= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Inderdaad, de eerste baby is alweer een maand en de tweede bijna! Wat gaat dat snel zeg!

Ring wat een schitterende foto's op je Hyves. Ik smelt helemaal van Miepje en al het geluk dat van de foto's afspat! Hoe is het nu met je vader? Mooi dat je zelf ook alweer zo snel opknapt.

Grappig dat er bij Miep ook verschil zit in de onder- en bovenmaat. Ik heb dat met Lucia ook altijd gehad. Ze heeft nu truitjes in maat 86 en 92, en broekjes/rokjes in 80.

Hoop dat ze zich een beetje gedragen op het consternatiebureau, ze snapten jouw gevoel voor humor nu al niet toch? Lekker van je af laten glijden!
Waahhh 3 dubbele crosspost. Wat een gezellige drukte toch hier
Wow Meis, kom je ook even bij mij langs? Ben vorige week nog buitenom geweest, maar daarna hadden we van die stortbuien en zijn m'n ramen allang niet blinkend meer
tuurlijk wyfke, tis alleen dat je niet naast de deur woont en ik heb alleen een fiets tot mijn beschikking...
Hihi die thuiszorg is toch wel prettig. Want mijn ramen blinken me ook weer tegemoet sinds vanmorgen. Evenals mijn badkamer, keuken, toilet... Hoewel ik het nog steeds gek vind dat er iemand anders mijn huis aan het poetsen is terwijl ik met een kopje thee een boekje lig te lezen op de bank. Moeilijk om me daaraan over te geven en de drang te bedwingen om mee te gaan poetsen.
Missy: ik zou ook gewoon even bellen hoor.

Nerwen: schrikken zeg, maar fijn dat je even goed gecontroleerd bent. En over dat gewicht: een nichtje van ons heeft een zoon die 4,5 kilo was bij de geboorte. Zij werd 's nachts wakker met wat rugpijn en dacht na een uurtje dat het wel eens weeen konden zijn, de vk is gekomen en ze zouden naar het ziekenhuis maar dat hebben ze niet meer gehaald omdat zoon zo snel kwam. Zij heeft 2 kinderen en vond deze veel makkelijker als haar dochter die toch echt lichter was.

Jane: wij gebruiken nu cinababy voor de krampjes. Gelukkig is het vannacht beter gegaan, als het te vaak gebeurd ga ik wel dat nieuwe spul eens proberen. Hoor daar wel goede verhalen over.

Vannacht dus geen krampjes gelukkig, ze kwam keurig om 23.00 - 2.30 en 6 uur, helaas lag ik zelf wakker van de koorts, lag of te zweten of te klappertanden. Vanmiddag ook maar even weer geslapen en nu hopen dat het snel beter wordt.
Haha jojon, wij hebben een schoonmaakster die 1 keer in de 14 dagen komt. Normaal gesproken ben ik aan het werk, maar als ik vrij ben als ze komt ga ik altijd ergens koffiedrinken of boodschappen doen of zo.
Met mijn vader gaat het naar omstandigheden goed. Hij is de ene dag vol energie en de andere dag moet hij dat bekopen met ontzettende moeheid. Maar hij is blij dat hij thuis is.

Die tante op de foto's is een van de zussen van mijn moeder, en die heeft die k-ziekte ook al. De doktoren kunnen niks meer voor haar doen. Daarom wilde ze snel komen kijken naar Miepje. We hebben echt een ontroerend cadeau gehad, een erfstuk! Het is een gasfornuis om mee te spelen wat gemaakt is door de vader van mijn opa in 1909. Bijzonder! Mijn tante wilde graag dat ik hem kreeg, er zijn veel meer kinderen in de familie maar ze zei dat ze weet dat het bij mij in goede handen is. Dat is toch wel heel lief. Verder heeft Miepje ook een zilveren bijtring gekregen van haar. Ik heb dezelfde van mij ook nog, bijzonder!

Dus bij jou zit er ook vaak verschil in onder- en bovenmaat? Ik doe nu nog alle setjes gewoon aan, maar als ze straks gaat lopen is het niet handig als ze over de pijpen gaat struikelen... Gelukkig hebben we een handige oma met een naaimachine!
Padababa, wat heb je zelf dan? Beterschap.

Jojon, natuurlijk is het moeilijk je eraan over te geven maar toch is het beter. Ze worden ervoor betaald he, het is gewoon hun werk. Maar ja, ik snap je gevoel wel. Zou het zelf ook hebben. Hoe lang blijft de thuiszorg nog?
Dat is wel een heel mooi cadeau Ring!
Geen idee Ring, heb verder geen klachten alleen koorts en daarvan spierpijn en rillerig
Jeemienee wat wordt er veel geschreven.

Bedankt voor al jullie tips. Ik heb alleen toch neit gebeld. Ben na alle huilbuien alweer wat rustiger en heb hoop dat het toch nog spontaan gaat komen. Nu weer regelmatige krampen en rugpijn. Ik ga maar lekker naar mijn ouders en dan eten we daar vanavond. Nog een nachtje afwachten en dan bel ik first in the morning.

Nu nog maar even proberen om wat te slapen.
Heb je de huisarts al gebeld? (Zei ze streng!) Straks is het een ontsteking (bijvoorbeeld in je borst, blaas of baarmoeder), en daar moet je toch wel wat voor hebben.

Kan natuurlijk ook gewoon de griep zijn, maar toch... Je bent nog niet zo lang geleden bevallen he?

Beterschap.

Missy, wat fijn dat je weer wat rustiger bent. Hopelijk heb je goeie afleiding bij je ouders vanavond. (En wie weet!)
Tjee, wat een leeswerk. Het is niet bij te houden, zeg! Ik kom wel even een hele dikke brengen voor Missy!
Nou Blog, flauw zeg dat je niet even alles bij leest.

Nee hoor, geniet jij nou maar lekker van je kraamweek. Heerlijk in je eigen coconnetje.
Pada: hou je jezelf goed in de gaten? Koorts en spierpijn kan de eerste verschijnselen van een borstontsteking zijn en ik kan je vertellen... dat krijg je liever niet!!! (vorige keer gehad en daar ben je echt flink beroerd van!) En idd wat Ring ook zegt, 't kan ook een baarmoederontsteking o.i.d. zijn.

He wat zijn we eigenlijk weer een doemdenkers, meteen van het ergste uitgaan Maar we zijn gewoon bezorgd om je hoor!

Missy, 't duurt hoe dan ook niet lang meer meid. Hoop idd voor je dat het misschien toch nog spontaan doorzet straks. Het feit dat jij weer rustiger bent kan alleen maar een positieve bijdrage leveren denk ik. En anders zit er niks anders op dan je overgeven aan de medische mallemolen morgen. Maar daar weet je dan ook dat het einde in zicht is en dat je in goede handen bent

Ring wat een bijzonder kado zeg! Dat moet voor jou, maar later voor Miepje ook, een waardevolle herinnering aan een bijzondere tante zijn.

Ik loop al jaren te zeuren dat ik ook wel een poetshulp zou willen hebben. Maar nu er hier iemand is... ik ben daar volgens mij veel te veel een controlfreak voor, wil het liefst alles op m´n eigen manier doen. Niet dat een ander het niet goed doet hoor, maar toch... Ik ben een grote zeur, ik weet het, sorry!
Zo is het megadruk, zo is het stil haha

Anniek staat op de spoedlijst voor de KNO, yeahhhhhh. De arts was verder niet heel moeilijk en hoopt een plekje te kunnen vinden binnen nu en 2 weken.

Ze zouden nog terug bellen vandaag maar dat is (natuurlijk) niet gebeurd. Jammer, want ze hadden een hoop goed kunnen maken daarmee. Nou ja, er dan maar zelf weer achteraan morgen.

Ring: Super mooi kado zeg, alletwee. Heel bijzonder zon erfstuk nu maar hopen dat Miep het niet kapot maakt

Missy: Knap dat je toch nog even afwacht.

Pada: Zodra er koorts bij komt kijken moet je inderdaad oppassen. Even HA bellen dus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ach Missy, wat heb ik het met je te doen. Veel sterkte voor vanavond en morgen en hopelijk duurt het nu echt niet lang meer.

Chica, wat fijn dat Anniek nu toch vlug geholpen kan worden.

Ik kwam eigenlijk even kijken hoe het was met Missy en of er al nieuws was van Engelbengel.

Onze kleine is weer lekker eigenwijs druk vandaag, als ik niet reageer met een aai o.i.d. gaat ie net zo lang door tot ik wel reageer. Zou je dan al echt contact kunnen maken? Heel bijzonder in elk geval.

Fijne avond allemaal en tot morgen!
Ik vind het zo raar dat ik verder geen klachten heb, maar ik bel anders morgenvroeg wel even als het dan nog zo is. Heb nu het idee dat het beter wordt, zal zo de koorts eens weer meten.

Fijn dat Anniek op de spoedlijst staat, hopen dat ze nu ook echt snel terecht kan.

Jojon: ik zou mijn poets niet meer willen missen. Het enige wat wij normaal gesproken zelf nog aan het huishouden doen is een keer stofzuigen en dweilen. Stoffen, de ramen, badkamer enz. doet zij allemaal.
Ik vind het echt te bizar zoveel als er geschreven wordt de laatste tijd. En dat terwijl er al zoveel baby's zijn! Sinds vanochtend moest ik gewoon 2,5 pagina bijlezen! Wat leuk dat 2 van jullie iets zeggen over een boek. Ik heb een aantal schrijfcursussen gedaan en een tijd een weblog bijgehouden maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. Sinds ik geen single meer ben heb ik er geen tijd meer voor gehad, haha. En tijdens de zwangerschap had ik er in principe alle tijd maar geen puf voor. Dat is wel jammer maar ik kon het echt niet opbrengen.

Enniewee. Missy, wat ontzettend naar voor je dat het zo lang duurt. Ik zou echt keihard janken van frustratie. En dat lucht dan weer lekker op en zo komt dan hopelijk toch je bevalling op gang want ook ik ken dat verhaal uit Veilig bevallen, haha. Daar staat overigens ook een verhaal in van de vader van Beatrijs Smulders die huisarts was. Een vrouw in zijn praktijk had het nooit in de gaten als ze ging bevallen. Zo kreeg ze er eentje tijdens de kerkdienst, eentje toen ze op het veld aardappels aan het rooien was (als ik me goed herinner) en nog eentje zomaar bij de bakker of op straat of zo, tot de huisarts haar verplichtte de laatste weken voor de uitgerekende datum thuis te blijven, voor de veiligheid van de baby's. Ik moet zeggen, dat lijkt me wel wat. Geen getrut met zwangerschapsgym, -yoga of bevalbad, gewoon 'floep' eruit en geen centje pijn.

Ring, wat een prachtcadeaus van je tante.

Chica, fijn dat Anniek nu snel geholpen gaat worden!

Padababa, eens met de anderen, Goed in de gaten houden die koorts en anders morgen naar de huisarts!

Nerwen, ik snap heel goed dat je je druk maakt om dat gewicht. Als ze mij morgen zeggen dat ze ernaast zaten met de schatting van 7 pond en dat het er eerder 8 zijn schiet ik ook in de vlekken. En dan kan het best zijn dat zo'n gewicht heel normaal is tegenwoordig maar volgens mij was ik bij de geboorte nog geen 3 kilo of zo. Wat is er mis met zo'n gewicht? Lijkt mij een stuk prettiger bevallen (een collega van mij kreeg kleuters, haar derde was zelfs 5 kilo!) ook. Hoe komt het dat baby's zoveel (véél!)zwaarder zijn dan vroeger?

Helaas kan ik verder niet bijlezen (heb me weer niet gehouden aan de tip om in een kladblokbestandje mijn reactie te tikken, dom...) dus excuus aan iedereen op wie ik niet heb gereageerd!

Ik hoop me morgenochtend te kunnen melden met de mededeling dat mijn vliezen zijn gebroken/de weeën zijn begonnen/onze zoon ... geboren is. En dat op de houdbaarheidsdatum. Ik neem nog een kaneelstokje! (of had ik jullie nog niet verteld dat dat ook zo'n bakerpraatje is, dat kaneelstokken de bevalling opwekken? bij deze!)
Oh ja Wyfke (jij was het toch?), ik heb geen last van overmatig zweten of zo maar mijn voeten zijn wel altijd Heel Warm. Echt alsof ze koken. Als ik de slippers van vriend aan heb en hij dan even naar buiten moet en ze even aan wil zijn ze helemaal heet, alsof ze in de oven hebben gestaan of zo. Heel maf.
Ik wil ook een poets!! Heb het er gisteren al met man over gehad, nu nog zoeken...

Pippa, ik zal voor je duimen, het schijnt dat 1 op de 5 vrouwen op de uitgerekende datum bevalt dus volgens mij hebben we er hier nog een tegoed!

Pada, oppassen met koorts! echt bellen hoor!!

Chica, wat fijn dat Anniek nu snel geholpen kan worden! Hopelijk loopt dat wel een beetje soepel qua planning in combinatie met je bevalling...zul je net zien, zijn jullie tegelijk in het ziekenhuis ofzo... Gelukkig hebben ze er bijna niks van na zo'n buisjesoperatie. Is er al wat meer bekend van de heupjes?

Missy, hoop echt dat het vanavond doorzet bij jou! Wat een engelengeduld zeg....

Oja Ring, superkado zeg!! Gaaf zo'n fornuisje, daar kunnen ze zooooo leuk mee spelen!! En als het al 100 jaar oud is dan kan het ook wel tegen een stootje.

Nou zal eens zien of ik me er nog toe kan zetten wat nuttigs te doen...
Heeeerlijk werksters. Ik heb ze ook nog niet zo lang maar kan nu al niet zonder ze. Wat een verschil.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de bekken foto van Anniek en daar krijg ik dan as vrijdag uitslag over.

Samen in het ziekenhuis haha nou das best gezellig. Niet handig, maar wel gezellig ennuh....ik was van plan niet nog 2 weken te wachten hoor
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: da's goed nieuws! Fijn voor Anniek!

Padababa: vind het ook wat raar, koorts zonder verdere klachten. Heb je het inmiddels opgemeten?

Ring: ach nee toch, nog een dierbaar persoon met de k-ziekte. Vreselijk zeg. Heb zelf ook een tante verloren aan deze ziekte. En je vader ook nog op en af...sneu hoor.

En dan nog even over de kleertjes: toen Lucia eenmaal ging lopen kocht ik geen kledingsetjes meer en zocht ik de broekjes en truitjes gewoon apart uit. Maar het is nog niet makkelijk want het ene merk valt klein uit en het andere groot. Gelukkig zijn de meeste broekjes met elastiek verstelbaar, maar de modellen worden er niet allemaal mooier op als je ze op die manier 'inneemt'.

Pippa: ik hoef geen 'floeperd' hoor. Heb er al eng van gedroomd dat de baby kwam en de ha er nog niet was! Heb hem vanochtend op het hart gedrukt dat hij snel moet komen als ik bel, maar volgens hem gaat het in de meeste gevallen goed met de 'floeperds'.

Leuk dat jij schrijfcursus gevolgd hebt! Ik heb zelf een grotendeels schrijvend beroep, maar ik zou geloof ik geen boek kunnen schrijven.
Ook al kom ik 3 x per dag, dan nog is het niet bij te houden!

Pada, wat moet ik nog zeggen, maar ook ik denk dat je morgen moet bellen als je nog koorts hebt.

Ring, wat emotioneel om zo'n mooi cadeau te krijgen!

Chica, fijn dat er nu eindelijk schot in zit wat Anniek betreft. Maar wel weer jammer dat je daar dan zelf achteraan moet bellen. Fijn dat je vriendin naar huis komt! Hopelijk sterkt ze hier snel aan.

Lekker op je wolk blijven zitten Blog! Moest wel lachen om die foto van Blogbaby uit bad. Zo snel gaat het nl met die mannen; de kleine meid in vol ornaat op de foto en jij maar voor de helft! En dat terwijl je zo straalt van trots

Man is erg druk met z'n werk. Gelukkig werkt ie in een kantoor aan huis. Maar eigenlijk heb ik hem alleen bij het avondeten gezoen. En hoewel dat vaker voorkomt, vind ik het nu wel ongezellig. Zit al de hele dag alleen. Maar goed, hij probeert zoveel mogelijk voor te werken zodat hij straks als de baby er is wat meer tijd voor ons heeft.

Nerwen, ook ik voel de baby minder dan normaal. Moet af en toe echt om een reactie vragen. De vk zei dat zolang ik maar een reactie krijg er niks aan de hand is.

Ga maar lekker vroeg naar bed met de Flair. Morgen ben ik jarig! Ik weet wel een leuk cadeautje......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven