij vind jij het gewoon wel gezellig zo.
donderdag 2 juli 2009 om 23:05

donderdag 2 juli 2009 om 23:09
Wij hebben van die rolluiken aan de buitenkant van het huis voor de ramen laten plaatsen toen ik 3 jaar geleden met het ingaan van de zomertijd de kinderen niet meer in slaap kreeg.
Het is nu pikkedonker in hun slaapkamers, ze horen veel minder geluiden en ook niet onbelankrijk, het houdt de warmte zo goed tegen.
s Avonds even alles heel goed door laten tochten nog voor de frisse lucht voor ze gaan slapen.
We hebben trouwens toen ook horren laten plaatsen voor alle ramen in het huis dus ook geen last van die rotmuggen meer s nachts.
Resultaat al 3 jaar lang: 2 heerlijk uitgeslapen kids een warme zomer lang die zonder te zeuren vrijwel direct in slaap vallen s avonds!!!
Het is nu pikkedonker in hun slaapkamers, ze horen veel minder geluiden en ook niet onbelankrijk, het houdt de warmte zo goed tegen.
s Avonds even alles heel goed door laten tochten nog voor de frisse lucht voor ze gaan slapen.
We hebben trouwens toen ook horren laten plaatsen voor alle ramen in het huis dus ook geen last van die rotmuggen meer s nachts.
Resultaat al 3 jaar lang: 2 heerlijk uitgeslapen kids een warme zomer lang die zonder te zeuren vrijwel direct in slaap vallen s avonds!!!
donderdag 2 juli 2009 om 23:09
Heel herkenbaar. Al dagen is zoon niet naar bed te trappen. Alle smoezen worden uit de kast getrokken: pijn in z'n been/hoofd/voet/buik. En na een duidelijke afspraak van de week 'Je roept ons niet en je komt ook NIET je bed uit, ook niet als het huis afbrandt', heeft-ie maar effe z'n insulinepomp losgetrokken zodat-ie wel aandacht MOEST krijgen doordat ik een nieuwe moest schieten. Grrr... Nog één keer en we gaan weer spuiten schatje.
Sorry, geen tips hier dus, alleen frustratie.
Sorry, geen tips hier dus, alleen frustratie.