= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Zo, ik kom ook nog even een avondmeld doen

Bij mijn 1e zwangerschap braken over een uur m'n vliezen. Grappig datik daar al de hele dag mee bezig ben.

We hebben een heerlijk dagje gehad hier. 's Ochtends lekker in huis gerommeld en vanmiddag eerst naar een jarige vriendin en daarna naar een andere vriendin die net de sleutel van haar nieuwe huis heeft gekregen. Ze gaan er veel aan verbouwen, vond het dus wel leuk om het nog even in oude staat te zien. Toen was het al laat en hebben bij de Mac gegeten, heerlijk!

Maar nu dus redelijk uitgeblust.

Quintie, jouw kindje met de naam Thijs zou echt niet matchen. En andersom zou bij mijn witblonde en blauwe ogen zoon niet jouw zoons naam passen. En veel namen vind ik leuk maar dat wil niet zeggen dat je er zelf voor zou kiezen.
Wyfke: Heb net de film Benjamin Button gezien (erg mooi) en gister Slumdog Millionair (ook zeer indrukwekkend) ik loop nl nogal achter met de films haha. Normaal huurde ik best veel maar ik vond de laatste maanden de films allemaal een beetje butt en allemaal hetzelfde. Nu heb ik dus weer volop keus en dat is wel lekker.

Sjeee zaterdag avond geen man en kind in huis en ik baal dat ik alleen maar op de bank kan zitten. Zou wel eens lekker de kroeg in willen ofzo haha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: ik zat gisteravond dat programma van Jan Smit te kijken, met van die heerlijke Nederlandstalige baggermuziek (die mij stiekem toch altijd in een feeststemming brengen) en toen het hossende en bierdrinkende publiek in beeld kwam had ik ook erg veel zin om weer eens op stap te gaan! Het lijkt me heerlijk om geen kamerolifant meer te zijn :-)

Jojon: kun je die namen niet even op onze Hyves zetten? Ik ben zo nieuwsgierig! Of hadden we afgesproken dat we dat absoluut niet doen....

Quintie: ik zou me niet druk maken over de naam! Als jullie er zelf 100% achter staan is 'ie gewoon mooi!
Ik zal me ook nog maar even melden. Wij zijn lekker bij de buren geweest en hebben daar ook gegeten, erg gezellig en relaxed. Nu wel bekaf en zo mijn mandje in. Geen echte krampen vandaag, morgenochtend moet ik weer bellen voor een tweede stripafspraak (haha klinkt leuker dan het is).
Volgens mij ben ik helemaal vergeten Blog te feliciteren: Gefeliciteerd met je dochter! Ben heel benieuwd naar de naam en het verhaal van de bevalling.

Missy: jammer dat er niets is gebeurd, maar je dag klinkt wel erg relaxed.

Quintie: ik vind dat er tot nu toe zo veel verschillende stijlen van namen voorbij zijn gekomen.Ben heel benieuwd wat jullie naam is!
Ja ja, daar zijn we weer... meld!

Missy tweede stripafspraak vandaag, spannend!! Ik hoop echt dat dit het laatste zetje zal zijn wat de bevalling in gang zet. Ik gun het jou zo!!

Niets van Engelbengel gehoord??

Tja Wyfke, de afspraak was eigenlijk dat de moeder zelf de naam bekend zou maken. Maar kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent hoor

Dank voor de reacties over onze naam! Erg fijn. Ik vrees dat ik me ook te druk maak voor niets. Soms zie ik hier topics voorbijkomen waarin bepaalde namen enorm belachelijk worden gemaakt. Dat de naam die je kiest alles zegt over je afkomst die per definitie slecht is. Ik kan me daar enorm over opwinden, want dat is zoooo achterhaald en oneerlijk! En bij onze gemixte kids past inderdaad ook geen "Jan, Kees of Klaas" naam, dat weet ik wel, maar toch, die stempel die je zo snel krijgt.... ik geloof dat ik nog wat onverwerkt trauma heb van toen ik op mijn 23e mijn zoontje kreeg en mezelf heel erg vaak moest verdedigen dat hij gewenst en gepland was en dat ik ook geen alleenstaande moeder was, aangezien Antilliaanse mannen zogenaamd makkelijk baby's maken en er daarna vandoor gaan. Ik kan me er nog steeds boos over maken!

*adem in, adem uit*

Tot zover mijn frustraties op de zondagochtend Wij zijn gelukkig met elkaar en met de namen van onze kinderen, en daar gaat het inderdaad uiteindelijk om.

Oh er schiet me trouwens wel iets te binnen... ik maak namen nooit belachelijk, al vind ik ze niet mooi. Maar laatst hoorde ik over iemand die haar dochtertje Pebbles heeft genoemd en toen moest ik me toch wel even afvragen wat iemand dan bezielt....
Nerwen en MissBR, jullie houdbaarheidsdatum vandaag!!
Ik mis Jane en haar rode verhalen trouwens wel erg... die vielen altijd zo lekker op tussen de rest

En het schema loopt gruwelijk achter...

Maar het belangrijkste; ik hoop dat alles goed met haar en zoonlief en dat ze vandaag lekker naar huis mogen na een lange ziekenhuisweek!
Okay ik zal ophouden in mezelf te kletsen
Meld!

Sorry, heb gisteren geen tijd gehad maar gelukkig is dat niemand opgevallen.

Ik dacht dus dat ik hyvesvriendjes was met Blog en zo achter de naam kon komen maar dat bleek niet het geval. Toch jammer. Maar de naam die Dufty haar zoon heeft gegeven is leuk!

Tot mijn schrik (nou ja...) zag ik dat ik in onze hyve op de agenda sta. Ja, dinsdag komt er echt aan. En ik heb er inmiddels een heel hard hoofd in dat ie te vroeg of zelfs maar op tijd kom. De laatste paar dagen/nachten droom ik er zo onderhand van dat ik weer m'n eigen figuur heb en niet meer zo'n aangespoelde walvis ben. En een babytje heb. Ik ben het echt zoooo zat, die buik, die dikke benen en voeten (Ring: de temperatuur helpt wel iets maar niet veel), die pijn en tintelingen in m'n vingers... Maar gisteren kreeg ik opeens een meltdown dat ik die bevalling niet aan zou kunnen omdat ik zo'n mieperd met een lage pijngrens ben (valt op zich wel mee hoor maar ik geloof dat ik op dit moment echt alles overdrijf, de negatieve kant op). Huilen, huilen. Vriend rationaliseerde het natuurlijk weer: het valt heus wel mee, het doet heus geen pijn, je kan het echt wel. Waarop ik boos reageerde dat het Echt Wel Pijn doet en dat ik dat heus wel wist en dat ik het natuurlijk ook wel zou kunnen maar.. nou ja, you get the picture, neem ik aan. Bah.

Quintie: Pebbles ís ook belachelijk. Bij mijn vk hing een kaartje van een baby die als tweede naam Ferrari heeft. Dan spoor je toch ook niet. Toen ik met opgetrokken wenkbrauwen naar het kaartje keek zei de vk dat het eerste kind ook zo'n automerk als naam had omdat die vader nogal autofreak was. Uh-huh...
Meld.

Gister veel harde buiken (voorweeen) maar vannacht weer rustig. Het rommelt dus wel lekker maar het stopt elke keer. Nou ja, die baarmoeder van mij is flink aan het oefenen in ieder geval.

Ik moet toch maar eens met iedereen Hyve vrienden gaan worden haha dat loont geloof ik.

Pippa: Sjeeee niet eens gemist gister, das ook niet aardig en stom van ons. Tja van die lekkere emotionele uitbarstingen hebben we denk ik allemaal wel zo nu aan het einde. Geeft niks hoor, gewoon laten gaan, is heel normaal en lucht uiteindelijk ook altijd wel weer op. Ennuh...ja, ook jij kan het, dat weet ik zeker.

Quintie: Ik twijfel ook weer over de naam, maar ja, hij staat al in het horloge gegrafeerd wat ik als kado krijg hahaha. Had ik vorige keer ook dus ik weet dat het aan de hormonen ligt. De vooroordelen over namen zijn ook eigenlijk belachelijk, maar aan de andere kant is het toch wel erg cultureel bepaald hoe kindjes heten. Ik vind het alleen een beetje dom om daar meteen conclusies aan te verbinden. Ja, mohammed kom je natuurlijk niet veel tegen in de Ned culttuur (ik bedoel met ouders van allebei Ned afkomst), en Kaishaa ed ook niet echt. Het is niet voor niks dat Sanne en Sophie op 1 staan. Maar verbind er dan geen conclusies aan.

En ik vind dat jij je absoluut niet hoeft te verdedigen in wat voor vorm ook. Gewoon schijt aan hebben en boven gaan staan. Want er zijn ook heel veel Sanne's en Spohies die erg "white trash" zijn Maar dat kan je even niet aan de naam zien natuurlijk.

En inderdaad er zijn echt namen die ik echt stom vind. Ik hoorde laatste loetje voor een meisje. Nou ja, die vind ik echt stom. Maar nooit en te nimmer dat ik dat zou zeggen. De ouders hebben het samen weloverwogen (daar ga ik dan maar vanuit) gekozen en vinden dat leuk. Nou ok, die laat ik dan in hun waarde. ik zou het zelf alleen nooit doen
Ahhh Pippa... jij bewijst maar weer eens opnieuw dat onze meldplicht weinig voorstelt

Emotionele buien horen er echt bij hoor! En eigenlijk vind ik dan de opmerking van je vriend ('het doet vast geen pijn') best wel schattig

Ik heb ook best een lage pijngrens hoor, dat weet ik van mezelf. Maar gelukkig bestaat er pijnstilling voor als het echt niet meer gaat! Echt meid, ook jij komt er doorheen hoor!! Nog heeeeel eventjes volhouden, we zijn er nu echt bijna!

Chica jammer he, elke keer voorweëen maar niets dat doorzet!! Dat heb ik ook steeds en dan ben je zoooo teleurgesteld als het ineens weer rustig is... maar goed, het voorwerk is inderdaad ook nuttig. Ik vind het wel een geruststelling dat ook jij ineens twijfelt over de naam. Het zal dus echt wel aan de hormonen liggen enzo Ik ben trouwens heel benieuwd welke naam jullie hebben gekozen, in combinatie met Anniek.

*neemt zich voor vandaag extra goed op de meldplicht te gaan letten*
Jammer trouwens dat Engelbengel geen Hyves heeft (of althans niet bij ons lid is). Ben erg benieuwd!!
Vriendin net gesproken. Yeahhhh het gaat een ietsje pietjse beter. Nog niet heel veel, maar alles is meegenomen. Gister lag ze bijna op IC zo laag waren de bloedwaardes, zucht heb wel in de rats gezeten hoor. Hopelijk is ze snel thuis.

Pippa: JE KUNT HET, JE KUNT HET, JE KUNT HET, IK WEET HET ZEKER. (schreeuwde ze uit om een beetje zelfvertrouwen via de digitale manier over te brengen)

Quintie: Ik wordt gek van de twijfelachtigheid over alles. Ik twijfel zelfs over de ene frisdrank of de andere en kan uren voor dat schap in de supermarkt een beetje dom voor mezelf uit staan staren. Ik kan gewoon geen beslissing meer nemen

Ik heb het idee dat ik die buik nooit meer kwijtraak. Ik denk dat ik de eerste ben waarbij de baby voor eeuwig blijft zitten. En ik ben pas 38+5 en ik denk al zo. Kun je nagaan wat jullie meiden denken die overtijd lopen.
Meld! Nog steeds geen echte veranderingen hier. Behalve dan dat de harde buiken steeds harder worden, maar...nog steeds niet pijnlijk.

Quinty: ben erg benieuwd naar dat topic waar ze elkaar voor rotte vis uitmaken, hoe kun je nou iemands afkomst aflezen aan de voornaam???? Het lijkt in deze samenleving wel nooit goed te wezen, of je bent te jong moeder of je bent schandalig oud, als je werkt verwaarloos je je kinderen en als je thuis bent een profiteur van de verzorgingsmaatschappij, etc. Word doodmoe van dat veroordeel hier.

Pippa: wat erg dat we je over het hoofd gezien hebben gister. Heb trouwens af en toe ook flink de bibbers voor de bevalling hoor.
Wyfke: Nou weet je, ik ken die topics ook wel, maar dat veroordelen is voornamelijk heel erg hier op het forum hoor. Ik heb altijd het idee dat er alleen maar super uber moeders hier zitten. En elkaar digitaal en .....(oh ik ben ook de hele tijd woorden kwijt, wordt er gek van)........anoniem (dank u)veroordelen is natuurlijk erg makkelijk. Het forum dus gewoon lekker met een hele emmer zout nemen, dan valt het in IRL allemaal best mee.
Meld!!

D-Day today, maar geen teken van actie helaas. Blegh, ik had me zo voorgenomen om voor vandaag te bevallen. Alsof je er iets over te zeggen hebt. Ik baal wel een beetje nu, want nog 1 week en dan beginnen hier de schoolvakanties. Als ik komende week niet beval, dan horen mijn collega's het pas na de zomer. Behalve dat stel dat een kaartje krijgt natuurlijk, maar ik kan moeilijk 150 man een kaartje sturen. Stom probleempje hoor, maar ik zou het wel jammer vinden.

Van de andere kant, elke dag dat ik nu te laat beval, heb ik een dag extra verlof. Als we het samen een weekje rekken, dan hoef ik pas na de carnavalsvakantie te beginnen... Wat een flauwekul op de vroege ochtend.... Je merkt wel dat ik geen bal te doen heb, dan krijg je dit soort onzingedachten.

Pippa, ik had gisteren nog wel het hele lijstje doorgenomen van wie wel en wie niet. Alleen had ik op een stukje van je van de dag daarvoor gereageerd, dus dacht ik dat je wel was geweest. Sorry!!! Ik ga beter opletten (zei ze voor de tweede keer).

Verder geen nieuws hier. Ben later vandaag nog wel even terug.
Goeiemiddag, maar weer een "meld" van mij helaas. Vannacht weer erg onrustig geslapen door harde buiken en diarree. Dacht steeds: zou het nu beginnen?? Maar nee dus. Vanmiddag rond 4 uur word ik weer gestript. Ik heb het inmiddels echt helemaal gehad. Gisteren ook opeens aambeien, kon er ook nog wel bij, grommm.

Quinty, namen zijn gewoon heel persoonlijk, jij en vriend moeten kiezen en verder heeft iedereen zijn grote b*k erover te houden (maar dat is mijn bescheiden mening .

Wyfke, Chica: ook voorwerk dus, kop op!

Pippa, emo buien komen mijn ook erg bekend voor en het idee dat de baby nooit meer komt, zijn mij dus ook niet vreemd. Komt allemaal goed, maar is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. En mannen kunnen op die momenten ook niets goed zeggen natuurlijk, als hij zou zeggen: ja het doet vast enorme pijn, was het vast ook niet goed geweest. Ik hoop voor jou dat de kleine ook snel komt. Voordringers kan ik inmiddels wel hebben....
Voor de goede orde: het was geen verwijt hoor! Ik was bang dat jullie zouden denken dat ik aan het bevallen was en ik jullie dan zou moeten teleurstellen. Net als mezelf, haha. Ben nu klaar met de enveloppen schrijven. Zou dat meer rust geven, ik bedoel dat ik de bevalling onbewust misschien zelf tegenhoud omdat bepaalde dingen nog niet klaar zijn of zo?

Quint, ik zag net je www op Hyves. Word al gek bij het idee...

Wyfke, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. De hele zwangerschap ben ik nuchter geweest over de bevalling (tja, hij moet er toch uit, miljarden vrouwen zijn me voorgegaan, etc) en gisteren had ik 'm opeens heel erg zitten.

Chica, thanks voor de aanmoediging! Ontzettend fijn dat het weer iets beter gaat met je vriendin.

Uh, en bij deze mijn excuses over de veroordeling van je kind opzadelen met een automerk als naam. Als jullie dat leuk vinden moeten jullie dat natuurlijk gewoon doen! Dat ik het raar vind als je je kind Peugeot of BMW noemt zegt natuurlijk meer over mij.
Hallo allemaal!

Ik wil alleen even zeggen: ZET M OP! Jullie zijn een stelletje geweldige doorbijters en heb niets anders dan respect. Ik hoop voor iedereen die nog moet bevallen dat jullie snel mogen genieten van je kleine mannetje/vrouwtje!

Ik ben weer weg!
Meld!

Ik ben vandaag stront sjaggie,en hou het dus maar kort. Voor jullie eigen veiligheid

Missy, succes met je 2e strippoging. Deze gaat het echt worden hoor,ik voel het aan m'n water. (en dat heb ik voldoende)

Chica, fijn dat je vriendin iest beter gaat!

Ben ook heel benieuwd naar Jane!!

En heb geen idee over de namen van Dufty en Blog. Wel heb ik over de naam van Blog gedroomd, al een tijdje geleden trouwens. Kan het gekker? Over iemand dromen die je niet kent Hopelijk gaat het goed met de nieuwbakkenmama's en hun kids.

Tot later, met hopelijk een beter humeur......
*meld*

Pippa als jij een lage pijngrens hebt dan vreet ik een bezemsteel! Als jij nog loopt met jouw benen dan moet die bevalling straks een eitje zijn voor je, JE KAN HET!!!

Hou trouwens al dagen een lijstje bij wie er wel en niet langs geweest zijn maar ik ben gisteren zelf niet veel geweest en jij was pas na mij. Voor vandaag missen we nog: missBR, Watever en Engelbengel maar die laatste is vast al bevallen...

Quintie, lekker niet druk maken over wat anderen vinden van je naamkeuze, alsof iemand daar iets over te vinden heeft!

Ja hopelijk komt Jane gauw weer langs, hoop dat het goed gaat met 'r.

Gisteren gezellig feestje gehad, thema beach! Erg leuk, dochter was uit logeren dus hoera! ik mocht uitslapen vandaag, tot half 11 maar liefst! Heerlijk!!

Tot later!!
Meis: jij ook al lekker uitgeslapen vanochtend! Wij ook, dochterlief is al het hele weekend niet voor 9.30 uur wakker, zalig!

Zou Jane vandaag niet uit het zh komen? Staat me iets van bij. Het gaat inmiddels vast een stuk beter met haar, ben ontzettend benieuwd naar haar verhalen.

Pippa: raar hoe de paniek ineens toe kan slaan, maar nogmaals: volgens mij hoort het erbij hoor! Bevallen is niemands hobby.

Randy: kan me voorstellen dat je str*ntchaggie bent, wat wil je met dit K-weer. Vorige week liep ik te klagen over de warmte maar nu weet ik van verveling niet wat ik moet doen. Zit dus nu de envelopjes van de geboortekaartjes te schrijven.

MissyMB: vervelend zeg, nu nog 'n keer aambeien. Vervelend voor je dat je het allemaal niet meer trekt. Hopelijk zal het strippen vanmiddag lekker effectief zijn! Gebeurt dat trouwens in het zh of gewoon bij de vk? Sorry ben een leek op dat gebied...

Volgens mij zijn die overtijddagen wel zwaar voor je lichaam. Ik begin nu bv. ook voor het eerst m'n bekken te voelen en dat is geen pretje. En het zijn de "OEI ik groei!!!" dagen....buik is al 12 centimeter gegroeid en mijn heupen dijen uit

Nerwen: ik ben er van begin af aan vanuit gegaan dat ik vóór de uitgerekende datum zou bevallen. De vorige was mooi op tijd dus ik dacht de tweede ook. Maar nee dus. Moet nog steeds erg wennen aan het idee! Het enige voordeel is inderdaad dat het verlof steeds langer wordt.

Chica: wat zou het gemiddelde opleidingsniveau van Viva-forummers zijn? Als je sommigen leest....een paar jaar terug reageerde ik nog wel eens op nieuwe topics, maar ik begin er niet eens meer aan. Stomme primaire reacties waar ik alleen maar boos van wordt, bleh!
Fijn zeg Chica, elk stapje beter met je vriendin is meegenomen!! En twijfelen over frisdrank, oei dat is wel ernstig ja

Ik kan trouwens al tijden geen prik meer drinken, dan schiet het maagzuur gelijk omhoog. Ik ben al een poos alleen maar aan het water (zonder bubbels dus) en ijsthee of appelsap. Ik snak echt naar een glas cola... lijkt me heerlijk! Ik weet nog dat ik na mijn vorige bevalling thuiskwam rond 7 uur in de ochtend en gelijk een glas cola ging drinken toen had ik dus hetzelfde probleem.

Wyfke die topics zijn ook tenenkrommend hoor, en je ziet altijd dezelfde personen terugkomen daar om te rellen. Zwaar vermoeiend! Lekker dat je kleine meid zo aan het uitslapen is trouwens!!

Meis kijk das handig, ik wilde al gaan puzzelen wie we nog missen vandaag maar je bent me voor. Ik ben benieuwd, wie weet bevalt MissBR vandaag wel netjes op tijd!

Pippa oei, negeer mijn WWW's maar joh! Volgens de gyn is mijn drachtperiode (voel me net een dier als ze dat zegt) gewoon langer dan gemiddeld, omdat ik vorige keer ook pas met 42+1 ben bevallen. Dus ik houd er maar rekening mee... vandaar. Enne, ik wil Meis trouwens wel een bezemsteel zien eten

Missy sportief hoor, dat je voordringers kan hebben nu je hebt weinig keuze vrees ik. Maaarrrrr... deze week komt jouw baby ook!!!! succes met strippen zometeen!!

Randy lief dat je aan onze veiligheid denkt en niet te lang komt kletsen ahhh, het lijkt alsof we het stokje aan elkaar overgeven voor offdays. Komt goed!!

Nerwen, gewoon de laatste dag voor de vakantie bevallen... is dat een compromis??

Kustomized dank je wel! Leuk hoor, van die aanmoedigingen vanaf de tribune!!

Hoe gaat het met alle mama's en de verse baby's?? Tot nu toe alleen maar zwangeren hier vandaag?
Hoe staat het eigenlijk met Loeki? Als ze actief is op Hyves kan ze op Internet en dus ook hier komen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven