Mijn kind (5) wil niet slapen met dit weer.

02-07-2009 22:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds we haar hebben laten afkicken van haar speentje (toen was ze een jaar of 3), is Kleine Nijn een matige slaper. Voorheen sliep ze, al sabbelend, altijd prima in. Daarna was het regelmatig knudde met een rietje. Vaak s nachts uit bed ook.

Maar nu, met het licht en de warmte, is ze helemaal niet meer moe s avonds! Ze zit nu nog naast me te kleuren en Ze! Is! Niet! Moe!

Ik daarentegen, ben wel moe. Ik wil naar bed. Maarja, kan moeilijk de kleine smurf hier beneden laten spelen.

Wie heefft er tips om zo n slapeloos kind in slaap te krijgen? Van klankschalen tot zware slaapmedicatie is welkom.

Stokslagen. Hmmm.

Ach nee. Dan maar gewoon doping.

Fleur: verklaar je nader.
Mijn jongens slapen ook moeilijker in als het lang licht is en helemaal als het er ook warm bij is. Daarbij heb ik het gevoel dat we toen zijn aan zomervakantie, die is dit jaar heel laat hier, na deze week moeten ze nog drie weken naar school. Ik doe maar gewoon niet te moeilijk hoor. Rond half negen naar boven en dan kijken we wel. Van de week had de oudste (ook 5) daarbij wat last van een oog en kon de slaap totaal niet vatten. Om half twaalf pas sliep hij. Toen heb ik hem de volgende ochtend laten uitslapen. Toen ik de jongste naar school gebracht had en weer binnenkwam (school is 20 seconden lopen van ons huis, dus dat durf ik wel) zat hij aan de keukentafel. Natúúrlijk net wakker geworden in die tijd. Toen hebben we samen ontbeten en daarna heb ik hem naar school gebracht. Een beetje easy going mag wel met dit weer, vind ik.

xx lisa.
Ga ik ook doen in mijn nieuwe huis straks, Tess!

We huren nu een tijdelijke hut, met ouwe gare gordijnen, die ik toch echt niet ga vervangen.

KN is gewoon een eigenwijs kind. Dreigen met straf helpt ook gewoon niet. Ze heeft er gewoon schijt aan.
Klopt Lisa, als ik niet moest werken zou ik haar ook makkelijk een ochtendje thuis laten. Geen probleem mee, ze is nog maar een kleuter.

Ze ligt er nu trouwens net in. Ben benieuwd.
Herkenbaar. Zoon slaapt ook ongeveer een kwartiertje nu, schat ik zo in. En die is zeven. Zucht. Al zijn er veel ergere dingen in de wereld.

Ik heb laatst gegoogled op melatonine, maar dat wordt afgeraden voor kinderen. Iemand er toch ervaringen mee?
Afgeraden? Oh. Jammer.

Nou, het is stil boven. Ik ga zelf ook maar slapen dan.

Eindelijk.

Terusten dames en bedankt voor de tips!

*haalt eigen laken uit de koelkast en verdwijnt naar boven*
Kennen jullie deze? Ik had er vroeger zo'n hekel aan....

'Ik kan niet slapen!'

'dan ga je maar uitrusten!'
Haha, ja, "slaap je niet, dan rust je toch".

Ik hoor het mijn mama zaliger nog zeggen

En toch is het wel waar

Ik ga ook lekker liggen nu Zoon eindelijk zijn oogjes dichtheeft voor vandaag. Morgen mag hij ook een laken uit de koelkast, kijken of het helpt
quote:Nijntje schreef op 02 juli 2009 @ 23:10:

Stokslagen. Hmmm.

Ach nee. Dan maar gewoon doping.

Fleur: verklaar je nader.Vriend lag op zijn buik op de bank en dochter van 2.5 mocht een half uur lang vanaf de bankleuning op zijn rug springen. Z'n ruggenwervel is naar de klote, zijn hoofd vond het niet fijn toen ze er met kont bovenop ging zitten ondertussen schreeuwend: WIP WAP WIP WAP. Maar hey, ze was afgemat en slaapt nu al een uur of vier en de foto's zijn onbetaalbaar
quote:fussie schreef op 02 juli 2009 @ 23:24:

Haha, ja, "slaap je niet, dan rust je toch".

Ik hoor het mijn mama zaliger nog zeggen

En toch is het wel waar

Ik wilde hem net posten!

Ik vond het altijd wel gerustellend, toen ik ouder was: niet kunnen slapen, bang dat ik de volgende dag bekaf zou zijn en toch moeten werken/studeren/sporten. En dan constant de mantra in mijn hoofd herhalen: slaap je niet, dan rust je toch. slaap je niet, dan rust je toch. slaap je niet, dan rust je toch. slaap je niet, dan rust je toch. slaap je niet, dan rust je toch. slaap je niet, dan rust je toch.
Poezekind mocht de afgelopen nachten, na 4 keer beneden te zijn geweest, dan in mamma's bed slapen. Hielp ook, al is mijn kamer warmer dan de hare.....

Warmte breekt alle pedagogische wetten.

Voor de dames mét man: er staat dan een bed leeg op de kinderkamer....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kinderen zijn hier ook aan het muiten met dit weer. Zoon van 5 riep deze week ook om de 5 minuten dat er iets aan de hand was (buikpijn, hoofdpijn, voetpijn....) maar vanavond heb ik hem duidelijk gemaakt dat er niet meer gegild mag worden. Ik heb hem niet meer gehoord. Zoon van 3 hoorde vader om 22:15 naar beneden komen en klaagde over zere billen, kennelijk was hij ook nog wakker maar had hem tot die tijd niet gehoord. Na een lik Nivea op de billen kon hij opeens heerlijk slapen

Zoon van 5 hier is erg warm van zichzelf en slaapt nu in onderbroek, met ventilator en alleen onder de hoes van het dekbed. Sinds ik ventilator en dekbed eruit gehaald heb, slaapt hij een stuk beter!
Die van mij slapen ook heeeel laat hoor mijn avonden zijn ook naar de knoppen....is niet anders...
quote:Poezewoes schreef op 02 juli 2009 @ 23:49:

Poezekind mocht de afgelopen nachten, na 4 keer beneden te zijn geweest, dan in mamma's bed slapen. Hielp ook, al is mijn kamer warmer dan de hare.....

Warmte breekt alle pedagogische wetten.

Voor de dames mét man: er staat dan een bed leeg op de kinderkamer....

Precies! Zo gaat het hier al 2 nachten,maar manlief slaapt heerlijk en ik lig naast een woelend kind die me zowat het bed afduwt

Maar goed,vanavond hou ik dr lekker lang op,veel zwemmen dat ze goed afgemat dr mandje ingaat
Is dit een topic ui 1987 ofzo

slaap je niet, dan rust je toch: WHAAAAAAAAAA (nog steeds nachtmerries van)

Verder eigenlijk niet zo veel tips. Ik kan nogsteeds niet slapen met dit weer en licht tot half 11.
Hier ook drama met de kinderen die niet willen / kunnen slapen.

En overdag ook moe natuurlijk en huilen om alles...

En dan hebben wij ook nog als laatste zomervakantie!!

Dus ze moeten nog wel hele dagen naar school, bekaf zijn ze!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je hebt ook verduisteringsstof (zelfs in verschillende kleurtjes tegenwoordig), gewoon te koop op de markt enzo. hoef je niet aan de slag met rolgordijntjes en zo.

verder weinig tips, misschien wat koelelementen in haar bed leggen of een ingevroren fles water. voelt het bed in ieder geval koud aan.
Ik weet niet of dit al eerder gezegd is, maar dit kwam meteen in me op toen ik je OP las... Je heb van die rolluiken aan de buiten kan van het raam, dat zijn van die zware dingen, maar die zijn ook echt helemaal dicht, komt geen straaltje licht doorheen, en zodoende is het dan héél erg donker.

Punt is, dat je dan de ramen niet meer open kan zetten. Dan zou je nog ipv die rolluiken bijvoorbeeld heel donkere gordijnen kunnen proberen, maar ben bang dat dat ook doorschijnt. Anders misschien het bedje verplaatsen zodat het licht minder in haar oogjes schijnt? Of heel erg huis-tuin-en-keuken, grote kartonnen platen tegen het raam zetten gedurende de zomer (en dan alleen 's nachts, want overdag is het niet nodig) om het licht tegen te houden.

Tegen de hitte vind ik zelf een ventilator nog het fijnste, dat koelt (zoals een airco) niet alleen af, maar blaast de frisse lucht ook nog eens in je gezicht, heerlijk!
Ow en om haar meer moe (moeier) te maken is er 1 tip die echt heel erg bij mij hielp altijd. Voor het slapen gaan een half uurtje tot een uurtje in de tuin spelen, op blote voeten op het gras. Weet niet waarom specefiek met blote voeten, en waarom zo nodig op het gras, maar ik sliep als een blok! Ik ging altijd met mijn moeder overgooien met een bal, en mijn broertje voetbalde met mijn vader. Ouders moesten zich even aan ons toewijden, maar hadden daarna wel de avond voor zichzelf.
Nijn, hoe is het gegaan? Ik voel met je mee, big time.

Fien, die al vanaf dat ze 0 is slaapt als een marmot, is met dit weer ook aan het konijneberen.

Gisteren kwam ze 4 keer naar beneden (normaal 2 x per jaar 1 x).

1) De vogels floten te hard, ramen moesten dicht.

2) De buurman (die lul weet je wel) ging grasmaaien.

3) Ze kreeg de kraan niet open.

4) Papa (die nog niet thuis was) moest haar een kus komen geven als hij thuiskwam.

Vandaag zouden de aircojongens hier komen maar ze zijn er nog niet en ik heb gehoord net dat ze de verkeerde 'chiller' besteld hebben. Dus geen airco vandaag en vanavond zal het dus wel weer feest zijn met dat slapen gaan.

Ik ga ook dat laken doen!
Hier nog eentje.

Draak van 6, die normaal om 19.15 in dromenland is, ligt om 21.30 uur nog steeds wakker. Na 4 dagen modderen gaat hij lekker tot 20.00 uur spelen in het badje in de tuin.

Alle buurkinderen zijn trouwens later.

Ik ga die tip van het laken zeker toepassen. Super idee.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Tut slaapt redelijk ( ze is 7 ) me teen fles water naast haar bed. Radio aan op haar kamer voor de afleiding.

Terror van bijna 3 echter slaapt niet, die is gisteren avond om 21.30 weer naar beneden gekomen, en pas om 00.00 uur weer naar bed gegaan, toen wij ook naar bed gingen.

Ik ga straks de lakentjes in de koelkast leggen, ben benieuwd .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ooh! dat is slim!

*rent ook naar boven om lakens van het bed af te halen en in de koelkast te mikken*
Hier sliepen onze meiden meteen met het gekoelde beddegoed!
Mobiele airco?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven