Napraattopic 164, met geklets en koffie

19-10-2023 20:10 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 164!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 163:
overig/napraattopic-163-met-geklets/lis ... 01081/120#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedankt voor je beeldende omschrijving tijdens het eten van mijn glutenvrije cracker met vega paté :lol:
Maar ruk dat het maar duurt en duurt. Kunnen ze er geen maden in doen?
En ik zou wel blij worden van die mok met een chocolepel, of van lepeltjes, of van een boek, of van een bon.
Moiren schreef:
13-11-2023 09:17
Bedankt voor je beeldende omschrijving tijdens het eten van mijn glutenvrije cracker met vega paté :lol:
Whahaha, dat is ook lekker beeld.
En excuses.
Jaja.
Wat ontzettend ruk weer Luci :-[

Hier ( nog) lekker droog weer.
Tja er gaat niets boven Groningen :lol:
Maar mensen gaan voorbij
Getver Luci... wat een kutnieuws weer. Ik snap dat je chagrijnig van bent! :hug:
Moiren schreef:
13-11-2023 09:17
Heeft een dorpsgenoot hier zijn been gered. Hij had een vleesetende bacterie in zijn scheenbeen.
Maar mensen gaan voorbij
LuciFee2023 schreef:
13-11-2023 09:22
Whahaha, dat is ook lekker beeld.
En excuses.
Maar serieus, dat doen ze toch vaker op ontstoken wonden.
BlaBla schreef:
13-11-2023 09:18
En ik zou wel blij worden van die mok met een chocolepel, of van lepeltjes, of van een boek, of van een bon.
Ik heb gewoon sets wat bekers betreft. Die lepeltjes zijn aardig en zullen de bestekla ingaan, maar zou er zelf langslopen als het in een winkel lag.
Moiren schreef:
13-11-2023 09:15
Nee, bedoel echt voor Mieke een paar bollen haakwol, voor Fatma een reisgids voor Noorwegen etc. Dus echt persoonlijk.
Dat is leuk, maar dat vind ik zelf ook leuk om te bedenken/vragen waar je mensen blij mee maakt.

Mijn schoonzus haalt vaak mijn favoriete thee bij Bagel en Beans of zwager rent met knijper op de neus voor mij de lush in of geeft kadobon van wolplein voor Sinterklaas. Ik weet wat mijn schoonmoeder de lekkerste chocolade vindt en haal dat.

Dat echte persoonlijke is altijd goed en soms sla je dan de plank mis, maar dat vind ik andere koek.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 13-11-2023 09:27
1.70% gewijzigd
Jaja.
Moiren schreef:
13-11-2023 09:24
Maar serieus, dat doen ze toch vaker op ontstoken wonden.
Ik sla deze over, dan maar stukje open maken en schoonmaken/schrapen. Dat is 1x rot. Bewegende dingen in mijn rug, nee dank u. :lol:
Jaja.
Moiren schreef:
13-11-2023 09:15
Nee, bedoel echt voor Mieke een paar bollen haakwol, voor Fatma een reisgids voor Noorwegen etc. Dus echt persoonlijk.

Ja precies. Dat is leuk en daar is over nagedacht en aandacht aan besteedt. Al is het lastig natuurlijk in een bedrijf met 100+ medewerkers.

En standaard kerstpakketten doe ik al lang niet meer aan. Ik kijk naar hobby's bijvoorbeeld en daar stem ik het op af. Heb bijvoorbeeld een keer een paardendeken en onderhoudsbeurt voor motor aan 2 medewerkers gedaan. Maar ook weleens oudejaarslot/geld/champagne als kerstpakket gedaan.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je bijna nooit iedereen blij kunt maken maar dat het wel uit een goed hart komt. Dat kun je dan toch gewoon waarderen voor wat het is?
Moiren schreef:
13-11-2023 09:25
Ik heb gewoon sets wat bekers betreft. Die lepeltjes zijn aardig en zullen de bestekla ingaan, maar zou er zelf langslopen als het in een winkel lag.
Ja, ik ook. Het is niet dat ik het nodig heb. Maar omdat een ander er over heeft nagedacht en mij ermee blij wil maken ben ik ook echt blij.
LuciFee2023 schreef:
13-11-2023 09:26
Dat is leuk, maar dat vind ik zelf ook leuk om te bedenken/vragen waar je mensen blij mee maakt.

Mijn schoonzus haalt vaak mijn favoriete thee bij Bagel en Beans of zwager rent met knijper op de neus voor mij de lush in of geeft kadobon van wolplein voor Sinterklaas. Ik weet wat mijn schoonmoeder de lekkerste chocolade vindt en haal dat.

Dat echte persoonlijke is altijd goed en soms sla je dan de plank mis, maar dat vind ik andere koek.

Ja maar dan praat je over kadootjes van familie. Dat is (bijna) altijd veel persoonlijker dan vanuit je werk.
Tuurlijk kan dat, maar ik doe dat niet.

Je mag bij die algemene meukdingen het toch het zonde van geld en milieu vinden?
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
13-11-2023 09:27
Ik sla deze over, dan maar stukje open maken en schoonmaken/schrapen. Dat is 1x rot. Bewegende dingen in mijn rug, nee dank u. :lol:

Ik kan me daar zeker iets bij voorstellen. Zou de hele dag lopen te kokhalzen denk ik...
LuciFee2023 schreef:
13-11-2023 09:30

Je mag bij die algemene meukdingen het toch het zonde van geld en milieu vinden?
Precies dit :hihi:
LuciFee2023 schreef:

Tuurlijk mag dat. Hoewel ik het netjes zou vinden als je de gever niet verteld dat je het meuk vind. Het woord meuk is negatief. Maar goed, daar ga ik weer. We beleven dingen blijkbaar anders. Voor mij is dit in ieder geval niet de gangbare woordkeuze, puur geredeneerd vanuit de gever. Ik zou dat heel naar vinden voor die gever.
MrsMorrison schreef:
13-11-2023 09:29
Ja maar dan praat je over kadootjes van familie. Dat is (bijna) altijd veel persoonlijker dan vanuit je werk.
Ik bedoel ook in algemeen, als iemand iets echt persoonlijks voor eigen team wil doen, zou ik dat wat Moi tikt, echt waarderen.
Maar die algemene meuk, laat het en zeg het gewoon: ik waardeer je, meld het bij de beoordelingen, zodat ik kans maak op salarisverhoging of andere mooie kansen op werk.

En hou je geld in je zak en milieu vrij van nog meer meuk. En nou ben ik er wel klaar. :-D Ieder zijn mening.
Jaja.
BlaBla schreef:
13-11-2023 09:31
Tuurlijk mag dat. Hoewel ik het netjes zou vinden als je de gever niet verteld dat je het meuk vind. Het woord meuk is negatief. Maar goed, daar ga ik weer. We beleven dingen blijkbaar anders. Voor mij is dit in ieder geval niet de gangbare woordkeuze, puur geredeneerd vanuit de gever. Ik zou dat heel naar vinden voor die gever.
In kerstpakketten zit meestal goedkope, Chinese meuk die sowieso al de kieperton in gaat of na 2x gebruik kapot is en dan alsnog de kieperton in gaat.
Doe mij dan maar een tinteling die ik om kan zetten in een bol of Zalando bon. En ik weet dat mijn directe collega’s er net zo over denken.
anoniem_65e068bdece4c wijzigde dit bericht op 13-11-2023 09:35
0.94% gewijzigd
BlaBla schreef:
13-11-2023 09:31

Ik vind het ook negatief/niet nodig. En zou fijn vinden als gever nadenken over zulke zaken. Er is al genoeg dingen/spullen op de wereld, in mensen hun huis die niemand wil of gaat gebruiken.
Jaja.
Nu ga ik meedenken met naam voor bedrijf. :lol:
Jaja.
Ik heb hier nog ovenschalen staan van kerstpakket 12 jaar geleden. En een bidon van enkele jaren daarna.

De laatste jaren krijgen wij een bon idd. In dat opzicht prima keuze.
MrsMorrison schreef:
Ik kan me daar zeker iets bij voorstellen. Zou de hele dag lopen te kokhalzen denk ik...
Ja toch? :lol:
Jaja.
Ik heb bij kerstpakketten/-cadeaus nog nooit meegemaakt dat iedereen blij was. Geld/bonnen: te onpersoonlijk! Spulletjes: stom! Pakket met drank en hapjes : dat eet/drink/lust ik niet! Allemaal binnen hetzelfde bedrijf, soms maar niet altijd ook nog door dezelfde personen.

Je kunt e.e.a. nog afwisselen, zodat iedereen om de beurt blij is. Verder zou ik het ook niet weten.
Ik heb al heel vroeg besloten om gewoon blij te zijn met welke kerstattentie dan ook.
Heb me altijd scheel geërgerd aan het gezeik erover.
Dat ik zelf wel voorkeuren heb doet daar niets aan af.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven