toetje kind 1,5 jaar

09-07-2009 22:01 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoals je titel al zegt...wat geven jullie je kids van 1,5 als toetje?

Ik heb nu vaak danoontjes maar hoorde laatst weer dat er zoveel suiker in zit, terwijl de verpakking alleen over fruitsuikers praat.

Kan vla ook al?

Ben gewoon benieuwd wat jullie zoal geven...
Fruitsuiker of gewone suiker, dat maakt geen bal uit, het is allebei suiker.

In vla zit natuurlijk ook suiker. Maar volgens mij kun je een kind van 1,5 best vla geven.
vla, vanillejoghurt, griesmeelpudding, vandaag hebben we stroopwafelzooi gehad van de Mona (die was wel érg lekker, maar ook HEUL ERG zoet en HEUL ERG machtig), eigenlijk krijgen ze alle toetjes wel.
Wij eten eigenlijk nooit toetjes, ik zie de meerwaarde daar niet zo van in als ze gewoon goed eten.

Met warm weer, doen we wel vaak waterijsjes maken of smoothies maken en dan invriezen als ijsje.
nou wil niet teveel suiker geven, hij snoept ook niet veel tussendoor. Al het even kan, een soepstengel ofzo.

Vla kan ik wel een keer halen, pudding doe ik niet hoor, vind ik echt te zoet voor hem.

Ik eet zelf ook niet vaak een toetje maar kleine vind het wel erg lekker

meer tips welkom!

Geven jullie ook weleens vruchtenyoghurt?
Ik geef vaak gewoon magere yoghurt met een scheutje roosvicee.
Toetjes.... Sinds er een ijssalon onder ons huis zit, krijgt dochter geen toetjes meer. Ze krijgt nu eigenlijk elke dag een ijsje. Tja... Wil er eigenlijk mee stoppen, maar het lukt niet.
Gewoon volle yogurt ,altijd gegeven, en soms met aarbeien. Oja en biologisch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volle yoghurt, vanilleyoghurt...

Vla heb ik nooit gegeven, danoontjes ook niet op die leeftijd.

Nu iz ze bijna 4 en krijgt niet altijd een toetje, als ze wel krijgt is het soms een danoontje of vruchtenkwark. Of een zelfgemaakt waterijsje van fruit.
Wij hadden thuis trouwens nooit toetjes.... Ben ik nou zielig?
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 22:24:

Wij hadden thuis trouwens nooit toetjes.... Ben ik nou zielig? Ja, heel erg, is een soort van verkapte kindermishandeling .
anoniem_2774 wijzigde dit bericht op 09-07-2009 22:28
Reden: Oeps nou verraad ik mijzelf.......
% gewijzigd
oh ja hier wel toetjes hoor, mannetje is er gek op! Maakt ook niet uit wat eigenlijk. De danoontjes waren in de aanbieding dus die heb ik weer eens gekocht maar anders is het vruchtenyoghurt/vanilleyoghurt of vanillevla.

Zoon krijgt geen snoep/chips/chocola dus een danoontje op z'n tijd mag best vind ik!
Fleur haha je zou het BIJNA gaan denken dat je was mist he, dat jij vroegah geen toetjes hebt gehad....

Het is ook geen must hoor, dacht, mss hebben meiden hier nog goeie ideeën..
Ik geef yoghurt met een scheutje roosvice. Of stukjes fruit, vooral nu er zoveel te kiezen valt. Zoon heeft vanavond een perzik opgepeuzeld, vindt ie heerlijk.
The time is now
Hetzelfde als met het gewone eten eet dochter ook de toetjes gewoon met de pot mee. Meestal is dat iets van yoghurt, soms vla, soms halen we na het eten een ijsje bij de ijssalon in de straat. (Dochters eerste twee-woords zinnetje was 'ijsje halen!' ). Met al het lekkere fruit van het moment gaat er ook vaak fruit door het toetje heen.
Wij kregen vroeger wel eens een bakje chocoladevla, waarop mijn vader met de slagroomspuit onze voorletter schreef en een mooie omlijsting van slagroomtoefjes maakte.

Dat was echt feest... :D
quote:zaterdag1978 schreef op 09 juli 2009 @ 22:31:

Fleur haha je zou het BIJNA gaan denken dat je was mist he, dat jij vroegah geen toetjes hebt gehad....

Het is ook geen must hoor, dacht, mss hebben meiden hier nog goeie ideeën..Even de ouwe trut van 34-modus: vroegah had je ook veel minder toetjes dan nu. Al die merchandising (spel ik dat goed?) meuk had je vroeger niet (dora-koekjes, Sesamstraat-yoghurt etc.)
Fleurtje, 'vroegah' (maar dat is in mijn geval pas een jaar of twintig geleden) aten wij ook elke avond een toetje. Vla of yoghurt uit van die flessen waarbij je met een flessenlikker het restje eruit haalde. Op zich is er niet veel veranderd, yoghurt en vla is bij ons nog steeds de basis. Op feestdagen kregen we ijs.
- Naturel yoghurt met scheut diksap erdoor.

- Naturel kwark met geprakte banaan erdoor.

Allebei veel goedkoper en meer 'puur natuur' dan Danoontje, terwijl het voor je kind volgens mij hetzelfde smaakt.
En wat is er dan mis met gewoon een pot appelmoes?

Heerlijk! Die is vaak goedkoper dan toetjes, en met een beetje geluk haal je er ook nog vier bakjes uit, de rest van de appelmoes op de uitlek zetten, en die morgen geven.

Of rabarber, maar daar is ook niet ieder kind gek op,

En als je echt creatief wilt zijn, en er echt de moeite en de tijd voor neemt : geraspte appel met geprakte banaan, en eventueel een scheutje limondesiroop, en een beschuitje erdoor.

Vonden die van mij heerlijk.

Dit kan je ook geven als ze ziek zijn, het voedt heel goed, en toch eten ze en krijgen ze vocht binnen.

Nu zijn ze 16 en 12 jaar, dus nu kan het niet meer. Maar ik heb wat aan het aanrecht gestaan om het klaar te maken, alleen kan je het niet van te voren klaar maken, dan wordt het bruin, en dat vinden "kleintjes" dan weer niet lekker
Gewoon yoghurt met een scheut diksap erdoor of een ijsje, of vla, of vla met fruit en yoghurt, of conflakes erdoor of banaan.

En soms een taarttoetje; koude melkpudding of van die lekkere Monatoetjes, mmmmm

Wel altijd volle yoghurt...
Mijn zoontje van 17 maanden krijgt altijd fruit na het eten, afhankelijk van hoeveel hij heeft gegeten een peer of banaan bij een slechte eetpartij of iets lichters (druiven, pruim, aalbessen, bosbessen, frambozen ed) als hij wel veel gegeten heeft.... Vindt hij heerlijk, ik hoef het woord fruit maar te zeggen of hij is onderweg naar de fruitmand... Ja soms ook gewoon yoghurt en heel af en toe heerlijke zoete zut! Hij krijgt 'smorgens pap en verder nog bv dus aan zijn zuivelbehoefte komt hij sowieso wel...
Als we al een toetje doen, is het gewoon yoghurt, zonder iets erin.....alledrie vinden ze het heerlijk!

Mijn lief zegt dat het niet gezond is om gelijk na het warme eten zuivel te eten, geen idee eigenlijk waarom dat niet goed is Zal toch eens vragen wat daar de gedachte achter is.....

Groetjes Ayla
Het advies van het consultatiebureau (om toetjes aan een dreumes te geven) heeft tot doel dat kleine kinderen wat extra zuivel binnenkrijgen op een dag. Als het toetje geen zuivel bevat, kun je volgens mij net zo goed niks geven.

En aan appelmoes uit een pot zit ontzettend veel suiker toegevoegd.
Ja, je leert leven met het Missing Dessert Syndrome. Maar je moet het een plekje geven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven