Oxazepam
zaterdag 27 juni 2009 om 22:24
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben bij de huisarts geweest om een pilletje te vragen tegen mijn vliegangst. Nu is het woord vliegangst een groot woord, want eigenlijk kan ik het niet echt zo noemen. Ik ben vooral bij het opstijgen en landen ontzettend bang. Tijdens de vlucht gaat het altijd wel redelijk, mits we geen turbulentie hebben. Ik heb nu Oxazepam voorgeschreven gekregen maar heb het gevoel dat dit een behoorlijk heftig middel is. Het is niet de bedoeling dat ik de hele vlucht naar Turkije van pampus lig
Wie heeft ervaring met dit middel. Ik slik nooit medicijnen, alleen tegen de hooikoorts en soms een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Ben dus echt een leek op dat gebied.
Ik hoor graag ervaringen !
Wie heeft ervaring met dit middel. Ik slik nooit medicijnen, alleen tegen de hooikoorts en soms een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Ben dus echt een leek op dat gebied.
Ik hoor graag ervaringen !
donderdag 9 juli 2009 om 00:57
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 22:31:
Lekker spulletje. Heb heeeeeeel veel van die pillen in Bangkok gekocht (niet tegen vliegangst) en ik heb van Bangkok tot Helsinki geslapen.
Het is inderdaad een lekker spulletje... Ik kom een paar keer per jaar in Bangkok en zo af en toe een paar pammetjes inslaan, vind ik geen slecht idee! Dus mijn vraag is: waar kan ik ze in Bangkok krijgen?
Overigens zou ik ze niet slikken tijdens een vlucht (want heb gelukkig geen vliegangst) maar tegen de soms onvermijdelijke slapeloze nachten.
Lekker spulletje. Heb heeeeeeel veel van die pillen in Bangkok gekocht (niet tegen vliegangst) en ik heb van Bangkok tot Helsinki geslapen.
Het is inderdaad een lekker spulletje... Ik kom een paar keer per jaar in Bangkok en zo af en toe een paar pammetjes inslaan, vind ik geen slecht idee! Dus mijn vraag is: waar kan ik ze in Bangkok krijgen?
Overigens zou ik ze niet slikken tijdens een vlucht (want heb gelukkig geen vliegangst) maar tegen de soms onvermijdelijke slapeloze nachten.
vrijdag 10 juli 2009 om 22:14
quote:whopper schreef op 06 juli 2009 @ 16:23:
[...]
Altijd. Volgens mij is alles online te koop. Ik zou echter nog eens vragen en uitleggen dat valdispert geprobeerd is maar niet hielp.Als het goed is is oxazepam niet vlg de officiele weg te koop. Dit wordt alleen op recept verstrekt. Als je het wel via internet kunt kopen is dat link omdat je niet weet of het echt is.
[...]
Altijd. Volgens mij is alles online te koop. Ik zou echter nog eens vragen en uitleggen dat valdispert geprobeerd is maar niet hielp.Als het goed is is oxazepam niet vlg de officiele weg te koop. Dit wordt alleen op recept verstrekt. Als je het wel via internet kunt kopen is dat link omdat je niet weet of het echt is.
zaterdag 11 juli 2009 om 01:02
Ik heb oxazepam voor hele andere dingen voorgeschreven gekregen (beetje crisissituatie). Maar merkte vrij weinig van het middel. Het haalde misschien een klein beetje van de scherpe randjes eraf. Met 10 mg heb je volgens mij een vrij milde dosis te pakken, want ik nam minimaal 30 mg. Misschien ben je net wat relaxter?
Je kunt trouwens zonder recept ook bij de apotheek pilletjes krijgen tegen bijvoorbeeld rijexamen stress. Deze pillen helpen hartkloppingen tegen te gaan, waardoor je je psychisch automatisch ook relaxter voelt. Dit voor als je oxazepam niet wil gebruiken.
Je kunt trouwens zonder recept ook bij de apotheek pilletjes krijgen tegen bijvoorbeeld rijexamen stress. Deze pillen helpen hartkloppingen tegen te gaan, waardoor je je psychisch automatisch ook relaxter voelt. Dit voor als je oxazepam niet wil gebruiken.

zaterdag 11 juli 2009 om 10:07
Wat er 'lekker' aan is, is dat het bij mij in tijden van hevige stress de stress weghaalt. Simpel. Het is fijn om geen stress te hebben. Daarbij voelde ik mij altijd sterker en zelfverzekerder. Geen spanningen, geen onzekerheden. Ik heb ze nu al maanden niet meer genomen omdat het erg goed gaat, maar ik heb nog een doos liggen en zal niet twijfelen er een (of een halve) incidenteel te nemen als het leven weer moeilijker zou worden voor me.
Gewoon even rust. Dat kan heel lekker zijn.
Gewoon even rust. Dat kan heel lekker zijn.

zaterdag 11 juli 2009 om 10:18
Toen ik mij echt heeel erg slecht voelde, deed oxazepam ook niet veel voor mij. Er was toen simpelweg teveel adrenaline etc om dat met 10 mg weg te krijgen.
Nu neem ik wel eens een 's avonds voor het slapen gaan als ik merk dat ik het weer allemaal veel vind. Dan word ik echt ontspannen wakker, en dat is lekker.
Overigens zijn de oefeningen die ik op mijn mindfulness cursus heb geleerd nog veeel lekkerder.
En de frequentie van mijn oxazepam gebruik is nu gedaald van een per week, naar een per maand.
Nu neem ik wel eens een 's avonds voor het slapen gaan als ik merk dat ik het weer allemaal veel vind. Dan word ik echt ontspannen wakker, en dat is lekker.
Overigens zijn de oefeningen die ik op mijn mindfulness cursus heb geleerd nog veeel lekkerder.
En de frequentie van mijn oxazepam gebruik is nu gedaald van een per week, naar een per maand.
donderdag 16 juli 2009 om 23:59
Ik gebruik Oxazepam nu vrij frequent (zo'n 4 a 5 keer per week 10 mg.) i.v.m. opbouwen antidepressiva (paniekstoornis). Het haalt voor mij de scherpe randjes eraf. Ik word er suf van, maar het is geen slaapmiddel in die dosering (voor mij niet, althans). Als ik meer neem dan die 10 mg. val ik wel gemakkelijk in slaap, maar word ik de volgende ochtend enorm duf wakker. Omdat ik met de auto naar mijn werk ga, doe ik dat dus liever niet.
Ik hoop dat ik snel kan minderen; zit niet op een verslaving te wachten. Maar een pilletje (of twee) tegen vliegangst lijkt mij echt geen kwaad kunnen!
Ik hoop dat ik snel kan minderen; zit niet op een verslaving te wachten. Maar een pilletje (of twee) tegen vliegangst lijkt mij echt geen kwaad kunnen!
zaterdag 1 augustus 2009 om 13:32
Ik heb het pilletje op de heen- en terugreis genomen. En ik vlieg nooit meer zonder. Ik ben niet bang geweest en heb jaren niet meer zo relaxed gevlogen als deze keer. Slapen lukte me nooit in het vliegtuig en dat ging nu ook prima.
Ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik duf werd van het pilletje.
Dus voor iedereen met een beetje vliegangst. Vraag oxazepam aan de dokter, werkt perfect !!!
Bedankt voor al jullie reacties! Jullie hebben mijn twijfel om het te nemen helemaal weggenomen.
Ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik duf werd van het pilletje.
Dus voor iedereen met een beetje vliegangst. Vraag oxazepam aan de dokter, werkt perfect !!!
Bedankt voor al jullie reacties! Jullie hebben mijn twijfel om het te nemen helemaal weggenomen.

dinsdag 27 mei 2014 om 19:59
dinsdag 27 mei 2014 om 20:00

dinsdag 27 mei 2014 om 20:02
quote:miedo schreef op 27 mei 2014 @ 20:00:
Oxazepam is maar een heel licht middel.
Als je echt erge vliegangst hebt, dan helpt die pil niet.
Mijn broer is ook ooit aan zo'n dure cursus vliegangst begonnen, maar hij heeft het door slapeloze nachten daardoor nooit af kunnen maken.
Zo diep kan vliegangst dus zitten.
HALLOOOO wakker worden.
Topic is van 2009....
Oxazepam is maar een heel licht middel.
Als je echt erge vliegangst hebt, dan helpt die pil niet.
Mijn broer is ook ooit aan zo'n dure cursus vliegangst begonnen, maar hij heeft het door slapeloze nachten daardoor nooit af kunnen maken.
Zo diep kan vliegangst dus zitten.
HALLOOOO wakker worden.
Topic is van 2009....
dinsdag 27 mei 2014 om 20:07