= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Oehhh jammer zeg Wyfke... ik had gehoopt dat het ging doorzetten bij jou! Potverdorie. Maar goed, voorwerk is ook goed (blijven we maar hoopvol roepen)... geldt natuurlijk ook voor Nerwen en Pippa. En Chica. En mezelf

Nerwen jouw plan lijkt op de mijne! Als jij 42 weken bent, dan ben ik 41 weken en dat is mijn grens. Dus wie weet bevallen wij wel tegelijkertijd. Zou grappig zijn!

Ik heb nu 2 keer inwendig onderzoek gehad waarbij de gyn mij niet kon strippen, maar ze heeft wel wat gefriemeld zeg maar, en dat vond ik echt heel naar aanvoelen. Ik zou niet weten hoe strippen dan aanvoelt.

Ahhh Meis wat lief dat je dat zegt! Was echt niet de bedoeling hoor, om jullie in spanning te houden. Wat dat betreft vind ik het supergoed en attent dat Randy een meld-sms heeft gestuurd. En schouderklopje voor Jojon voor het snelle doorgeven

Fijn trouwens dat mini-Meis zich zo lief gedraagt vandaag!

Chica voel je je inmiddels iets beter? Super dat de uitslag van Annieks foto's goed was! Dan valt dat tenminste weer mee.

Ik zat er vanmorgen ook even goed doorheen. Ineens eigenlijk. Jano was een beetje aan het klieren, niet eens op z'n maximum zeg maar, en ik heb hem zo afgesnauwd! Ik hoorde mezelf en begon zo te huilen. Jano wist even niet meer wat ie moest doen, de armerd, dus toen kroop hij maar op mijn schoot en zei 'sorry dat ik je laat huilen mama' Toen was het dus nog erger. Gelukkig was mijn moeder al onderweg en die heeft ons even meegenomen en mij net weer afgezet. Ze gaat met Jano wat speeltuinen af vanmiddag en brengt hem na het avondeten weer terug, dat is voor ons allebei denk ik wel even goed. Nog evennnnnn.....
Ik heb vanmorgen nog op de Hyves van Loeki gekeken, zo te zien nog geen nieuws daar...

En van Jane niets gehoord nee. Ben benieuwd hoe de hereniging met haar dochtertje gisteren is gegaan!
Ach wat sneu Quinty, wat fijn dat je dan even een beroep op je moeder kunt doen! Misschien een schrale troost maar je bent niet de enige. Dat schuldgevoel is echt killing wat je dan hebt! Lucia was gister uit de tuin ontsnapt en toen ik haar eindelijk weer te pakken had vond ik dat ik haar veel te ruw bij haar armpje beetpakte, bah. Ik voel me dan echt een wáárdeloze moeder. Ik hoop echt van harte dat het straks weer wordt zoals voor de zwangerschap!

Jojon: hoe is dat bij jou gegaan na de bevalling? Heb je alweer meer geduld met dochterlief?
Kan me voorstellen dat een strippoging erg naar is als het nog niet kan. Als ze gaan strippen dan maken ze dus de vliezen een beetje los van de baarmoedermond, maar daarvoor moet je al wel een klein beetje ontsluiting hebben anders kunnen ze niet naar binnen zeg maar... als ze dat dan toch zo'n beetje proberen dan geloof ik meteen dat dat geen prettig gevoel is!!!

Quintie, die Jano is toch wel een bijzonder lief kereltje als je het mij vraagt!! Nu al zo meelevend, knap hoor, op die leeftijd draait de hele wereld toch eigenlijk nog om jezelf!!

Btw de appie heeft de ananassen weer in de aanbieding, 2 halen 1 betalen, ze doen het erom volgens mij haha!!

Inderdaad attent dat Randy zich nog even meldt via sms, maar wel jammer dat ze niet aan het puffen is, het wordt er weer tijd voor!!!
Ohh thanx Meis... ik wilde elke keer al vragen wat strippen nou precies is, maar durfde niet zo goed

Jano is inderdaad wel erg lief... hij heeft ook echt wel zijn brutale buien, maar dat hoort er natuurlijk ook bij. Gisteren toen zat ik ook met hem te praten over dat mama nu niet zoveel met hem kan spelen maar dat dat allemaal weer goedkomt als de baby eruit is. Ik beloofde hem toen al om allemaal leuke dingen met hem te gaan doen. Jano zat heel begrijpend te knikken en boog zich toen naar mijn buik en riep: Baby kom er nou uit! Dan gaan we leuke dingen doen!!

Ik ben het met je eens, hoog tijd voor een baby! Kom op kom op kleintjes!

Wyfke ooh jij herkent het ook dus! Naar is dat he? Je hoort of merkt het aan jezelf maar kan er toch zo weinig aan veranderen nu. Laten we hopen dat Jojon hele positieve verhalen heeft hoe het nu met haar en haar dochtertje gaat
Quinty: ik zou het de ergste zwangerschapskwaal willen noemen! Althans ik hoop dat ik er na de zw.schap geen last meer van heb!!! Misschien is dat idee van Jojon om een kadootjesmand te maken voor de oudste wel heel leuk! Ook knuffel ik haar extra vaak en dat vindt ze heerlijk. Het scheelt wel dat Jano iets ouder is want hij begrijpt jou heel goed zo te lezen!
Bij jou ook nog niks, Wyfke?

Zullen we lekker allebei vannacht gaan bevallen?

Eigenlijk wil ik nog vóór morgen bevallen of pas de 19e: morgen en zaterdag zijn 2 van mijn 3 zussen jarig: handig! Zul je net zien dat het toch vrijdag of zaterdag geboren wordt

Egenlijk maakt het me ook niet meer uit, want ik ben het behoorlijk zat! Ik ga steeds braaf rond half 11 naar bed, lig vervolgens tot half 2 wakker en zie allemaal doemscenario's voor me, dat ik mijn buik zelf open snij (jakkes!) of dat ons kind er nooit meer uit komt omdat 't nu te groot is, enz. Heel fijn, not!

Ik ben behoorlijk teleurgesteld, omdat de vk zo positief was: met 37 weken was mijn baarmoedermond al bijna helemaal verstreken en met de homeopatische pilletjes die ik vanaf toen kreeg, dacht ze dat ik wel rond 39/40 weken zou bevallen. Wat een domper!

Nu word ik zondagochtend thuis gestript (als m'n lijf daar al klaar voor is... lijkt me wel, toch?), maar dan ben ik dus al 41+2 weken!!! Terwijl me verteld was dat er rond 40 weken gestript zou worden!

Men, wat ben ik op dit moment goed in klagen, zeg!

Ik ga nog ff door als 't mag Over een paar dagen ga ik heeeeel gelukkig zijn met ons kleintje, dus nu kan 't nog

De lichamelijke klachten worden ook steeds erger: opstaan van de bank of wc: zere kniegewrichten. Iets vastpakken: kramp in mijn armen en tintelende vingers.

En men, wat jeukt mijn buik! Tot 39 weken wel wat streepjes tot mijn navel, maar nu de laatste 2 weken: pats, alles schiet nog lekker door omhoog, van alle harde, puntige buiken!

Ik zou mezelf soms zooo graag helemaal openkrabben! Ik heb ontdekt dat talkpoeder nu beter werkt dan olie of zalf, gelukkig!

M'n bekken doet al een half jaar zeer, dus dat ben ik inmiddels gewend

Jongens, sorry, maar het lucht wel even op.

Ik vind het echt superleuk dat al meer dan de helft van de meiden bevallen is en vind alle foto's op Hyves echt zoooo lief!

Het lezen hier houd ik niet meer zo bij: afgelopen dinsdag heb ik op pagina 60 iets gepost en dit is alweer 68!!! Too much om 'even snel' bij te lezen!

Ik hoop echt dat Wyfke en ik snel aan de beurt zijn!

En trouwens ook dat Nerwen en Pippa van hun 'lijden' worden verlost en heerlijk kunnen gaan genieten!

Ik hoop snel goed bericht op Hyves te kunnen laten plaatsen, door één van mijn zussen, dus jullie worden op de hoogte gehouden!

X
Yesss ik ben gestript net bij de VK. Ze stelde het zelf voor en natuurlijk zeg ik dan geen nee. Mijn baarmoeder had alleen nog maar een heel klein tuutje en ik had al 1,5 a 2 cm ontsluiting. Jippieieie.

Strippen is geen fijn gevoel maar ik vond het ook niet heel pijnlijk. VK zei dat strippen een effect kan hebben binnen nu en 24 uur. Nou hopen dan maar.

Slijm prop ben ik dus ook al gedeeltelijk kwijt, heb er niks van gemerkt maar dat kan dus ook. Vorige keer bij Anniek ook niks van gemerkt.

Duimen jullie mee dat het effect heeft????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oeh duim duim duim duim voor Chica! Klinkt goed meid, en volgens mij is je goede humeur nu ook weer terecht, of niet? Vasthouden hoor! Wie weet wordt al die positiviteit omgezet in een voorspoedige bevalling! Ik hoop het voor je!

Loeki klagen mag hoor! Nu zeker. En soms moet je gewoon even klagen, huilen of balen, daar hebben we recht op vind ik. En dan wil je ook die reacties niet van 'straks ben je alles vergeten, nog even volhouden, je krijgt er iets moois voor terug'.... bleeehhhh ik voel me nu gewoon zwaar kl*te en wil daar gewoon even over mopperen!! Ja toch? Nou, daar is het forum dus perect voor, want wij begrijpen elkaar. Leuk dat je weer effe langskomt hoor!

Wyfke bij jou nog iets van gerommel te merken of is het weer rustig?

Pfff ik heb het zo heet... bah. Gelukkig gaat het weer afkoelen in de komende dagen.
Ben ik weer genoeg aanwezig meiden? Worden jullie alweer gek van me??
Yessss Chica! Ben nog aan het Googlen geweest op "baarmoedermond strippen" en zag dat het bij een tweede sneller effect kan hebben. En hoe "gerijpter" de bmm hoe beter. Ik hoop van harte voor je dat het door gaat zetten!

Loeki: Wat leuk om weer eens een bericht van jou te lezen zeg! Is toch wel een beetje speciaal dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn hè, maar door die snelle dames hier worden we links en rechts keihard ingehaald!!! Wat vervelend voor je dat je zoveel klachten hebt. En wat toevallig dat jij ook al weken met een verstreken bmm rondloopt, heb ik dus ook!!! Dan is de kans wel gigantisch groot dat het strippen goed gaat lukken met 41+2, laat dat een schrale troost zijn voor je.

Jij ook veel sterkte gewenst met de laatste loodjes en hopelijk lezen we gauw nieuws op Hyves!
Ik wou net zeggen: wat is het rustig hier!

Hebben jullie dat nou ook: hoe langer die zw.schap duurt, hoe verslavender dit topic werkt.

Amper gerommel nog bij mij. Ben bang dat ik net als Nerwen en Pippa de klos ben met die bedrieglijke voorweeën.

Hoe is het met jullie suikerspiegel? Als ik niet bijtijds toegeef aan trek in eten, word ik me toch flauw! Ik ga dan verschrikkelijk zweten en een beetje trillen en dan MOET ik iets zoets hebben. Heb net voor bijna ¤ 15,- snoep en koek ingeslagen. Had het gevoel dat de caissière me heel meewarig aankeek
De enige buikpijn die ik voel is omdat ik redelijk veel moet poepen! Maar verder hier niets.

Chica spannend!!!!

Jammer zeg Wyfke dat het toch niet doorzet.....

Nou dan moet het inderdaad maar gebeuren vanacht met jou en Loekie! Leuk je weer ff te lezen Loekie?

Ik zat te denken, ik ben straks echt de hekkensluiter. Maar hoe zit het dan met meldplicht? Wordt ik dan overgedragen aan het augustus topic....of hoe werkt dat?
Ja hoor, we kicken je gewoon uit dit topic!

Nee hoor, Watever! Maar ik snap je punt eigenlijk niet, want de 27e is toch nog gewoon juli? Aangezien je overtuigd bent van die datum... je meldplicht blijft gewoon hoor! En je hebt er wellicht 2 maatjes bij die dag, Nerwen en ik zullen die dag ook ingeleid worden als er voor die tijd niets gebeurt. We melden ons dus gewoon bij elkaar als alle andere dames te druk zijn met hun baby's! Deal?
Ja Quintie, Wyfke en anderen, ik kan jullie gerust stellen: ik heb idd weer véél meer geduld met dochterlief (meestal ) Ze is zo lief de laatste weken, als of ze het aanvoelt dat het niet allemaal even makkelijk gaat hierzo. Tuurlijk is het nog wel een dondersteen en soms haalt ze me heus nog wel het bloed onder m'n nagels vandaan, maar ik kan het nu beter relativeren en er nuchterder mee omgaan. Kadootjesmand voor dochter was hier trouwens een groot succes!!!!

Ik vind het zo sneu voor de dames die overtijd lopen en de meiden die het zwangerzijn spuugzat zijn. Wat wegen die laatste loodjes toch zwaar! voor jullie allemaal.

Chica fijn dat alles met de heupen van Anniek helemaal goed is!

Jammer dat al het gerommel weer opgehouden is nu. Er zijn wel veel babies hier rond het weekend geboren en 't weekend komt er weer aan dus zet 'm op allemaal, niet teveel dringen daar in de wachtrij he?!

Zag trouwens dat hyves-meeschrijfster South bevallen is van een dochter.

Strippen, vond het vervelend maar het is echt peanuts vergeleken bij de bevalling hoor. Klinkt stom en onmogelijk, maar zo goed mogelijk ontspannen kan is het voor de gyn/vk het makkelijkst om te doen en heb je er zelf het minst last van. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Vandaag zijn ouders hier de hele dag geweest. Vader heb ik bijna niet gezien, die is de hele dag druk geweest met het fatsoeneren van onze tuin (manlief is normaal heel stipt in de tuin maar was er natuurlijk bij ingeschoten de afgelopen weken). Ziet er nu weer piekfijn uit! Moeder heeft veel gewandeld met de kinders. Ze hebben eind vd middag dochterlief meegenomen om te logeren. Spontane actie maar voor zowel dochter fijn omdat ze nu alle aandacht krijgt die ze nodig heeft en voor ons fijn zodat wij ons niet schuldig hoeven te voelen omdat we niet kunnen doen met dochter wat we/ze graag willen. Ergens dit weekend komt ze weer thuis, dus nu alleen een baby (en een zieke man ) om voor te zorgen.

Heb het idee dat de bv opeens flink terugloopt. Morgen even extra aandacht aan besteden, Toby vaak aanleggen en daarna telkens nakolven in de hoop dat het dan weer extra gestimuleerd wordt.

Nu lekker eten, bbq gaat aan!

Hoop morgenochtend veel babynieuws te lezen hier!!!
Oei Chica: wat spannend zeg! Ik duim voor je (en voor alle anderen die nog moeten natuurlijk!). Best vervelend lijkt me, om als laatste te zijn van juli. Iedereen heeft het al over de baby's en je ziet al foto's enzo. Dan wil je gewoon ook!!!!!!!!!
Oh Chica, ik hoop dat het werkt!

Om mezelf nog een teleurstelling te besparen ga ik er nu maar vanuit dat die kleine nog wel een week op zich laat wachten. Hopelijk valt het dan mee.

Ring, die Douglas is vandaag geopend in een nieuw stukje centrum. Ben bepaald blij dat we er eindelijk een hebben!

Nu buikpijn van darmen en poepen en zo toch onderwerp van gesprek zijn: heeft iemand ervaring (zelf of hearsay) met wonderolie? (of is dat al lang besproken en ben ik dat in al mijn zwangerschapsdementie weer vergeten?) Het klinkt me bepaald smerig in de oren, alsof je sla-olie drinkt of zo, ughhh. Het schijnt dat je darmen vervolgens helemaal leeglopen (ook niet onhandig lijkt me) en met een beetje mazzel heeft dat ook effect op de baarmoeder, die dan kan denken 'hey, laat ik de boel ook eens legen'. Maar werkt dat echt? Dan moet ik het misschien toch eens overwegen...
Loekie: ik snap dat je al dat geschrijf hier niet bij kan houden. Ik heb er ook last mee hoor. Klagen mag altijd, daar zijn we ook voor toch? Juist hier kun je lekker even alles kwijt.

Chica: Fijn dat de foto's van Anniek goed waren. En hopelijk doet het strippen wat voor jou. Succes!

Quintie: je aanwezigheid is goedgekeurd hoor! Sterkte met de warmte.

Wyfke: ik heb ook niet veel meer te doen dan hier het topic checken eerlijk gezegd. Er loopt hier nog geen kindje dat aandacht wil, manlief is thuis voor de klusjes en boodschappen en verwent me ontzettend. Bovendien ben ik de hele dag door toch benieuwd of er bij iemand iets begonnen is. Ik mag van mezelf 2 keer per dag aan de computer, anders wordt het echt te gek.

Vervelend dat je suiker zo laag is af en toe. Neem maar lekker dan de zoetigheid, kan best! En je gaat gewoon aan de gang vannacht!

Watever: dat heb ik ook (buikpijn en veel poepen). Best erg dat dat nu zo opeen openbaar forum staat......

En ja, wist je dat niet? Als je de laatste bent, kun je vertrekken.

Jojon: je kan zeker niet omschrijven hoe dat strippen voelt dan? En deed het bij jou nou eigenlijk wat? (sorry, maar 20 bladzijdes teruglezen is een beetje teveel van het goede nu.)

Fijn dat je ouders er waren om jullie te helpen vandaag en dat ze je meisje hebben meegenomen. Hoe is het met je man, knapt hij al wat op? Succes met het vele aanleggen, daar heb je dan fijn even rust voor.

Blog: leuk je weer te zien. Ik ben benieuwd hoe jij alles ervaart, heb je er puf voor om wat te schrijven?

Nog geen Engel helaas. Hopelijk is alles goed.

De vk gaf ons vanochtend nog mee dat een potje vrijen ook wel eens kan werken, dus als we de puf nog hebben....

Fijne avond en nacht allemaal!
quote:Nerwen schreef op 16 juli 2009 @ 19:29:

De vk gaf ons vanochtend nog mee dat een potje vrijen ook wel eens kan werken, dus als we de puf nog hebben....

Tja, vorige week werkte dat bij ons nog niet. Misschien vriend toch nog maar een keer verleiden, hopelijk helpt het nu dan wel.
Chica

En voor Quint

Ach eigenlijk voor iedereen die nog moet. Tis veel te warm om zwanger te zijn!

Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Thanx Jojon voor de peptalk!!!

Tip voor de bv: moeders hebben snel de neiging te denken dat de bv terugloopt. Je hebt natuurlijk ook wel heel veel aan je hoofd en dat kost energie. Maar Toby gaat natuurlijk ook steeds effectiever drinken. Ik heb van een lactatiekundige de tip gekregen (omdat ik om de dag werkte en bang was dat de bv terug zou lopen door het kolven) om gedurende 1 dag elke 2 uur aan te leggen. Dan moet het helemaal goedkomen.

Heb jij al een idee hoe lang je bv wilt gaan geven? Ik ga er deze keer niet van uit dat ik de 6 maanden haal, ik streef naar minimaal 14 weken (dan moet ik weer aan het werk) en daarna is nog even onder voorbehoud. Ik was de vorige keer heel depri af en toe en toen ik eenmaal gestopt was leek het wel of die mist in m'n hoofd in één keer oploste en ging het ontzwangeren als een trein!!!

Pippa: zijn we in de anale fase beland? Darmen en poepen ha ha ha, en een baarmoeder die denkt 'hey laat ik de boel ook eens legen'. Ik zou zeggen: drink een fles op

Nee ik weet het niet hoor, ik heb vandaag even gespeurd op Internet en nu schijnt er iemand onderzoek gedaan te hebben naar het uitlokken van een bevalling. Het enige dat echt zoden aan de dijk zet is strippen en/of een gaatje prikken in de vliezen. Dan loopt de boel inderdaad leeg

Watever: natuurlijk meldt de hekkensluiter zich ook! We blijven toch vrolijk verder schrijven hier over onze baby's? Dus dan meld jij je gewoon bij de mama's! Maar het kan nog alle kanten op met die data dus misschien wordt iemand anders wel hekkensluiter!!!

Was alles OK bij de vk?
Hmmmm de krampen blijven komen. Nog niet pijnlijk, maar wel om de 10 a 12 minuten. Vriend heeft maar meteen alles ingepakt, maar ik blijf een beetje sceptisch. Eerst maar eens zien of het dit echt is.

Vanavond zware regenbuien dus ben benieuwd of we in de regen naar het zkh mogen hihi
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oei wat spannund Chica!!!! Er gebeurt bij jou al meer dan bij mij in ieder geval! Je bent natuurlijk wel een dikke voordringer he, 11 dagen na mij uitgerekend en misschien vanavond/vannacht al een dochter?! Ik hoop het voor je! Probeer nog maar even lekker te relaxen!

Ring: wat heb je weer een leuke nieuwe foto's op je Hyves. Miep ziet er op werkelijk alle foto's zo heerlijk relaxed en tevreden uit. Fijn zeg!

Chica, Chica, Chica, Chica !!!!!!!!!!, werpen vannacht!!
Oh, en nu wel updates blijven geven hier hè, want anders moet ik je zo nog gaan bellen ook...

Spannend hoor, zo begon het bij mij ook, maar ik had nog geen ontsluiting toen ik gestript werd, alleen een verstreken bmm en oke, een halve cm. 's Avonds ook krampen om de 10 minuten en na een wandelingetje hielden ze er weer mee op. 's nachts begon het weer te rommelen en tegen de ochtend begon het echte werk. Moraal van het verhaal, niet stiksjaggo worden vanavond als het weer even stopt, want het kan maar zo de stilte voor de storm zijn! Zet em op, wijffie, je kan het....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven