Ben ik dan zo moeilijk?

06-07-2009 16:58 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb pas een relatie verbroken van vier jaar. Kwam een beetje doordat ik op hem uitgekeken was en ik veelte snel met andere jongens flirten.

Ik ben tijdens die relatie vreemd gegaan met een jongen die nu mijn vriend is. We hebben sinds vier maanden wat (maar ken hem echt al een jaar)

Doordat we alle twee zijn vreemd gegaan (met elkaar, hij had ook een vriendin) zijn we een beetje wantrouwend naar elkaar toe. Als we even niet snel genoeg op een sms reageren gaan de gekste gedachten door ons hoofd.

Nou is dit bij mij wel een beetje over, maar bij hem blijft het zóó lang!!

vb: Vandaag nog, ik was aan het werk en heb dan geen tijd om even te smsen. Hij kreeg dus geen reactie op zijn gestuurde sms. Waarop hij meteen boos stuurde: met wie ben je???

Ik word hier zo moe van! Ik doe niks verkeert! Als ik het er met hem over heb is het: uhuh, jaaajaaa. En dan kan ik het niet uitpraten!!

In zijn ogen doet hij niks fout en ligt het altijd aan mij!! Terwijl hij begint met zeuren!

Dit is nog maar een klein voorbeeldje maar we hebben echt om de twee dagen ruzie om zulke kleine dingen. Die vooral bij hem vandaan komen.

Ligt het dan aan mij?? Wat moet ik er nou mee.

Vier jarige relatie opgegeven voor hem!! En dan hebben we zo vaak gezeik :(

Hoe moet ik tegen hem doen zodat hij weet dat ik nu echt te vertrouwen ben?
Tsja, het probleem is dat hij al zeker weet dat jij niet te vertrouwen bent. Niet echt een geweldige basis voor een relatie...
:S lastig.

Probeer hem te vragen wat je zou kunnen doen zijn vertrouwen te 'winnen'/behouden?

... Succes.
Is 90 je geboortejaar? Ik vraag dat omdat toen ik 19 was ik ook (en waarschijnlijk meer met mij) anders in relaties stond. Wantrouwender, erg veel op de ander gericht etc. Als je dan ook beide bent vreemdgegaan lijkt me het wantrouwen niet zo vreemd. Zoals dokter Phil zegt: "De beste indicatie voor toekomstig gedrag, is het verleden". Wil je het op lossen dan zal er gecommuniceerd moeten worden!
.
Tja lastig... jij bent vreemdgegaan (met hem), dus hij weet dat er een kans is dat je het weer doet en dat je niet eerst het ene afsluit voor je aan iets (iemand) anders begint. Ik denk dat jullie het niet gaan redden, maar natuurlijk hoop ik voor je dat alles goed komt.

In ieder geval, succes!
Tja, je start een relatie o.b.v. wantrouwen. Allebei vreemd gegaan en wanneer je dit 1 keer kunt doen wie geeft dan de garantie dat het niet weer gaat gebeuren. Nu heb je trouwens nooit garanties in een relaties en dat moet je ook niet willen. Maar vertrouwen is de basis en dat moet aanwezig zijn. Ik vrees dat je hem toch duidelijk moet maken dat je echt te vertrouwen bent door wel snel terug te sms-en maar tevens ook duidelijk maken dat door zijn wantrouwen hij er juist voor zorgt dat jullie relatie langzamerhand kapot gaat....
eens met nummerzoveel.

Verder, tja, je bent met elkaar vreemd gegaan, dus is dat wantrouwen naar elkaar toe goed te begrijpen... toch rijzen er bij mij een aantal vragen naarboven om voor mezelf het een en het ander wat duidelijker te krijgen als ik je verhaal zo lees;

Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Heb je je relatie echt verboken voor je nieuwe partner? Had je dus geen gevoelens meer voor je ex?

Weet je of hij in eerdere relaties ook al een keer eerder is vreemdgegaan? Of dat het bij hem ook is gebeurd dat een partner bij hem is vreemdgegaan?

Heb je dit alles eigenlijk al duidelijk face to face uitgesproken naar je vriend?

Verder is zoveel gezeik aan het begin van een relatie niet echt bevordelijk en een goede basis voor een lange goedlopende relatie; wie weet, ws is dit gezeik alleen nog maar het topje van de ijsberg.

Ik zou als ik in jouw situatie zou zitten gewoon even wat tijd voor mezelf nemen en uit deze relatie stappen. Uiteindelijk ontmoet je wel iemand, met wie je een frisse start kan maken zonder al dit gezeik.
Jullie weten beiden van de ander dat die in staat is om vreemd te gaan. Lijkt me niet meer dan logisch dat er dan zo gereageerd wordt naar de ander toe.
tsja de basis is verkeerd, want er is geen vertrouwen. Jullie weten van elkaar dat jullie in staat zijn om vreemd te gaan.

Probeer met hem te praten en te hopen dat de tijd zijn werk doet. Maar zie het helaas beetje somber in eerlijk gezegd.
quote:mantie90 schreef op 06 juli 2009 @ 16:58:

Hallo,

Ik heb pas een relatie verbroken van vier jaar. Kwam een beetje doordat ik op hem uitgekeken was en ik veelte snel met andere jongens flirten.

Ik ben tijdens die relatie vreemd gegaan met een jongen die nu mijn vriend is. We hebben sinds vier maanden wat (maar ken hem echt al een jaar)

Doordat we alle twee zijn vreemd gegaan (met elkaar, hij had ook een vriendin) zijn we een beetje wantrouwend naar elkaar toe. Als we even niet snel genoeg op een sms reageren gaan de gekste gedachten door ons hoofd.

Nou is dit bij mij wel een beetje over, maar bij hem blijft het zóó lang!!

vb: Vandaag nog, ik was aan het werk en heb dan geen tijd om even te smsen. Hij kreeg dus geen reactie op zijn gestuurde sms. Waarop hij meteen boos stuurde: met wie ben je???

Ik word hier zo moe van! Ik doe niks verkeert! Als ik het er met hem over heb is het: uhuh, jaaajaaa. En dan kan ik het niet uitpraten!!

In zijn ogen doet hij niks fout en ligt het altijd aan mij!! Terwijl hij begint met zeuren!

Dit is nog maar een klein voorbeeldje maar we hebben echt om de twee dagen ruzie om zulke kleine dingen. Die vooral bij hem vandaan komen.

Ligt het dan aan mij?? Wat moet ik er nou mee.

Vier jarige relatie opgegeven voor hem!! En dan hebben we zo vaak gezeik :(

Hoe moet ik tegen hem doen zodat hij weet dat ik nu echt te vertrouwen ben?

Weet hij niet dat je werkt?

Hoezo ben je nu wel te vertrouwen? Je nam je relatie van 4 jaar ook niet serieus, waarom wel die van een paar maanden?
Is 90 je geboortejaar?

Ja ik ben nu 19, kreeg toen ik 14 was een vriend. Die eigenlijk te lief was voor me! mocht alles (en ben zo dus te ver gegaan met één jongen)

Als we bij elkaar zijn is er echt helemaal niks aan de hand! Maar zodra ik thuis ben en hij ook komt er wel weer gezeur! Als we het er dan over hebben gehad en hij heeft er geen zin meer in (de discussie) is het wel weer ff goed. Maar het moet gwn uit zijn hoofd! Bij mij lukt het ook aardig! Maar hij is soms zo koppig! Ik dring niet tot hem door.

Ik vroeg hem wel eens wat ik kan doen zodat hij mij niet meer wantrouwt, maar zijn antwoord is dan heel simpel: ik wil geen vage dingen meer, dus ik zou eigenlijk moeten doen wat hij wilt zien? Nee toch...?
Ik zie in mijn glazen bol dat deze relatie geen stand gaat houden.

En terugkomend op je topic titel, je bent niet moeilijk, alleen lastig te vertrouwen.
Tja, moeilijk....

"Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten" en dit geldt duidelijk voor je nieuwe vriend. Je zult dat vertrouwen moeten winnen, maar de basis lijkt me niet echt geweldig. Praten, praten, praten.....dat is denk ik het enige wat je kan doen.
En ik zie ook wel dat het minder word, hij vind het zelf ook vervelend (hoewel hij wel vaak begint) Kan het dan niet uiteindelijk goed komen??

Verwacht ik misschien te veel van hem, dat ik zelf misschien wat rustiger moet reageren?
Ik vind dat altijd zo hypocriet, hè. Ja, je bent vreemdgegaan, maar hij werkte er zo te lezen maar al te graag aan mee. In dit geval is hij zelf nota bene ook vreemdgegaan, dus dat vind ik nog hypocrieter. Als je ervoor kiest om op deze manier in een relatie te stappen, moet je ook maar accepteren dat die manier niet echt de schoonheidsprijs verdient, dat heb je namelijk samen zo aangepakt.

Wel is het je eigen keuze geweest om je vierjarige relatie te verbreken, dat kun je hem niet aanrekenen. Maar ik vraag me ook af of dit een leuke relatie gaat worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
" Maar zodra ik thuis ben en hij ook komt er wel weer gezeur!".

Wonen jullie nu samen dan?
nee we wonen niet samen ;) maar gewoon als we niet samen zijn
Jullie zullen beiden veel geduld moeten hebben met elkaar maar vooral veel communiceren. Wat maakt hem nu precies zo onzeker, watvoor duidelijkheid heeft hij nodig???

Zoals hiervoor al werd gezegd, praten en heel veel geduld......
Dus hij wantrouwt je omdat hij bang is dat je met een ander bent? En dat terwijl hij zelf in zijn eigen -vorige- relatie is vreemdgegaan met jou?

Lijkt me een typisch gevalletje van 'pot verwijt de ketel'. Van hem dan.

En dat jij zou moeten doen wat hij wil zien? Waarom? Waarom mag jij niet gewoon jezelf zijn? Feitelijk moet je dus als een marionettenpop aan zijn touwtjes hangen om deze relatie leuk te houden. Als je daaraan toegeeft is de gelijkheid ver te zoeken, en hoe lang ga jij dat volhouden? Je bent verdorie nog maar 19, je hebt nog een heel leven voor je! Jouw leven!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
@Mantie

Het kan best goedkomen, maar alleen met heel veel communiceren en heel veel goede wil van beide kanten. Onze zorg is dat het daar enigzins aan scheelt. Lees de vragen van Whopper nog maar eens door en bespreek de antwoorden met je vriend.
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Heb je je relatie echt verboken voor je nieuwe partner? Had je dus geen gevoelens meer voor je ex?

Weet je of hij in eerdere relaties ook al een keer eerder is vreemdgegaan? Of dat het bij hem ook is gebeurd dat een partner bij hem is vreemdgegaan?

Heb je dit alles eigenlijk al duidelijk face to face uitgesproken naar je vriend?

Verder is zoveel gezeik aan het begin van een relatie niet echt bevordelijk en een goede basis voor een lange goedlopende relatie; wie weet, ws is dit gezeik alleen nog maar het topje van de ijsberg.

Ik zou als ik in jouw situatie zou zitten gewoon even wat tijd voor mezelf nemen en uit deze relatie stappen. Uiteindelijk ontmoet je wel iemand, met wie je een frisse start kan maken zonder al dit gezeik.
mensen die zich ergeren aan het quoten van een eigen posting.. excuses!
tjaa dat zal ik eens proberen.

Het vervelende ik ik kom uit echt een vaste relatie (ookal was ik zo jong) en hij uit een relatie die in mij ogen niet zo veel voorstelde. Is het dan wennen voor hem? Dat praten enzo?
Of praten wennen is, dan hangt af van het karakter en de opvoeding, niet van de vorige relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven