Ben ik dan zo moeilijk?

06-07-2009 16:58 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb pas een relatie verbroken van vier jaar. Kwam een beetje doordat ik op hem uitgekeken was en ik veelte snel met andere jongens flirten.

Ik ben tijdens die relatie vreemd gegaan met een jongen die nu mijn vriend is. We hebben sinds vier maanden wat (maar ken hem echt al een jaar)

Doordat we alle twee zijn vreemd gegaan (met elkaar, hij had ook een vriendin) zijn we een beetje wantrouwend naar elkaar toe. Als we even niet snel genoeg op een sms reageren gaan de gekste gedachten door ons hoofd.

Nou is dit bij mij wel een beetje over, maar bij hem blijft het zóó lang!!

vb: Vandaag nog, ik was aan het werk en heb dan geen tijd om even te smsen. Hij kreeg dus geen reactie op zijn gestuurde sms. Waarop hij meteen boos stuurde: met wie ben je???

Ik word hier zo moe van! Ik doe niks verkeert! Als ik het er met hem over heb is het: uhuh, jaaajaaa. En dan kan ik het niet uitpraten!!

In zijn ogen doet hij niks fout en ligt het altijd aan mij!! Terwijl hij begint met zeuren!

Dit is nog maar een klein voorbeeldje maar we hebben echt om de twee dagen ruzie om zulke kleine dingen. Die vooral bij hem vandaan komen.

Ligt het dan aan mij?? Wat moet ik er nou mee.

Vier jarige relatie opgegeven voor hem!! En dan hebben we zo vaak gezeik :(

Hoe moet ik tegen hem doen zodat hij weet dat ik nu echt te vertrouwen ben?
ja das ook wel zo...
Hmm weet ik niet mantie; hij is natuurlijk een man :p, mannen en praten.... ;). Nee zonder gekheid, de mijne kan het wel heel goed. Maar die is dan ook al de 30 gepasseerd en volwassen

Bedenk je dat jullie beiden nog heel jong zijn; en dat relaties op deze leeftijd anders zijn dan bijvoorbeeld op je 25e... Vooral hoe je in het leven staat.

Heeft je vriend al veel relaties gehad? Als hij er namelijk voor jouw nog maar een heeft gehad, kan ik me voorstellen dat hij nog steeds met zijn reacties blijft komen. Hoewel.. ik vind ook een kwestie van de pot verwijt de ketel, wie zegt dat hij nu wel te vertrouwen is? Zal hem in ieder geval snel face to face duidelijk maken dat jij nu wel te vertrouwen bent, en het er in ieder geval met hem over hebben.
Mijn vriend heeft pas 1 relatie gehad, 2 jaar ongeveer. Maar dat was zo anders als mijn relatie. We moeten ons allebei aanpassen maar heb het idee dat dat bij hem wat moeilijker gaat. Maar ik moet niet te lief zijn toch?
zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten....

ik denk dat hij ook zichzelf nog niet helemaal vertrouwd.

een lastige basis om een relatie mee te beginnen in elk geval...
Jullie weten beiden van elkaar dat jullie niet te vertrouwen zijn. Jullie hebben tenslotte met elkaar jullie partners bedrogen. Ik denk dat je met elkaar moet afspreken dat jullie wel respectvol met elkaar willen omgaan en dat jullie elkaar dit dus niet zullen flikken. En dan elkaar hier op vertrouwen. En lukt dat vertrouwen niet, waarom dan door gaan samen, vertrouwen is de basis van iedere relatie.
quote:mantie90 schreef op 06 juli 2009 @ 17:50:

Mijn vriend heeft pas 1 relatie gehad, 2 jaar ongeveer. Maar dat was zo anders als mijn relatie. We moeten ons allebei aanpassen maar heb het idee dat dat bij hem wat moeilijker gaat. Maar ik moet niet te lief zijn toch?Wat bedoel je met ' ik moet niet te lief zijn toch'? Je moet gewoon jezelf zijn en proberen een leuke tijd met je vriend te hebben. En geen rol gaan spelen. Op een gegeven moment val je toch uit je rol en ben je jezelf. Het is handiger als hij jou leuk vindt, in plaats van dat hij op je rol is gevallen.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 juli 2009 @ 18:30:

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...
Ok, ik hou ermee op :-)
Jullie zijn allebei niet klaar om je te binden. Kap ermee.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als het wantrouwen blijft (wat ik wel kan begrijpen) dan komt het niet goed. Dan is de relatie gedoemd te mislukken.

Zodra je vertrouwen hebt in jezelf en -nog belangrijker- in elkaar dan zou het wel kunnen lukken.
quote:mantie90 schreef op 06 juli 2009 @ 17:21:

Als we bij elkaar zijn is er echt helemaal niks aan de hand! Maar zodra ik thuis ben en hij ook komt er wel weer gezeur! Als we het er dan over hebben gehad en hij heeft er geen zin meer in (de discussie) is het wel weer ff goed.

Als je bij elkaar bent is alles goed, maar als je samen thuis bent niet.

Ik snap dat even niet geloof ik.

Tevens denk ik dat deze relatie gedoemd is te mislukken.
quote:EvyBlissy schreef op 06 juli 2009 @ 20:38:

Jullie zijn allebei niet klaar om je te binden. Kap ermee.

Dat vind ik veel te kort door de bocht. Jij kunt niet in hun hoofden kijken.

Ik denk wel dat ze beter geen relatie met elkaar aan kunnen gaan.
quote:Pannetje schreef op 06 juli 2009 @ 22:19:

[...]

Dat vind ik veel te kort door de bocht. Jij kunt niet in hun hoofden kijken.

Ik denk wel dat ze beter geen relatie met elkaar aan kunnen gaan.Nou oké, ze zijn niet klaar om zich te binden aan elkáár.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ze zeggen wel eens "zoals je er aan komt, kom je er ook weer van af".

Vreemdgaan met elkaar zorgt niet echt voor een goede basis. Logischerwijs wantrouw je elkaar omdat je weet waar de ander toe in staat is. Wil niet zeggen dat het in deze relatie weer zal gebeuren, maar kan me voorstellen dat elkaar vertrouwen dan een beetje lastig is.
Ken er nog een, boontje komt om zijn loontje.

Op die sms-jes kun je ook gewoon niet reageren of zeggen dat je met de bakker bent. Beetje humor dooft misschien zijn zorgen wat.

Afgezien daarvan, waarom zou hij jou vertrouwen je bent behoorlijk onbetrouwbaar gebleken en ... hij ook.

Nog een: wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
Niet pikken dat hij zo bot doet, komopzeg meteen boos en Met wie ben je!!

Hallo zo laat je toch niet met je omgaan. Ook al weet je waar het vandaan komt hoeft hij zich toch niet zo te laten gaan!

En ik denk dat hij zo doet omdat hij zelf is vreemdgegaan zoals de waard is vetrouwd hij zijn gasten...
Wat ik een beetje vreemd vind is dat je je eigen relatie bestempeld als serieus (ook al was je nb 15!) en die van hem, van twee jaar stelde niet veel voor. Dat kan een buitenstaander (wat jij dus was) toch nooit inschatten? Ik vraag me dan ook af of je dit niet allemaal veel te serieus neemt. Volgens mij moet je als je 19 bent een leuke gezellige relatie hebben, uitgaan, afspraakjes hebben, lachen etc. That''s it. Over een paar jaar kan je ellelange gesprekken verwachten en over een gezamenlijke toekomst nadenken, maar als je allebei nog een tiener bent? Het zou toch geowon leuk moeten zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven