Dochter wil tongpiercing

13-07-2009 15:30 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste (dochter, 14 jaar) is hemel en aarde aan het bewegen om een tongpiercing voor mekaar te krijgen. Wij vinden het helemaal niks. Maar ja, wat blijkt... 7 van de 10 meiden van de leeftijd hebben zo'n ding tegenwoordig. Dat maakt ons aan het twijfelen. De bezwaren die wij hebben, hebben nl. te maken met "ons" en niet met "haar".

- ordinair (zij vind het prachtig)

- te jong (zij vind van niet)

- gevaarlijk (zij kan kan allerlei wetenschappelijke studies uit de kast halen die het tegendeel bewijzen)

Zij zegt: het is een sieraad, net zoals oorbellen en een navelpiercing. Over 10 jaar is iedereen eraan gewend en vindt niemand het meer raar. Het is mijn lichaam en ik kan m er zo uithalen.......

Wat is jullie mening hierover? ben ik ouderwets?
Zolang ik de tandartsrekening krijg toegestuurd en betaal zou een tongpiercing ( waarmee je het glazuur van je tanden schraapt ) geen optie zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zit trouwens te denken vanaf welke leeftijd ik het toe zou staan als ik kinderen had. Ik denk vanaf het moment dat ze niet meer op de basisschool zitten. Dus vanaf de brugklas.

Op de basisschool vind ik het echt te jong.
quote:HaagsLoesje schreef op 13 juli 2009 @ 22:50:

[...]

Goh, wat fijn zeg dat je hem mocht houden...

Ben ik nou zo rebels? Het zou mij aan mijn achterwerk geroest hebben of mijn ouders er mee eens waren of niet. Ik zou het niet eens vragen, maar gewoon doen en dan niet stiekem.Zo kwam ik dan ook aan mijn tongpiercing Van tevoren gezegd dat ik het ging doen en toen mijn ouders een papiertje laten zien dat ik ondertekent moest hebben om bij de verantwoorde piercingshop een piercing te laten zetten. Volwassen en verantwoordelijk als ik mij voelde heb ik geen moment getwijfeld aan het positieve antwoord van mijn ouders. Haha moet er toch nog wel om lachen. En ik zou met mijn dochter meegaan mocht ze een piercing willen over een jaartje of 15
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juli 2009 @ 22:53:

Zolang ik de tandartsrekening krijg toegestuurd en betaal zou een tongpiercing ( waarmee je het glazuur van je tanden schraapt ) geen optie zijn .Ik heb er niets aan over gehouden. En ik had hem uitgedaan omdat ik ook bang was voor blijvende schade, de tandarts ontkende dat (in mijn geval). Hij zei dat lippiercings vele malen schadelijker waren.
quote:mararoulette schreef op 13 juli 2009 @ 22:59:

[...]

Ik heb er niets aan over gehouden. En ik had hem uitgedaan omdat ik ook bang was voor blijvende schade, de tandarts ontkende dat (in mijn geval). Hij zei dat lippiercings vele malen schadelijker waren.Dan zet ik die lippiercing ook meteen op het lijstje wat mag als ze zelf genoeg verdienen
Tsjah, of het stiekem was... Ik wist wel dat ze er achter zouden komen.

Met mijn tepelpiercing heeft dat 3 jaar geduurd voordat ze erachter kwamen, dus misschien dacht ik dat ik dit ook zolang verborgen kon houden.

Ik had niet van te voren bedacht van Ooooh ik ga het doen als mijn ouders op vakantie zijn.

Ik liep door de stad, liep langs de piercing studio waar ik mijn vorige piercings ook had laten zetten, ben naar binnen gegaan, en 10 minuten later stond ik met een tongpiercing weer op de stoep. Zonder er bij na te denken.

Ben er nog steeds heel erg blij mee, heb de tandarts gevraagd of hij schade zag aan mijn tanden, dat was niet het geval, omdat ik een netjes kort staafje heb, en plastic balletjes boven en onder.

Heb per ongeluk wel eens een balletje doorgeslikt, tijdens het eten van een koekje, toen ik mijn piercing net een paar dagen had. Maar daar merk je verder niet zoveel van, behalve dat het ineens raar voelt op je tong.
Maar hoe kan een werkgever uberhaupt zien dat je een tongpiercing hebt dan? Je houdt je tong doorgaans toch binnenboord? Volgens mij kwamen ze er bij mij na 2 jaar toevallig achter toen ik een keer enorm schaterlachte. Was geen probleem verder trouwens. En nee, ik vind het niet ordinair, dat ding hoort gewoon bij me. Bovendien zit ie vrij achterin en komt ie dus niet tegen mn tanden. Een goede piercer zal daar altijd op letten.

Oh, en @ Iry: dat zal best wel kunnen ja, dat het wishful thinking is van de mannen. Het is in ieder geval een excuus om het gesprek heel snel op orale seks/tongzoenen te brengen. Maar goed, dat zegt meer over hen dan over mij ;)
Zoooo ik ook een ouderwetse trut...kom maar terug als je 18 bent zou mijn antwoord zijn.
Minderjarig = mijn regels gelden = geen piercing voor mijn kinderen 18 zijn. Bovendien vind ik niet slim om een piercing te zetten in een nog niet volgroeid lichaam, en betaal ik idd de tandartsrekeningen. No way dus.
Ik mocht vroeger ook best veel Shi.

Misschien dat ik daarom nu naar mijn kids ook minder stellig ben?

En dan nog....doe maatschappelijke norm van wat wel en niet kan.

Waarom zijn oorbellen in je oorlellen oke, en een piercing in een ander lichaamsdeel niet.

Maar mij dochter heeft er nooit grote behoefte aan gehad.

Af en toe een stuiptrekking,en dan praatte we daarover

Ik heb het nooit verboden,maar wel haar goed na laten denken.
Maar dan verbied je van alles tot 18 en daarna mag ineens alles?

Vind dat nogal een botte overgang.

Ik zie ze liever eerder al meer keuzes zelf maken zodat het gedoseerd gaat.
Eens met iry. Beide postings!
quote:iry schreef op 13 juli 2009 @ 23:41:

Waarom zijn oorbellen in je oorlellen oke, en een piercing in een ander lichaamsdeel niet.

.Vanwege die tandartsrekening ....weet je wat die prachtige rechte tanden ons al gekost hebben ?
Vanaf 18 jaar hebben ze geen toestemming van een ouder meer nodig. Anders zou ik zeggen 'zolang je onder mijn dak woont'. Maar ik denk ook dat een puber van 14 wat meer onder invloed staat van vriend(inn)en en net wat impulsiever dat soort beslissingen neemt. En oorbellen zijn algemeen aanvaard als 'lichaamsversiering', maar neus-, tong- en lippiercings nog lang niet. Als ik naar mijn eigen werk kijk, daar moet ik met een dergelijke versiering echt niet aankomen. Verder kun je er nog over twisten vanaf welke leeftijd oorbellen dan kunnen, daar verschillen de meningen ook over, maar dat is weer een andere discussie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juli 2009 @ 23:45:

[...]

Vanwege die tandartsrekening ....weet je wat die prachtige rechte tanden ons al gekost hebben ? Dus een clitpiercing vind je geen probleem
quote:iry schreef op 13 juli 2009 @ 23:55:

[...]

Dus een clitpiercing vind je geen probleem

jawel , zou ik ze eerst om moeten laten bouwen .............

Maar inderdaad , daar zou ik me niet druk om maken .
Oh we hebben het dan over een prins albert in jouw geval Bgb!

Ik zou mij daar ook niet druk maken..maar wel denken..auw!!! doe normaal man!
Nogmaals Iry, ik heb zélf ook niets tegen piercings, maar het is nou eenmaal zo dat je met zichtbare piercings ontzettend beperkt wordt in je baankeuze. Als dat níet zo zou zijn zou ik er heel anders uitzien.

Ik wilde op mijn 14e ook dolgraag een piercing, maar mocht dat écht niet. Uiteindelijk heb ik hem genomen toen ik 21 was en al een tijd op mezelf woonde.

Overigens had ik geen labretpiercing, onder mijn lip, maar zat hij dóór mijn lip en raakte hij mijn tanden niet, dus ook geen schade.

Met plastic bolletjes kun je tandschade ook beperken, maar toch, ik blijf het iets vinden waar een 14-jarige niet zelfstandig over kan beslissen. Over piercings wordt wel erg makkelijk gedacht in de zin van 'ach, dan haal je hem er weer uit en dan groeit het weer dicht' maar zo simpel hoeft het niet te zijn.
Ik voel toch redelijk veel voor de uitspraak van mijn ouders die ik vroeger verfoeide...

"Zolang je onder mijn dak woont, jongedame, heb je je aan mìjn regels te houden!"
Gheghe, érg is dat he? Dat je dat opeens snápt
quote:tilalia2 schreef op 14 juli 2009 @ 08:24:

Ik voel toch redelijk veel voor de uitspraak van mijn ouders die ik vroeger verfoeide...

"Zolang je onder mijn dak woont, jongedame, heb je je aan mìjn regels te houden!"en zo hoort het ook...
hou het kort vandaag: eens met Iry.

Kinderen moeten doen wat ik zeg, maar wbt hun lichaam zijn ze autonoom. Idd iets van bedenktijd nemen maar als ze het graag willen, sure. En voor tattoos is de leeftijd sowieso >16 dacht ik.
Ik heb het destijds niet gevraagd thuis (wist het antwoord wel )en een piercing en een tattoo laten zetten. Waren ze niet blij mee..Nu ben ik zelf moeder en zou ech woest zijn als mijn zoon/dochter dat zou doen. Ik zou 14 ook écht te jong vinden, ook al was ik zelf toen ook die leeftijd.
Das toch hypocriet dan?

Jij hebt een mooie tattoo/piercing, maar je kind, nee, die mag dat niet?

Zie echt het bezwaar niet hoor, tatoos en piercings zijn eerder burgerlijk dan ordi tegenwoordig.

Mijn ouders wilden het ook niet, ben er niet tegenin gegaan maar zowel ik als broer hebben tattoos. En nu vinden ze het wel mooi
Volgens mij is de leeftijdsgrens gewoon 16, dus dan ben je snel klaar.

Mooi of niet mooi, ordinair of niet, wat maakt het uit, er is een leeftijdsgrens en die zal er wel niet voor niks zijn.

Inderdaad, met sommige dingen is het zo dat je er pas zelf over mag beslissen als je 18 bent, dan ben je namelijk wettelijk volwassen. Voor die tijd dus niet, hoe jammer ook. Ze zijn nog lang zat volwassen en kunnen nog lang zat echt van álles zelf beslissen.

Niet alles tegelijk willen, dan blijft er nog wat te wensen over. Zo ben ik zelf opgevoed en daar sta ik helemaal achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven