= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
relatief rustig hier, vergeleken de afgelopen week...

Blog, ik verbaas me elke keer weer over die verhalen dat ze in het ziekenhuis zo slecht met BV omgaan. Vind het echt schandalig dat ze daar zo laks in zijn. Kan me voorstellen dat het dan hierop uitloopt. Wel lekker dat je nu gewoon kan genieten!!

Jojon, wat vervelend dat je nu nog steeds zo'n last van je bekken hebt! Heb je al wel contact gehad met je fysio? Heb ook geen idee wat nu de beste remedie is, rust of juist oefenen/trainen???

Viel mnij trouwens ook al op, van die BV-probleempjes bij ervaren mama's... tis een beetje kort dag nu maar twijfel of ik nog eens contact zal zoeken met die vrouw waar ik de vorige keer de BV-cursus heb gehad. Voor jou is het allemaal nog vers maar voor mij alweer 3,5 jaar geleden sinds ik stopte! Misschien heb ik het allemaal wel te rooskleurig onthouden?!?!?!

Wat een ontzettend vervelende dag hier trouwens vandaag, was stikchagerijnig, het heeft hier echt de hele dag geregend, tot half 7 vanavond!! Ben net toen het eindelijk droog was gewoon nog een klein rondje gaan wandelen, alleen even frisse lucht in hoofd krijgen...pfff dat scheelde een klein beetje gelukkig...
Grmpfff, met buik kun je dus geen afspraken maken. Houdt zich er niet aan. Het voelt wel de hele dag al onprettig hard aan dus met wishful thinking kom ik dan tot 'het gaat vandaag vast tóch beginnen' maar als ik bedenk dat veel van jullie veel langer met dat soort verschijnselen hebben gelopen vrees ik dat ik het - lekker toepasselijk - op mijn buik kan schrijven. Zul je net zien dat we dat bad voor de kat zn viool hebben gehuurd als ik straks echt richting ziekenhuis kan. Van die 90 euri had ik best veel leuke kleertjes kunnen kopen...

Ben dus nog steeds sip.

Blog, wel balen hoor, dat ze in dat ziekenhuis niet aan behoorlijke begeleiding deden voor bv. Niet dat je niet blij mag zijn met fles zoals nu, maar misschien had je dan ontdekt dat bv wél iets voor jou was geweest. Zegt degene die van haar leven nog geen bv heeft gegeven en nog maar moet zien dat het bij haar lukt, hahaha.

Jojon, ben heel benieuwd naar de foto van Toby in de poppenwagen. Ik kan me herinneren dat ik mijn zusje vroeger ook wel eens zo heb rondgereden. Toen was ze wel iets groter want ik had een wandelwagen-uitvoering dus ze zat/hing er een beetje in.

Nerwen, spannend! Hoop dat het bij jou doorzet. Randy en Quintie, ik gun het jullie ook van harte. Maar mezelf meer, sorry voor dit stuitende egoïsme.

Missy, net als bijna iedereen hier heb ik de foto's van de kleine dame bekeken. Prachtig! En jullie zien er heel happy uit!

Niemand heeft nog iets van Engelbengel gehoord? Het is nu wel erg lang stil. Ik hoop echt dat ze met z'n drietjes aan het genieten zijn.

Was vanmiddag in de reformzaak van plan wonderolie te kopen maar de dame achter de balie raadde het sterk af omdat het niet in afstemming met de vk was. Ze dacht dat het te heftig zou zijn. Ga dinsdag dus maar eens overleggen wat de vk ervan vindt en voor het geval strippen niet werkt mogelijk alsnog een flesje halen. Tenzij het hiet meer nodig is natuurlijk (hoop, hoop)

Ik brei er een eind aan, buik voelt nu echt irritant aan (en ik ga er nog steeds vanuit dat dit niks is hoor, ik meld me vast morgenochtend gewoon weer met baby in de buik). Fijne avond!
Effies snel over de bv....want het is hier ook druk en ik wil zometeen nog even lekker met m'n mannetje televisie kijken en relaxen.

Ik zit dus met het 'probleem' dat ik een relatief zwaar kindje heb gekregen en die hebben dus ook meer voeding nodig. Maar mijn lichaam kan dat nog niet bijfietsen en dus ben ik verschrikkelijk vaak aan het aanleggen en moet steeds weer een andere houding kiezen om m'n tepels niet te veel te belasten. Het aanleggen en drinken gaat goed, maar dochtertje is al bijna 200 gram afgevallen. Volgens de kraam is het binnen een paar dagen op regel en zal ze dan ongetwijfeld goed groeien, maar ja, mama maakt zich natuurlijk zorgen en voelt zich schuldig

Vannacht dus aan het clustervoeden geweest en daardoor helaas wat uurtjes slaap gemist. Vriend kan daar helemaal niet tegen en heeft de hele ochtend uitgeslapen. Ik heb vanmiddag nog een paar uurtjes gepakt. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Ben nu zo langzamerhand met jullie allemaal vriendjes op Hyves dacht ik zo, en meld dus maar even dat ik net weer kersverse foto's heb geplaatst! Tussen de beide zusjes gaat het hartstikke goed trouwens. Maar Lucia is af en toe nog wel flink dwars en zet het dan op een schreeuwen. We moeten nog even een goede manier vinden om daarmee om te gaan.

Jullie allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. Alle kersverse mama's lekker genieten van deze tijd en heel veel succes gewenst voor de zwangeren!
Nog even een vlugge meld voor ik zo m'n bed opzoek. Niks gebeurt vandaag. Bij elk krampje hoop ik stilletjes dat het is begonnen, maar het is echt allemaal net niks. Helaas.

Morgen reageer ik weer op jullie verhalen.

Tot morgen allemaal!
Goedemorgen!

Meld op D-day! Randy bij jou ook zeker niets he? Was toch leuk geweest

Nerwen bij mij is het ook rustig gebleven gisteren. Jammer!

PIppa nog niet te negatie denken hoor! Wie weet breekt het alsnog ineens los en kan je gewoon in bad bevallen. Ik hoop het echt voor je!

Ik kreeg trouwens van de week een boekje in het ziekenhuis waarin iets stond over wonderolie. Er stond dat het nut nooit bewezen is en vervelende dramkrampen kan geven. Ik zou het niet aandurven, want ben sowieso erg gevoelig op de darmen. Vraag het inderdaad even aan de vk en tja, verder moet je toch proberen te onthouden dat de natuur z'n gang gaat he... dooddoener, maar wel waar...

Jojon vervelend zeg dat je bekken nog zo'n pijn doet! Sinds de baby is gedraaid heb ik er helemaal geen last meer van, wonder boven wonder. Je moet (klinkt zo naar, 'je moet') je nog lang geen zorgen maken over terug naar je werk gaan hoor. Als je last van je bekken blijft houden, wat ik natuurlijk niet hoop, dan ben je gewoon alsnog ziek. Dat valt dan gewoon onder zwangerschapsgerelateerde ziekte, daar had iemand van een ander topic waar ik mee schrijf ook nog lang last van. Maar goed, hopelijk komt het bij jou zo ver niet. En aan werken gewoon niet denken hoor, je hebt nog meer dan 2 maanden om te genieten!

Blog lekker genieten!! Heerlijk. En ja de bv... het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt hoor, laat iedereen maar lekker kletsen wat ze willen. Je hebt het tenminste geprobeerd. Ik heb vorige keer ook zo lopen klooien ermee en keek ook elke keer zo op de klok van 'zometeen MOET ik weer', precies zoals jij omschrijft. Dat is ook niet normaal natuurlijk. Dus lekker genieten van je roze wolk en de flesjes hoor, maar dat zit volgens mij wel goed.

Meis vervelend die regen gisteren he? Bah. Hier ziet het er nu wel goed uit, dus hopelijk blijft dat zo. Jij trouwens helemaal niets van gerommel ofzo? Morgen verloopt jouw THT datum tenslotte ook alweer

Wyfke hmmm, das weer een ander probleem dus. Eentje waar ik wellicht ook mee te maken krijg straks. Zo te horen pak je het toch goed aan met clustervoeden, dus je hoeft je toch niet schuldig te voelen? De kleine meid komt vast gauw weer aan hoor, don't worry! Lekker je uurtjes slaap pakken wanneer je kan.

Ik ga zo even je foto's bekijken.

Hoe is het met de andere dames? MissBR? MissyMB?

Nou hier dus weer helemaal niets meer van bloed of slijm en ook geen kramp. Maar ja, dat zat er ook wel in. Ik heb trouwens toch ook maar weer ananas gekocht (in het kader van baat het niet...) dus ik eet elke dag een paar stukken ervan. Verder tellen we gewoon af naar volgend weekend hoor, en daar voel ik me best prima onder.
zooooo.. wat een hoop nieuwe baby's! allemaal gefeliciteerd! heb even weinig tijd gehad om bij te lezen, maar dat begrijpen jullie wel.

even snelle update dan maar. Hier gaat alles prima. Sinds gistermiddag hele gezin weer bij elkaar (oudste zoon was hele week nog weg op scoutingkamp) en dat is heerlijk. prettig ook dat er geen kraamhulp meer is. nu lekker aan het aanrommelen. Hummel is nog steeds erg tevreden meisje dat lekker kan slapen (liefst bij je, maar dat is ook zooooo lekker!). doet het 'snachts ook prima gelukkig.

de jongens zijn helemaal gek van hun zusje en komen telkens kusjes geven. de jongste vindt het allemaal een beetje gek en die moeten we erg in de gaten houden, maar die is weer heel druk met lopen! Hij doet het nu zo goed dat ik komende week schoenen voor hem ga kopen (eerste uitje?).

met mij ook elke dag een beetje beter. kan nog niet zoveel hebben en heb nog wel last van bekken, maar merk elke dag vooruitgang, dus dat is prima.

Chica: leuke namen heb je gegeven (zie ook reactie op hyves)

verder iedereen genieten van hun nieuwe gezinnetje! (blog: voel je niet schuldig over bv. denk dat je heel verstandig bent geweest, ik herken dat gevoel van 'ik moet weer' heel erg en fv is dan zoveel relaxter. laat de rest maar kletsen! )

en iedereen die het nu zoveel drukker heeft: geloof me, het is ook zoveel leuker met al die kindjes! over een week of wat, als je je ritme een beetje gevonden hebt, is het zo genieten! (em soms ook niet )

ik ga nu even douchen en dan eens kijken wat de heren beneden allemaal uitspoken. (ben nog boven met hummel). FIjne dag allemaal!

(en de dames die nog wachten: sterkte allemaal en hoop maar dat jullie ook snel bevallen!)
Wow MissBR had je mij gehoord ofzo

Fijn dat alles goed gaat bij jullie!
Wat klink je gelukkig Miss Br, fijn!

Quinty, ik voel het. Vandaag wordt jouw dag! Mooie datum ook, dus let maar op. Nog steeds last van slijmverlies?

Hier heerlijk geslapen. Om 22.00 uur fles gegeven. Maar meneer had reuzehonger en bleef huilen, dus iets extra gegeven. Heeft toen heerlijk geslapen tot 04.00 uur en daarna weer tot 08.00 uur. Lig dus heerlijk met dochterlief op de bank. (ze heeft iets nieuws uitgevonden - ze gaat dansen en dan hoor je haar melk klotsen in haar buik, haha).

Oh, en blog - ook ik voel me heel goed bij het geven van een flesje! Idd, ook hier geeft vriend vaak laatste fles zodat ik even een paar uurtjes extra kan slapen.. Als het goed gaat is het leuk, maar anders gelijk stoppen. Je hebt goede keuze gemaakt hoor, dochterlief hier is heel groot (en best leuk opgedroogd al zeg ik het zelf) van flesjes!

Fijne zondag allemaal.
Heb trouwens enorme vakantiedrang. Het moet iets zijn op een bungalowpark in nl dl of belgie. Met wat leuke dingetjes voor dochterlief. Iemand tips?
quote:sas31 schreef op 19 juli 2009 @ 09:25:

Quinty, ik voel het. Vandaag wordt jouw dag! Mooie datum ook, dus let maar op. Nog steeds last van slijmverlies?

Nee, helemaal niets meer. Maar we gaan kijken of jouw gevoel klopt

Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat! Ik vroeg het toevallig net nog op Hyves, dus die mag je negeren

En bungalowparken, ik heb alleen maar ervaringen met Center Parcs en die waren altijd goed. We gingen toen ik jong was bijna elke zomer wel. Pas nu ik met m'n eigen gezinnetje een keer ging kwam ik erachter dat het best duur is. Met goedkopere varianten heb ik geen ervaring.
Heb al gereageerd op je hyves..

Ja, ben alle laste minutes aan het bekijken, maar kost nog best wat inderdaad. Misschien op allerlaatste moment maar iets boeken! En dan nog vriendlief overhalen, die vind het niet zo'n suc6, met baby op vakantie haha...
Niet? Dan zijn ze juist zo lekker makkelijk! Geen gezeur over wie waar wil eten, de ene wil spelen de ander wil zwemmen etc... de baby ligt gewoon lekker in z'n wagen en gaat gehoorzaam overal mee naartoe en flesjes warmen kan ook overal toch? Ideaal! (hebbie hier wat aan?? )
Goedermorgen allemaal,

Even niet de puf om uitgebreid te reageren, maar las dat er helaas nog geen nieuwe baby's zijn. voor iedereen die het wachten zat is.

Sas: wij zijn vorig jaar naar een park van sunparks geweest aan de belgische kust, leuke omgeving, park met zwembad en speeltuin enz. en plopsaland is redelijk dichtbij, maar daar zijn wij niet geweest.

Hier gaat het nog steeds super, durf het haast niet te zeggen maar BV loopt nog steeds als een trein en ik vind het zo makkelijk deze keer! Ik heb al een voorraadje gekolft zodat ik ook onverwacht even de deur uit kan en man dan de fles geeft. Het gaat gewoon helemaal super.

O ja, Wyfke: mijn dochter was ongeveer 250 gram afgevallen en die was "maar" 3370 gram bij de geboorte. Om de BV wat sneller op gang te krijgen heb ik toen na elke voeding gekolfd, ca. 7 minuten per borst. Binnen die dag begon de productie op gang te komen.
*meld*

Je kan wel zien hier wie er al wat kleins in huis heeft haha!! Alle zwangeren zonder kids slapen uit hahaha!! En groot gelijk, nu kan het nog!

Quintie, de dag is nog jong, je weet maar nooit wat er nog kan gebeuren. Ik duim voor je, maar ben blij dat je je ook kan vinden in volgende week...

Hier nog alles rustig inderdaad, het zou me echt verbazen als ik voor volgend weekend beval...en als ik eerlijk ben komt me dat verloftechnisch wel heel erg goed uit!!! Heb ook nog allerlei afspraken volgende week die ik eigenlijk helemaal niet wil missen! (vakantieborrel, etentje met vriendin, verjaardag...)

Sas, als de kleine hier geboren is dan ga ik ook als de wiedeweerga op zoek naar iets van vakantie. Heb je al eens op MP gekeken? Daar staan altijd veel vakantiehuisjes van particulieren op die je voor veel minder kan huren dan zo'n huisje op een park. Hebben wij al vaker gedaan en is altijd goed bevallen. Zelfs in Portugal en op Sardinie en Sicilie!!

Ga mezelf eens onder de douche zetten, samen met dochter, die alweer een uurtje of wat licht ADHD gedrag vertoont...en dat op de zondagmorgen.....pffff
Nog steeds geen nieuwe baby's!!! Kom op dames, een beetje tempo nu hoor!

Hier behoorlijk brak. Slechte nacht gehad door gehoest van man én dochter en krampjes van zoonlief. Pffffft. Vanmiddag maar even terug in bed kruipen.

Stress, spanning en vermoeidheid komt er nu uit bij mij; flink eczeem op m'n handen en ontstoken ogen. Zat ik echt op te wachten nu. Laat vandaag maar snel voorbij zijn.

Dochterlief heeft trouwens wel een "ondeugendheidje" tegen haar broertje, maar vergat het telkens te vertellen: ze trekt te pas en te onpas z'n sokken uit! Arme kereltje is al zo'n koukleum en wordt dus ook nog regelmatig gepest door z'n zusje met extra koude voeten. Ze ziet vaak haar kans als ik bijv. aan het voeden ben of ze duikt gewoon zelf in de kinderwagen, daar kan ze precies bij als ze op de bank gaat staan. Kan er wel om lachen, over een paar jaartjes pakt Toby haar wel terug denk ik!!!
Hier ff een meld. Nog niks aan de hand hier, behalve al 4 dagen een stijve nek en waar ik letterlijk zwaar sjaggie van word. Morgen misschien toch even naar de dokter, al vraag ik mij af wat die er aan kan doen.

Over vakantie: je hebt een site, iets met Bugalows.nl, daar staan diverse vakantiehuisjes en parken op in heel europa.

Ben ook al af en toe eens aan het kijken, maar wil eerst kijken wat voor jochie het is, voordat we uberhaupt plannen maken.

Ben ook laatst een weekendje naar Landall geweest in Drenthe. Dat was ook super en een ontzettend leuk park juist voor kleintjes.

Jojon als ik die foto's van je dochtertje bekijk, met dat heerlijk ondeugend smoeltje, dan zie ik dat ook duidelijk voor me dat ze dat doet bij haar kleine broertje. hihihi.

Wij gaan zo even kijken voor een babyfoon bij de mediamarkt.
En er is nog steeds geen nieuws van Engelbengel??
quote:sas31 schreef op 19 juli 2009 @ 09:26:

Heb trouwens enorme vakantiedrang. Het moet iets zijn op een bungalowpark in nl dl of belgie. Met wat leuke dingetjes voor dochterlief. Iemand tips?Ik hoor helemaal niet op dit topic, maar heb wel een leuke tip voor je vakantie. Hof van Saksen in Drenthe. Als je een kinderboerderij boekt dan heb je een eigen slaapkamer voor je dochter en voor je baby heb je een babykamer met commode, aankleedkussen en bedje. Voor je dochter hebben ze speelgoed in het huisje. Verder een prachtig zwembad en een indoor speeltuin voor het slechte weer. Ze hebben nu wel leuke aanbiedingen. Is echt een schoon en fris park. Hip naar de maatstaven van nu, maar erg leuk.
O ja, Hof van Saksen is ook mooi inderdaad, maar ook daar vond ik de aanbiedingen nog best prijzig.

Op bungalows.nl vind je inderdaad ook van alles, daar hadden ze laatst nog een aanbieding met center parcs mystery park. Is heel goedkoop, maar dan weet je van te voren niet naar welk park je gaat.
Meld.

Verder heb ik niks te melden, heb een beetje een baaldag geloof ik. Alle hoop gevestigd op morgen, het strippen. Ik ga vandaag maar eens druk doen met me erbij neerleggen dat het nog een week duurt en dan inleiden. Bah.

Ik heb echt de bibbers voor Engel trouwens, ik vind het echt eng dat we niks meer gehoord hebben. Nog meer bah.
Thx voor de tip Sanmi, ga gelijk even kijken! Werp zo ook een blik op marktplaats..

Daarna maar eens wat aktie ondernemen, misschien eens douchen ofzo.. Wel lekker weertje om tot vanavond in je pyama te zitten eigenlijk!
we missen pippa en Randy nog...zou het?????
quote:meis73xx schreef op 19 juli 2009 @ 13:30:

we missen pippa en Randy nog...zou het?????

Ik kan niet voor Randy spreken, maar voor mij is het antwoord "nee". Nou ja, de dag is nog niet voorbij. Oma van vriend is vandaag jarig (ik had geen idee toen ik besloot dat vandaag een mooie datum was, zou een grappig verjaardagscadeau zijn) en we eten vanavond met de hele familie Chinees. Volgens mij heb ik wel eens een verhaal gehoord dat bij iemand daarvan de weeën begonnen. Dus jullie begrijpen: mijn hoop is vandaag gevestigd op de bak met bami.

Het is balen dat Engelbengel niet op hyves zit, dan hadden we het daar een beetje in de gaten kunnen houden...
Goeiemiddag, hier alles prima! Na wat mindere nachten, vannacht ongelovelijk verwend met nacht van half 12 tot half 7 :-) Zal wel een lucky shot zijn, maar doet goed! Wel gisteravond van half 10 tot half 12 erg druk en veel gedronken. Zat er op dat moment doorheen, maar goed als je er dan zo'n nacht voor terug krijgt.

Dametje poept alleen niet, na meconium heeft ze nog geen borstvoedingspoep gehad. Nu dag 6 dus, ze lijkt geen problemen te hebben: is alert en tevreden, maar wel raar (of iemand anders ook deze ervaring).

Zoontje is erg lief voor zijn kleine zus. Alleen maar kusjes en aaitjes. Uiteraard wel erg in de gaten houden, want de oogjes blijven interessant en hij wil ook nog wel eens lego in de box gooien.

Nog geen jaloerse acties als ik BV geef en ook man mag met haar knuffelen. Enige wat hij nu niet doet is alleen spelen, of mama of papa moet met hem spelen. Maar goed...

Nu een heerlijk slapend meisje op mijn armen.Ik vind het heerlijk en kan deze keer ook echt genieten, dit in tegenstelling tot vorige keer.
En ja wat naar dat we nog steeds niets van Engel hebben gehoord, ik hoop zoo dat alles ok is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven