Gezondheid alle pijlers

Ingegroeide haren

14-02-2024 21:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal

Ik heb jullie hulp even nodig. Ik heb ingegroeide schaamharen. Ik heb blijkbaar altijd tegen de richting ingescheerd.

Nou heb ik op mijn vulva ook eczeem zitten en dan voornamelijk op de schaamlippen in combinatie met de ingegroeide haren doet dat aardig zeer. Ben al bij de huisarts geweest en die zei je kan eventueel srubben maar ik heb geen idee wat een goede scrub is? En hoe het dan verder te behandelen. Heb het al met een pincet gedaan maar het is 2 dagen geleden geschoren dus kan er nog weinig mee doen.

Iemand ervaring hiermee? En tips heeft?
Afbeelding

Ter preventie van ingegroeide haren na het scheren dit gebruiken.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Niet bij eczeem, lijkt me.

Goed invetten, in laten trekken vervolgens want anders gaat het broeien. Katoenen ondergoed.
Even stoppen met scheren, kijken wat dat doet? Als ik scheer, krijg ik daar ook meteen eczeem. Dat heb ik niet door te epileren of te waxen.

Dus: geef het een paar weken rust, alleen de huid verzorgen en van de haren afblijven. Eventueel hier en daar een haar uittrekken als het door het groeien gaat irriteren.

En dan waren of epileren proberen, als je huid weer rustig genoeg is!
Ik reageer even op de reactie wat is een goeie scrub. Ik ben zelf getint en heb hele donkere zwarte haar, overal 😒. Sinds 2 jaar is dat grotendeels weg op m’n benen en oksels heb het weg laten laseren, maar ik heb hier heel veel last gehad, vroeger. Nu niet meer want scrub me standaard als ik scheer ” op de plekken die niet gelaserd zijn. Ik scrub me altijd de dag voordat ik ga scheren en niet net ervoor” ik pak een lepeltjes koffie oploskoffie / of als je een bonen machine hebt dan gewoon de vers gemalen zut wat je anders toch weggooit, dat meng ik met een lepeltje honing en een lepeltje olijfolie. Laat het even intrekken +30/45min en dan ga ik ermee scrubben, maak jezelf nat en ga dan pas scrubben niet onder water wacht als je klaar bent 1/2 min en spoel je dan af. Als je uit de douche komt altijd goed insmeren/invetten. Volgende dag gewoon normaal scheren. Hopelijk te proberen misschien werkt het voor jou?
Ik maak veel scrub want doe alles, dit recept met je kleur egaal en glad naast het scheren.
Hoe gladder ik scheer, hoe erger het bij mij is. Wat mij helpt is een goed scherp mes, niet te hard drukken, niet te vaak op dezelfde plek. De huid irriteert dan minimaal. En als ik dat regelmatig doe, blijft mijn huid gewend.
Ik doe ook maar wat

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven