Pas op het aller aller laatste moment uitgenodigd

03-07-2009 23:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een voormalige vriend (niet vriendje, maar gewoon een vriend) heeft vanavond een feest ter ere van zijn verjaardag. Ik ben niet uitgenodigd, in eerste instantie that is.. Pas om half elf kreeg ik een smsje of ik nog langs wou komen.

Ongeveer een jaar geleden heb ik heel erge ruzie met hem gehad, waarna we geen vrienden meer waren, althans, we spraken elkaar nauwelijks, zagen elkaar wel vaak i.v.m. school, maar zeiden niets meer tegen elkaar, behalve dat beleefde 'hallo'. Eerder waren we de beste maatjes en ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden dat het zo moest aflopen. Sinds een halfjaar zijn we weer on speaking terms, en ongeveer twee weken geleden hebben we op een ander feestje heel gezellig staan praten. Als hij me gewoon had uitgenodigd voor zijn feestje had ik sowieso gegaan.

Maar wat blijkt: een vriendin van mij (ook niet uitgenodigt maar op het laatste moment toch nog gegaan) vroeg naar mij, en toen pas smste hij mij of ik misschien ook zin had om te komen.

Sorry, maar dan bedankt ik. Ik heb gezegd dat ik moe was, graag had gekomen, maar het dan wel graag wat eerder had geweten, want als ik zo laat pas weet dat er een feestje is, is dat niet zo 'relaxt' had ik in zijn taaltje teruggesmst.

En nu, nu voel ik spijt. Misschien zie ik hem wel nooit meer (hij gaat iets anders doen volgend jaar) en hij heeft toch wel heel wat voor mij betekend. Aan de andere kant voel ik trots: als ik ongewenst ben, dan hoeft het voor mij niet; 'graag of niet'.

En dus wilde ik het hier even kwijt, en graag wat geruststellende reacties, want ja, ik zit ermee in me maag.

Liefs,
Ik kan mij je boosheid voorstellen, zo van, het is dat iemand het zegt dus dan pas volgt de uitnodiging, maar het kan ook zomaar zijn dat die vriend het moeilijk vond om je uit te nodigen. Dat hij bang was voor een onaardige afwijzing van jouw kant.

Kennelijk is er toch een wil van beide kanten om het contact te herstellen. Waarom spreek je niet eens apart met hem af? Geef aan dat je in een 'kutbui' was, maar toch nog even zijn verjaardag wil vieren. Kun je wellicht iets leuks kopen waar hij straks iets mee kan omdat hij iets anders gaat doen?
Hmm Muis, ik zit te twijfelen.. Alleen afspreken zie ik nog niet zo snel gebeuren, aangezien we weer net een beetje normaal doen tegen elkaar. Maar binnekort ga ik verhuizen, en er is een housewarming party geplant, wil hem dan graag uitnodigen, en wilde dit vóór het gedoe van vanavond ook al doen, maar durf dat nu niet meer zo goed. Bang dat hij daar nu ook geen zin meer in heeft.
Als je spijt hebt, kun je alsnog gaan. Okee, technisch gezien is hij nu niet meer jarig, maar het feestje zal toch nog niet klaar zijn? Tenzij hij 12 wordt ofzo.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gemiste kans. Ga alsnog!

Het leven is te kort om het door trots te laten verpesten.

Hij heeft ook zijn trots opzij moeten zetten. Misschien na aanmoediging van anderen.

Je gaat altijd spijt houden als je niet gaat, en je weet het.

Veel plezier!
Niet lullen Mopjee, go!
Hmm, ik durf letterlijk niet meer te gaan, tis namelijk een heel eng donker stuk fietsen, er is ook gewoon geen ov-verbinding. Dit is geen smoes, dit kan gewoon echt niet. Dus alsnog gaan zit er ook zeker niet in. Wil het wel oplossen.. Maar zo kan het dus niet.
Mopjee, bel hem nog even. Feliciteer hem nu desnoods dat hij nog een jaar lang eh... 23 jaar oud is ofzo, ik weet zijn leeftijd niet. Maar SMS of bel even, feliciteer hem met de eerste dag van zijn zoveelste levensjaar en geef aan dat je graag wilt komen maar dat je niet door het donker wilt en het graag wilt inhalen als het weer 'licht' is. En doe gelijk een voorstel van een leuk terrasje, kroeg of eettentje....
Nee, en iemand bellen die daar is om je op te halen omdat je echt dolgraag wilt komen om je vriend te verrassen zit er natuurlijk ook niet in...

Sorry, ik fuck je een beetje.

Trusten dan maar.
Muis: Ik had hem net ook al aan de telefoon en heb hem inderdaad een fijne verjaardag gewenst en in ieder geval een goeie zomer, en gezegd te hopen dat ik hem nog spreken ga. 23 komt overigens aardig in de buurt (22).

En Nijn, tja ik kan er inderdaad nog wel wat meer moeite voor doen, dat geef ik eerlijk toe, maar ergens zie ik meer in dat idee van Muis, om gewoon een ander keertje met hem af te spreken.
Ja, ik zou hem ook even bellen zoals Muis zegt, en gewoon zeggen dat je het leuk vindt dat hij je toch nog uitnodigde. En hem meteen vragen voor je housewarming party alvast. Wat heb je te verliezen?

Ik zou de kans zeker grijpen, hij was misschien ook onzeker of hij je na die ruzie wel of niet kon uitnodigen. Misschien wilde hij het wel maar durfde hij nog niet, en heeft je vriendin hem net overgehaald om het toch te doen.
Oh, je had hem al gebeld? Ik dacht alleen gesms't. Hoe was de toon van dat gesprek? Wel vriendelijk of heb je hem laten merken dat je boos was dat hij je pas zo laat uitnodigde?
Ik was gewoon vriendelijk, maar het ws niet echt een gesprek want hij stond daar de schreeuwen met heel veel harde muziek op de achtergrond. Dáárna heb ik hem voor de duidelijkheid het volgende gesmst: 'Was nog graag even langsgeweest, maar als ik nu pas hoor dat je feest geeft is dat niet zo relaxt, misschien zie ik je nog, en anders een fijne zomer.' Nu ik het zo typ vind ik het toch wel kortaf.. Maar ik sms hem binnekort nog wel..
En soms ook durven zeggen dat je een 'kuttekop' bent. Heb ik laatst ook gedaan naar een collega. Hij kreeg ook allerlei werk in zijn mik geschoven en ik gaf aan dat ik later zou zijn ivm een onderzoek voor Muizelien. Hij reageerde nogal pissig en ik daarop uiteraard ook nogal gepikeerd. Bleek gewoon frustratie van zijn kant, en stress van de mijne, want uiteindelijk kwam het er op neer dat we gewoon ons werk goed willen doen en hij eigenlijk mijn hulp goed kon gebruiken. Dat ik later kwam, schoot effe het verkeerde keelgat in, ondanks mijn goede bedoeling van informeren. We hebben beiden gewoon toegegeven dat we als een enorm stel kuttenkoppen hebben zitten reageren.
Haha, om half 11 nog vragen of je ergens naartoe komt? Dat ze lekker in de dikke stront zakken!
Tsja, ik ben het in dit geval met elninjoo eens, 22:30 is toch echt wat aan de late kant voor een fatsoenlijke uitnodiging waar je op ingaat. Als het bij je in de straat was, zou je er nog heen kunnen gaan, maar zelfs dan is de uitnodiging te laat.
En toch zou ik het proberen. Als de vriendschap nog echt een kans van slagen heeft, en beiden partijen dat willen, dan zou ik in geval van TO nog een 'inhaalpoging' wagen en ergens zijn verjaardag nog vieren. Als hij daar niet serieus op in gaat, weet je ook genoeg. Dat drank mss. meespeelde, maar dat de uitnodiging, en een mogelijke lijmpoging niet oprecht was.
zijn jullie serieus allemaal echt boos als je om 22.30 pas een uitnodiging krijgt voor een feestje?

Kijk als dat zou gebeuren bij mijn beste vrienden zou ik ook behoorlijk pissed zijn maar bij kennissen is dat toch niet zo'n probleem?

Ik stuur ook wel eens een sms naar wat minder goeie vrienden, goh we zitten op het strand het is gezellig ook zin in een borrel..ik zie daar echt het kwaad niet in...

En als het een lijmpoging was van die vriend van TO dan is een overvolle verjaardag toch ook niet helemaal the place to be lijkt me.

Rustig een op een lijkt me dan geschikter.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 04 juli 2009 @ 13:59:

k stuur ook wel eens een sms naar wat minder goeie vrienden, goh we zitten op het strand het is gezellig ook zin in een borrel..ik zie daar echt het kwaad niet in...

Maar dat is toch heel iets anders dan een verjaardagsfeestje? Dat is een spontane actie, waarbij je aan iemand denkt en denkt 'hee, laat ik die en die smsen en vragen of hij komt'. Een feestje weet je van te voren, organiseer je. Ik vind 22.30 dan ook echt heel raar hoor. Krijg dan bijna het idee dat er te weinig "A-vrienden" zijn komen opdagen en dat nu de "B-lijst" wordt aangesproken..
Nou ja, om eerlijk te zijn valt TO momenteel toch ook niet onder de "A vrienden"

afgelopen verjaardag bedacht ik me ook ineens dat het wel heel gezellig zou zijn als kennis die en die er even zouden zijn..

Belletje gedaan en een superavond gehad..

Mooie gelegenheid om van de B lijst op de A te komen toch?

Sorry, ik snap het probleem echt niet..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sorry Mopje, maar je stelt je aan. Toen ik je post las dacht ik juist: hee wat aardig dat ie je alsnog uitnodigt. Ik bedoel, hij had ook niks kunnen laten horen. En als ik dan ook nog lees wat er aan vooraf is gegaan... Hij bedoelt het zeer waarschijnlijk heel goed, heeft misschien ook even een gevoel van trots o.i.d. opzij moeten zetten en jawel, dan nog ben jij gepikeerd. Je behoort toch niet meer tot zijn binnenste vriendenkring? Er moet iets hersteld worden en hij reikt je de hand. Maar voor jou is het niet genoeg want jij had twee weken van tevoren een met goud omrande schriftelijke uitnodiging willen hebben? Wetende hoe het tussen jullie zat en dat er pas 1 leuk gesprek is geweest sinds 'de breuk'? Inderdaad, ik vind je spijt terecht want het was een kortaf smsje. Met een beetje mazzel pikt hij het niet zo op (tis een man natuurlijk ) en kun je met een telefoontje of een aardige mail nog wat rechtbreien. Volgende keer gewoon leuk reageren. Of geen energie meer in het herstel steken.
Ik begrijp wel dat je aan de ene kant spijt hebt en aan de andere kant die trots hebt, en dat 'graag of niet' gevoel.

Maar als die jongen voor jou belangrijk genoeg is, dan zet je je trots opzij en doe je moeite voor 'm :-)
Waarschijnlijk nog even zo'n 'moet maar laten weten dat ze welkom is, ze komt toch niet want het is al laat'-uitnodiging.

Laatst zijn er vrienden (tenminste dat dacht ik) getrouwd en nodigden me op het laatste moment nog uit (op de trouw-dag zelf..).

Mijn ex was er wel, maar ik was op het laatste moment toch ook nog maar wel welkom. Ja! Dikke vinger! En het zijn mn vrienden ook niet meer!!

Maar goed. Zelf weten wat je er mee gaat doen. Ik zou het op een laag pitje houden!
quote:Summerdance schreef op 04 juli 2009 @ 21:50:

Nou ja, om eerlijk te zijn valt TO momenteel toch ook niet onder de "A vrienden"

afgelopen verjaardag bedacht ik me ook ineens dat het wel heel gezellig zou zijn als kennis die en die er even zouden zijn..

Belletje gedaan en een superavond gehad..

Mooie gelegenheid om van de B lijst op de A te komen toch?

Sorry, ik snap het probleem echt niet..Yep zo zou ik het ook opvatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven