wie zijn er rond de 13 weken zwanger?anderen zijn ook welkom
donderdag 16 juli 2009 om 10:03
ik ben 13 weken en 2 dagen zwanger en ik dacht mischien is het wel leuk om een topic te openen en ervaringen met elkaar uit te wisselen.
wanneer hebben jullie bijvoorbeeld jullie echo gehad en hoe groot was jullie beebje toen? mijn echo was met 10 weken en 6 dagen en beebje was toen 3,5 cm. als ik 15 weken zwanger ben ga ik naar een echobureau hier in de buurt en dan laten we weer foto's maken en een dvd, kan haast niet wachten tot het zover is. gister ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige en alles was gelukkig goed, ik heb ook voor het eerst het hartje gehoord, zo leuk! en is er bij jullie al een buikje te zien? bij mij wel maar volgens de verloskundige kwam dat echt dor de darmen, ik kan ook erg moeilijk naar de wc. zou het trouwens nog wat uitmaken of je redelijk dun bent dat je dan de buik sneller ziet of zegt dat niks? en hoe voelen jullie je? gelukkig heb ik me al die tijd goed gevoeld op de moeheid na, maar dan mag ik niet klagen toch? lijkt me leuk om reacties van jullie te krijgen en alle informatie is welkom natuurlijk!
groetjes bianca
wanneer hebben jullie bijvoorbeeld jullie echo gehad en hoe groot was jullie beebje toen? mijn echo was met 10 weken en 6 dagen en beebje was toen 3,5 cm. als ik 15 weken zwanger ben ga ik naar een echobureau hier in de buurt en dan laten we weer foto's maken en een dvd, kan haast niet wachten tot het zover is. gister ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige en alles was gelukkig goed, ik heb ook voor het eerst het hartje gehoord, zo leuk! en is er bij jullie al een buikje te zien? bij mij wel maar volgens de verloskundige kwam dat echt dor de darmen, ik kan ook erg moeilijk naar de wc. zou het trouwens nog wat uitmaken of je redelijk dun bent dat je dan de buik sneller ziet of zegt dat niks? en hoe voelen jullie je? gelukkig heb ik me al die tijd goed gevoeld op de moeheid na, maar dan mag ik niet klagen toch? lijkt me leuk om reacties van jullie te krijgen en alle informatie is welkom natuurlijk!
groetjes bianca
donderdag 16 juli 2009 om 10:15

donderdag 16 juli 2009 om 10:37
Hallo,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben inmiddels 26 weken zwanger.
Wat fijn dat alles goed gaat en mooi he dat hartje?
Wij hebben inmiddels ook al de medische echo gehad ( 20 weken) en een pretecho en alles is goed.
Ik ben vrij smal en heb een holle rug, daardoor begon mijn buik ook al een beetje te tonen met 10 weken.
En moeilijk naar de wc is herkenbaar hoor, veel vezels eten!
Ik ben vanaf week 6 tot en met week 13 heel erg ziek geweest. S'ochtends kon ik meteen naar de wc rennen en na mijn werk ook, in de weekenden lag ik helemaal brak op de bank of op bed. Maar vanaf week 13 voel ik me goed!
Bij ons is het trouwens de eerste en we weten al wat het gaat worden. Wil jij dat ook weten?
Ow ja en wanneer ga je trouwen?
Groetjes
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben inmiddels 26 weken zwanger.
Wat fijn dat alles goed gaat en mooi he dat hartje?
Wij hebben inmiddels ook al de medische echo gehad ( 20 weken) en een pretecho en alles is goed.
Ik ben vrij smal en heb een holle rug, daardoor begon mijn buik ook al een beetje te tonen met 10 weken.
En moeilijk naar de wc is herkenbaar hoor, veel vezels eten!
Ik ben vanaf week 6 tot en met week 13 heel erg ziek geweest. S'ochtends kon ik meteen naar de wc rennen en na mijn werk ook, in de weekenden lag ik helemaal brak op de bank of op bed. Maar vanaf week 13 voel ik me goed!
Bij ons is het trouwens de eerste en we weten al wat het gaat worden. Wil jij dat ook weten?
Ow ja en wanneer ga je trouwen?
Groetjes
donderdag 16 juli 2009 om 10:43
dankjewel josephine, eindelijk een normale reactie!!
jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik ben dus ook smal en heb een holle rug,ik heb echt al een behoorlijke buik maar de verloskundige zei gister dus dat dat echt alleen door de darmen komt, als ik lig is mijn buik wel weer plat namelijk.
en ja, ik wil straks wel weten of het een jongen of een meisje word, ik vermoed een jongen dus ben benieuwd of ik straks gelijk krijg.
maar in principe maakt het me niet uit, als het maar gezond is. bij ons is het trouwens ook ons eerste kindje.
en trouwen duurt nog wel even hoor, dat word eind volgend jaar.
groetjes bianca
jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik ben dus ook smal en heb een holle rug,ik heb echt al een behoorlijke buik maar de verloskundige zei gister dus dat dat echt alleen door de darmen komt, als ik lig is mijn buik wel weer plat namelijk.
en ja, ik wil straks wel weten of het een jongen of een meisje word, ik vermoed een jongen dus ben benieuwd of ik straks gelijk krijg.
maar in principe maakt het me niet uit, als het maar gezond is. bij ons is het trouwens ook ons eerste kindje.
en trouwen duurt nog wel even hoor, dat word eind volgend jaar.
groetjes bianca
donderdag 16 juli 2009 om 10:50
Dames, kunnen we vriendelijk blijven voor mensen die hier een topic openen?
Als het taalgebruik je niet aanstaat, dan lees je het topic maar niet.
Ik ga de off topics weghalen.
Als het taalgebruik je niet aanstaat, dan lees je het topic maar niet.
Ik ga de off topics weghalen.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 16 juli 2009 om 10:50
Ik moet zeggen dat mijn voorgevoel over jongen of meisje wel klopte.
Ik zei vanaf het begin al dat het bij ons een meisje zou gaan worden maar manlief dacht een jongen.
Maar het had mij helemaal niks uitgemaakt hoor, hoofdzaak als het maar gezond is!
Dus bij de 20 weken echo werd gevraagd willen jullie het weten, wij beiden meteen ja, en toen was het heel duidelijk zichtbaar met 3 streepjes, want ze lag met beentjes wijdt, ook met de pretecho was het duidelijk.
Heb je het trouwens al verteld aan mensen?
ik heb dat met 10 weken wel gedaan ook op mijn werk omdat ik een buikje kreeg. En mijn ouders wisten het al meteen, en 2 beste vriendinnen na de eerste echo met 8 weken...
Ik zei vanaf het begin al dat het bij ons een meisje zou gaan worden maar manlief dacht een jongen.
Maar het had mij helemaal niks uitgemaakt hoor, hoofdzaak als het maar gezond is!
Dus bij de 20 weken echo werd gevraagd willen jullie het weten, wij beiden meteen ja, en toen was het heel duidelijk zichtbaar met 3 streepjes, want ze lag met beentjes wijdt, ook met de pretecho was het duidelijk.
Heb je het trouwens al verteld aan mensen?
ik heb dat met 10 weken wel gedaan ook op mijn werk omdat ik een buikje kreeg. En mijn ouders wisten het al meteen, en 2 beste vriendinnen na de eerste echo met 8 weken...
donderdag 16 juli 2009 om 10:54
wat leuk dat jullie een meisje krijgen! wij moeten dus nog ff wachten voor we weten wat het gaat worden maar ik vind het wel spannend hoor. is toch leuk om te weten.
ik ben nu 13 weken zwanger dus iedereen weet het nu wel, mijn ouders en mijn schoonvader wisten het meteen al en de rest heb ik het met een week of 11 verteld, toen had ik al 3 goede echo's gehad,vandaar. op mijn werk wist iederee het eigenlijk ook al snel,ik werk in de zorg en bepaalde (zware) dingen wou ik niet meer doen, dus ik heb gelijk verteld wat de reden was en gelukkig is iedereen heel lief en nemen ze graag de zware dingen van me over. en wat doe jij voor werk?
ik ben nu 13 weken zwanger dus iedereen weet het nu wel, mijn ouders en mijn schoonvader wisten het meteen al en de rest heb ik het met een week of 11 verteld, toen had ik al 3 goede echo's gehad,vandaar. op mijn werk wist iederee het eigenlijk ook al snel,ik werk in de zorg en bepaalde (zware) dingen wou ik niet meer doen, dus ik heb gelijk verteld wat de reden was en gelukkig is iedereen heel lief en nemen ze graag de zware dingen van me over. en wat doe jij voor werk?
donderdag 16 juli 2009 om 11:09
ik werk nu 32 uur en wil straks graag 24 uur gaan werken, het rotte is alleen dat ik een jaarcontract heb en die is afgelopen rond de tijd dat ik terug zou komen van verlof, ik moet dus maar afwachten hoe het verder gaat en anders word het solliciteren. ik heb me al wel ingeschreven bij een gastouderbureau.
donderdag 16 juli 2009 om 11:11
Ik had gelukkig een onbepaalde tijd contract en heb dit bedrijfje vanaf het begin mee opgezet dus dat scheelt natuurlijk ook.
Gastouder is een vriendin van mij ook, is erg leuk volgens haar.
Hebben jullie ook al nagedacht over kinderopvang?
Onze uk gaat dadelijk naar mijn ouders. Dat vind ik zelf wel fijn.
Gastouder is een vriendin van mij ook, is erg leuk volgens haar.
Hebben jullie ook al nagedacht over kinderopvang?
Onze uk gaat dadelijk naar mijn ouders. Dat vind ik zelf wel fijn.
donderdag 16 juli 2009 om 11:14
ik heb eens rond gekeken op wensite's van kinderdagverblijven maar die gaan vaak pas om 7.30 uur open terwijl ik vaak al om 7 uur moet beginnen en mijn vriend is dan ook al lang de deur uit. mijn familie is ook geen optie want die wonen 2 uur rjden hier vandaan en mijn schoonvader is altijd aan het werk en schoonzusje woont ook 20 a 25 minuten hier vandaan. vandaar dat we hebben besloten om voor een gastouder te gaan.