toetje kind 1,5 jaar
donderdag 9 juli 2009 om 22:01

donderdag 9 juli 2009 om 22:15
nou wil niet teveel suiker geven, hij snoept ook niet veel tussendoor. Al het even kan, een soepstengel ofzo.
Vla kan ik wel een keer halen, pudding doe ik niet hoor, vind ik echt te zoet voor hem.
Ik eet zelf ook niet vaak een toetje maar kleine vind het wel erg lekker
meer tips welkom!
Geven jullie ook weleens vruchtenyoghurt?
Vla kan ik wel een keer halen, pudding doe ik niet hoor, vind ik echt te zoet voor hem.
Ik eet zelf ook niet vaak een toetje maar kleine vind het wel erg lekker
meer tips welkom!
Geven jullie ook weleens vruchtenyoghurt?

donderdag 9 juli 2009 om 22:23
donderdag 9 juli 2009 om 22:27
donderdag 9 juli 2009 om 22:27
oh ja hier wel toetjes hoor, mannetje is er gek op! Maakt ook niet uit wat eigenlijk. De danoontjes waren in de aanbieding dus die heb ik weer eens gekocht maar anders is het vruchtenyoghurt/vanilleyoghurt of vanillevla.
Zoon krijgt geen snoep/chips/chocola dus een danoontje op z'n tijd mag best vind ik!
Zoon krijgt geen snoep/chips/chocola dus een danoontje op z'n tijd mag best vind ik!
donderdag 9 juli 2009 om 22:34
Hetzelfde als met het gewone eten eet dochter ook de toetjes gewoon met de pot mee. Meestal is dat iets van yoghurt, soms vla, soms halen we na het eten een ijsje bij de ijssalon in de straat. (Dochters eerste twee-woords zinnetje was 'ijsje halen!' ). Met al het lekkere fruit van het moment gaat er ook vaak fruit door het toetje heen.

donderdag 9 juli 2009 om 22:39
quote:zaterdag1978 schreef op 09 juli 2009 @ 22:31:
Fleur haha je zou het BIJNA gaan denken dat je was mist he, dat jij vroegah geen toetjes hebt gehad....
Het is ook geen must hoor, dacht, mss hebben meiden hier nog goeie ideeën..Even de ouwe trut van 34-modus: vroegah had je ook veel minder toetjes dan nu. Al die merchandising (spel ik dat goed?) meuk had je vroeger niet (dora-koekjes, Sesamstraat-yoghurt etc.)
Fleur haha je zou het BIJNA gaan denken dat je was mist he, dat jij vroegah geen toetjes hebt gehad....
Het is ook geen must hoor, dacht, mss hebben meiden hier nog goeie ideeën..Even de ouwe trut van 34-modus: vroegah had je ook veel minder toetjes dan nu. Al die merchandising (spel ik dat goed?) meuk had je vroeger niet (dora-koekjes, Sesamstraat-yoghurt etc.)
donderdag 9 juli 2009 om 22:46
Fleurtje, 'vroegah' (maar dat is in mijn geval pas een jaar of twintig geleden) aten wij ook elke avond een toetje. Vla of yoghurt uit van die flessen waarbij je met een flessenlikker het restje eruit haalde. Op zich is er niet veel veranderd, yoghurt en vla is bij ons nog steeds de basis. Op feestdagen kregen we ijs.
donderdag 9 juli 2009 om 23:11
En wat is er dan mis met gewoon een pot appelmoes?
Heerlijk! Die is vaak goedkoper dan toetjes, en met een beetje geluk haal je er ook nog vier bakjes uit, de rest van de appelmoes op de uitlek zetten, en die morgen geven.
Of rabarber, maar daar is ook niet ieder kind gek op,
En als je echt creatief wilt zijn, en er echt de moeite en de tijd voor neemt : geraspte appel met geprakte banaan, en eventueel een scheutje limondesiroop, en een beschuitje erdoor.
Vonden die van mij heerlijk.
Dit kan je ook geven als ze ziek zijn, het voedt heel goed, en toch eten ze en krijgen ze vocht binnen.
Nu zijn ze 16 en 12 jaar, dus nu kan het niet meer. Maar ik heb wat aan het aanrecht gestaan om het klaar te maken, alleen kan je het niet van te voren klaar maken, dan wordt het bruin, en dat vinden "kleintjes" dan weer niet lekker
Heerlijk! Die is vaak goedkoper dan toetjes, en met een beetje geluk haal je er ook nog vier bakjes uit, de rest van de appelmoes op de uitlek zetten, en die morgen geven.
Of rabarber, maar daar is ook niet ieder kind gek op,
En als je echt creatief wilt zijn, en er echt de moeite en de tijd voor neemt : geraspte appel met geprakte banaan, en eventueel een scheutje limondesiroop, en een beschuitje erdoor.
Vonden die van mij heerlijk.
Dit kan je ook geven als ze ziek zijn, het voedt heel goed, en toch eten ze en krijgen ze vocht binnen.
Nu zijn ze 16 en 12 jaar, dus nu kan het niet meer. Maar ik heb wat aan het aanrecht gestaan om het klaar te maken, alleen kan je het niet van te voren klaar maken, dan wordt het bruin, en dat vinden "kleintjes" dan weer niet lekker
donderdag 9 juli 2009 om 23:19
Mijn zoontje van 17 maanden krijgt altijd fruit na het eten, afhankelijk van hoeveel hij heeft gegeten een peer of banaan bij een slechte eetpartij of iets lichters (druiven, pruim, aalbessen, bosbessen, frambozen ed) als hij wel veel gegeten heeft.... Vindt hij heerlijk, ik hoef het woord fruit maar te zeggen of hij is onderweg naar de fruitmand... Ja soms ook gewoon yoghurt en heel af en toe heerlijke zoete zut! Hij krijgt 'smorgens pap en verder nog bv dus aan zijn zuivelbehoefte komt hij sowieso wel...
donderdag 9 juli 2009 om 23:21
Als we al een toetje doen, is het gewoon yoghurt, zonder iets erin.....alledrie vinden ze het heerlijk!
Mijn lief zegt dat het niet gezond is om gelijk na het warme eten zuivel te eten, geen idee eigenlijk waarom dat niet goed is Zal toch eens vragen wat daar de gedachte achter is.....
Groetjes Ayla
Mijn lief zegt dat het niet gezond is om gelijk na het warme eten zuivel te eten, geen idee eigenlijk waarom dat niet goed is Zal toch eens vragen wat daar de gedachte achter is.....
Groetjes Ayla
donderdag 9 juli 2009 om 23:21