Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.

maandag 6 juli 2009 om 16:35
Da's goed nieuws Pips! Gefeliciteerd!
Coebergh, gefeliciteerd met de kindjes die over zijn.
Wat een gedoe met die muur zeg, ik zou er ook geen genoegen meer mee nemen. Dan maar even wat meer troep. En even niet betalen!
Goldie, lijkt me heel raar als je ouders dan ineens weer "gewoon" op de bank zitten. Maar toch wel fijn, of niet?
Coebergh, gefeliciteerd met de kindjes die over zijn.
Wat een gedoe met die muur zeg, ik zou er ook geen genoegen meer mee nemen. Dan maar even wat meer troep. En even niet betalen!
Goldie, lijkt me heel raar als je ouders dan ineens weer "gewoon" op de bank zitten. Maar toch wel fijn, of niet?
maandag 6 juli 2009 om 16:41
Da's goed nieuws Pips!
Wordt een spannend weekje!
Verdikkie toch...mijn appeltaart mislukt.
Ik had weer maar eens de fout gemaakt om per ongeluk de hetelucht-stand aan te zetten. Dus 180 gr én hetelucht ipv 165 gr.
Jammer, maar ik heb hem dus weggeflikkerd, want toen ik er achter kwam dat het fout ging was ie al te 'donker' .
Nieuwe staat alweer in de oven. Ik heb dubbel gecheckt of de oven nu wel op de goeie stand staat!
Check: 180 gr ZONDER hetelucht-stand!
Fieuw...lukt qua tijdsbestek maar net (of niet niet )...
Als de taart eruit is, kan de visschotel er in. En om half 7 komt de eerste visite al....
Zoef zoef...
Wordt een spannend weekje!
Verdikkie toch...mijn appeltaart mislukt.
Ik had weer maar eens de fout gemaakt om per ongeluk de hetelucht-stand aan te zetten. Dus 180 gr én hetelucht ipv 165 gr.
Jammer, maar ik heb hem dus weggeflikkerd, want toen ik er achter kwam dat het fout ging was ie al te 'donker' .
Nieuwe staat alweer in de oven. Ik heb dubbel gecheckt of de oven nu wel op de goeie stand staat!
Check: 180 gr ZONDER hetelucht-stand!
Fieuw...lukt qua tijdsbestek maar net (of niet niet )...
Als de taart eruit is, kan de visschotel er in. En om half 7 komt de eerste visite al....
Zoef zoef...
maandag 6 juli 2009 om 16:46
Thnx allemaal!
Jonna, die man met wei Mr N een gesprek had moet nog een goedkeuring krijgen van zijn manager. Maar met een positief advies gebeurt het bijna nooit dat die goedkeuring niet komt.
En deze week volgt nog een gesprek met een andere bank.....
Jonna, die man met wei Mr N een gesprek had moet nog een goedkeuring krijgen van zijn manager. Maar met een positief advies gebeurt het bijna nooit dat die goedkeuring niet komt.
En deze week volgt nog een gesprek met een andere bank.....
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 6 juli 2009 om 18:30
maandag 6 juli 2009 om 19:10
Wat een fijn nieuws Pip , het klinkt heel erg goed, nou maar hopen dat het ook daadwerkelijk door mag gaan ! (f)
Het was goed in DH, we hadden een gesprek op school. Het fijne van een speciale school is dat ze alles op nivo aanbieden. Met taal bijv. zit hij qua nivo in aan begin groep 3. Maar met rekenen weer midden groep 4. Dus bieden ze alles ook op zijn eigen nivo aan.
Verder doet hij het heel erg goed op school. Das fijn, want dan heeft ie iig 1 plek waar het heel erg goed gaat.
Verder een gesprekje met de persoonlijke begeleidster van A. over de invulling van de vakantie e.d. daarin staan we gelukkig op 1 lijn.
Op de terug weg Terror patatjes gegeven Hij was helemaal gelukkig, patatjes en een milkshake, en hij heeft er heel de weg over gedaan . Lekker ventje.
Nu liggen de kinders in bed. Terror slaapt, tut luistert naar een speciale onweer cd. Greatest hits van Queen die mag ze als het onweert en ze bang is, dan is ze ineens niet zo bang meer hahaha
Het was goed in DH, we hadden een gesprek op school. Het fijne van een speciale school is dat ze alles op nivo aanbieden. Met taal bijv. zit hij qua nivo in aan begin groep 3. Maar met rekenen weer midden groep 4. Dus bieden ze alles ook op zijn eigen nivo aan.
Verder doet hij het heel erg goed op school. Das fijn, want dan heeft ie iig 1 plek waar het heel erg goed gaat.
Verder een gesprekje met de persoonlijke begeleidster van A. over de invulling van de vakantie e.d. daarin staan we gelukkig op 1 lijn.
Op de terug weg Terror patatjes gegeven Hij was helemaal gelukkig, patatjes en een milkshake, en hij heeft er heel de weg over gedaan . Lekker ventje.
Nu liggen de kinders in bed. Terror slaapt, tut luistert naar een speciale onweer cd. Greatest hits van Queen die mag ze als het onweert en ze bang is, dan is ze ineens niet zo bang meer hahaha

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 6 juli 2009 om 20:18
Boro, Greatest Hits van Queen als het onweert. Heerlijk onbevangen zijn kinderen toch. Geweldig. Dat verwacht je toch echt niet. Gaaf... (Nou ja ben erge Queenfan dussss...)
Fijn dat het goed gaat op school met A.
Het heeft hier al drie keer gehoost, gestormd en ge-onweert na die eerste keer. Is wel weer voor effe genoeg hoor.
Fijn dat het goed gaat op school met A.
Het heeft hier al drie keer gehoost, gestormd en ge-onweert na die eerste keer. Is wel weer voor effe genoeg hoor.
maandag 6 juli 2009 om 21:07
Grappig, Queen als onweerremedie.
En lief dat Terror zo smult van zijn milkshake en tatjes.
Niet te vergeten natuurlijk dat Autist het heeeel goed doet op school. Heeft 'ie nodig ook, het gevoel dat er iets heel goed gaat.
Pips, gefeliciteerd. Dit gaat wel lukken dus! Bank zal moeten checken of mr. Nilsson of jullie beiden geen slechte BKR registratie hebben of zo.
Coebergh, dat van niet huur betalen klinkt heel logisch maar schijnt niet zo vanzelfsprekend te zijn. Klein overlegje met het Juridisch loket doen dus.
Baaaalen, met een grote B.
Ik heb in de regen gezwommen met donder op de achtergrond (da's wel spannend).
En lief dat Terror zo smult van zijn milkshake en tatjes.
Niet te vergeten natuurlijk dat Autist het heeeel goed doet op school. Heeft 'ie nodig ook, het gevoel dat er iets heel goed gaat.
Pips, gefeliciteerd. Dit gaat wel lukken dus! Bank zal moeten checken of mr. Nilsson of jullie beiden geen slechte BKR registratie hebben of zo.
Coebergh, dat van niet huur betalen klinkt heel logisch maar schijnt niet zo vanzelfsprekend te zijn. Klein overlegje met het Juridisch loket doen dus.
Baaaalen, met een grote B.
Ik heb in de regen gezwommen met donder op de achtergrond (da's wel spannend).
maandag 6 juli 2009 om 21:15
Ik net heel enthousiast de tuin sproeieren, omdat ik die zooi gestrooit had...
Maar onze zelf automatische sproeier is kapot (Je weet wel, dat ding dat van links naar rechts draait, met dat leuke irritante geluid )
Dus hele tijd met de hand staan sproeien, ik naar binnen..
Regen.. Onweer.. Jahoor...
Is nu trouwens al wel weer droog!
( Ondertussen aan het ''proef'' in pakken voor de vakantie.. )
Maar onze zelf automatische sproeier is kapot (Je weet wel, dat ding dat van links naar rechts draait, met dat leuke irritante geluid )
Dus hele tijd met de hand staan sproeien, ik naar binnen..
Regen.. Onweer.. Jahoor...
Is nu trouwens al wel weer droog!
( Ondertussen aan het ''proef'' in pakken voor de vakantie.. )
maandag 6 juli 2009 om 23:11
quote:mamzelle schreef op 06 juli 2009 @ 10:20:
was in machine
was aan lijn
afwassen
naar GGZ
duimen voor mr. Nilsson Tikkie te laat ivm tussen twee ggz afspraken in
kinderen ophalen van BSO
als ik het niet vergeet om vier uur telefonisch steggelen met dat zwembad.
Morgen:
Werken
Gesprek over de kinderen
Schoonmaakster op bezoek
Afwassen
Was opvouwen
Kind naar dwarsfluitles
was in machine
was aan lijn
afwassen
naar GGZ
duimen voor mr. Nilsson Tikkie te laat ivm tussen twee ggz afspraken in
kinderen ophalen van BSO
als ik het niet vergeet om vier uur telefonisch steggelen met dat zwembad.
Morgen:
Werken
Gesprek over de kinderen
Schoonmaakster op bezoek
Afwassen
Was opvouwen
Kind naar dwarsfluitles

dinsdag 7 juli 2009 om 08:31
Goedemorgen!
GL..appeltaart nog op tijd uit oven?
HPL..Gefeliciteerd!
Mijn moeder heeft een fotolijstje met de spreuk:als ik had geweten dat kleinkinderen zo leuk waren had ik ze liever eerst gehad...
Ik heb gister contact gehad met juridisch loket,woningbouw moet eerst het probleem oplossen,volgens hen sta ik dus in mijn recht als ik nu geen huur betaal.Ik moest dit wel schriftelijk laten weten aan wb,dus gister nog even snel brief gepost.Ik heb het geld even overgeschreven naar spaarrekening,mochten ze nu echt moeilijk doen is het zo over gemaakt(als het op betaalrekening staat maak ik het op..haha)
Vandaag:
hopen dat het meevalt met muur
wasmachinemonteur bellen(wasm ging gister centrifugeren en maakte me toch een herrie...filter is schoon dus daar kan t niet aan liggen)
boodschappen doen
wc poetsen
Het is hiet trouwens flink afgekoeld,vind het wel jammer..
GL..appeltaart nog op tijd uit oven?
HPL..Gefeliciteerd!
Mijn moeder heeft een fotolijstje met de spreuk:als ik had geweten dat kleinkinderen zo leuk waren had ik ze liever eerst gehad...
Ik heb gister contact gehad met juridisch loket,woningbouw moet eerst het probleem oplossen,volgens hen sta ik dus in mijn recht als ik nu geen huur betaal.Ik moest dit wel schriftelijk laten weten aan wb,dus gister nog even snel brief gepost.Ik heb het geld even overgeschreven naar spaarrekening,mochten ze nu echt moeilijk doen is het zo over gemaakt(als het op betaalrekening staat maak ik het op..haha)
Vandaag:
hopen dat het meevalt met muur
wasmachinemonteur bellen(wasm ging gister centrifugeren en maakte me toch een herrie...filter is schoon dus daar kan t niet aan liggen)
boodschappen doen
wc poetsen
Het is hiet trouwens flink afgekoeld,vind het wel jammer..
dinsdag 7 juli 2009 om 08:43
Mogguh
Coebergh wat een ellende met je muur.
Moest erg lachen om de spreuk van je moeder. Ik ben ook zo hoor als het op de rekening staat is het ook op.... Hoewel ik nu met een zieke man en een hoop minder in de maand wel wat voorzichtiger ben geworden.
Meiden ik denk dat ik weer een niersteen heb. Al dagen een zeurderige pijn in mijn rug. Zo bekend. Ben dus maar begonnen met heel veel water drinken. Kijken of het helpt. Dat is toch wat de HA ook adviseert. Als ik maar geen aanvallen krijg. Want die zijn niet om uit te houden.
'k Heb het al eerder gehad. En heb er toen een week voor in ;t ziekenhuis gelegen. Dus niet dit keer.
Coebergh wat een ellende met je muur.
Moest erg lachen om de spreuk van je moeder. Ik ben ook zo hoor als het op de rekening staat is het ook op.... Hoewel ik nu met een zieke man en een hoop minder in de maand wel wat voorzichtiger ben geworden.
Meiden ik denk dat ik weer een niersteen heb. Al dagen een zeurderige pijn in mijn rug. Zo bekend. Ben dus maar begonnen met heel veel water drinken. Kijken of het helpt. Dat is toch wat de HA ook adviseert. Als ik maar geen aanvallen krijg. Want die zijn niet om uit te houden.
'k Heb het al eerder gehad. En heb er toen een week voor in ;t ziekenhuis gelegen. Dus niet dit keer.
dinsdag 7 juli 2009 om 09:26
Mogguh maisjes...
Je hoor Coebergh, de appeltaart was perfect gelukt in de herkansing
Het was een gezellig feestje, niet druk, maar dat was de bedoeling.
Veel taart over, dus ik hoop dat ik vandaag nog wat aanloop krijg.
Ha ha Boro, ik moest lachen om die cd van Queen als het onweert. Ergens klinkt het ook wel logisch eigenlijk. (Queen- onweer)
Verstandig Coebergh, dat je dat geld even apart zet. (Ik herken het gevaar van opmaken)
Ojee Zoebie, een niersteen. Da's niet fijn.
Hopelijk is het vals alarm.
Rozigst, wat een stunt. Nou ja, nu hebben de plantjes in ieder geval weer voor even genoeg he?
To do vandaag:
Was afhalen, opvouwen en wegruimen
Stofzuigen
Plees soppen
Eten koken voor kids (man werk over, ik heb een feestje)
Naar feestje van jarige 'tennisvriendin' (Ze wordt 70, maar is nog oh zo fit!)
Je hoor Coebergh, de appeltaart was perfect gelukt in de herkansing
Het was een gezellig feestje, niet druk, maar dat was de bedoeling.
Veel taart over, dus ik hoop dat ik vandaag nog wat aanloop krijg.
Ha ha Boro, ik moest lachen om die cd van Queen als het onweert. Ergens klinkt het ook wel logisch eigenlijk. (Queen- onweer)
Verstandig Coebergh, dat je dat geld even apart zet. (Ik herken het gevaar van opmaken)
Ojee Zoebie, een niersteen. Da's niet fijn.
Hopelijk is het vals alarm.
Rozigst, wat een stunt. Nou ja, nu hebben de plantjes in ieder geval weer voor even genoeg he?
To do vandaag:
Was afhalen, opvouwen en wegruimen
Stofzuigen
Plees soppen
Eten koken voor kids (man werk over, ik heb een feestje)
Naar feestje van jarige 'tennisvriendin' (Ze wordt 70, maar is nog oh zo fit!)
dinsdag 7 juli 2009 om 09:47
Mogguh!
Haha, ja.. En vooral nu...
Zou vandaag nog wat laatste dingetjes gaan kopen voor de camping.. Maar het regent hier non-stop, en buienradar zegt dat t voorlopig nog niet voorbij is...
Dus eehh, dan maar wat anders gaan verzinnen..
Het valt nog mee qua rotzooi hier op mijn slaapkamer trouwens..
(Oke, er staat een koffer en 2 tassen op de grond, maar daar kijk ik even overheen)
Mijn moeder heeft een schoonmaakster, en ik was vergeten dat die gister kwam, dus zaterdag had ik t hele huis al gesopt..
Maar omdat ze er dus gister was, heb ik nu helemaal niks te doen..
Haha, ja.. En vooral nu...
Zou vandaag nog wat laatste dingetjes gaan kopen voor de camping.. Maar het regent hier non-stop, en buienradar zegt dat t voorlopig nog niet voorbij is...
Dus eehh, dan maar wat anders gaan verzinnen..
Het valt nog mee qua rotzooi hier op mijn slaapkamer trouwens..
(Oke, er staat een koffer en 2 tassen op de grond, maar daar kijk ik even overheen)
Mijn moeder heeft een schoonmaakster, en ik was vergeten dat die gister kwam, dus zaterdag had ik t hele huis al gesopt..
Maar omdat ze er dus gister was, heb ik nu helemaal niks te doen..
dinsdag 7 juli 2009 om 09:48
Moggû,
Goldie, nog gefeliciteerd met man!
Ik ga vandaag veel doen, het is een stoffige bende hier.
- Achter pc zitten, maar niet te lang!
- De was.
- Hardlopen.
- Afwasmachine uitruimen.
- Keuken soppen.
- Stofzuigen.
- Stoffen.
- Boodschappen en koken.
- Op pad met vriendin.
Pittige lijst, hij moet af want ik heb verder weinig tijd deze week.
Ik ga weer snel, fijne dag!
Goldie, nog gefeliciteerd met man!
Ik ga vandaag veel doen, het is een stoffige bende hier.
- Achter pc zitten, maar niet te lang!
- De was.
- Hardlopen.
- Afwasmachine uitruimen.
- Keuken soppen.
- Stofzuigen.
- Stoffen.
- Boodschappen en koken.
- Op pad met vriendin.
Pittige lijst, hij moet af want ik heb verder weinig tijd deze week.
Ik ga weer snel, fijne dag!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 7 juli 2009 om 10:18
We gaan naar (hopen dat ik het goed schrijf) Echternacherbrück. Onder in Duitsland, vlak bij Luxemburg..
T regent hier keihard, en t onweert. Dus ik ga niet even het centrum in om wat dingetjes te halen.
Zou nog wat dingen spuiten (Dat doe ik altijd buiten, want er staat een Big American Car in de garage..)
Maar dat kan dus ook niet.
Zucht.. Meeen, wat baal ik van dit weer
T regent hier keihard, en t onweert. Dus ik ga niet even het centrum in om wat dingetjes te halen.
Zou nog wat dingen spuiten (Dat doe ik altijd buiten, want er staat een Big American Car in de garage..)
Maar dat kan dus ook niet.
Zucht.. Meeen, wat baal ik van dit weer
dinsdag 7 juli 2009 om 10:47
Zwaait even en gaat door met forummen (en niet met poetsen)
Zoeb, ik hoop dat het gruis is.
HPL, ik duim nog even door voor je maar een heel voorzichtige gefeliciteerd
GL, fijn he dit weer, grrrrr, is de appeltaart opgegaan?
Haha, Boro, herkenbaar, hier gaat eigenlijk iedere avond de radio aan, anders is ie zo alleen?!
Coebergh, ik hoop dat het nou eens opgelost gaat worden voor je.
Allis
En de rest
Zoeb, ik hoop dat het gruis is.
HPL, ik duim nog even door voor je maar een heel voorzichtige gefeliciteerd
GL, fijn he dit weer, grrrrr, is de appeltaart opgegaan?
Haha, Boro, herkenbaar, hier gaat eigenlijk iedere avond de radio aan, anders is ie zo alleen?!
Coebergh, ik hoop dat het nou eens opgelost gaat worden voor je.
Allis
En de rest
dinsdag 7 juli 2009 om 12:07
Yeah, gefeliciteerd Pips!
Boro, zoon is nu 3,5. Best laat met zindelijk worden dus, maar voor ik hem zover had om uberhaupt de wc/potje te accepteren, was ik bijna een jaar verder... En nu ineens heeft hij de smaak te pakken en is hij zindelijk overdag! Was overigens net zo met de overstap in een normaal bed, heeft ook 9 maanden gekost... Dochter (bijna 2,5) is gelukkig een stuk makkelijker daarin.
Fijn trouwens dat het met A zo goed gaat op school!
Coebergh, helemaal stoppen met huur betalen zou ik niet doen uit jezelf, betaal altijd een gedeelte. Als je helemaal niets betaald, kunnen ze je namelijk als wanbetaler neerzetten en je het huis uitzetten. Als je nog een gedeelte betaald en aangeeft waarom, dan laat je zien dat je wel wil betalen, maar dat een en ander opgelost moet worden voor je alles betaalt.
Ben allemaal cakejes aan het bakken voor mijn moeder. Ze trakteert morgen en ik mag ze maken, hihi!
Gisteren zo gelachen om zoon, ik stond even met mijn moeder te kletsen, komt zoon aanlopen: Wat zijn we aan het doen dames? Ik heb me bescheurd van het lachen!
Boro, zoon is nu 3,5. Best laat met zindelijk worden dus, maar voor ik hem zover had om uberhaupt de wc/potje te accepteren, was ik bijna een jaar verder... En nu ineens heeft hij de smaak te pakken en is hij zindelijk overdag! Was overigens net zo met de overstap in een normaal bed, heeft ook 9 maanden gekost... Dochter (bijna 2,5) is gelukkig een stuk makkelijker daarin.
Fijn trouwens dat het met A zo goed gaat op school!
Coebergh, helemaal stoppen met huur betalen zou ik niet doen uit jezelf, betaal altijd een gedeelte. Als je helemaal niets betaald, kunnen ze je namelijk als wanbetaler neerzetten en je het huis uitzetten. Als je nog een gedeelte betaald en aangeeft waarom, dan laat je zien dat je wel wil betalen, maar dat een en ander opgelost moet worden voor je alles betaalt.
Ben allemaal cakejes aan het bakken voor mijn moeder. Ze trakteert morgen en ik mag ze maken, hihi!
Gisteren zo gelachen om zoon, ik stond even met mijn moeder te kletsen, komt zoon aanlopen: Wat zijn we aan het doen dames? Ik heb me bescheurd van het lachen!