Dochter wil tongpiercing

13-07-2009 15:30 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste (dochter, 14 jaar) is hemel en aarde aan het bewegen om een tongpiercing voor mekaar te krijgen. Wij vinden het helemaal niks. Maar ja, wat blijkt... 7 van de 10 meiden van de leeftijd hebben zo'n ding tegenwoordig. Dat maakt ons aan het twijfelen. De bezwaren die wij hebben, hebben nl. te maken met "ons" en niet met "haar".

- ordinair (zij vind het prachtig)

- te jong (zij vind van niet)

- gevaarlijk (zij kan kan allerlei wetenschappelijke studies uit de kast halen die het tegendeel bewijzen)

Zij zegt: het is een sieraad, net zoals oorbellen en een navelpiercing. Over 10 jaar is iedereen eraan gewend en vindt niemand het meer raar. Het is mijn lichaam en ik kan m er zo uithalen.......

Wat is jullie mening hierover? ben ik ouderwets?
Helemaal niet raar en ook niet ouderwets. Hier mogen ze vanaf hun 18e hun lijf voljassen met tatouages en of piercings, daarvoor gebeurt het gewoon niet. Zie bij mijn vriendinnen hetzelfde.Doen ze het 'stiekem' dan kun je er donder opzeggen dat 't ding uitgaat tot ze 18 zijn...
Tja ik ben ook een moeder en mijn dochter is 12.

Ze wil heel graag een neusbel en een navelpiercing,maar ik heb zoiets van ach als je 14/15 bent mag het van mij best wel

(heb zelf een navel en tongpiercing) maar mijn vriend vind het ronduit ordinair op die leeftijd...

Ik heb zoiets van ach joh als zij het nou leuk vind en wat je zegt er zijn zoveel meiden die het hebben op school....

Ik vind je niet ouderwets iig
.
Er is niet voor niks een minimale leeftijdsgrens aan verbonden: dat wil zeggen dat er meer verantwoording wordt gevraagd dan een gemiddeld kind onder de leeftijdsgrens heeft.

Jij bent het hier klaarblijkelijk mee eens, wat voor haar gewoon einde verhaal betekent.
Hier zou het 'nee' zijn. Jammer de bammer, nog vier jaartjes wachten.
Moeten die 7 moeders van die 7 andere meiden zelf weten..

Ik vind; vanaf achttien mag ze het zelf weten. Maar mijn dochter moet nog een worden dus dat is makkelijk praten nu.
Kijk, das grappig. De eerste twee antwoorden zijn totaal tegenovergesteld. Zo zie je maar .... de manier van opvoeden is toch heel persoonlijk. Ik neig overigens meer naar Oriane. Weten jullie... haar vader en ik zijn totaal niet van de piercings/tatoos enz enz. Als ze het nou van thuis uit mee heeft gekregen (net als dochter lakini) zou ik zeggen: okee!
Ze is domweg te jong.

En nee, niet 9 van de 10 meiden heeft er 1. Ik wilde er ook altijd 1, heb wel een lippiercing gehad, maar geen tongpiercing. Maar ook pas toen ik 20 was. Een tongpiercing mocht ik nooit, en achteraf ben ik daar blij om, want mijn tanden zijn me toch wel dierbaar en die gaan onherroepelijk naar de klote...

18 jaar is een prima minimumleeftijd voor gaten in lichaamsdelen.
Volgens mij zet een beetje een ok piercingstudio ze nog niet op die leeftijd.
Wat zijn eigenlijk de bezwaren ... als je ervan uitgaat dat het een sieraad is? (ik speel nu advocaat van de duivel).
Kinderen onder een bepaalde leeftijd met piercings en tattoo's zijn vrijwel altijd ontzettend asociaal.
Bij ons thuis mocht altijd alles. Maar de mening van mijn ouders was er wel duidelijk over. (ja je moet het zelf weten, maar ik vind het echt niet mooi)

Geen van ons heeft een tattoo of piercing....

oja wacht heb wel (toen ik 22 was) kort een neuspiercing gehad.
Nope, zou niet gebeuren.

Met 18 zijn ze (voor de wet) volwassen en dan mogen ze piercings waar ze het willen.
Ja, dat vind ik echt.
Had een collega die haar 16-jarige dochter meenam naar de tattoo shop voor haar eerste tattoo....

Lelijke tattoo, kind zit d'r voor d'r leven aan vast. Brr....
quote:Claar70 schreef op 13 juli 2009 @ 15:40:

Wat zijn eigenlijk de bezwaren ... als je ervan uitgaat dat het een sieraad is? (ik speel nu advocaat van de duivel).

Heel simpel, dat ze minderjarig is, afhankelijk van TO en zich dient te gedragen naar de regels van TO. Als ze dat niet doet kan ze een ander huis gaan zoeken (in het uiterste geval natuurlijk ).

TO kan hier de discussie niet met haar dochter over aan gaan, omdat ze fundamenteel van mening verschillen.En er hoeft ook helemaal geen feitelijk bezwaar te zijn, het feit dat TO het niet wil hebben en op dit moment gezaghebbende is over haar dochter is voldoende.
Ik wou graag een neusbel, toen ik eindelijk 18 was heb ik er nooit meer naar getaald.

Tja ik weet het niet, ik denk dat ik 16 ofzo oke zou vinden.

Maar dat hangt ook van de soort van de piercings af.

En vriendin van mij mocht pas op haar 16 oorbellen, dat vind ik wel weer ver gaan.
quote:Tsara schreef op 13 juli 2009 @ 15:36:

Inderdaad zoals Oriane zegt. Ik mocht alles van mijn ouders laten zetten/schieten, wanneer ik 18 was.

Ik mocht pas gaatjes in mijn oren toen ik 18 was, vind ik nog steeds overdreven.

Aan de andere kant: als ze me eerder de kans hadden gegeven, was ik thuis gekomen met een hele rits gaatjes in mijn oor en op mijn 18e heb ik het maar bij één gaatje per kant gelaten.

Ooit komt er nog wel een tattoo, maar daar ben ik voorlopig te schijterig voor.

Ben nu overigens zwanger en moet er niet aan denken dat mijn meisje over ca. 12/13/14 jaar al met piercing e.d. in de weer gaat!
http://www.ivorenkruis.nl/index.cfm?t=k ... &folder=79

Laat haar dit maar lezen, wil ze vast niet meer
In een piercingshop/tattooshop mogen kinderen onder de 16 met toestemming van de ouders het laten zetten/schieten.

Daartegen zou mijn dochter geen tattoo mogen voor ze 18 is..

Terwijl ik er genoeg hebt omdat als ze een piercing zou nemen je hem er uit kunt halen en er bijna niks van ziet,een tattoo wel dus....
quote:Claar70 schreef op 13 juli 2009 @ 15:40:

Ik vind het ontzettend ordinair op die leeftijd (net als een navelpiercing en tattoos)

Ik wilde vroegah ook een tongpiercing en navelpiercing (terwijl ik niet eens gaatjes in mijn oren had én onwijs bang ben voor naalden )

Nu ben ik blij dat ik nooit zo'n ding heb genomen, vind het bij oudere meiden ook ordinair.
Ik heb op mijn 16e een tongpiercing laten zetten, mijn moeder stond er niet helemaal achter maar ze vond het ook niet heel erg, wel eng!

Onder de 16 hebben ze toestemming van ouders nodig, dus tot die tijd kan ze het niet zomaat stiekem doen.! Of het moet een foute shop zijn.

Maar bij mij wisten velen het niet eens dat ik een tongpiercing had. (dus stond niet oridinair) Na bijna 5 jaar was ik hem zat en heb ik hem dus uitgedaan.

Gevaarlijk is het ook niet meer, het doet een paar dagen wat pijn maar verder heb je er helemaal geen last van.. Niet met eten, praten niks. Ook zijn mijn tanden helemaal niet achteruit gegaan. Sommige kunnen er wat meer tandsteen van krijgen, maar zolang je niet met het bolletje tegen je tanden slaat is het niet slecht voor je gebit.

Als je er de hele dag mee gaat zitten spelen, kan ik me voorstellen dat je het oridi vind. Maar zolang je er netjes mee omgaat vind ik het niet erger dan een navelpiercing..

Is het misschien een truc om te zeggen met de 16e verjaardag krijg je er 1? misschien wilt ze tegen die tijd er helemaal geen 1 meer?
Ronduit, zwaar ordinair op die leeftijd. Vind ik echt niet kunnen.

Argument dat 9 van de 10 het ook hebben is geen argument. Als 9 van de 10 van de brug afspringen doe jij het toch ook niet? Niks mee te maken met wat andere doen.

18 jaar en geen dag eerder.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Je tanden gaan kapot door al het (onbewuste) tikken van de piercing tegen de tanden en ik hoorde van een vriendin dat het bolletje IN het gat van de piercing vast kwam te zitten in haar slaap. Met ongelooflijk veel pijn moest ze het bolletje er weer uitduwen!

En daarnaast vind ik het inderdaad ALTIJD ordinair als ik een meid onder de 16 met piercings en onder de 18 met tattoo's zie.

En ik neem aan dat er wel meer regels zijn in jouw huis die zij belachelijk vindt (anders gaan ze nog komen ), waar zij zich toch aan moet houden.
quote:Framboosje88 schreef op 13 juli 2009 @ 15:50:

Ik heb op mijn 16e een tongpiercing laten zetten, mijn moeder stond er niet helemaal achter maar ze vond het ook niet heel erg, wel eng!

Onder de 16 hebben ze toestemming van ouders nodig, dus tot die tijd kan ze het niet zomaat stiekem doen.! Of het moet een foute shop zijn.

Maar bij mij wisten velen het niet eens dat ik een tongpiercing had. (dus stond niet oridinair) Na bijna 5 jaar was ik hem zat en heb ik hem dus uitgedaan.

Gevaarlijk is het ook niet meer, het doet een paar dagen wat pijn maar verder heb je er helemaal geen last van.. Niet met eten, praten niks. Ook zijn mijn tanden helemaal niet achteruit gegaan. Sommige kunnen er wat meer tandsteen van krijgen, maar zolang je niet met het bolletje tegen je tanden slaat is het niet slecht voor je gebit.

Als je er de hele dag mee gaat zitten spelen, kan ik me voorstellen dat je het oridi vind. Maar zolang je er netjes mee omgaat vind ik het niet erger dan een navelpiercing..

Is het misschien een truc om te zeggen met de 16e verjaardag krijg je er 1? misschien wilt ze tegen die tijd er helemaal geen 1 meer?Eerlijk gezegd vind ik 16 jaar ook te jong om zulke beslissingen te nemen. Meiden van die leeftijd doen toch alles op goed geluk en hebben vandaag spijt wat ze gisteren hebben gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven