Baby haat auto

05-07-2009 16:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik heb een vriendin en die heeft een 12 weken oude baby, Yannick. Yannick is mijn petekind. Yannick wil NIET in de auto. Wel in de maxi cosi, maar zodra je de auto start en gaat rijden gaat Yannick GILLEN. KRIJSEN. Zdra je stopt en de motor uitzet is het weer OK.

Iemand ervaring, of tips? Héél graag!
jaaaa heel herkenbaar, mijn dochter (nu 2) had dit ook. Het hielp om de maxicosi op een andere plek in de auto te zetten. Dus als dat gaat, in het midden achterin. Of, nog beter, voorin op de passagierstoel met de airbag uit. Succes want het is heel erg irritant!
Misschien wagenziek?
herkenbaar! Ik ging er vaak naast zitten, zodat kind naar mij kon kijken. Muziek wilde ook nog wel eens afleiden maar wat helemaal fantastisch was, was een mobile die je boven de maxicosi kon hangen, zaten verschillende (klassieke) muziekjes op en 3 beestjes die ronddraaide. Te koop bij oa babypark voor 25 euro, Hoop geld maar echt de moeite waard. Heeft ons vaak gered bij lange autoreizen, files etc

succes
Ervaring ja, tips helaas niet.

Onze dochter huilde vanaf dat ze heel klein was ook de hele tijd in de auto. Afleiden met een speeltje hielp soms even, en ik ging altijd naast haar zitten om haar zo rustig mogelijk te houden, maar toch bleef ze heel vaak en lang huilen, net zolang tot we uit de auto gingen. Het was geen reisziekte, ze had geen pijn, maar vond volgens mij het geluid van de auto vreselijk.

Ze is ook erg bang voor andere 'brommende' geluiden, zoals stofzuigers, grasmaaiers, overvliegende vliegtuigen, voorbijrijdende brommers, etc. Ik weet niet waarom, onze andere twee kinderen hebben dat niet, die sliepen ook altijd heerlijk in de auto. Het enige positieve dat ik kan zeggen is dat het wel overging: inmiddels is ze 3,5 en gaat het al een hele tijd goed; vanaf dat ze een jaar was ongeveer ging het steeds beter. Stofzuigers, grasmaaiers e.d. houdt ze zich nog steeds verre van trouwens.

Succes ermee!
Een mobile hebben we, dat is eenvoudig te regelen. Wagenziek is het niet, hij wordt niet ziek!
wagenziek kan ook misselijkheid/draaierigheid betekenen. Dat zie je niet aan hem, hij hoeft er niet van te gaan kotsen, maar hij heeft er wel degelijk last van.
Onze zoon vond het als kleintje ook zo'n drama. Wij hebben op een gegeven moment gewoon besloten dat we niet ver meer met de auto weg zouden gaan tot hij wat rustiger zou worden. Het ging eigenlijk beter toen hij een tijdje in een gewone autostoel zat. Die volgt op de maxicosi bedoel ik. We zijn dus echt een aantal maanden niet als gezin ver weg geweest.
Ja hoor, ik heb wel een tip. Absoluut niet onder de indruk zijn. Als de eerste boodschap die je een kind geeft, is, dat hij op zijn wenken bediend wordt als hij zijn brulboei opzet, ben je na 3 jaar rijp voor het gesticht.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Cherry, helemaal met je eens. Toch maar doorzetten, ook al is een krijsende baby vreselijk irritant.

Een kennis van mij deed alles om krijsen te vermijden- beetje teveel van het goede: niet stofzuigen in huis als kind in huiskamer was, bel afzetten (want kind kon er misschien wakker van worden), telefoon zacht laten overgaan etc.

Als je niet doorzet, heb je zelf geen leven meer.
Nounou, VC, rustig. Dit is werkelijk het énige probleem bij deze baby. Dus op zijn wenken bedient worden bij 12 weken oud valt nog wel een beetje mee!!

maar goed, echte oplossingen zijn er niet. Dan blijft vriendin met zoon dus wat meer thuis de komende tijd denk ik zo..
Hoezo wat meer thuis blijven? Het kind krijst= dus thuisblijven?

Dat vind ik dus wel op de wenken bediend worden. Lekker, hoe doe je dat dan later als het kind op vaste voeding overgaat? Hij lust dit niet, hij lust dat niet- nee logisch, een kind moet aan smaken wennen. Dan geef je hem ook maar niets wat hij niet lust?

Met autoritjes is het niet anders, hoor. Het is vast eng, vervelend, weet ik veel, maar je moet een kind toch conditioneren.
Wat een lulkoek speculaasje, een kind van 12 weken kun je echt niet verwennen wat dat betreft. En een kind van 12 weken kan ook niet geconditioneerd worden, als je het wel probeert ben je niet goed bezig vind ik. 't Gaat niet om een kind van 3!

Een kind van 12 weken huilt sowieso altijd met een reden. Niet dat die reden altijd te achterhalen is, maar huilen is zo'n beetje de enige uitingsvorm om aan te geven dat het zich oncomfortabel voelt. En dat dus maar negeren helpt niet echt, het kind zal zich alleen maar onveilig en dus nog onprettiger voelen. Het huilen zal hier zeker niet van overgaan, eerder toenemen dus.
Whatever, I do what I want
O en kind nummer 1 en 2 hier, sleepte ik overal mee naar toe. Ging hardstikke goed, sliepen overal.

En toen kwam kind nummer 3 en daar ging ik in eerste instantie hetzelfde mee om, maar dit kind wilde niet in een ander bedje slapen. Het huilde zich compleet overstuur.

Ik ben met dit kind niet uit logeren gegaan tot het wat beter ging met slapen in een ander bed. En dat was dus ook meer thuis blijven.

Je hebt een kind gekregen, dat betekent heus niet dat je leven ineens 'over' is, maar het betekent ook echt niet dat een kind zich dus maar klakkeloos aan jou moet aanpassen. Dat gaat helemaal niet. Je kiest toch ook niet voor niets voor een kind, dan weet je dat je leven veranderen zal. En in dit geval is dat dus minder met de auto weg, die tijd komt vanzelf wel weer.

Als ze bijv. 3 zijn en je kunt ze conditioneren
Tja, ik vind S' advies ook wat hard en zal dit dus niet aan mijn vriendin doorbriefen. Als ze al echt met de auto moet zal ze het heus wel doen, maar de bus stopt ook voor haar deur en dat gaat blijkbaar wel goed.
Ik vond mezelf in mijn postings hier behoorlijk mild. En het is mijn mening. @Xaloy, je vraagt meningen op het forum. Dan zijn er ook vast berichten bij die niet in jouw straatje passen. Dus alleen een antwoord dat jij geschikt vindt ga je doorbrieven aan je vriendin? Waarom post je hier dan een topic?

@crini, gezellig taalgebruik, echt sfeerverhogend.

Bovendien zei ik, dat als je niet doorzet, je geen leven meer hebt.

Dat is niet hetzelfde als: als je kinderen hebt is je leven over of voorbij. Ik gebruikte een uitdrukking, in simpel nederlands: dat je altijd het haasje bent.
Speculaas, denk je nou echt dat wij zelf niet gedacht hebben aan het 'door laten huilen-advies'? Denk je nou echt dat je de oplossing had?

Kom zeg.

En daarnaast: ik mag zelf weten of ik jouw advies wil opvolgen of niet. ga toch niet, omdat ene Speculaas het op het vivaforum schrijft, meteen al mijn principes over beurt gooien? We laten Yannick huilen omdat anders ons 'leven ineens weg is'. Yeah right.

Ik post hier ene topic omdat ik dat wil en doe met de antwoorden wat ik wil. Als jij dat niet wil moet JIJ hier niet posten.

Doei.

Het was een lange dag vandaag. Dat merken we
quote:speculaasje schreef op 06 juli 2009 @ 17:16:

Ik vond mezelf in mijn postings hier behoorlijk mild. En het is mijn mening. @Xaloy, je vraagt meningen op het forum. Dan zijn er ook vast berichten bij die niet in jouw straatje passen. Dus alleen een antwoord dat jij geschikt vindt ga je doorbrieven aan je vriendin? Waarom post je hier dan een topic?

@crini, gezellig taalgebruik, echt sfeerverhogend.

Bovendien zei ik, dat als je niet doorzet, je geen leven meer hebt.

Dat is niet hetzelfde als: als je kinderen hebt is je leven over of voorbij. Ik gebruikte een uitdrukking, in simpel nederlands: dat je altijd het haasje bent.

?

Waar doel je eigenlijk op? Ik vind het lulkoek wat je zegt, waar kom je vandaan dat je zo van dat woord schrikt ?

Tot op zekere hoogte ben ik het trouwens met je eens, dat je moet doorzetten soms om iets voor elkaar te krijgen. Maar niet bij een kind van nog maar 12 weken.
Tis trouwens wel briefen in dit geval:

synoniemen: briefen, informeren, meedelen, onderrichten, op de hoogte brengen, ophelderen, vertellen, verwittigen, voorlichten
Gezellig topic dit
Hoi

Dit klinkt heel bekend in de oren. Misschien heb ik een tip voor je.

Dit is ons verhaal:

Ook mijn zoontje, nu 2,5 jr, had hier heel veel last van. Hoorde ik van iedereen dat zijn baby in de auto áltijd sliep, zat ik altijd met een krijsend kind. Ik vond het ook heel vervelend, want jer wordt er erg onrustig van en als je zelf achter het stuur zit is dat niet zo handig.

Mijn zoontje is trouwens ook overgevoelig voor geluiden. Hij raakt dan ook al snel in paniek. Je ziet echt de paniek in zijn ogen...

( hij heeft dat bijvoorbeeld op de kinderboerderij als de schapen beginnen te blaten, als de buurman weer eens aan het boren is, kerkklokken, het geluid van de staafmixer, fanfare-toestanden etc)

Voor mij was het altijd onverklaarbaar. Ik zit zelf in het onderwijs en had dit eigenlijk ook nog nooit zo bij een kindje gezien.

Sinds kort zijn we er achter dat er toch wat 'meer' aan de hand is. Hij blijkt een senso-motorische intergratie stoornis te hebben. Kort gezegd ben je dan overgevoelig voor bepaalde prikkels (met betrekking tot de zintuigen). Mijn mannetje heeft het op het auditief gebied (gehoor) en op het gebied van zijn evenwichtsorgaan. (dat valt ook onder de zintuigen), dat verklaart ook waarom hij dus niet van autorijden houdt. Het geeft hem een heel onplezierig, naar gevoel. Hij houdt ook niet zo van andere dingen waarbij zijn evenwichtsorgaan in de war gebracht wordt, zoals wanneer we hem met een stoeispelletje op zn kop houden, het omrollen als baby, of als hij een koprol wilt doen bijvoorbeeld. Nou moet je dat maar niet proberen met een baby van 12 weken , maar het is misschien iets om in de gaten te houden.

Ik vind het wel ver gaan om zo'n klein baby'tje meteen al met een stoornis te bestempelen, maar misschien is het iets om in de toekomst in het achterhoofd te houden. (Wij zijn er door de kinderfysio achter gekomen, zij heeft kindlief al meerdere malen in behandeling gehad en op eens viel het kwartje een paar maanden geleden. Ik was er natuurlijk niet blij mee, maar er vielen wel veel puzzelstukjes op hun plek.)

Er is ook een website over SI (je kan het beste even googlen als je er meer over zou willen weten, want ik weet me zo gauw niet)

Moet ik niet vergeten te vertellen dat hij het autorijden inmiddels niet meer zo erg vindt. Sinds hij een jaar of anderhalf is gaat het beter. Voor mijn gevoel had hij vanaf die tijd meer oog voor wat er om hem heen gebeurde (ooooohhhh groooote autoooo) dat hem dat genoeg afleidt, waardoor het nu beter gaat.

Nou, misschien heb je er iets aan.

Veel succes met Yannick!
Ja, echt gezellig hier. Heb gehoord dat de kinderpijler daar beroemd berucht om is. Dat blijkt. Heb je hier een andere mening, dan word je gelijk afgemaaid.

@crini, ik ben niet gewend met vleeswaren te smijten. Maar goed, dat heeft waarschijnlijk te maken met waar je vandaan komt.
Xaloy, ik kan je wel een tip geven over hoe ik mijn kat heb afgeleerd om te krijsen in de auto. Ik ben gewoon keihard over de verkeersdrempels gereden zodat hij iedere keer zijn hoofd stootte tegen de bovenkant van de bench. Dat hielp op een gegeven moment.

Alleen de laatste keer viel hij met bench en al van de stoel ondersteboven op de grond. Toen ben ik er maar mee opgehouden.

Baby met stoeltje en al dus wel goed in de riemen vastdoen.
Zal ik gewoon on topic reageren?

Mijn zoontje was als baby ook een ramp in de auto. Ik vermeed toch echt zoveel mogelijk autoritjes met hem toen hoor. Slapen in de auto? Nee hoor, zelfs niet als ik tegen zijn slaaptijd ging rijden. Ik kan me nog een helse rit van 1.5 uur herinneren toen hij zo'n 9 weken was, we gingen een weekje weg naar een bungalowpark. Heel de weg noodweer trouwens, dus even stoppen was er ook niet bij. Maar goed, wat ik wilde zeggen: het is helemaal goed gekomen! Ik weet niet precies wanneer. Volgens mij al wel voordat hij in een gewoon autostoeltje ging. Maar dat autostoeltje vond en vindt hij iig helemaal geweldig. Anderhalf jaar later, weer een weekje weg. Na een autorit van 2 uur parkeren we voor onze bungalow. Wij stappen uit, halen hem uit de auto, begint hij te huilen. Nee, auto.... Ik zo met hem zo naar Frankrijk rijden, alleen niet met zijn zus van 5. Die vraagt altijd na een tijdje hoeveel minuten we nog moeten rijden.
quote:speculaasje schreef op 06 juli 2009 @ 23:21:

Ja, echt gezellig hier. Heb gehoord dat de kinderpijler daar beroemd berucht om is. Dat blijkt. Heb je hier een andere mening, dan word je gelijk afgemaaid.

@crini, ik ben niet gewend met vleeswaren te smijten. Maar goed, dat heeft waarschijnlijk te maken met waar je vandaan komt.

Ja natuurlijk

Speculaasje, ik bedoelde niks met die lulkoek, is voor mij gewoon een ander woord voor flauwekul. Heeft mijns inziens dus ook niks met vleeswaren te maken. Overigens vind ik ook dat je erg overdrijft, als je dit al 'afgemaaid worden' vindt....

't Was ook zeker niet bedoeld om je 'af te maaien' maar gewoon, om te zeggen dat IK het ONZIN vind wat je zegt.

Even goeie vrienden verder hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven