** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Ik vraag kleertjes voor de winter, dan gok ik op maat 86 of 92, daar moet ik nog even over nadenken, hij draagt nu74 en 80.

Duploo

Een baby DVD-tje (Baby Einstein, TikTak)

En dan is de inspiratie wel zo’n beetje op. Ze verzinnen zelf maar iets, die visite .

En misschien pik ik nog wel goede ideeen van jullie .

Hier ziet de dag als we thuis zijn er zo uit qua eten:

Bij het wakker worden: Borstvoeding

Als we beneden zijn: Boterham

Half 10/10 uur: Fruit met klein beetje water uit een gewone beker

Tussen de middag: Boterham

Gelijk daarna: Fles Nutrilon

Half 3/3 uur: Soepstengel oid met een beetje water uit een gewone beker

+/- 17.30 uur Avondeten

Voor het slapen gaan: Borstvoeding

23 uur: Borstvoeding

En dan heel soms ’s nachts nog een voeding, als hij wakker wordt leg ik hem aan.

Ik ga dan een dezer dagen die Nutrilon vervangen door gewone melk. De borstvoeding houd ik denk ik nog wel even vol.
@dametje: ons schema is zo'n beetje hetzelfde alleen dat met 1 fles ipv 2.

Je zou in plaats van appelsap ook diksap kunnen geven. In appelsap (en andere vruchtensappen) zitten heel veel suikers.

Onder kleine kinderen schijnt dit 1 van de grootste dikmakers te zijn.

@morrie: mijn dochter van 2,5 draagt nu nog 92 en van broeken nog 86. Na het eerste jaar groeien ze ook niet zo hard meer.

Verjaardagscadeautjes vind ik verder ook moeilijk, we hebben al zoveel speelgoed van de oudste.

Een mooi voorleesboek voor de allerkleinsten is leuk. Floor heeft toen het grote Kimioboek gekregen, daar lezen we nu nog bijna dagelijks uit.
Ja maar volgens mij is jouw dochter wel een kleintje Pebbles, of niet? Knorrie kan denk ik in de herfst al in 86 en dan zou hij 92 dragen in de winter. Winter is bijvoorbeeld ook nog februari. Mijn oudste droeg 86 in de winter maar loopt steeds 1 maat achter op Knorrie (bij gelijke leeftijd).

Ik vind boeken ook altijd heel leuk, maar we hebben er al zoveel.

Wat nog wel leuk is is een plaatjes-/woordjesboek zoals dit:

Eerste woorden

Ook een mooi prijsje voor de visite.

Heb het voor mijn oudste een paar keer uit de bieb gehaald toentertijd en dat was echt een succes. Ik denk dat ik dit ook ga vragen nu voor Knorries verjaardag.

en dit is ook echt een mooi boek wat wij veel gebruikt hebben:

Van Dale
@morrie: mijn oudste was altijd aan de kleine kant maar is nu gemiddeld. Meisjes zijn wel altijd iets kleiner.

En iets te groot is ook niet zo erg natuurlijk. Broekspijpen en mouwen zijn zo omgevouwen.

Dat Van Dale boek hebben wij ook maar ik vind het zelf niet leuk om eruit voor te lezen. Floor vind het wel leuk dus meestal leest manlief uit dat boek voor.
Hé pebbles,

Met appelsap bedoel ik diksap! Zo vanzelfsprekend is dat hier. Maar wel goed dat je het even zegt. En wanneer krijgt jouw dochter die ene fles?

Qua cadeau's voor deze leeftijd raden ze bv een vormenstoof en een loopkar en een trekdier aan. Maar die heeft ze al. Ik ga in elk geval duploo, prentenboeken en een mooie pyama maat 86 vragen. De tiktak dvd vind ik ook een leuk idee. Ze kijkt nu nog geen televisie maar ze ontwikkelt ze zich zo hard. Dat het lastig is om me voor te stellen waar ze over een paar maanden aan toe is.

We gaan woensdag naar het consultatiebureau. Ik zal ze eens vragen wat ze daar van melk of nutrilon vinden.
Boeken moeten ook wel voor jezelf leuk zijn om te lezen vind ik . Die Van Dale is ook niet echt een voorleesboek, voor mijn oudste gebruik ik het al lang niet meer. Maar daarom juist leuk als ze het geduld nog niet hebben voor voorlezen, maar wel al woordjes aan het leren zijn.

Een pyjama is ook een leuk idee.

Ik weet niet meer zo goed wanneer mijn oudste TikTak ging kijken. Volgens mij was het wel met anderhalf ofzo. Maar ik kan het mis hebben. Dus dan heb je de DVD maar alvast in huis inderdaad .

Mijn oudste kreeg voor zijn 1e verjaardag een boerderij van MegaBlocks. Dat was wel een succes. Zit wel ook geluid in . En hij kreeg ook Duploo. Hij begon daar mee te spelen toen hij anderhalf was volgens mij. Gewoon met een paar blokjes, niet de hele berg.

Ik moet donderdag naar het cb. Ik ben erg benieuwd hoe groot en zwaar mijn kereltje nu is.
Ik moet volgende week dinsdag naar het CB. Ga hier ook eens vragen wat ze adviseren qua flessen en melk.

Je kan voor de verjaardag ook doorgeven wat je NIET wilt hebben. Ik geef ook door dat ik graag "harde" dingen wil hebben waar Roan mee kan zwaaien en kan slaan. Dus ben benieuwd wat voor fantasie iedereen daar mee heeft en ik vraag ook kleertjes maat 86-92. Ik wil in ieder geval geen knuffels hebben.

Ik krijg van mijn moeder een zandbak voor Roan en van de andere opa en oma een loopkar.

@Morrie, met 1,5 jaar zitten we weer zo rond de sinterklaas... we moeten ook wel tzt nog wat te wensen hebben Daar moeten we nu aan gaan doen he?

@dametje. Qua schema zit ik ook wel gelijk aan het schema van Morrie. Alleen krijgt Roan zijn laatste fles voor het slapen gaan (rond 20.00 uur) en hier kan hij goed op slapen tot de volgende ochtend. 's nachts krijgt hij niets meer. En krijgt hij pap als ontbijt.
Heej, druk hier vandaag!!

Nou dat vormending en de loopkar heeft ie al en de blokken en duploo staan in de kast voor over bijna 2 maanden. Inclusief de jip en janneke balonnen, feesthoedjes en slingers.

Dametje, hier schema hetzelfde. Alleen ipv soepstengel afentoe een liga 's middags en een fles na de boterham. Het fruit krijgt hij na zijn ochtend slaapje. Hij mag van mij wel meer eten maar heeft er geen behoefte aan.
dag dames ik wilde eenmalig inbreken voor een vraag aan ericaatje. imijn dochter is ook van aug 2008 vandaar dat ik jullie topic stil volg:)

@ericaatje ik heb een tijdje geleden gelezen dat je een probleen had met je zoontje,(dat hij snachts onrustig was telkens op t zelfde tijdstip) ik ben de precieze context vergeten, je vader wist waardat mee samen hing. mijn dochter word de laatste tijd continu om 5u wakker.als je toevallig je vader ziet wat kan t zijn???

alle anderopties ga ik zelf na en daarmee wil ik jullie topic niet inbreken maar ik dacht aan jou....

nou zou super zijn als je kort reageert

dank je dames!
Sinterklaas, hell, dan moeten we ook weer iets vragen! Verwende nesten dat onze kinderen (of wij ) zijn!

Een zandbak is ook leuk trouwens! Wat heb je er voor een Ericaatje? Ik wil er dan wel een die dichtkan. En ik wil niet dat alles ernaast komt, dat zal wel onmogelijk zijn....
O ja, en onze schommel is gebarsten. Dat is ook nog leuk om te vragen.
@Fener: wat leuk dat je ook een augustus 2008 kindje hebt en dat we dus blijkbaar stille lezers hebben.

Je mag gerust meeschrijven hoor! Je loopt tegen dezelfde dingen aan als wij en het is leuk om dat te delen.

Die vraag voor ericaatje kan ik helaas geen antwoord op geven.

Wat ik zelf doe als Eva vroeg wakker wordt is alvast 1 borst geven en dan terug leggen. Na een paar dagen sliep ze wel weer tot 7 uur.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer er hier op het topic weer iemand zwanger is! Terwijl onze 'beebs' nog best jong zijn. Maar er zijn altijd vlugge vogels op een topic, bij ons duurt het nog lang .
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 13-07-2009 22:28
Reden: vluche??
% gewijzigd
quote:Morrie schreef op 13 juli 2009 @ 21:42:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer er hier op het topic weer iemand zwanger is! Terwijl onze 'beebs' nog best jong zijn. Maar er zijn altijd vluche vogels op een topic, bij ons duurt het nog lang .

not me

Maar in mijn omgeving komen 'de tweeden' eraan. Ik ga eerst leuk werk vinden, dan verhuizen, dan trouwen (zou leuk zijn ) dus ik heb nog een heel programma voor de tweede..

- schommel, op het lijstje.
Hahaha, ik denk, ik lok jullie even uit de tent .

Trouwen, dat zou leuk zijn. Zit er hier niet in. Ik zal nooit gevraagd worden, en als ik niet gevraagd word, doe ik het niet .
Inderdaad, weinig "volgende" zwangerschappen op dit topic.

Bij Floor was ik na een maand of 11 weer zwanger, net zo oud als Eva nu ongeveer is. En toen was ik zeker niet de eerste. 2 waren er toen zelfs al na een maand of 2-3 weer zwanger. Die kregen 2 kinderen binnen een jaar.

En een stuk of 3 anderen waren een maand of 1-2 eerder uitgerekend. Ik was dus al de 6e die weer zwanger was.

Mag ik dit rondje afhaken? Ik heb mijn portie zwanger zijn wel even gehad.

Misschien ooit.
Hier ook nog niet hoor!

Maarre Morrie, nu dat jij erover begint....wil jij misschien ons iets vertellen

Trouwen, ik wil ok, maar word ook maar niet gevraagd, heb al een luxe cruise als huwelijksreis geopperd, toevallig gisteren een reisje Bali....nee hoor, als het nog lang duurt hoeft het van mij al niet meer!
Nee hoor, hier komt er geen meer. Twee is genoeg. Dus van mij hoeven jullie niets te verwachten .

Ik hoef niet perse te trouwen. Maar als mijn vriend me vraagt, zeg ik di-rect Ja .
Ik hoef ook niet perse, heb nog nooit gedroomd van mezelf in een witte jurk in het middelpunt, en ik vertik het ook om hem te vragen....ouderwets he!

We hebben nu alles goed geregeld voor Jari, het huis en de zaak. Zeg altijd maar zo...ach trouwen leuk hoor, maar het kost dan zoveel moeite en geld om weer van elkaar af te komen...en dat hebben we nu niet
Hahahah , inderdaad Nut!!

Hier ook eerst een nieuwe baan en verhuizen en dan ben ik waarschijnlijk te oud Getrouwd ben ik al dus dat excuus kan ik niet gebruiken. Vind het wel gezellig zo met één kind.
@ tweede kindje,

Ik zou wel willen maar loop nog bij de gynaecoloog (ivm mijn candida die nu al 4 jaar duurt) en mag nog ff niet :(

@ Nutrilon vs normale halfvolle melk

Het CB gaf vorige week ook aan dat ik hier gewoon op over kan stappen. Zoonlief krijgt nu nog 120 na de ochtendboterham en 120 na de middagboterham. Voor het slapen gaan nu soms 90 of soms niet. Hangt beetje af van hoe laat hij zijn avondmaaltijd gehad heeft etc.

Bij zijn 11 maanden afspraak woog meneertje 10.565 en was hij 78 cm. Hoofdomtrek 49 cm.

Achteruit kruipen gaat goed, in de box wil hij continu gaan staan (optrekken) lukt nog niet maar hij oefent iedere dag. Hij wil ook vanuit lig naar zit maar weet nog niet dat zijn armpjes kunnen helpen en zonder die armen heb je echt een sixpack nodig haha maar hier blijft hij maar mee door gaan cq oefenen. Als hij op zijn buik ligt gaan de billen ook wel omhoog maar vooruit komen doet hij nog niet.

Verjaardag, vandaag kan ik mijn uitnodigingen op gaan halen bij de hema, helemaal leuk, vanavond meteen op de post doen. WIj vieren het zondag 2 augustus. Hopelijk zijn er niet te veel mensen op vakantie maar dat hoort er in de zomer ook wel een beetje bij.

Morgen laatste keer babyzwemmen voor de vakantie, ergens wel lekker even geen gehaast op woensdagochtend.
@trouwen, gaat bij mij niet lukken, al moet ik zeggen, ik heb de ideale man wel gevonden omdat ik hem zelf heb gemaakt

@Zwanger, bij mij ook niet, heb nog steeds trauma over de bevalling en vindt het eigenlijk wel net zo gezellig met z'n tweetjes vooral ook omdat Roan steeds meer kan.

@Fener, Roan werd 's nachts steeds wakker van de darmkrampen, veel huilen dan, buikje strekken, echt heel zielig. De laatste fles was omneo (tegen darmkrampen), maar ze hebben toen een allergie test gedaan (met electrodes in zijn handje) en het bleek dat hij allergisch was voor die omneo. Ben meteen overgestapt op Nutrilon standaard en sindsdien slaapt hij door tot 7 uur.

@Sarah, hele mooie dag, 2 augustus om de verjaardag van Lucas te vieren . Ik vier die van Roan dan ook

@Hyves. Er zijn al een paar mensen een hele tijd niet op hyves geweest en aangezien daar heel veel persoonlijke info op staat wil ik die samen met Nut even gaan opschonen. Er zijn er ook al een aantal niet op het forum geweest.

Nut, wil jij hier op het forum of op hyves even een lijstje zetten van mensen die al lang niet zijn geweest, hetzij met een berichtje of met een nieuwe fotos? Mocht je er toch op willen blijven staan, geef dat dan even aan.

Ben erg druk, het is met regelmaat fantastisch reisbureauweer, dus de boekingen trekken echt lekker aan!
Ik ben laatst ook voor het eerst sinds heel lang weer op hyves geweest. Ik weet eigenlijk niet of ik toen een berichtje heb achtergelaten. Ik hoef er niet perse op te blijven, maar hoef er ook niet perse af. Ik laat het aan jullie over, makkelijk he .

Ga nu even uitrusten, vandaag naar de Efteling geweest en ben gebroken. Maar het was wel heel erg leuk!
@ trouwen: ik zeg ook meteen "ja" maar wie weet vraag ik hem wel......

@verjaardag: duurt voor ons nog even, tsja, misschien even wat van die dingetjes onthouden. Iedereen gaat natuurlijk vragen wat Nicolaas wensen zijn. Moeilijk. Schommel ga ik ook onthouden. Zeker nu wij een tuin hebben.

@opschonen: ik blijf erbij hoor, maar man o man, het zijn drukke tijden. Ik werk nu toch wel 40 uur per week (durf nog niet zo goed nee te verkopen als ze me vragen om te werken....) maar dat ga ik nog wat terugschroeven. Dit in combinatie met mijn vader die dus ziek is (check hyves)......

@zwanger: ik wil heel graag nog 1 keertje. 3 kinderen is wel mijn max. Maar ik vind dat mijn lijf nog niet genoeg hersteld is (um, ik sport niet en ben nog 6 kg te zwaar....) dus: eerst afvallen, sporten, weer in model. En dan Bellyman overhalen...
Het is zover: Sofie kruipt! Ben vandaag een heel trotse mama. Vanochtend moest ik naar het CB. Zit ik daar te vertellen dat ze wel tijgert, maar nog niet kan kruipen. Zet ik ze thuis op het gazon, kruipt ze zomaar ineens een stuk vooruit... :S

Verder was alles goed op het CB. Nu (11 maanden) 9500 gram en 73 cm, vrij gemiddeld dus. Is er trouwens al iemand die de tabel gaat bijhouden?

Ook ik kreeg vanochtend het advies om rond de eerste verjaardag te gaan overstappen naar normale halfvolle melk.

Hier worden nog 2 flessen van 120 ml gedronken (bij het ontbijt en bij de lunch (=beide keren 1 boteram)) Samen met een toetje van magere yoghurt krijgt ze dan voldoende melkproducten binnen. De fles van 2000uur geven we vanaf vorige week niet meer en dat gaat goed.

dus... een loopkar, blokken, duplo, een zandbak, baby-dvdtje, mooie pyjama, boekje met woordjes, voorleesboekje, kleertjes, vormenstoof...

Dank jullie wel dames voor het samenstellen van het verlanglijstje voor de eerste verjaardag. Ik vind het altijd erg moeilijk om een antwoord paraat te hebben als iemand vraagt wat Sofie wil hebben. (Dat komt ook omdat je nooit zeker weet welk budget iemend in gedachten heeft)

@ trouwen: Ik ben al gelukkig getrouwd! Het was een prachtige dag met een geweldig feest... maar het kost ook veel geld en echt veel verandert er niet door. Toch had ik het niet willen missen.

@ Zwanger: t begint al weer te kriebelen, maar we wachten nog even tot na Sofies eerste verjaardag. Daarna hopen we dat het maar snel weer zover mag zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven