Ik word er zo BOOS van!

20-06-2009 23:40 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaarhg, ik ben zo boos.

Vandaag heb ik de hele dag gewerkt, in de horeca, flink druk geweest.

Normaal gesproken als ik zo'n lange dienst heb, ga ik thuis lekker douchen en luieren/uitrusten.

Maar gisteren dacht ik.. Heee, laat ik morgen nou eens gewoon niet zo saai doen, en tóch 's avonds iets leuks gaan doen met mn vriend. (aangezien hij me dit vaker vraagt én omdat ik het ook gezellig vind)

Krijg ik vandaag op mn werk te horen, dat ik morgen ook de hele dag moet werken. Ik had echt zoiets van: Sh*t.

Maargoed, ik had dit inmiddels al afgesproken met hem dus toen ik thuis kwam ben ik snel onder de douche gesprongen.

3x van outfit gewisseld. (Staat dit wel? Ben ik niet dik? Is dit misschien té? Je kent het wel.)

Snelsnel wat gegeten. Omdat ik toch een beeeetje op tijd klaar wilde zijn.

Hem ondertussen gebeld. Ik zei dat ik thuis was en dat ik hem zou bellen als ik klaar was met verzorgen enz.

Waarop hij zei; Nee ik bel jou wel.

Dat vond ik zelf nogal raar, maar oke. Om half 10 had ik nog niets gehoord, dus ik een smsje gestuurd van

Hee lief, weet je al iets? ik ben al klaar hoor xxx

Na een half uur (!) krijg ik een smsje terug: Ik ben nu in Belgie ik bel je wel als ik weer in **** ben.

Ik zat dus al helemaal klaar in mn leukste outfit en make-up enz.

Te wachten. Op hem. Wachten. Op een telefoontje. Wachten. Wachten. Wachten.

Ik heb nu nog steeds niets gehoord. IK BEN ZO BOOOS!

Ik heb van ellende mn makeup er weer afgehaald en zit nu in mn pyama en met een chagerijnig/verdrietig gezicht achter de pc.

Was hij dan van plan om me om 1 uur snachts te komen ophalen of te bellen of wat dan ook? Hij weet dat ik morgen moet werken.

Hij kan toch op zn minst laten weten als er iets tussen is gekomen ofzo.

Pffffffff, sorry ik moest dit even van me afschrijven.

Ik voel me zo gebruikt, alsof ik alleen maar in de picture kom als het hem uitkomt.

Dit is niet de eerste x.. dit is eigleijk altijd, ik krijg zo de schijt van hem soms! Bahhhhh!

Hoe zie jij de toekomst met hem voor je. Hij heeft geen werk, minimaal 2 verslavingen, geen woning. Vind je hem zelf nou niet een beetje een loser?
Ahhhhhhh, ik zou je zo graag heel hard door elkaar willen rammelen. Maar goed, je moet dit echt zelf gaan inzien.
Dubbel
..
.. .. ..
quote:agueda schreef op 08 juli 2009 @ 13:13:

Oh dat trucje van op een voetstuk zetten deed mijn ex ook. Elke dag pakte hij dramatisch mijn hand en sprak de voor mij magische woorden: "WIJ tegen de REST VAN DE WERELD!" Soms perste hij er nog een traan achteraan, voor het echte effect. En ik smolt...

En uiteindelijk werd het ook wij tegen de rest van de wereld. Of eigenlijk "ik" tegen de rest van de wereld. De wereld die mij waarschuwde voor zijn onderkruipselgedrag, voor zijn manipulatieve houding, voor zijn agressiviteit. En ik was blind door de "wij tegen de rest van de wereld" houding die hij neerzette.

Je vriend wil in therapie, wil nog een kans, hij wil van alles maar respecteert jouw keuze niet. Jij stond nog eerst vierkant achter je eigen keuze, namelijk die punt die je erachter wilde zetten. Maar hij weet precies met welke onzin hij je moet paaien en nu sta je weer aan de verkeerde kant van de punt. Het is veel "hij" maar heel weinig "jij"Meid, waarschijnlijk zijn het loze woorden en komt er weinig van terecht van die therapieen etc. Een persoon kan zichzelf niet veranderen in een paar weken tijd en liefde terugkopen door schoenen te kopen zou bij mij ook niet werken...Ja, om later aan te trekken als ik hem letterlijk de deur uit schop

Ik wens je veel wijsheid en sterkte!!!Zo doen die mannen dat inderdaad. Wil je echt eerlijk weten wat ik zou doen als ik jou was? Wegwezen en snel. Dit kan nooit goed zijn voor jou. Wel voor hem (zoals je ook in zijn sms ziet) maar nooit langdurig voor jou.
ML, fijn dat hij je die sms gestuurd heeft... dat maakt het een stuk duidelijker wat hij in deze "relatie" van je verwacht.

Als je met hem verder gaat is de kans groot dat je straks de rol van moeder, hulpverlener, kredietbank, slaaf enz... mag spelen. En hoe langer je wacht om er een punt achter te zetten, hoe moeilijker het zal zijn. Mij heeft het 9 jaar gekost, om er een punt achter te zetten, en nog probeert hij me te bespelen.. hij is zo zielig nu, dat ik hem in de steek laat.

Als hij inderdaad op een illegale manier aan zijn geld komt (en die kans is groot ja!), mag je hem misschien ook nog wel in de gevangenis gaan opzoeken... elke week naar de andere kant van het land reizen, om hem een uurtje te zien. En hem in die tijd financieel onderhouden natuurlijk. Daar staat dan tegenover dat hij nóg veel meer van deze lovende woorden en beloften zal uitten... hij gaat zijn hele leven beteren, en hij zal alles doen om je gelukkig te maken als hij weer vrij komt.

Wil je met hem verder omdat je van hem houdt? Of omdat je je eigenlijk (een beetje) verantwoordelijk voor hem voelt, of het zielig voor hem vindt?

Heb je het gevoel dat het nu van jouw beslissing afhangt, of hij gaat slagen in het beteren van zijn leven?

Als je nu écht zóóó gek op hem bent, en hij op jou... Dan komen jullie elkaar wel weer eens tegen, wanneer hij zijn leven (op eigen kracht!!) heeft gebeterd. En als de liefde dan nog altijd zo sterk is, komt het wel goed. Maar ik zie het niet gebeuren, om eerlijk te zijn.

Veel sterkte meid, maar denk vooral aan jezelf. Je bent niet verantwoordelijk voor hem, en al helemaal niet voor zijn geluk.
ML, er hebben hier al zo veel mensen weer hele, hele wijze dingen gezegd, dat ik mijn mond maar houd. Ik hoop dat je naar hun ervaringen luistert en geen redenen/excuses gaat verzinnen waarom het bij jou en bij hem nét iets anders is, ik denk namelijk dat alle toekomstvoorspellingen die hier gedaan worden (helaas) kloppen.

Wees sterk, volgens mij bén je sterk, anders had je niet nog steeds zo rationeel en geduldig op dit forum je woordje gedaan. Je bent een kanjer!
quote:Tammetuk schreef op 08 juli 2009 @ 18:21:

Wees sterk, volgens mij bén je sterk, anders had je niet nog steeds zo rationeel en geduldig op dit forum je woordje gedaan. Je bent een kanjer!Inderdaad!
ML; ik denk dat je in je achterhoofd wel weet dat het niet gaat werken.

Sluit me aan bij Tammetuk, je bent inderdaad een kanjer!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou willen dat ik nog iets zinnigs had toe te voegen. Maar alles is inderdaad wel gezegd. Helaas niet positief. Dat is toch jammer ML? Het zou toch leuk zijn als je een relatie had waar mensen gewoon enthousiast van werden. Inclusief jijzelf?

Sluit me ook helemaal aan bij Tammetuk. Lees goed wat weer geschreven is en probeer geen excuses te bedenken waarom het bij jullie anders zou zijn. Je hebt al eerder laten zien dat je het kunt, nu kun je het ook weer

PS: Heb je het je vader al verteld?
Hoi ML,

Ben nieuw hier op t forum en heb ademloos al die 28 pagina's gelezen.

Ik vroeg me in je beginverhalen al af of R niet poker/gokverslaafd zou zijn. Gezien hij je gewoon liet zitten voor het pokeren met vrienden terwijl hij al afspraken met jou had staan.

Nu bij je laatste pagina's blijkt dat dus idd zo te zijn.

Zo lang hij niet stopt met zijn verslavingen zal jij nooit zijn nummer 1 zijn!

Ik heb ooit een relatie gehad met een alcoholist en herken veel in de dingen die R jou zegt en belooft. Helaas duren die beloftes vaak maar even en vervallen ze (de verslaafden) vaak toch weer in hun eigen gedrag.

Ik herken me ook in jou. Je bent zo jong en naief nog (ik was toendertijd trouwens 16, hij 24), denkt echt dat je hem kunt helpen, maar sorry, met liefde alleen gaat dat echt niet lukken.

Jullie relatie gaat echt alleen nog maar lukken als R zich echt aan zijn belofte houdt en echt in therapie gaat en het ook daadwerkelijk echt gaat afmaken.

Pas dan kun je hem echt vertrouwen en als hij dat allemaal volhoudt voor jou (en clean blijft) kun je pas zien dat je echt zijn nr 1 bent.

Het is moeilijk maar het kan hem best lukken. Ik heb ook een kameraad die ooit vreselijk gokverslaafd was, al het geld van de zaak van zn pa had vergokt en er toen vandoor is gegaan. Uiteindelijk hebben ze hem teruggevonden en wat hij ook gedaan had, zn ouders stonden als een blok achter hem. Hij is een poos opgenomen in een tehuis voor gokverslaafden en het heeft geholpen!! Tot op de dag van vandaag is hij nooit meer wezen gokken!! En dat duurt nu al zeker 8 jaar!!

Ik vergeet nooit meer alle keren dat ik hem achter gokkasten weg moesten plukken, de leugentjes enz enz, maar hij is supersterk en heeft het zelf overwonnen met niet onbelangrijk, op de achtergrond mensen die hem niet lieten vallen en van hem hielden.

Als jouw R het echt wil kan hij het ook, voor jou, voor jullie maar bovenal voor hemzelf.

En jij kan hem daarnaast natuurlijk steunen en van hem houden maar denk erom hou het allemaal goed in de gaten, vertrouw nu nog even nergens op (hij zal er toch eerst echt iets aan moeten doen en zn beloftes waarmaken) en denk bovenal vooral heel erg aan jezelf op dit moment.

Heel veel sterkte en succes!! Ik hoop op een goede afloop!!
Hey ML,

Hoe is het ermee? En het belangrijkste natuurlijk, hoe gaat het tussen jou en R. Is hij al bezig met therapie?
Up voor de vraag van Chardonnay
Ik heb nog wel een post gezien van ML op de kinderpijler. Volgens mij was de post van vannacht.

Em Ehel.... we zijn zo nieuwsgierig!!!
Nieuwsgierig en vooral ook benieuwd hoe het met je is. Of hij veranderd is/lijkt, of jullie het leuk hebben, of hij zijn beloftes aan jou nakomt.......

En of je lief bent voor jezelf
Ben ook benieuwd!
Hallo allemaal!

Oh, wat grappig dat jullie dit topic weer omhoog hebben gehaald. Ik heb dagelijks zitten denken of ik nou nog zou posten of niet.

Ik twijfelde een beetje, maar aangezien er niet echt iets spannends meer gebeurd is, had ik geen idee wat ik moet posten.

Eens even kijken.

Of we het leuk hebben? Ja. Echt. We hebben het heel erg leuk. We zien elkaar niet dagelijks, maar hebben wel dagelijks contact via telefoon/sms. Als we elkaar zien is het niet voor lang. Even een terrasje pikken, een dvdtje kijken bij hem thuis, samen wat eten.. daarna beide weer ons eigen ding doen.

Laatst ben ik na een avond stappen met vriendinnen wel bij hem blijven slapen. Ik miste hem zo erg ineens (alcohol). We hadden eigelijk afgesproken om dit voorlopig niet te doen, maarja die keer was het dus toch zo gelopen. Maargoed, het was die avond heel erg gezellig en fijn om samen te zijn dus spijt heb ik er niet van.

Ik heb nog met hem gepraat over therapie. Hij hield een beetje af toen ik vroeg WANNEER hij het dan daadwerkelijk ging doen. Kwam met een antwoord als: "Ja, binnenkort, maar ik ga het echt wel doen, maar pas als ik er ook helemaal achter sta. Dat kan morgen zijn, of 2 weken, of een maand. Maar binnen 2 maanden sowieso"

Dat vind ik eerlijk gezegd best jammer, want uitstellen levert niet vaak iets op.

Maargoed, positief is dan wel dat hij niet meer is wezen gokken. (Voor zover ik weet, maar ik denk het echt niet) en dat hij sinds eergisteren weer werkt. (Niet voor zichzelf, maar hij helpt mee in het bedrijf van zijn vader)

Hij rookt mindern (alleen voor het slapen) waardoor ik merk dat hij een stuk rustiger is. In alle opzichten. Eerst kon hij om iets kleins, helemaal flippen, dat is nu niet meer het geval. Hij kan nu gewoon praten. Eerst kon hij ook nooit thuiszitten, moest altijd weg, dat is nu ook veel minder.

Verder is er niet echt heel veel te vertellen. Ik ben blij dat het tot nu toe goed blijkt te gaan. Hoewel ik stiekem ergens ben aan het wachten op de dag dat het misgaat. Die komt er vast. Dat weet ik ook wel. Maar nu geniet ik er gewoon van. Het enige wat ik rot vind is dat mijn ouders het niet weten. Ze denken nog steeds dat we uit elkaar zijn. Ik wil het binnenkort wel graag vertellen maar ben echt bang voor de reacties, en bang dat het toch misgaat. Bang dat ze kunnen zeggen: "Zie je nou wel?!"

Ik wacht het nog even af denk ik.

Waarschijnlijk zie ik R. morgen weer, ik ga toch weer eens over therapie beginnen.

Heeft er misschien nog iemand tips hoe ik dat het beste kan aanpakken? Ik zou echt graag willen dat hij iets doet aan zijn gokverslaving. Maar als hij een tijdje niet gegaan is (zoals nu) dan, wil hij er niet aan denken en dan doet hij al snel zo van: "Oh, maar ik heb het niet meer hoor! Ben al tijd niet meer geweest, en heb er ook echt geen behoefte aan"

Maar die behoefte komt wel weer, en als de behoefte er is, dan is het al te laat. Ik krijg hem dit echt niet bijgebracht!

Moet ik hem er gewoon naar toeslepen ofzo?

Oh, en ik ben hartstikke lief voor mezelf (l)

Therapie heeft inderdaad pas zin als hij echt zelf er aan toe is en zelf inziet dat hij eht een probleem heeft. Kennelijk is het nog niet zo ver. Hem naar therapie slepen heeft dus geen enkele zin. Moet je ook niet willen.

Je weet zelf inderdaad dat de terugval gaat komen, dat het een kwestie van tijd is tot het weer misgaat. En ja dan gaan mensen zeggen "Zie je wel". Waarschijnlijk ga je dat zelf ook wel zeggen. Maar jij maakt de keuze om steeds weer terug te gaan. Zoals hij nu egt dat zijn verslaving aan het gokken meevalt, zeg jij nu dat je verslaving aan hem wel meevalt.

Ik zou dus niet meer over die therapie beginnen, dat moet hij doen voor zichzelf en niet voor jou. Je kunt voor jezelf en ultimatum stellen, dat je de relatie verbreekt als ie over 3 maanden nog niet in therapie is ( niet tegen hem zeggen, alleen voor jezelf). En anders ga je lekker zo verder met pieken en dalen. Jouw keuze, jouw leven.
Fijn om even van je te horen MC. Ben te moe nu voor wijze of onwijze raad.
ML, heb al een hele tijd niet meer meegelezen op het forum, dus ook jouw topic niet.

Ik had niet gedacht dat je weer iets met R. zou beginnen. Vond je zo ontzettend stoer en krachtig toen je gebroken had met hem.

Helaas herken erg veel in je verhaal, alleen is bij mij niet de issue gokken of roken, maar scheiding doorzetten en spijkers met koppen slaan. De overeenkomst tussen jouw en mijn verhaal zijn de leugens en het manipuleren. Lees het topic eens over de lijst met smoezen. Ik heb de lijst nog even wat groter gemaakt.

Laat je niet wéér vangen in een web, waar je straks weer net zo ver in verwikkeld zit dan voorheen. Het veranderd n.l. niet. Het feit dat hij zichzelf alweer kan permiteren om de therapie op de lange baan te schuiven, geeft mij al een signaal.

Voor je het weet ben je weer 3 jaar verder en is er geen zak veranderd. Ja, dat je 3 jaar van je leven geinvesteerd hebt in een luchtbel. Al heb je het nu zo leuk en gezellig, je hebt je weer laten verleiden tot. 1 advies, vertel het je ouders ook nog maar eens even niet! Je doet ze er onnoemelijk veel verdriet weer mee. Dat je jezelf ook weer verdriet hiermee aandoet, zal niet meer zo lang op zich laten wachten. Neem dát maar van mij aan.
Ik lees ook nog mee, en schrik een beetje van je laatste berichten. Herlees nog eens die dramatische sms die hij je stuurde, en vergelijk dat eens met zijn houding nu.quote:Ik ga therapie volgen, kwil mijn verleden achter me laten, dat gaat niet door alles weg te smoken.. ik moet dingen verwerken voordat ik een nieuwe start kan maken en straks op mn eigen benen kan staan in deze harde wereld! Ik hoop dat je achter me staat bij alles want ik ga een zware tijd tegenmoet, maar het is nu of nooit.

'Nu of nooit', dat 'nu' was een week geleden.....Dat is dus 'nooit' geworden.

Hij heeft geen haast meer om zijn leven te veranderen, hij laat het allemaal lekker voortkabbelen maar eigenlijk verandert er helemaal niks wezenlijks. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat je kan gaan wachten op de dag dat het mis gaat.

Maar geweldig dat je hier blijft posten!
Eens met de voorgangers. Die therapie gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen. Grote kans dat hij wel echt dacht dat hij dat ging doen ook voor jou, maar hij heeft je nu en dat is het belangrijkste voor hem zo te lezen. Maar als je tevreden bent met wat je nu aan hem hebt, kun je hier genoegen mee nemen. Hem aan zijn haren naar therapie slepen of hem dwingen gaat niet werken.

En dat het ooit weer fout gaat is inderdaad bijna onvermijdelijk. Maar je moet zelf van hem af willen en er zelf voor kiezen dat hij je geen pijn meer kan doen. Wil je dat nu nog niet, dan is dat prima, het is jouw leven. Geniet dan van de mooie momenten, maar probeer je niet teveel aan hem te hechten. En vertel het je ouders. Zal een lastig karwei zijn, maar je hebt deze keuze bewust gemaakt en je bent volwassen, daar hoort openlijk achter je keus staan mijns inziens bij.

Inderdaag goed dat je hier blijft posten!
Eens met Ann-Liv. vertel het je ouders als j echt achter je keuze staat om R een herkansing te geven. Het is jouw lebven, jij maakt de keuze waarvan jij denkt dat jij het gelukkigst wordt en je omgeving heeft dat mar te sliken. ( Als je zelf twijfelt of dit wel e keuze s waar je het meest gelukkig van wordt, moet je m mss heroverwegen).

En ik vind het ook goed dat je blijft posten.

Blijf dat vooral doen. Ookal zijn reacties soms hard, het houdt je ogen wel open.

Lees ook af en toe eens terug. dan wordt je weer geconfronteert met je eigen emoties toen het slecht ging. Dan kun je ook voor jezelf als het goed gaat niet ontkennen dat als het misgaat het ook echt misgaat, en zie je sneller het kringetje waar je in ronddraait. p den duur zal het je de kracht geven om het definitief te doorbreken.

En nog en praktische tip: zorg dat er nooit een cent van jou vergokt wordt en ga m ook geen geld lenen of onderhouden als ie zijn verslaving niet meer kan betalen. Hoe eerder hij de bodem raakt, hoe beter het uiteindelijk voor m is.
ik ben een stille meelezer geweest!

ik vind je een topwijffie hoor!

iets te goed voor HEM...dat wel..

(ik zit ook in niet zo'n hoopvolle relatie met véél alarmbellen, majah ik blijf hem vergeven, geloven, bij hem hangen want toch issie erg leuk en toch meent ie het allemaal goed ..)

meis, jullie zijn verslaafd, hij aan gokken en blowen! jij aan hem..

hij heeft je weer in de ban...

maar hoe duidelijk het ook is voor een ander dat het een slechte relatie is, jij ziet het nu toch even anders geloof ik..

Ik herken dat, hoe hak je knopen door? hoe ga je voor jezelf kiezen? want toen ik jouw verhaal las, dacht ik ja, ze heeft zich losgeweekt van hem, hij kan haar niet meer vangen! en dan toch heeft ie je weer in zn ban...

ik hoop dat je hier blijft schrijven. dat zal je goed doen denk ik, de wijze woorden en lieve steun en raad die je hier krijgt kan je echt van leren!

voor een ander is het allemaal zo makkelijk, I know...
@ Crazyinlove.

Voor jou en voor Ml gaat het ook makkelijk zijn als je eerst leert om van jezelf te houden. Je eigen grenzen kennen, herkennen en respecteren. En de consequentie er aan hangen dat alleen goede bedoelingen niet genoeg zijn. Ik twijfel er niet aan dat de mannen menen wat ze zeggen op het moment dat ze geemotioneerd zijn en zich realiseren dat ze iets te verliezen hebben. helaas is dat de volgende dag weer over, en trekken ze zelf geen conclusies.

Waarom verdien jij het om zo behandelt te worden? Waarom accepteer je het? Wanneer bereik jij de bodem van jouw put en realiseer je je dat je echt niet verder kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven