Kerst vieren in Belgische stad
woensdag 29 november 2023 om 15:16
Om de verplichtingen en bijbehorend gezeur met kerst te ontlopen hebben we het plan opgevat om met kerst weg te gaan. We wilden altijd nog een keer naar Gent of Brugge, dus dan zouden we een hotelovernachting kunnen doen van 2 nachten. Nu heb ik geen idee of er überhaupt iets te doen is met kerst, als alles dicht is (zag al ergens staan dat de Kerstmarkt dan ook niet open is) dan is het misschien juist weer niet echt zo'n goed plan.
Is dit een dom plan of heeft iemand zoiets weleens gedaan en heeft (andere) leuke suggesties?
Is dit een dom plan of heeft iemand zoiets weleens gedaan en heeft (andere) leuke suggesties?
woensdag 29 november 2023 om 15:24
woensdag 29 november 2023 om 15:48
Haha je spreekt vast uit ervaring.MadameJean schreef: ↑29-11-2023 15:19Wat je ook doet, reserveer tijdig een restaurant. Als je niet als een soort dickensiaanse bedelaar buiten naar etende mensen wilt kijken tenminste.
Verder geen tips, al lijken de kerstmarkten me makkelijk te googlen.
Dat dickensiaanse tafereel heb ik ook meegemaakt. Letterlijk in de sneeuw door het raam de mensen bij kaarslicht zien genieten. Uiteindelijk bij de enige shoarmatent die open was de honger gestild en daarna op de hotelkamer gezeten. Met kerst!
woensdag 29 november 2023 om 16:42
Miafiglia schreef: ↑29-11-2023 15:48Haha je spreekt vast uit ervaring.
Dat dickensiaanse tafereel heb ik ook meegemaakt. Letterlijk in de sneeuw door het raam de mensen bij kaarslicht zien genieten. Uiteindelijk bij de enige shoarmatent die open was de honger gestild en daarna op de hotelkamer gezeten. Met kerst!
Dat had ik met oud en nieuw in Antwerpen, alle restaurants zitten dan bomvol, hier is alles dan dicht
woensdag 29 november 2023 om 17:14
Om familiegedoe te ontlopen gaan wij met Kerst naar Duitsland. Net over de grens. Een stad met een mooie kathedraal (met mooie muziek tijdens de Kerst(nacht)dienst.
Mocht het onaangenaam weer zijn, dan zijn we van plan om naar een Wellness te gaan.
Duitsland vinden wij altijd wel gezellige Kerstsfeer hebben.
Mocht het onaangenaam weer zijn, dan zijn we van plan om naar een Wellness te gaan.
Duitsland vinden wij altijd wel gezellige Kerstsfeer hebben.
woensdag 29 november 2023 om 19:51
Yes. 1 keer heb ik dit aan man overgelaten en die dacht ‘we zien daar wel’ nou dat hebben we geweten…Miafiglia schreef: ↑29-11-2023 15:48Haha je spreekt vast uit ervaring.
Dus: reserveren je kunt altijd nog afzeggen
donderdag 30 november 2023 om 20:00
Belgje hier.
Er zijn her en der Kerstmarkten, maar ik denk dat er op 24 en 25 december in de meeste steden toch echt weinig te beleven valt, er vrij veel gesloten is en het nogal doods is. Het personeel wil ook gewoon Kerst vieren met zijn familie.
Dan zou ik nog eerder iets aan de Kust boeken - heb je het strand nog - en van daaruit 1 dag overdag naar Brugge trekken.
Of als je nog iets vindt een huisje in de Ardennen boeken. Leuke boswandelingen, misschien is er ergens nog een kasteel open om te bezichtigen, ... Zoek bijvoorbeeld eens of er iets open is in de omgeving van La Roche of Bouillon.
Er zijn her en der Kerstmarkten, maar ik denk dat er op 24 en 25 december in de meeste steden toch echt weinig te beleven valt, er vrij veel gesloten is en het nogal doods is. Het personeel wil ook gewoon Kerst vieren met zijn familie.
Dan zou ik nog eerder iets aan de Kust boeken - heb je het strand nog - en van daaruit 1 dag overdag naar Brugge trekken.
Of als je nog iets vindt een huisje in de Ardennen boeken. Leuke boswandelingen, misschien is er ergens nog een kasteel open om te bezichtigen, ... Zoek bijvoorbeeld eens of er iets open is in de omgeving van La Roche of Bouillon.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 1 december 2023 om 19:23
MadameJean schreef: ↑29-11-2023 15:19Als je niet als een soort dickensiaanse bedelaar buiten naar etende mensen wilt kijken tenminste.
Una noche loca

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in