= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Haha, dit is echt clusterbevallen!

Loekie: Gefeliciteerd met jullie dochter! Evi, een prachtige naam! Geniet ervan.

En Joepie: bedankt voor het melden en jij ook gefeliciteerd!

Het wordt nu wel erg roze hoor, dus Pipa en Nerwen: Bevallen!
Jeetje, Chica en ik dus op dezelfde dag!!!! Chica jij ook gefeliciteerd! En Loekie is inmiddels ook bevallen begrijp ik? Dan gaat het weer even heel hard hier!

Als het goed is hebben jullie via Jojon al het één en ander gehoord! Ik heb een gigantische STORTbevalling gehad. Werkelijk waar, ik werd 0.55 uur wakker van een onaangename wee, er kwamen nog een paar en al snel zaten er geen pauzes meer tussen. Ik ben dus als de s*demieter naar beneden gegaan om in het bevallingsbed te gaan liggen en al snel was de pijn zo ondraaglijk dat ik alleen maar "au" kon schreeuwen. Vriends ouders ondertussen Lucia opgehaald want die lag nietsvermoedend te slapen boven. Toen de ha kwam had ik al 8 centimeter ontsluiting en was ik dus toe aan het zgn. hour of despair. Na enkele persweeën was onze welvarende dochter van maar liefst 8 pond er al om 2.45 uur!

Het is voor mij nog een beetje onwerkelijk allemaal. Het ging zo snel, en ik voel me lichamelijk ook heel goed. Kan gewoon traplopen, douchen en alles, de borstvoeding loopt goed en ik heb nu al zin om naar buiten te gaan met de kinderwagen. Zo totaal anders dan de vorige keer! De bevalling ook trouwens. Omdat het zo snel ging had mijn lichaam geen tijd om in een roes te raken en heb ik alle pijn heel bewust meegemaakt. De vorige keer heb ik de persweeën amper gevoeld, heel raar.

Nou, tot zover even mijn verhaal. Later volgt meer!
Hey Wyfke: ook al zo'n stortbevalling. Doe het wel kalm aan hoor, ik weet uit ervaring dat je je snel weer heel wat voelt na zo'n snelle bevalling maar dat het toch tegen kan vallen na een tijdje.
nouja... ik zou zweren dat ik net wat gepost had en nu staat er niks???

In elk geval: Loekie gefeliciteerd met je dochter! Alweer zo'n leuke naam! En Joeppie gefeliciteerd met je nieuwe nichtje, en bedankt voor het melden!

Wyfke, dat heb je snel gedaan! Blij dat je je zo goed voelt maar ren jezelf niet voorbij he!!!
Alweer en meisje!! Gefeliciteerd Loekie! en wat een mooie namen allemaal van de meiskes!!

Nou ...hup een jochie!!

Dit was dus tevens mijn meld voor vandaag. (met jochie in de buik)
Goedemorgen en meld!

Wow Loekie van harte met je dochter!! Goed gedaan!! En Joeppie bedankt voor het doorgeven, jij ook gefeliciteerd met je nichtje!

Dat was dus een driedubbele clusterbevalling gisteren

Wyfke fijn om jou ook weer online te zien, maar pas goed op jezelf he??

Padababa lekker hoor, een weekje weg met het gezin. Lekker genieten!

Jojon hoe gaat het bij jullie? Weet je al of jullie op vakantie zullen gaan?

Sas jouw cb bewijst het maar weer eens opnieuw... stelletje sukkels!!

Meis ik wil best met jou de maand afsluiten hoor, dan moet je wel de 27e aan de bak. Dan doen we met Watever erbij op die dag een driedubbele clusterbevalling, is dat wat? Dan mogen Nerwen, Pippa en Randy ergens in de komende dagen voor wat blauwe balkjes zorgen

Jeetje, en dan zijn we allemaal bevallen gewoon... bizar hoor!

Even een dom vraagje misschien, maar tot nu toe na inwendig onderzoek verloor ik wat slijmerig bloed maar dat hield na een paar uurtjes op. Maar nu na de derde keer gisteren zijn we bijna 24 uur verder en verlies ik nog altijd wat bloederig slijm. Hoort er gewoon nog bij toch? Of moet ik wel even het ziekenhuis bellen? Geen krampen ofzo, ik voel verder niets. Gek hoor, ik ben natuurlijk nooit spontaan begonnen met bevallen dus ik heb geen idee.
Hoi Watever!! *zwaai*

Goede nacht gehad??
*meld*

Quintie, wie weet dat het dan in de loop van vandaag toch een keer gaat doorzetten? Ik hoop het echt voor je...
Nou.. vast niet. Zou ik dan niet kramp moeten hebben? Harde buiken of iets? Buik is helemaal kalm...

Ik ben zo gericht op het inleiden dat ik er gewoon nerveus van word, "spontaan bevallen"... dat overkomt anderen, mij niet!
Quint, ga je er niet op verheugen, maar zo begon bij mij!

Heel af en toe een menstruatieachtig krampje, mag geen naam hebben.. en slijm verlies! Mijn vliezen waren toen natuurlijk al wel gebroken.. het zou dus zomaar kunnen!

Hoop het zo voor je. Goed dat je het even meld, kan ik m'n telefoon op zak houden vandaag, haha..

Loekie, gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam idd!
Haha Meis, da's een pak van m'n hart dat ik hem zelf niet kón aanpakken. Voel me nu een stuk minder ontaard.

Joeppie bedankt voor het doorgeven en gefeliciteerd met je nichtje! Wat een ontzettend groot kind met een mooie naam!

Sas, wat een kneuzen bij dat consternatiebureau... altijd fijn als iemand beweert dat een product niet bestaat terwijl iemand anders weet dat het er wel is, en zo. Om over de rest nog maar niet te spreken... Domme vraag misschien maar is het verplicht om daar naartoe te gaan? Kun je bv niet gewoon naar de huisarts voor controles?

Quintie zou dat niet die slijmprop kunnen zijn? Ik hoop echt voor je dat je vanzelf gaat bevallen, weet je ook eens hoe dat is. Dat wil ik zelf ook wel. En aangezien de meisjes de laatste tijd wel heel erg de overhand krijgen hier vind ik het idd tijd voor een paar jongetjes. Ik meld me bij deze vrijwillig aan.

Vannacht vanaf 1 uur weer ieder uur wakker geweest. Heb uiteindelijk een goed gesprek met m'n buik gevoerd dat het toch echt de bedoeling is dat uiterlijk vanavond om 19.00 de vliezen breken en dat baby er dan de 19e uitkomt. Hopelijk heeft dat effect gehad. Toen ik het vriend vertelde vroeg ie met wie ik dat had afgesproken en of ik bevestiging had gekregen. Dus ik: huh, nee, veel meer dan darmgeruis komt daar niet uit qua geluid. Hij: maar je had toch kunnen zeggen: schop 1 keer voor ja en 2 keer voor nee? Tja, daar had ik dan weer niet aan gedacht. Maar goed, buik voelt de hele tijd al onaangenaam strak aan. Daar stel ik me maar niet teveel van voor aangezien sommigen van jullie daar een week mee hebben rondgelopen...
Wow, drie bevallingen op een dag! Dat gaan de overige zes dames vast niet meer overtreffen. Who's next???

Loekie, gefeliciteerd met Evi, hoop dat alles goed is daarzo.

Wyfke en Chica alweer online, goed teken maar denk ook vooral aan jezelf nu!

Quintie; wie weet.... hoop het zo voor je!!! Wie weet beval je wel op de uitgerekende datum, zou zomaar kunnen dus. Klinkt alsof je de slijmprop in delen aan het verliezen bent.

Goede nacht gehad hier, voedingen om 21.30, 1.30. 6.00 en 9.00 en tussendoor prima geslapen. Straks dochterlief ophalen, even koffie bij schoonouders en rondje Prentatal.

Dus vanavond kom ik hier pas weer spieken.
Goedemorgen en meld!

Wauw, 3 bevallingen! Dat gaat nu echt snel.

Loekie, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een flinkerd zeg!

Joeppie, jij ook gefeliciteerd en bedankt voor het melden. Doe je je zus de groeten van ons?

Wyfke, snel gedaan hoor. Hopelijk niet te snel voor je. Fijn dat je je zo goed voelt!

Pada, heerlijk hoor, nog even weg. Willen wij als alles goed gaat ook nog doen.

Jojon, fijn dat je lekker geslapen hebt!

Wat een droom Meis, haha! Hoop voor Pippa dat ze gewoon lekker in bad haar babyboy kan aanpakken!

Alleen MissBR en Wyfke zijn thuis bevallen he?

Quintie, het zou zomaar kunnen hoor. Maar aan de andere kant verlies ik al een week of 2 veel slijm, bah!

Ik voel me nog steeds niet top fit en kan weinig hebben. Donderdag aan het zwembad heb ik een heerlijke dag gehad. Van 10.30 uur tot 17.15 uur. Geen omkijken naar Thijs, heerlijk.

Gister was hij op de creche en heb niet meer gedaan dan een stofzuiger en een dweil erdoor gehaald. O ja, en boodschappen gehaald. Toen moest er toch weer iemand vragen of het er wel echt 1 was.....

Heb ook maar een lading zoetigheid gehaald, misschien was dat de druppel bij Wyfke.

We gaan zo maar allerlei bouwmarkten af. Bij 1 is er een groot speeltoestel voor Thijs. Ik moet dingen doen die me niet teveel energie kosten.

Tot later!
Wow wat een bevallingen allemaal.

Chica, Wyfke en Loeki van harte!!

Ik voel me dus ook 100x beter dan bij mijn vorige bevalling. Ik heb ook al erg veel zin om er lekker op uit te gaan, maar de kleine dame is nu 5 dagen en we wachten dus nog maar even af. Weer is natuurlijk ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Dametje doet het goed afgezien ook van wat BV-probleempjes. Niets ernstigs, maar ze hapt wel goed, maar wil dan soms (zeker 's nachts) niet echt doordrinken (misschien beetje zelfde als bij Toby?). Ik geef nu ook zo nu en dan flesje afgekolde melk en dan daarna weer de borst. Ik vind het alleen beetje frusterend om dan 's nachts zo lang bezig te zijn met de voedingen. Meer flesjes geven vind ik ook beetje eng omdat ik dan bang ben dat ze de borst helemaal neit meer wil (ook zoals Pada beschreef). De eerste 4 dagen is ze 100 gr afgevallen, dus volgens mij drinkt ze meer dan genoeg.

Nachten zijn nogal wisselend, maar vannacht gelukkig redelijk geslapen.

Ik heb zooo te doen met de nog-zwangeren. Quinty, ik heb ook lange tijd na het strippen slijm en bloed verloren, kan inderdaad gewoon slijmprop zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen begint te zitten. Zelfde natuurlijk voor Pippa!!

ps. op hyves bij de krabbels staat de url van een website met foto's van onze kleine
Missy, heb net je site bekeken, erg leuk!

Heb op hyves gevraagd hoe het verder met jullie gaat maar heb hier het antwoord al gelezen
We missen allen Nerwen nog vandaag...

Hebben we ons cluster al weer gehad voor een paar dagen of mogen er nog een paar achteraan?

De eerste van mijn pufklasje is trouwens ook al bevallen, en die was 11 aug pas uitgerekend!

Ga even hapje eten...
Loekie, gefeliciteerd met je dochter!
Jee, het wordt hier een grote roze wolk zeg! In mijn 'real life' omgeving worden ook voornamelijk meisjes geboren, dus zoonlief heeft het straks goed voor elkaar

Wyfke en Loekie, gefeliciteerd met jullie dochters!
Meld!!!

Ik denk dat ik vandaag de slijmprop verloren ben. Het was op het toilet, dus ik ben niet helemaal zeker. Zou het ventje dan toch nog uit zichzelf komen? Ik ben geloof ik wel de bovenste van de lijst nu...... Hellup!

Loekie, van harte gefeliciteerd!!!! Ook al een prachtige naam!! En weer een meisje. Veel geluk! En Joepie, bedankt voor het melden (en ook gefeliciteerd natuurlijk).

Sas, wat een vaag verhaal op het cb zeg. Blijf zelf maar alert, dat lijkt me het verstandigste.

Wyfke, dat is zeker een stortbevalling. Heftig hoor. Gelukkig is alles goed met jullie en voel je je goed. Geniet ze!

Quintie, ik heb ook zoiets als jij. Donderdag inwendig onderzoek, donderdagavond wat bloed, vrijdagochtend ook nog, daarna niet meer. En nu vandaag dus zoals ik denk de slijmprop, ook met wat bloed. Verder nog niks. Volgens mij hoort het zo, pas als je echt vers bloed gaat verliezen, moet je aan de bel trekken. Wel spannend he??

Jojon, je klinkt zo opgewekt, fijn! Geniet van je dag.

Randy, neem je rust he? Ik snap dat dat gemakkelijk gezged is, vanaf de bank zonder peuter, maar toch.

Missy, vervelend dat de voedingen 's nachts zo lastig zijn. Ik vind het wel heel fijn om jullie borstvoedingservaringen al te lezen, dan lijkt het of ik iets meer voorbereid ben. Ik zal zo eens op hyves gaan kijken.

Fijne dag!!
Best rustig hier vandaag!

Nerwen spannend zo te horen!! Het is hoog tijd voor blauwe balkjes dus hup hup babyboy Nerwen, tijd om eruit te komen!!!!

Hier verder nix te melden. Net even buiten gelopen met Jano maar het leek wel herfst! Jano was bezorgd of hij niet weg zou waaien en hield de hele tijd krampachtig mijn hand vast
Hier weer even een snelle meld. Lekker druk zo met 2 kids haha. Vannacht was wel een beetje moeilijk. Door de misselijkheid van Sara heeft ze veel gespuugd maar ja, dan had ze ook weer honger. Ze is dus van 2300 tot 0200 wakker geweest. Daarna om de 2,5 uur. Pffff moeoeoeoe.

De BV loopt ook nog niet helemaal soepel. Het aanleggen blijft lastig hoor en moet ik toch weer even onder de knie krijgen.

Maar verder ben ik aan het genieten. Lekker veel aan het tutten met haar, lekker op mijn buik laten slapen en lekker genieten van het bezoek en belangstelling.

Anniek moet nog niet zoveel van haar zusje hebben. Ze wijst er enthousiast naar maar dat is het zon beetje. Mama mag trouwens wel bij Sara zijn maar oh,wee, als papa dat doet. Papa is nu van haar natuurlijk. Nou ja, ze moet gewoon nog een beetje wennen natuurlijk. Verder is ze echt wel lief en niet heel ondeugend ofzo.

Bevallingsverhaal ben ik nog niet aan toe gekomen en ook foto's nog niet. Komt binnenkort wel even. Ik moet daar even de rust, tijd en ruimte voor hebben (zowel in mijn hoofd als hier in huis)

Loekie ook gefeliciteerd met je dochter. Grappig zeg, 3 bevallingen in één.

Wyfke: Leuk dat we op dezelfde dag zijn bevallen. Lucia en Anniek zijn dan ook nog eens oct babies (officiceel dan) dus dat is helemaal leuk.

Nerwen: Spannend zeg, ik hoop ook dat je zoontje nog lekker uit zichzelf komt

Rest van de dames, zet hem op, de laatste loodjes komen er echt aan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Whaaaa Loekie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Evi.

Mooie naam !

Ik hoop dat alles goed is met jullie. Geniet ervan !!!

Meiden, verder even weinig te vertellen.

Beetje druk met 2 kids .

What matters most is how you see yourself
Nou Nerwen en Quintie, ik had toch wel wat babynieuws verwacht na het gerommel en bloedverlies bij jullie, maar helaas (het meest helaas voor jullie natuurlijk!).

Morgen D-Day voor Randy en Quintie zie ik!!! Nu een hele rij meisjes achter elkaar, straks misschien wel een hele rij blauwe balkjes om de lijst te sluiten. Maar dan moet Quintie wel eerst en Randy weer een jongen krijgen. Ach wat maakt het ook uit.

Na het ritje/uitstapje van vandaag helemaal uitgeteld. Té moe gewoon, voelt niet fijn. Maar goed, meisje is weer thuis en heel erg lief, had haar echt gemist.

Zoonlief vandaag voor het eerst buikkrampjes, zielig. Gelukkig is hij wel redelijk goed te troosten. En hij accepteert sinds een paar dagen soms een speentje, ideaal!!! Helemaal met twee kinderen moet er soms gewoon eentje wachten en dat hoeft wat mij betreft niet altijd de jongste te zijn die voorrang krijgt. (toch? of is dat heel gemeen?)

We hebben vanavond enorm gelachen. We hadden Toby in de poppenwagen van dochterlief gelegd. Pastte precies! En dochter ging ook echt heel lief de kamer rondwandelen met hem, (wel heel voorzichting gelukkig), 't zag er niet uit! Zal binnenkort wel een foto ervan op hyves plaatsen.

Er waren trouwens best veel dames hier die ook last van hun bekken hadden, hoe is het daar nu mee? Hier is het wat dat betreft echt hardstikke k*t. Het is niet erger dan voor de bevalling, maar ook nog niet minder erg helaas. Wel ander gevoel, natuurlijk heb je niet meer de druk van die zware buik. Valt me vies tegen moet ik bekennen, dat ik er nu nog zo veel last van heb. Nu heb ik natuurlijk de afgelopen weken ook niet de rust genomen die ik eigenlijk nodig had, maar goed die situatie was nou eenmaal zo, daar kon ik ook niks aan veranderen. Heb het idee dat de fysio op dit moment niet echt een toegevoegde waarde kan zijn. Maar ik had zo graag al lekker achter de kinderwagen gewandeld, alleen langer dan een kwartier lopen zit er echt niet in, dat is echt de max op dit moment. Voel me best een kneus eigenlijk. En over 9 weken moet ik wel weer aan het werk, zie dat helaas ook nog niet echt gebeuren op deze manier....

Genoeg geklaagd, ik ga gewoon lekker genieten en proberen zo rustig mogelijk te doen.
BV gaat hier trouwens weer een beetje beter gelukkig. Wel heb ik volgens mij nog steeds minder voeding dan eerst, mara goed misschien is de samenstelling wel veranderd, want Toby is hardstikke tevreden, komt netjes ongeveer elke drie uur en heeft voldoende natte pampers. Ik weet wel zeker dat ik links minder melk heb dan rechts maar dat had ik de vorige keer ook.

Ik vind het wel opvallend dat ook de meiden die hun tweede kindje hebben gekregen, soms toch moeite hebben met de bv. Ik ging er deze keer geheel onvoorbereid en vol zelfvertrouwen in, immers de vorige keer heb ik een jaar de borst gegeven (ik gaf zelfs nog bv toen ik zwanger raakte van Tobias!). En toch is het weer moeilijker dan ik dacht/hoopte.
Zo, ben een tijdje niet meer hier geweest. En wat zie ik? Een hele rij roze erbij! Wat leuk! Alle nieuwe mama’s: gefeliciteerd!

Quintie: ik hoop echt voor je dat je snel en vanzelf gaat bevallen.

Pippa: heel verstandig meid, om gesprekken met je buik te voeren.

Missy: heb net je website bekeken, erg leuk!

Nerwen: wat spannend joh, dat je de slijmprop verloren bent. Ik hoop voor je dat je ventje nu snel komt!

Met deze kersverse moeder gaat het trouwens prima. We zijn lekker aan het genieten. Ik heb het wel ineens hééél druk. Ik moet nog echt in mijn nieuwe ritme komen. Ik geef trouwens geen borstvoeding meer (of had ik dat al geschreven?). Heb het maar liefst 2 dagen volgehouden. Ik vond het ontzettend pijnlijk. In het ziekenhuis werd ik helemaal niet geholpen met aanleggen en ik deed het dus blijkbaar verkeerd. Het deed wel pijn en ik heb dat ook aangegeven. Toen zeiden ze: een beetje pijn hoort erbij. Dus ik dacht: doorgaan! Totdat mijn kraamzorg mij zag en zei: een BEETJE pijn hoort erbij, niet dit! Mijn tepels waren toen al helemaal kapot. Ben er dus mee gestopt en ik moet toegeven: ik vind het héérlijk! Heb er geen moment spijt van. Ik vind een flesje echt handig en lekker snel, Blogman kan het ook geven en ik twijfelde sowieso al erg over wel of geen borstvoeding dus echt rouwig ben ik er niet om. Om mij heen hoor ik al wel: wat zonde! Of: heb je er geen spijt van? Maar nee, heb er echt geen spijt van. Ik vond het zo verschrikkelijk. Ik dacht steeds: help, over een uur MOET ik weer. En nu is het alleen maar genieten! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven