** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Haha, nou jullie zijn niet de enigen die wel eens wat vergeten mee te geven hoor... Ik ben ook al eens vergeten eten mee te geven naar de gastouder... :( (Lagen de gemeerde boterhammetjes en in stukje gesneden aardbeitjes gewoon bij ons thuis in de koelkast.)

Bovendien maak ik het op school ook regelmatig mee... leerlingen zonder fruit of drinken om 10:00 uur... broodtrommeltjes die vergeten zijn... Gelukkig heb ik in de klas een fles aanmaaklimonade staan, en koek en fruit kun je delen. De overblijfoudens hebben altijd wel een paar sneetjes brood en krentebolletjes achter de hand voor het geval dat.

Wat een pokkeweer ineens hè. Ik zit met mijn hoofd nog bij het zwembadje in de tuin en de fietstochtjes van vorige week... Dat is toch meer iets voor mij dan deze regenbuien en sombere luchten... :(

Morgen lekker een vrije dag. Dan nog twee weekjes werken voordat we aan onze zomervakantie van 6 weken gaan beginnen. (wat een luxe hè)
Haha die vergeetverhalen, zullen hier vast nog wel komen, nu hoef ik nog nergens aan te denken 's ochtends.

Meneer heeft hier iets nieuws, hij wil geen schoenen meer aan. Hij verkrampt zn teentjes op die manier dat je dus met geen mogelijkheid nog schoenen aankrijg. Ervaring? Heb zulke stoere All stars gekocht, maar als ie ze niet aanwilt :(
Heej Nut, ik trek hem nooit schoenen aan eigenlijk. Deed het in de winter wel maar nu niet meer. Meestal blote vieten en sokken als het wat kouder is. Maar zal er ook binnenkort aan moeten geloven denk ik aangezien het niet lang meer zal duren voordat hij gaat lopen en dat ook buiten wil proberen. Maar dan heb je natuurlijk alleen maar van die slofjes nodig met een flexibele zool.

Wel jammer van je allstars. Afleiden werkt ook niet?
Hij gaat vaak mee de hond uitlaten, en nu regende het vanadaag nog al aardig hier en waaide het ook flink. en daar zit meneer dan met zn blote pootjes

Thuis zit ie ook altijd met blote voeten, maar idd straks met buitenlopen moet ie toch echt wel soort van schoentjes aan.
Schoenen? Knorrie heeft nooit schoenen aan. Toen het wat kouder was deed ik hem twee paar sokken aan ipv 1. Ik had wel mini Puma's maar die schopte hij steeds uit, ik vond het geen succes.

Het staat wel leuk overigens, kan me voorstellen dat je baalt. Maar blijkbaar vindt hij het niet prettig zitten... .
Van die leren slofjes krijg ik eigenlijk altijd wel aan. En ze blijven (meestal) ook goed zitten.
Die leren slofjes vind ik zo lelijk

wat doen jullie ze dan aan als je bijv op de fiets zit en tis niet zo warm? Hiervoor had ie Nikes, en die zijn al helemaal versleten van het crossen in z'n loopstoeltje. Nou ja probeer het vandaag nog wel een keer en anders ga ik wel een grotere maat halen, aan zullen ze die krengen
Die leren slofjes zijn voor de grip en het leren lopen volgens mij wel het beste. En je hebt ze in hele stoere uitvoeringen.

Voor leren lopen 'moet' je als je ze iets aan wilt trekken inderdaad die slofjes nemen. En als ze dan lopen moet je je ook even goed laten voorlichten over welke schoen je het beste aan kunt trekken. De zool moet heel flexibel zijn.

Ik fiets nog niet met Knorrie. En het was steeds heel mooi weer . Ik ga nu wel van die slofjes bestellen trouwens, kon ze niet vinden bij de HEMA oid. En op het kdv moet hij ze aan als hij op het schoolplein gaat spelen, daar mogen ze niet met blote voeten kruipen.
Bij fietsen (ja, ik heb ook een kinderzitje!) alleen sokken aan eigenlijk.
tis gelukt

deze slofjes gaan nog wel, had iets andere voor me en die vind ik zoooo afzichtelijk! Leren lopen doet ie hier maar op zijn blote voetjes, heb ook geen schoenen met een harde zool hoor, die zijn veels te zwaar.
anoniem_20278 wijzigde dit bericht op 10-07-2009 10:50
Reden: plaatje niet gelukt
% gewijzigd
Welke heb je nou Nut?

Jij bedoelt zeker deze die je niet mooi vind?

Fietsen doe ik sinds 2 weken nu wel met Eva en dan heeft ze van die leren slofjes aan of blote voeten met het warme weer van de afgelopen tijd.
En blote voetjes zijn inderdaad nog beter om te leren lopen. Maar op het kdv of als het wat kouder is dan zijn slofjes wel fijn.
Idd Pebbles die vind ik zo niet-mooi

en sokken dan, je hebt nu toch ook sokken met antislip, of is dat niets?
Heb ik binnen ook veel gebuikt met Floor ja, van die sokken met antislip. Maar die trekken ze zo makkelijk uit.

Het belangrijkste is dat de voetjes volledige bewegingsvrijheid hebben en dat de zool volledig soepel moet zijn (zoals een sok of leren slofje).

Of je dan liever sokken of slofjes of bloten voeten doet maakt volgens mij niet veel uit. Ik vind van die slofjes wel schattig en op de fiets ook fijn maar mijn oudste vind blote voeten het lekkerst en loopt nu dus ook met blote voeten door de kamer heen.
Tnx, weer wat geleerd!
Sjongejonge wat is het rotweer zeg!

Verveel me rot met dit weer, Jari ligt al vanaf 11.00 te slapen...ben oude afleveringen van wie is de mol aan het kijken, ben nu bij seizoen 5 met Yvon Jaspers. Ook al weet je wie het is blijft toch leuk om te zien.

Wanneer moet/gaat de 3de fles er af, en welke is dat dan? Hier worden de flessen minder goed gedronken, eigenlijk de middagfles gaat helemaal leeg. Bij jullie?
Ik denk dat de avondfles er het eerste vanaf gaat omdat die door het toetje vervangen wordt.

En vanaf een jaar ben ik bij mijn oudste gewoon normale melk gaan geven bij de boterham 's ochtends en 's middags.
Hoi meiden, wij kregen bij het consultatiebureau te horen dat we van de opvolgmelk af mochten en over konden gaan op gewone melk. Gek hoor, wij zitten nog steeds op de Nutrilon tot 18 maanden maar dat werd dus afgeraden. Wij geven nog 's ochtends en 's avonds een fles (zelfs Jesse krijgt voor naar bed gaan nog een fles sojamelk, slaapt hij lekker op). Nu dus ook overstappen op vitamine d druppels. Misschien wisselt dit advies per consultatiebureau?
Ik weet niet beter of vanaf 11 maanden à een jaar kun je gewone melk gaan geven. Ik heb altijd begrepen dat het een marketingtruc is van Nutrilon enzo dat er op het pak staat dat het tot 18 maanden is. Net als ik persoonlijk overigens van mening ben dat het een marketingtruc is om de Nutrilon 3 ineens vanaf 10 maanden aan te bevelen (dat was nog niet zo toen mijn oudste nog de fles kreeg). Dan ben je er mee begonnen en stop je minder snel dan als je nog op 2 zit en de keuze hebt tussen Nutrilon 3 en gewone koeienmelk.

Ik ga in ieder geval binnenkort over op de gewone melk.

Gisteren was het bij ons trouwens heel mooi weer Nut! Hoop dat het bij jou ook nog opgeknapt is. Wij zaten op de Veluwe met familie op een camping. Was erg geslaagd!
Oke, nou ben ik een echte nitwit wbt melk, lust het zelf niet. Maar nu geef je warme melk, en dan? Ook even in de magnetron of moet ik maar koude melk gaan drinken?

Mijn zus heeft het eens uitgerekend en de Nutrilon is goedkoper dan pakken melk.

Ja 's middags werd het weer wat beter, je kon toen weer normaal buitenlopen zonder regenjas en plu's, nu niet meer, het sjeik alweer van de regen.
@nut: zo heb ik er nog nooit tegen aan gekeken, dat opvolgmelk goedkoper is dan goedkope melk. Maar ik ga met een jaar toch gewoon over op normale melk.

Dat kan je gewoon koud geven, uit een gewone beker of tuitbeker bijvoorbeeld.

@reness: volgens mij is een jaar wel een beetje het algemene advies. En Sten is natuurlijk al bijna een jaar, die paar weken zullen niet zoveel uitmaken.

Over 1,5 week wordt de eerste hier al 1 jaar en daarna hebben we anderhalve maand aan de lopende band verjaardagen. Dat het alweer bijna een jaar geleden is zeg!
Heej Nut, bij mij dus precies hetzelfde. Er wordt veel minder goed gedronken maar die middagfles gaat nog het beste. Mij werd gezegd om de middagfles te laten vervallen en de ochtend en avondfles te blijven geven. Dat toetje krijgt hij sowieso al. En inderdaad vanaf een jaar ongeveer over op gewone melk, warm of koud maakt volgens mij niet uit, wat hij het lekkerst vindt.
Sorry dubbel
Hoi dames,

Prada is vandaag precies 11 maanden en ik ben maar vast begonnen met nadenken wat 'zij' voor haar eerste verjaardag wil hebben. (oftewel, wat moet ik in godesnaam tegen familie zeggen). Hebben jullie daar al ideeen over?

Boeiend om de nutrilon/melk discussie te lezen. Prada krijgt twee flessen en nog twee bv. Maar die twee bv worden steeds minder dus we komen vanzelf uit op twee flessen dan, en dat klopt dus ook met de leeftijd?

Hoe ziet een dag er bij jullie uit qua eten?

Hier:

bv

soepstengel

fruit

boterham

avondeten (plus yogurt)

bv

en regelmatig slokjes water of appelsap uit een tuitbeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven