Mode & Beauty alle pijlers

Het scheren van de benen

01-07-2009 19:58 83 berichten
Misschien een maffe overpeinzing.

Maar sinds ik onthaar, scheer ik eigenlijk alleen mijn onderbenen. Dus vanaf het knietje, zeg maar. Nu vind mijn lieve echtgenoot dat zo vreselijk vreemd. Volgens hem dien je het gehele been te scheren, niet alleen de onderkant. `Want zo zie je nog steeds donsjes op je bovenbenen!`

Nu ben ik helaas niet gezegend met heerlijk, zachte, lichtblonde onopvallende donsjes op mijn onderbenen, maar wel op de bovenbenen. Ik wijt dat aan het scheren. Onder heeft dus na een week iets weg van akelige insectenpootjes (in tienduizendvoud over het onderbeen uitstekend) terwijl boven aaibaar en onopvallend blijft. Totaal overbodig om dat dus te gaan scheren. En het spaart tijd uit.

Dus om een lang verhaal kort te maken, wie heeft er gelijk? Of wat is er in ieder geval gebruikelijk?

Hoe doen jullie het?
anoniem_52265 wijzigde dit bericht op 01-07-2009 19:59
Reden: Meervoud, enkelvoud foutje...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:peet90 schreef op 08 juli 2009 @ 23:28:

Als je last hebt van scheerirritatie dan moet je pfb vanish proberen. Ik heb het zaterdag bij DA gekocht en het werkt goed. Ik heb geen last meer van bultjes en rode uitslag.goh, dit nieuws ben jij ook overal aan het spammen he? laatst ook al zo'n vrouwtje..
Niet alles gelezen maar ik had hetzelfde als prinses op de erwt. Had het met een jongen erover en die zei: Waarom in GODSNAAM zou je dat scheren? Echter..zijn ex scheerde ook haar teenharen, dus.. ieder zijn ding toch?
Volgens RosieRo iedere tevreden vanish gebruiker een spammer
Ik gebruik dat pfd vanish van de DA nu een paar maanden, maar vind het helaas geen wondermiddel..

Het is er wel iets beter op geworden, ik krijg er veel minder ingegroeide haartjes bij, maar de bestaande ingegroeide haartjes gaan niet weg!

Het lukt me ook niet om ze met een naaldje/pincet eruit te halen, en ik scrub ook regelmatig. Weet iemand of je er ergens iets aan kan laten doen? Het zijn er maar een paar, maar het staat zo lelijk!
Ik laat mijn benen iedere 4 / 5 weken harsen. Eigenlijk ben ik er niet meer zo blij mee. Na twee weken is het haar op mijn benen flink aangegroeid en moet ik dus nog 2 /3 weken met haar op mijn benen rondlopen. Meer wel dan niet dus.

Nu twijfel ik, zal ik weer gaan scheren of toch maar epileren? Hoe vaak kun je epileren? Is er een 'rustperiode' nodig of niet?
Fortis et liber
Ik scheer alleen mijn onderbenen. Bovenbenen ben ik nooit aan begonnen, want daar zitten alleen een paar blonde donshaartjes :-)
quote:Yamuna schreef op 01 juli 2009 @ 20:02:

bovenbenen scheer je alleen als je tapijttegel afgezakt is
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven