kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:Marianne1969 schreef op 11 juli 2009 @ 18:59:

Ik dacht dat deze topic ging over het kinderdagverblijf, maar het gaat over thuisblijfmoeders of werkende moeders.

Denk, denk... nee geen zin in deze discussie.

.Jammer, want er is weer een verse
Ik denk wel dat het moeilijk is als je alleenstaande ouder bent, en je dan een baan moet hebben. Ik kan me voorstellen dat je je kinderen liever niet meer dan 3 dagen per week naar het kdv brengt. Maar verdien je dan genoeg met drie dagen werken? Val je dan nog onder allerlei regelingen etc. Ik weet wel dat een mens moet werken om te kunnen eten etc. Maar ik kan me voorstellen dat je bij niet schoolgaande kinderen niet zo veel, of in het geheel niet gaat werken.
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 08:32:

En na aanleiding van een bezoek aan één kinderdagverblijf in Nederland trek jij algemene conclusies over alle kdv's in het land en het welzijn van alle kinderen en leidsters daar?

Daar kan geen wetenschappelijk onderzoek tegen op! Fantastische post Zwieber!
..
anoniem_3220 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 19:55
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 18:11:

een uitkering aanvragen terwijl je kan werken is turbo-asociaal.

en ja, thuiszitten met schoolgaande (dus >4jaar) kinderen, serieus, wat DOE je de hele dag? Vader of moeder, maakt niet uit natuurlijk.

En het is een keuze, het mag, be my guest, maar IK denk er het mijne van en kan er weinig respect voor opbrengen. Dat is dan weer mijn keuze.

RR, daar wil ik wel antwoord op geven if you don't mind

Huishouden, artikelen schrijven voor de lokale krant, een paar uur per week werken als vrijwilliger bij de rechtswinkel hier in t durp, kind van 2 entertainen ivm vakantie nu 2 kinderen entertainen, met vriendinnen op stap/lunchen/kroeg, hardlopen en fietsen, filmrecensies schrijven voor de plaatselijke bios, studeren.

Neemt overigens niet weg dat ik nog steeds wel wil werken. Ik heb zo nu en dan het gevoel volkomen doelloos te zijn. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Alsof je geen toekomstperspectief hebt ofzo en bovendien: het beangstigt me op dit moment ook wel om geen baan te hebben. Temeer omdat mijn echtgenoot geen stabiele factor is voor wat betreft de inkomenszekerheid. Hij zit enorm met zichzelf in de knoop (is onder behandeling bij psychiater en start volgende week met psychotherapie) en ik ben als de dood dat hij zich straks moet gaan ziekmelden omdat hij werken niet meer trekt. Er moet wel brood op de plank komen.
T2, jouw huisvrouwschap is geen keuze, begreep ik. En schrijven = werk..

Sterkte met je man, rock bottom zitten sucks maar the only way is up..

quote:RosieRo schreef op 14 juli 2009 @ 21:42:

T2, jouw huisvrouwschap is geen keuze, begreep ik. En schrijven = werk..

Sterkte met je man, rock bottom zitten sucks maar the only way is up..

Thanx Roos. Ik zeg altijd dat er aan het einde van de tunnel wel weer licht is, maar the only way is up klinkt veel stoerder. Die houd ik erin
Een kinderdagverblijf gezien in een ogenblik en de hele kinderopvang deugt niet? zeer kortzichtig, maar elke moeder die zelf voor zijn kind zorgt en geen gebruik maakt van kinderopvang is in jouw ogen dus een goede moeder?

Zeer kortzichtig dus, maar goed meid als jij dat zo vind prima!

Mijn kinderen hebben naar volle tevredenheid beide twee dagen in de week op het kinderdagverblijf gezeten, en maken nu nog twee keer in de week gebruik van de BSO, waar ze nog steeds graag naar toe gaan! waar ze de kans krijgen aan activiteiten mee te doen, die thuis niet snel mogelijk zijn, waar ze kennis kunnen maken met diverse sporten, omdat er regelmatig clinics worden verzorgd door diverse sportclubs, ze ook gewoon met vriendjes af kunnen spreken, op de bank kunnen hangen, maar ook kunnen knutselen, muziek maken, dansen een voorstelling maken etc. kortom een goede aanvulling op het gezin thuis!

En voordat je komt dat mijn moeder klaar zat met de thee, nee ik heb vanaf mijn 6e jaar op een schippersinternaat gezeten, en was van zondagavond tot vrijdag avond van boord/huis, in het tijdperk zonder gsm, internet, hyves etc. maar wel slaapzalen, eten wat de pot schaft, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven