* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Oh Neempie, wat naar dat je vermoedens juist bleken. Maar aan de andere kant is het inderdaad met medicijnen wel op te lossen en de kans dat je zwanger wordt is dan weer gewoon aanwezig. Het lijkt me een fijn gevoel dat het beestje een naam heeft, om het zo maar even te zeggen.
Neem, Echt klote-nieuws zeg...Bah! Maar inderdaad, je hebt nu een definitieve bevestiging en nu kunnen er concrete stappen gezet worden! Natuurlijk is het lekker makkelijk praten zo, maar ik heb er echt alle vertrouwen in dat het goed gaat komen lief!

En anders verzinnen we speciaal voor jou een ei-dansje

Komt goed omdat het moet!
Oh Mard, dat meen je toch niet...zooooo daar zou ik ook echt niet blij mee zijn nee...Wel knap dat je niets hebt laten merken

Luus, succes bij de tandarts!

En Elev, nog nagedacht over de nekplooimeting?
Je gaat je laten vullen door de tandarts? Ben ik de enige die daar rare beelden bij krijgt?

Neempie, wat een gedoe allemaal... Ergens wel "fijn" dat er nu een diagnose gesteld is; ze weten wat het is, en er is een behandeling voor gelukkig, maar leuk is het natuurlijk allemaal niet :(

Ik ken veel verhalen over mensen die snel zwanger waren na/met clomid, hopelijk kan jouw verhaal daar heel snel bij!!

Mard, wat een gedoe zeg, rondom de kraamvisite. vind toch eigenlijk dat de kraamvrouw iets meer zeggenschap heeft in wie er wel of niet al langskomt , maar laten we het op hormonen en "het is voor hun ook allemaal nieuw en wennen" houden.

Vind je dochter trouwens wel een stoere chick dat ze haar neef vast even een trap geeft

Luus, ik vind dat bord stoer, echt is voor jou!

Sproet, neem je sproetekind mee de stad in, of is man thuis aan het werk? Lijkt me best lekker, even je handen vrij..

Elev, je moeder is gewoon heel erg blij voor jullie (en zichzelf ) dat er een nieuw kleinkind onderweg is moet je maar denken. Uiteindelijk wordt jij echt wel weer de hoofdpersoon, hij/zij zit tenslotte in jou!

Wat leuk trouwens dat man zo in de wolken is (die is dubbelzinnig zonder dat dat de bedoeling is bedenk ik me nu... )
Neem, ik heb het even laten bezinken en ik weet nou niet of ik blij voor je moet zijn of verdrietig. Natuurlijk is het heel vervelend en naar, maar het is ook fijn dat er `iets` gevonden is waar ze wat mee kunnen. Ik vind het een moeilijke situatie, echt een voor een hele dikke

Ik ga even op de bank liggen, mijn rug knalt uit elkaar! Ik kan dat trouwens niet echt goed, liggend computeren. Gek he
quote:chica1978 schreef op 15 juli 2009 @ 13:38:

Je gaat je laten vullen door de tandarts? Ben ik de enige die daar rare beelden bij krijgt?

Schijnbaar

Maar wie weet is Luus der tandarts wel net zo leuk als de fysio hier
Je zou toch bovendien zeggen dat luus al vol genoeg zit momenteel

Maar inderdaad, misschien is haar tandarts wel een onwijze hunk

Best balen eigenlijk lalie, dat je geen rugpijn oid hebt... kun je niet iets faken? Met die dikke buik kun je ze een hoop wijsmaken gok ik zo
quote:chica1978 schreef op 15 juli 2009 @ 13:50:

Met die dikke buik kun je ze een hoop wijsmaken gok ik zo Een zielige blik lukt ook nog wel...hmmm...zou moeten lukken in theorie. Daarnaast heb ik al pluspunten gescoord, want ik gokte hem veel jonger dan dat hij is...
Ben weer terug! Sproetman werkt thuis, dus ik kon even op m'n fietsie de stad in. Sproetekind slaapt nog steeds :-)

Lieve Neem, ik ben blij voor je dat je zo snel al duidelijkheid hebt. Wat had je gemoeten als ze hadden gezegd "nou ja, wij weten het ook niet, wacht nog maar een half jaartje dan kijken we verder"? Natuurlijk is het zwaar kut dat het dus inderdaad niet 'lekker gewoon' zal gaan en je zult het ook vast niet makkelijk krijgen met die hormonen. Maar er is gelukkig wel iets om je lichaam weer op gang te helpen (misschien moet je het zo zien: sommige mensen hebben een bril nodig, anderen steunzolen en jij clomid, bij de meeste mensen is er wel iets aan hun lichaam dat wat hulp kan gebruiken. Of zie ik dit nu te simpel?) en jij gaat gewoon hartstikke zwanger worden! Ben trots op je dat je ondanks het gesputter van je huisarts wel een verwijzing naar de gyn hebt los gepeuterd! Nu eerst maar samen met je lief even bijkomen van het nieuws, goed janken samen en dan vol goede moed weer verder. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Mard, wat ontzettend stom van je zwager! Ook zonder zwangerschapshormonen zou ik er behoorlijk van ondersteboven zijn. Maar diepe bewondering dat je je frustraties en teleurstelling voor je hebt weten te houden. Daar kunnen heel wat mensen nog wat van leren.

Toen ik in het z-huis lag lag er een pas bevallen vrouw tegenover mij, die op de eerste avond 9 (!) mensen rond haar bed had. En een gekwek en dat babietje maar huilen. Echt niet normaal, vond het eigenlijk zo zielig voor haar. Om 20.00 moest iedereen eigenlijk weg maar dat deden ze niet vanzelf en toen heb ik de verpleegster er maar bij geroepen (ik werd er nl ook gek van). Zij had ze niet durven wegsturen, want het is voor iedereen altijd zo bijzonder zon eerste dag! Nou, ze had beste even kunnen regelen dat die mensen om beurten 2 aan 2 zouden komen (zoals ook moet)
Sproet, dank je wel voor je kaartje! Hij gaat erbij in het plakboek hoor.

De sokjes zijn net gekomen met de post, en het is weer een net iets andere kleur roze. Nu gaan we het zo doen: random romper (zie je toch niet), zwarte sokjes, zwart broekje met roze tekst, zwart truitje met roze tekst, roze jasje en roze mutsje. Als het nou onverwacht toch een kereltje is, heeft -ie tijdelijk identiteitscrisis. Maar goed, als ze op 6 van de 6 echo's een meisje is, lijkt me de kans op een kereltje aardig klein.

Ik ben lekker aan het inpakken voor onze minivakantie! Krijg er altijd al zo'n vakantiegevoel van. Alleen nu gaan we een weekje weg met de kippetjes, dus heb beduidend meer troep nodig.
Mijn tandarts is een vrouw...

En mijn kind is zó hard aan het bewegen nu, dat het pijnlijk is.. Die schoudertjes schuren zo over mijn schaambot heen. Akelig gevoel is dat.

Mien, ik verwacht niet dat je nu nog een kereltje krijgt hoor! Bij 6 echo's een meisje lijkt me genoeg wetenschap voor een meisje!

Ik wist niet dat je op vakantie ging (soms gaat er een hoop langs me heen zeg). Oh wacht, ik weet het wel!!

Jeezus Sproet, dat jij de verpleegkundige erbij moest roepen voor iemand die tegenover je lag!

Ik heb net beschuit met muisjes gekocht, maar was de hele tijd op mijn hoede of ik niet iemand tegen kwam ofzo. Had de supermarkt bij mijn tandarts in de buurt genomen, maar daar doet mijn schoonmoeder ook boodschappen. Ik heb ze nu ook maar verstopt in huis, mochten mijn ouders morgen hier laatjes gaan opentrekken.

Op zich heb ik er nu wel zin in dat ze komen, eerder niet zo. Kweet niet wat er veranderd is... Zo zat ik tot 2 dagen terug ook heel erg te hopen op een bevalling, nu denk ik weer: ach, ik zie wel wanneer het komt. Gaan zitten wachten heeft geen zin.
Mien, veel plezier tijdens je minivakantie...ook ik moest even heel hard nadenken, maar ik weet het weer

Jammer Luus van die vrouwelijke tandarts...daar gaat onze theorie

Sproet, serieus? Alsof je daar op zit te wachten inderdaad. Wij mochten er ook met heel de familie bij tijdens kraambezoek...al hielden wij allemaal wel rekening met rustig doen e.d. maar de familie tegenover ons waren ook luid en duidelijk aanwezig

In het ziekenhuis waar ik eventueel zou bevallen, ontvang je het eerste kraambezoek echt in de kamer waar je bevallen bent volgens mij...daar mogen wel meerdere personen, of ben ik nu gek aan het worden? Hmmm ga het eens even opzoeken.

Net terug van controle bij de VK. Alles weer helemaal goed, baby in inderdaad verder ingedaald, dat heb ik dus goed gevoeld Ze vond trouwens dat ik er ook nog heel goed uitzie (duh )...

Ze vond m'n buik en baby een prachtig mooi formaat hebben...ze gokte de baby qua geboortegewicht op ongeveer 6,5 pond Dit klinkt al een stuk gezelliger dan die 7 a 7,5 pond die ze de vorige keer noemde...
6,5 pond yeah!

Heb je dat nou ook Laal, dat wildvreemde mensen je op straat aanspreken? Ik had net weer drie mensen die me toelachten en aanspraken (hoe lang moet je nog?) tijdens het doen van de boodschappen.
Gisteren liet ik m'n pinpas vallen en toen wilde de cassiere al opstaan om m'n pas op te rapen...dat vond ik wel erg aardig...maar ik kan nu juist weer iets makkelijker bukken, omdat baby dus is ingedaald Hoewel bukken nog steeds niet echt charmant is hoor

Ik merk inderdaad wel dat mensen makkelijker een praatje beginnen over zwanger zijn, kinderen hebben...toen ik een kaart ging kopen voor Sproet, werd er aan me gevraagd of dat ik die aan mezelf ging sturen

Mensen vragen wel hoe lang ik nog moet en als ik dan zeg dat ik nog ruim 3,5 week "moet" dan zeggen de meeste dat ik een mooie bescheiden buik heb...de meesten denken dus dat ik nog wat langer moet.
Maar mensen lachen inderdaad wel naar je En dan ga ik er maar van uit dat dat niet komt omdat m'n haar stom zit ofzo

Maar ja, zelf kijk ik ook altijd als ik een (hoog)zwangere vrouw zie...
Lief van de cassiere. Zo raapte laatst een mevrouw achter mij in de rij bij de kassa mijn muntgeld op, dat rolde nl uit mijn portemonnee toen ik hem opentrok. Ook erg lief.

Bij mij zeiden ze zes weken geleden al: "zozo, die kan elk moment komen, hè?"

Het blijft toch een gezicht ja, hoogzwangere vrouwen. Ik vind het wel erg leuk en helemaal niet erg om door andere vrouwen aangesproken te worden hierop, terwijl ik ze niet ken. In het begin vond ik het wel een beetje vreemd, maar ga het straks misschien wel missen haha!
Het zijn trouwens wel altijd vrouwen, nooit mannen...
Misschien ga ik het ook wel missen ja haha! Maar goed, dan hebben we beide iets anders om te showen

Wat ik ook wel lief vind, is dat familie/vrienden nu al gaan bellen/sms-en/mailen...Hoe voel je je? Gaat alles nog goed? Ben benieuwd hoe je er uit ziet! Het wordt al spannend he? Ik ben zo benieuwd naar de baby...

Zal misschien nog wel erger worden...
Haha, hier verderop in de straat ook een hoogzwangere, ik heb ook steeds de neiging om haar aan te spreken, zeker toen met dat warme weer. Maar zij weet waarschijnlijk niet dat ik met bevallen ben en vind het dan misschien heel raar dat ik haar aanspreek.

Maar ik mis het zelf wel een beetje hoor, die lieve glimlachen van iedereen (al vond ik de vraag "hoe lang moet je nog" heel irritant van wildvreemde mensen). Zeker als ik nu in m'n eentje op straat loop voel ik me zo gewoon terwijl ik voor mijn gevoel opeens zo speciaal ben als nieuwbakken moeder (voelt een beetje als toen ik net zwanger was en je het nog niet kon zien). Ik wil ook het liefst dat mensen tegen me zeggen "wat leuk dat je net een kindje hebt gekregen en wat zie je er alweer goed uit!" Maar ja, niemand die ziet dat ik moeder ben geworden.
Wat lief trouwens al die mensen die jullie te hulp schieten. En Laal, ik ben benieuwd of je rond je uitgerekende datum nog zo blij bent met al die vragende sms-jes

En een kaart naar jezelf sturen?
Oh ik heb gister zomaar met 2 radiologen gepraat (die ene wist ik niet eens van dat hij me ooit opgemerkt had; studenten zijn natuurlijk niet echt praatmateriaal voor een arts ) omdat ze vonden dat ik ineens zo'n grote buik had gekregen. Allebei mannen trouwens. En van collega's die ik al een tijdje niet gezien had (heb natuurlijk een maand niet gewerkt) kreeg ik ook zulk soort opmerkingen. Dingen als: "Wow, de laatste keer dat ik je zag was je pas 12 weken zwanger!" En eentje presteerde het te zeggen: "Huh, ben je zwanger?" Ik zei keidroog: "Ja, al een tijdje." Hehe, hilariteit alom aan de koffietafel.

En patiënten hebben ook ineens meer praatjes. Ze stellen vragen als wanneer ik ben uitgerekend (Laal, niemand geeft mij 31 weken, blijkbaar is mijn buik ook weer niet zó groot), of ik die straling niet eng vind voor de baby en wat het wordt.

En en en ik merk ook in de bus dat het best handig is om zwanger te zijn. Maar laatst had ik 2 uitersten in 2 opeenvolgende bussen. In de eerste bus zat bijna niemand, ik stap in en een meneer die voorin zit staat voor me op. Ik zei toen dat het niet hoefde en dat ik gewoon achterin kon gaan zitten, maar was wel super lief. In de tweede bus was het propvol, er zit een jong menneke op een stoel, hij kijkt naar me, naar mijn buik, en draait zich om. En even later worstelt zijn maat zich langs me en waagt het gewoon me met een vuile blik aan te kijken dat ik mijn buik niet even voor hem inhou. Pfoe. Naast me stond een hele grote meneer heel boos naar die jochies te kijken, dat vond ik dan wel weer grappig.

Ik bedoel, ik hoef heus niet per sé te zitten hoor, maar ik wil eigenlijk wel gewoon dat het me aangeboden wordt.
Ahhh Sproetie!!

"wat leuk dat je net een kindje hebt gekregen en wat zie je er alweer goed uit!"

Kan me voorstellen dat je nu ook leuke opmerkingen zou willen hebben, als kersverse moeder. Kijken ze bij jou niet stiekem in de wandelwagen?

Ja Laal, bij mij is dat nu ook al een weekje of twee aan de gang. Ten eerste belt lief mij elke middag op in zijn pauze. Gewoon om te vragen hoe het met me gaat. Heel erg lief en ik vind dat echt leuk! Daarnaast ontvang ik nu van familie en vrienden meer smsjes, met "issie er al??" en "trek je het nog??"

Ik ben btw aan het orienteren wat ik straks aan sport wil gaan doen, na de bevalling. Ik ben écht geen sporttiepje, nooit iets aan sport gedaan, maar ik vrees dat ik écht iets moet gaan doen om de kilo's eraf te werken. Lief zei laatst dat ik misschien een teamsport moest zoeken, ook omdat ik niet veel mensen in deze stad ken. Zit wel wat in. Nu zit ik te kijken naar tennisverenigingen en tennislessen. Heb ooit 6 jaar geleden tennischoenen gekocht en 4 lessen bijgewoond, maar toen alweer afgehaakt, want de tennisles zat vlak voor mijn college statistiek. Maar tis niet echt een teamsport, of wel? Maar bij 1 vereniging heb je lessen met 8 man tegelijk, wellicht dat dat toch wel leuk is? Maar of dat nou allemaal mensen van mijn leeftijd zullen zijn?
Oh, en mijn directe collega's zijn ook echt doodschattig. Die willen de hele tijd dat ik ga zitten en me rustig hou. Superlief, want ik ben er eigenlijk om hun vervelende rondren-klusjes te doen. Maar ik ren nog wel genoeg rond hoor, ik zit maar 20 minuten meer per dag dan dat ik eerst deed schat ik.
Ohhh, ik lig net lekker op de bank (was best moe), springt onze kat ineens op de bank, achter me. Ik kan me niet zo goed omdraaien, maar ik voelde dat ze daar, in mijn knieholtes, nogal vreemd gedroeg. Dus ik draai me om, ligt daar een dood jong vogeltje.... Getver... op de bank... yuk!

Ik heb haar met moeite weer naar buiten kunnen jagen. Ze wilde het dode beestje nl niet loslaten.
Thanks Luus!

Goed plan van Luusman om dan een teamsport te gaan doen. En met tennis leer je toch op z'n minst één iemand kennen toch? Want je moet natuurlijk vooral iets dan wat je leuk vind, ander houd je het niet vol. En wat lief dat hij je echt iedere dag belt, het heeft weel geholpen hè, jullie gesprek.

Mien, laat de anderen dan maar lekker voor jou rennen! Ach en mannen durven gewoon nooit zo goed iets te zeggen over zwangeren en dikke buiken. Pas als ze heeel heeel zeker weten dat je zwanger bent. En volgens mij vinden ze het soms ook een beetje een raar idee, alsof je niet meer dat leuke, springerige meisje bent, maar een serieuze vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven