Napraat 167, eentje meer én eentje minder. #Kersteditie
zaterdag 16 december 2023 om 20:21
Beste forummers,
Welkom in de kersteditie
van napraat 167!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 167:
overig/napraattopic-167-met-geklets-cho ... s/502490##
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in de kersteditie
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 167:
overig/napraattopic-167-met-geklets-cho ... s/502490##
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 9 januari 2024 om 08:54
Tips voor op de fiets, maar lijkt me ook best voor op een scooter te kunnen werken.
Behalve tip 1.
https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf202 ... e=facebook
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 9 januari 2024 om 08:56
Ik

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 9 januari 2024 om 08:59
Heb je iets voor je benen ter bescherming? Of een scherm op je scooter voor je gezicht?
Bij ons vind ik het wel meevallen, maar scooter gaat veel harder dan fietsen en zou op plekken heel koud kunnen aanvoelen. Dat is bij mij niet.
OV is zeker te veel prikkels?
Jaja.

dinsdag 9 januari 2024 om 09:17
Zoiets net gedaan met de hond uitlaten. Wollen hemd, wollen longsleave, fleecetrui, dikke thermolegging, thermosokken tot aan mijn knieeën, nep Ugg’s en erg warme en winddichte jas. Moet lukken.Solomio schreef: ↑09-01-2024 08:54Tips voor op de fiets, maar lijkt me ook best voor op een scooter te kunnen werken.
Behalve tip 1.
https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf202 ... e=facebook
OV is geen optie idd door teveel prikkels.
En anders me naar van de scooter laten vallen en naar de ingangen toe rollen

dinsdag 9 januari 2024 om 09:43
Vooral dat zo'n site als 'taaladvies' het ook nog goedpraat.
https://taaladvies.net/letterlijk/
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 9 januari 2024 om 09:59
Solomio schreef: ↑09-01-2024 09:43Vooral dat zo'n site als 'taaladvies' het ook nog goedpraat.
https://taaladvies.net/letterlijk/

dinsdag 9 januari 2024 om 10:08

dinsdag 9 januari 2024 om 11:10

dinsdag 9 januari 2024 om 11:42
Ik verbaas me toch iedere keer weer hoe makkelijk sommige mensen zijn met kinderen en vreemde honden.
Was in een restaurant in het bos, honden aan de lijn onder de tafel. Komt er een gezin met kleine kinderen. Dochtertje van een jaar of 4 gaat zo op haar knieën voor mijn hond zitten om te aaien.
Heb ik tegen gezegd dat ze dat voortaan echt even moet vragen en niet zomaar moet aaien zonder toestemming. Moeder staat schaapachtig te kijken... mijn ene hond is nogal angstig en kan weleens onvoorspelbaar zijn. Als die dan schrikt en uithaalt van zo'n kind heeft die hond het gedaan. Echt... Waarom beseffen mensen niet dat niet iedere hond (of dier of kind) zomaar aangeraakt wil worden door vreemden. Hou je kind bij en je poten thuis als je niks gevraagd hebt.
Was in een restaurant in het bos, honden aan de lijn onder de tafel. Komt er een gezin met kleine kinderen. Dochtertje van een jaar of 4 gaat zo op haar knieën voor mijn hond zitten om te aaien.
Heb ik tegen gezegd dat ze dat voortaan echt even moet vragen en niet zomaar moet aaien zonder toestemming. Moeder staat schaapachtig te kijken... mijn ene hond is nogal angstig en kan weleens onvoorspelbaar zijn. Als die dan schrikt en uithaalt van zo'n kind heeft die hond het gedaan. Echt... Waarom beseffen mensen niet dat niet iedere hond (of dier of kind) zomaar aangeraakt wil worden door vreemden. Hou je kind bij en je poten thuis als je niks gevraagd hebt.

dinsdag 9 januari 2024 om 11:57
Mensen zijn dom.
Ik liep laatst met hond van strand naar de auto door een stukje duin. Loslopende hond in de aanval. Blert die vent: honden mogen hier los haar! Ja idioot, maar dat wil niet zeggen dat alles maar mag!
Mijn hond wordt veel ongevraagd aangeraakt en daar houdt ze niet van, dus begint ze te blaffen (zeer indrukwekkend). Blijf dan met je poten van mijn hond af!
Ik liep laatst met hond van strand naar de auto door een stukje duin. Loslopende hond in de aanval. Blert die vent: honden mogen hier los haar! Ja idioot, maar dat wil niet zeggen dat alles maar mag!
Mijn hond wordt veel ongevraagd aangeraakt en daar houdt ze niet van, dus begint ze te blaffen (zeer indrukwekkend). Blijf dan met je poten van mijn hond af!

dinsdag 9 januari 2024 om 12:06
Moiren schreef: ↑09-01-2024 11:57Mensen zijn dom.
Nou precies! En vooral het ongevraagde aanraken. Hou gewoon je poten thuis. Ik had vroeger een Stafford en daar liep iedereen voor om terwijl dat juist een enorme goedzak was. En deze zien er schattig uit maar zijn veel feller en dus hou ik die vast. Sommige mensen zijn dom.

dinsdag 9 januari 2024 om 12:07
MrsMorrison schreef: ↑09-01-2024 12:06Nou precies! En vooral het ongevraagde aanraken. Hou gewoon je poten thuis. Ik had vroeger een Stafford en daar liep iedereen voor om terwijl dat juist een enorme goedzak was. En deze zien er schattig uit maar zijn veel feller en dus hou ik die vast. Sommige Veel mensen zijn dom.

dinsdag 9 januari 2024 om 12:11
Ik heb het andersom. Woon praktisch in het buitengebied, aan de rand van een natuurgebied. Loop vrijwel dagelijks met mijn dochter daar. Veel mensen laten de hond los, en veel (hele) grote honden. Ik ken ook wel veel mensen hoor. Het valt mij op dat jonge hondeneigenaren bij het zien van de kinderwagen doorgaans aanlijnen, en veel oudere mensen juist niet en dan kan die hond dus echt de kinderwagen induiken en dochter aflikken met als commentaar van de hondeneigenaar ("och ja ze vind de kleinkinderen ook zo leuk")MrsMorrison schreef: ↑09-01-2024 11:42Ik verbaas me toch iedere keer weer hoe makkelijk sommige mensen zijn met kinderen en vreemde honden.
Heb ik tegen gezegd dat ze dat voortaan echt even moet vragen en niet zomaar moet aaien zonder toestemming. Moeder staat schaapachtig te kijken... mijn ene hond is nogal angstig en kan weleens onvoorspelbaar zijn. Als die dan schrikt en uithaalt van zo'n kind heeft die hond het gedaan. Echt... Waarom beseffen mensen niet dat niet iedere hond (of dier of kind) zomaar aangeraakt wil worden door vreemden. Hou je kind bij en je poten thuis als je niks gevraagd hebt.![]()
Zal best, maar ik ben er niet bepaald van gecharmeerd.