Hoeveel mobiele data verbruiken jullie per maand?
donderdag 21 september 2023 om 22:35
Ik gebruik eigenlijk altijd alleen wifi en mijn 4G staat zo'n beetje standaard uit waardoor alle berichtjes van whatsapp, mail etc pas binnen komen als ik weer thuis ben of ergens anders wifi heb. Ik twijfel of ik mijn data bundel zal verhogen zodat ik ook onderweg mijn data gewoon wat vaker aan kan laten staan als ik een bericht of mailtje verwacht of gewoon even reddit wil lezen als ik op de trein wacht ofzo. Maar hoeveel dan? 10GB of onbeperkt lijkt me wel een beetje veel, zou 2GB of 5GB ook prima zijn? Ik stream niks op mijn telefoon, zie mezelf onderweg ook geen filmpjes kijken en de podcasts die ik luister download ik altijd van te voren.
Hoeveel gebruiken jullie en wat doe je ermee?
Hoeveel gebruiken jullie en wat doe je ermee?

vrijdag 22 september 2023 om 08:54
Toen ik de abonnementen afsloot (meerdere) betaalde ik 4 euro in ieder geval voor de eerste. Youfone hoewel er sprake van is dat KPN die gaat opslokken. Dan ga ik daar weg. Ik zou echt op mijn rekening moeten kijken. De verbinding werkt prima en alleen als er geen wifi is er ik per se niet kan wachten tot ik thuis ben gebruik ik die. Hij staat op Uit en heb ik hem nodig dan moet ik de pin intoetsen.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 22 september 2023 om 09:01
vrijdag 22 september 2023 om 09:11
Mogelijk offtopic: Ik kan ook een functie hotspots gebruiken. Die functie gebruikt hij dan automatisch: hij maakt dan contact met een modem van een ander om mij verbinding te geven. Onlangs getest toen mijn modem kapot was en het werkte erg goed hoewel ik vrij vaak per dag weer moest inloggen (zeker een soort controlemaatregel). Dat scheelt dan ontzettend in kosten. Maar met die hotspots functie is het gratis. Ik heb een telefoon die zo staat ingesteld: vindt hij in de buurt een draadloze router dan maakt hij daarmee verbinding dus ben je van huis dan moet je verschillende plekken proberen. Dit gaat niet over vrij toegankelijke open wifi maar je logt in bij routers met een wachtwoord.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 22 september 2023 om 10:28
vrijdag 22 september 2023 om 12:04
Ik heb een hele kleine databundel en daarom heb ik het eigenlijk altijd uit staan en zet ik het alleen aan als ik het onderweg echt nodig heb. Wil nu dus een iets grotere bundel maar de GB's vliegen me om de oren. Vandaar dat ik het lastig vind om te bepalen wat ik nodig heb. Ik heb op mijn telefoon al data besparing aan staan etc.
vrijdag 22 september 2023 om 13:14
Ik heb onbeperkt, dus ik let er nooit zo op, maar ik pak thuis en op m’n werk eigenlijk altijd wel de WiFi. WiFi is niet overal even goed in huis, dus die zet ik soms uit en vergeet ‘m dan weer aan te zetten. Omdat ik toch niet hoef op te letten gebruik ik m’n telefoon ook als hotspot zodat ik in de trein kan werken en ik (video)bel ook wel eens in op Zoom meetings als ik vertraagd ben, of toch alleen maar hoef te luisteren.
Mijn hoogste verbruik afgelopen maanden was 10GB in een maand. Ik zie echter wel dat ik er makkelijk 50GB aan gegevens door jaag op de WiFi, dus een ruim mobiel data abonnement is wel veilig voor me.
Mijn hoogste verbruik afgelopen maanden was 10GB in een maand. Ik zie echter wel dat ik er makkelijk 50GB aan gegevens door jaag op de WiFi, dus een ruim mobiel data abonnement is wel veilig voor me.

vrijdag 22 september 2023 om 13:42
Het is geen beperken als je het niet nodig hebt.
To heeft het eigenlijk alleen nodig voor als ze niet thuis is en blijkbaar mist ze het niet.
To, bij je instellingen kun je zien hoeveel je verbruikt. Zet dat eens een dag aan. Zolang je geen filmpjes streamt, gaat het niet hard.
Je kunt trouwens ook een dataplafond instellen en aangeven wanneer je het 'bijna op'-melding wilt.
Ook kun je aangeven of updates via data of via wifi gedownload mogen worden. En welke apps gebruik mogen maken van data en welke niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 22 september 2023 om 18:00
Ik gebruik hooguit 700 mb per maand. Heb pas sinds een klein jaar een bundel, en dacht dat er 750 mb op zat. Onlangs gingen we op vakantie naar het buitenland, en het leek me handig om alvast wat bij te kopen. Bleek dat ik 1500 mb had. Ik heb het nooit nodig gehad, ben veel thuis en onderweg heb ik gewoonlijk geen internet nodig.
vrijdag 22 september 2023 om 20:16
Ik ben het een keer vergeten uit te zetten en kwam er pas achter dat het nog aan stond toen ik een melding kreeg van mijn provider dat ik bijna aan mijn limiet zat. Toen stond het geloof ik ruim een dag aan. Toen had ik nog geen datalimiet ingesteld op mijn telefoon, data besparing of alleen downloaden met wifi aangezet. Dat staat nu allemaal wel aan. Mijn data verbruik deze maand is tot nu toe 70MB.dianaf schreef: ↑22-09-2023 13:42Het is geen beperken als je het niet nodig hebt.
To heeft het eigenlijk alleen nodig voor als ze niet thuis is en blijkbaar mist ze het niet.
To, bij je instellingen kun je zien hoeveel je verbruikt. Zet dat eens een dag aan. Zolang je geen filmpjes streamt, gaat het niet hard.
Je kunt trouwens ook een dataplafond instellen en aangeven wanneer je het 'bijna op'-melding wilt.
Ook kun je aangeven of updates via data of via wifi gedownload mogen worden. En welke apps gebruik mogen maken van data en welke niet.
Ga denk ik beginnen met gewoon 4GB, mocht dat niet genoeg zijn kan ik altijd nog ophogen. 10GB is 2 euro duurder maar dan nog vind ik dat gewoon zonde als ik het niet gebruik.
zondag 15 oktober 2023 om 10:34
Kijk eens wat het kost.Hadalabo schreef: ↑22-09-2023 12:04Ik heb een hele kleine databundel en daarom heb ik het eigenlijk altijd uit staan en zet ik het alleen aan als ik het onderweg echt nodig heb. Wil nu dus een iets grotere bundel maar de GB's vliegen me om de oren. Vandaar dat ik het lastig vind om te bepalen wat ik nodig heb. Ik heb op mijn telefoon al data besparing aan staan etc.
Ik zit bij Ben 2 GB kost 4,50. Ik zat heel lang op 10 GB. 15GB kost me 8 euro per maand. Meestal kost een grote databundel helemaal niet zo heel veel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in