* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Haihai,

Niets van Mard nog vandaag? Wordt toch wel spannend met die voorweeën van gisteren.

Luus, heb je een leuke avond gehad? Hield je het een beetje vol, de hele avond op een stoel? En hebben jullie lekker gegeten?

Ik heb dus nog nooit een Bab*park of Bab*dump van binnen gezien en ik ben blij toen geloof ik. Vond de Pr*natal al zo'n rotwinkel. Nee hoor, geef mij maar MP! Bieden jullie trouwens ook echt op MP? Ik bel of mail altijd naar de aanbieder, kun je nog een beetje onderhandelen enzo. Is meestal wel leuk. Heb echt geen zin om te wachten tot een bod is geaccepteerd.

Wij hebben 2 leuke dagen achter de rug. Gisteren naar een vriendin in Nemo-stad (Neem, ik wilde je nog bellen om even langs te wippen, maar m'n telefoon was leeg, maar je was misschien ook wel in je nieuwe huis), was heel gezellig en Sproetekind heeft zo goed geslapen. En vanmorgen had ik oud-collegás op bezoek en vanmiddag hebben we ge-bbq-ed bij broertje van Sproetman. Was allemaal heel gezellig en Sproetekind gedroeg zich voorbeeldig. Echt, ik ben zo blij met de verandering die we hebben doorgemaakt, het is nu zoveel meer ontspannen voor iedereen. Sproetman zei 2 dagen geleden opeens dat 'ie soms echt een beetje verliefd is op ons kleine humpie

Nu m'n bekken nog. Het gloeit vandaag de hele dag al op heuphoogte, geen idee of dat van de accupunctuur komt.
Ik dacht, ik kom even spieken naar Mard-nieuws, maar nog geen nieuws dus
Haha, ik kwam ook al voor een update, maar nog niks.

Wat een heerlijke dagen Sproet!
@Sproet, welke veranderingen hebben jullie doorgevoerd? Het klinkt in ieder geval heel goed en ik ben zeer geinteresseerd, omdat ik denk dat het met het slapen van minisproet te maken heeft. Miniduftbaby hier heeft nl een nogal bijzonder slaappatroon, al moet ik er wel bijzeggen dat het steeds beter gaat.
Oh mijn berichtje was wel gepost! Kreeg "page cannot be displayed" nadat ik op vertuur drukte, internet verbibding is superzwak op de bovenste verdieping, had al opgegeven (vandaar dus de stilte na dat ene berichtje!).

Vanmorgen vroeg op want we gaan even naar de kerk. In de zomer doen ze "onderwegdiensten" omdat er veel bootjes toeristen het plaatje aandoen dan is de dienst al om 9 uur ipv 10. We zijn beiden niet kerkelijk opgevoed, maar sinds ons trouwen (met inzegening) heb ik af en toe de behoefte om even naar "ons" kerkje. Meer spriritueel of zo, we vinden de diensten wel mooi, maar zien het vooral als een momentje om even dankbaar te zijn voor wat we hebben en als een momen van innerlijke stilte. Nou is het al weer een half jaar geleden of zo, en wilde ik wel even weer, man vind dat altijd prima en gaat graag mee want het is dan wel iets dat we samen beleven, die dankbaarheid want dat is ook voor een groot deelnaar elkaar toe, dankbaar voor wat we samen hebben. Best lief vind ik :-)

Anyway, mag wel opschieten dus... maar kom straks nog even bijkletsen!
Goedemorgen!

WIlde gisteravond nog meer schrijven, maar Sproetekind moest een flesje en daarna wild eik zelf ook slapen.

Duft, ik wilde nog vragen hoe je bloeddruk gisteren was en nu met je nieuwe medicatie. Ik schrok namelijk wel van jouw onderdruk. De mijne is nooit hoger geweest dan 105, maar ik denk dat het ook een beetje relatief is, want normaal zit ik op 70 of 75 dus dan was dit heel hoog en jij had voor je zwangerschap natuurlijk al een hoge bloeddruk. Ik weet wel dat ik na een week pas op 80 zat, wat gezond is maar dus ook nog niet zoals normaal. Hoop dat de medicijnen bij je aanslaan, want de hele dag hoofdpijn is ook niet fijn natuurlijk.

Tja, wat we hebben veranderd aan ons ritme is eigenlijk heel simpel en voor de hand liggend. Maar het is volgens de 'methode' (oeh, wat klinkt dat eng) van Ria Blom mét een dosis eigen intuïtie. Dus Sproetekind slaapt, wordt wakker, krijgt flesje, 'speelt' nog een beetje op schoot en/of in de box (is Duftyboy wat klein voor) en dan leggen we hem bij de eerste grote gapen (ingebakerd) in bed. Soms valt hij meteen in slaap, soms huilt hij nog even en laten we dat een beetje gaan. Soms valt hij dan alsnog in slaap en als dat niet lukt dan nemen we hem nog even bij ons en leggen hem na 5 minuutjes weer terug. Meestal werkt dat wel. Hij is rond iedere voeding ca. 1 uur wakker en slaapt daarna weer 3 uur tot de volgende voeding. Vooral dat te slapen leggen zodra hij moe wordt, is belangrijk. Als we daar namelijk te lang mee wachten, wordt 'ie kribbig, gaat jammeren en met een beetje pech houdt hij zichzelf wakker met z'n gehuil of hou je hem in je armen tot hij wél in slaap valt (dat was dus tot een week geleden vaak zo).

Maar ik weet niet of je met Duftyboy al zo'n regelmaat kunt invoeren. Als ze zo klein zijn wil je ze het liefst ook lekker tegen je aan in slaap laten vallen, tenminste ik wel.

DD, je bent denk ik al weg, maar heb een mooie ochtend samen!
(wil toch nog even reageren...)

Sproet, dat is precies wat wij nu ook doen. Wat een verschil he... Sunbaby kon niet zelf in slaap vallen, alleen bij ons op de arm. We hebben ook regelmaat ingevoerd, vooral dat ie in zn bedje moet slapen ipv op de arm. De eerste keren flink huilen, nu vaak een beetje jammeren om in slaap te vallen, een enkele keer zonder een kik te geven en een enkele keer nog even flink krijsen... Maar met resultaat!! Een lekker vrolijk mannetje wat tussendoor goed zelf kan slapen. Heerlijk he!!!!

Duft, voor duftboy misschien wat vroeg, maar van de andere kant kan regelmaat geen kwaad denk ik. Maar ritme zit er dan helaas nog niet in....
Fijn Sun, dat het bij jullie ook zo werkt! Ik was al benieuwd hoe het bij jullie was gegaan nadat die dame van het CB langs was geweest. Ja, het is zo simpel. Het stomme is dat we het eerder ook wel hadden geprobeerd met dat wakker in bed legen, maar dan eigenlijk al te laat waren. Dan is het een enorm gekrijs waardoor wij weer dachten dat het bij Sproetekind dus blijkbaar niet werkte. Nou ja, beter laat dan nooit toch? En hoe is het nu met jou? Ga je nog naar een psychotherapeut of is dat helemaal niet meer nodig?
Ik vind het zo leuk om te lezen Sproet dat het nu zo lekker gaat met sproetekind en dat jullie daardoor veel meer aan genieten van elkaar toekomen. Zo hoort het ook te zijn. En het is natuurlijk enorm goed voor je zelfvertrouwen.

Ben ook benieuwd of dat gloeigevoel idd van de acupunctuur komt. Bengman kreeg traanogen en zweethanden, maar bij hem werden andere dingen aangeprikt natuurlijk. Heel bizar om te zien dat er ineens druppels zweet uit zijn handpalmen plopten.

Ik hoop iig dat er snel verbetering optreedt mbt je bekken.

Oh ja, MP. Ik bied weleens, maar doe nooit mee met tegen elkaar opbieden. Als ik iets echt wil hebben dan stuur ik een mailtje of bel ik op. Maar voor kleding leg ik een laag bod neer en dan kijk ik of er reactie komt. Meestal zeggen ze dan wel wat ze willen hebben en mijn ervaring is dat die prijs lager ligt dan mijn max.
Goedemorgen!

Ik heb weer lekker geslapen, ondanks dat de hond in bed lag bij ons. Dat issie gewend van mijn ouders en ik vond het zo zielig om hem dan beneden te laten.

We hebben net ontbeten, op ons gemakje, en zitten nu naast elkaar te computeren. We wilden eigenlijk een groot stuk met de hond gaan lopen, maar het komt hier met bakken uit de lucht. Daar heeft de hond (en ik ook!) een hekel aan, dus doen we hem een plezier en wachten we tot het droog is.

Ik ben nu alweer vergeten wat iedereen geschreven heeft. Ik heb echt mijn brein op standby staan nu ik weet dat het echt echt echt vakantie is voor mij.

Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, de baby is lekker druk en beweeglijk. Ben vandaag 32 weken zwanger, het begint echt al op te schieten! Ben zó benieuwd naar ons kleine dametje! Vrijdagavond was mijn zus hier met mijn nichtje, en lag ze lekker op een kleed te spelen. Zo lief, en die van ons is natuurlijk nog 10x liever en mooier. Minieman keek naar Minienichtje en zei: "Ga jij eens gauw bevallen!" Maar daar wachten we nog maar even mee.

Nou, ik heb weer eens lekker een eind over mezelf geluld, nu zal ik jullie weer met rust laten en met mijn vergietbrein op de bank een boekje gaan lezen.

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen.

Wat een goed en duidelijk verhaal Sproet. Klinkt ook als logische 'methode' en zo te lezen heeft Sun er ook profijt van.

Mien geniet van je vergiet toestand en vakantie. Hier is het trouwens heel zonnig. Wel heel veel wind. Ik had eigenlijk gehoopt op regen zodat ik ongegeneerd binnen kon hangen vandaag. Nu voel ik een soort van verplichting om naar buiten te gaan.

Zit ook weer eens te emmeren over mijn werk. Ik word wat dat aangaat zo moe van mezelf. Ik moet echt goed na gaan denken wat ik nou wil (en kan). Want dit blijft terug komen. En het laat me soms dus ook echt niet los. Dat geeft een echt rotgevoel van binnen. Maar het is zo verdomde moeilijk om te bedenken wat ik wil.
Pienie Het is ook supermoeilijk... en ik denk ook dat dit niet de meest aangewezen periode is om te bedenken wat je wel wilt. Ten minste, ik vind niks leuk momenteel. Ook mijn werk niet, terwijl ik toch echt superhappy was met mijn baan. Vermoeidheid legt overal een grauwe waas overheen.... Maar ja, bij jou speelde dit al voor de zwangerschap natuurlijk.

Ik hoop dat je snel lekkerder in je vel zit en weet wat je wel wilt!!

Hier af en toe een bui, ik ga straks lekker terug naar bed met een boek!
Goedemorgen, hier nog steeds geen baby en gisteren echt een vreselijke dag. Ik kon alleen maar in bed liggen, zo`n zere rug en buik. Dus de acupunctuur wordt weer gebeld morgen. Gelukkig vannacht wel redelijk geslapen.

Zo irritant, ik kon niet eens computeren in bed want die houding deed te zeer. Mijn schoonzusje heeft gelukkig de Friends dvd box gebracht en die ben ik fijn aan het kijken, plus een boek uitgelezen (de wereld van de priemgetallen, mooi en zielig en zo voelde ik me ook dus dat kwam goed uit ) Ga zo even proberen naar mijn neef te gaan, maar kan echt bijna niet lopen. Heel irritant.

Duft, ik schrok heel erg van je bloeddruk Kan me echt voorstellen dat je je zorgen maakt Had je babyduft wel meegenomen naar het zhuis of moest je hem thuis laten? Lijkt me helemaal niet prettig in je kraamtijd zo

Ik heb gisteren (opeens een positieve vibe ) maar bedacht dat die laatste weken bij mij natuurlijk zo raar zijn omdat ik zo`n fijne zwangerschap heb gehad. Nu heb ik weer even geen weeen dus kan ik dat soort gedachten weer omarmen

Beng dat babypark... Ik ben benieuwd hoe je de dump vindt, want die vond ik nog vele malen erger. Maa rik had het andersom gedaan, eerst dump toen park. Misschien ben je er de tweede keer gewoon meer aan gewend

Ja en dat gereformeerde, ik kan daar wel tegen. Is hier in de regio ook inet zo bijzonder (ook al was het park niet hier in de regio) dus ik ben het gewend, en als het een zaak vol hiphoppende antillianen was geweest had ik er denk ik ook geen moeite mee gehad. Zo zie ik het denk ik.

Ik had toen echt zoiets, we moeten dit en dit en dit hebben, we gaan het nu kopen en ik ben daarna ook echt nog maar 1 keer in een prenatal geweest om de hoeslakentjes voor de wieg te kopen. Ik ben gewoon niet zo`n shopper denk ik.

Hier kregen we trouwens niets in bruikleen of ter overname aangeboden van vrienden, dat verbaast me nog weleens. Maar ik heb me er ibj neergelegd

En die Ikea babykamer van ons krijgt steeds complimenten!
Beng misschien heb je ook wel gelijk. Want als ik heel eerlijk ben staat het hele werken me gewoon tegen. En voor de vakantie was ik wel met hele leuke dingen bezig. Ik voel me alleen zo'n muts dat ik dat rotgevoel erover niet uit kan schakelen. Blegh!

En ik wil er ook niet te veel over doorzeuren omdat niemand me er mee kan helpen. Niemand kan voor mij bepalen wat ik moet gaan doen. Maar zo'n opmerking van jou helpt dan wel weer.

Mard wat superirritant lijkt het mij worden voor jou. Gelukkig heb je Friends maar ik kan me zo voorstellen dat je op een gegeven moment ook wel klaar bent met tv kijken. Nou nog maar een dosis acupunctuur en heel veel positieve baringsvibes vanuit hier er tegenaan.
quote:Bengal schreef op 19 juli 2009 @ 10:00:

Ik vind het zo leuk om te lezen Sproet dat het nu zo lekker gaat met sproetekind en dat jullie daardoor veel meer aan genieten van elkaar toekomen. Zo hoort het ook te zijn. En het is natuurlijk enorm goed voor je zelfvertrouwen.

Klopt allemaal Beng!

Hier een lekker zonnetje hoor! Zit nu op het balkon aan de achterkant met wat tijdschriften en laptop. Heerlijk altijd zo op zondag, al die rinkelende kopjes bij de buren, geritsel van de populier en in de verte een stofzuiger. 'Mazzel' trouwens dat ik nu zo vroeg wakker ben steeds, want eerder werd ik vaak wakker van de kerkklokken, en daar had ik dan wel weer goed de pest in (waarom moet ík ook zo vroeg wakker worden als andere mensen naar de kerk willen?)

Oh, nu drijft er een wolk over en is het meteen een stuk frisser.

Pien, je hebt er niet veel aan, maar wat betreft werk weet ik helemaal hoe je je voelt. Als je wilt kan ik je wel de oefeningen van mijn loopbaancoach sturen. Is wel lastig om zelf daaruit dan conclusies te trekken, maar misschien als je je antwoorden op de groep schrijft, dat wij je er bij kunnen helpen. Het heeft mij niet aan een kant-en-klare beroepskeuze geholpen, maar wel inzicht gegeven in wat ik zoek in een baan. Wie weet dat het jou ook kan helpen?

Mien, het klinkt alsof je echt geniet van je vakantie, goed zo! Had je ook wel even nodig. Dus lekker op de bank blijven hangen met laptop en hond. Je hoeft even helemaal niets! (en het fijne is, als je niet thuis zit krijg je ook geen post en heb je ook niet de neiging op te gaan ruimen ofzo)

Luus, hoe was je etentje? Hebben jullie het naar je zin gehad en hield je het lang vol?
Sproet heel graag.

Ik ga nu ook maar even onbijten met Pienman.
Mard, als er een babywinkel is vol hiphoppende Antilliananen, dan zou ik daar graag naar toe gaan. Lijkt me wel verfrissend

En niet denken dat je nog even 'gepakt' wordt omdat het zo goed ging tijdens je zwangerschap en nu zo'n vervelend staartje krijgt. Het is gewoon hartstikke ellendig dat het nu al langer dan een week zo zeurt en dat heb je echt niet verdiend! Hopelijk doen de naalden na morgen hun werk.
Morgen! Baby still hangin' in here!

Was erg gezellig gisteren en heb écht heerlijk gegeten! Bij de Salentein in Nijkerk. Had daar al eens eerder gegeten, het is altijd zo vreselijk lekker en apart. De topper van gisteren was wel de koude witte druiven-komkommer-amandel soep! Mjum!!

De babyd*mp in Luusstad is denk ik niet zo erg dan? Wij moesten echt hulp gaan vragen, toen we het even niet meer wisten qua matrasjes. We kregen wel een vriendelijk knikje bij binnenkomst, maar werden niet overompeld door ze. Hoe het kan verschillen.

Caat, ik zou ook wel drie kids willen. Lijkt me erg gezellig. Leuker dan twee kids. Ik kom zelf uit een gezin van twee en ik wilde altijd graag nog een zusje of broertje erbij. Maargoed, we moeten even zien hoe dat gaat lopen tzt (met name qua financiën en qua werk).

Nou Mard, het wordt tijd dat jullie kleine meid gewoon komt! Vervelend wel dat het zo op het einde moet lopen.

Ik ga even ontbijten. Ciao!
Goedemorgen! Nou ja, morgen.. Laat ik zeggen dat ik pas anderhalf uur beneden ben, en nog niet aangekleed. Was gisteren met zussen en vriendinnen naar de vierdaagsefeesten, heel erg leuk. Wel heel gaar toen elevmeisje me vanmorgen om 9.15 wekte (terwijl dat toch heerlijk laat is), en die heeft dan ook, nadat ik een boterham voor haar gehaald had, nog een hele tijd om me heen zitten rommelen en spelen. Toen ik besloot nu echt uit mijn halfslaap te komen, bleek het al tien voor elf te zijn.. Echt een lief schatje dus, vanmorgen, die elevmeisje.

Hilarisch al die babywinkel-ervaringen hier. Wij zijn er ook nooit geweest, alleen bij een winkel hier in de buurt, waar ze ook kamertjes enzo hebben (maar niet zo gigantisch groot als die andere zaken). Toen we de prijzen van die kamertjes zagen zijn we gauw naar de ik*ea gegaan die er naast zit. Kan me ook voorstellen dat je alles in één keer wilt hebben, zoals Mard, en gewoon even doorbijt om dan maar klaar te zijn. Ik heb ooit eens een halve aflevering gezien van één of ander tv-programma waarin mensen streden om de beste verkoper te zijn. Die moesten in deze aflevering in zo'n babyzaak werken, en de instructie van de directeur was verbijsterend. 'Klanten hier kopen op hormonen' en daarna een heel verhaal over hoe vreselijk onredelijk die vrouwen zijn, maar dat je ze wel heel makkelijk over kunt halen door te zeggen dat iets het beste voor de baby is. Ik denk dat die verkoper van DD ook zo'n praatje had gehad.

Duftemeis, hoe is het nu met jou? En je bloeddruk? Hopelijk werken deze medicijnen, want dit is wel heel vervelend. En opgenomen worden in je kraamtijd wil je al helemaal niet! Vindt Mini haar broer nog helemaal leuk?

Pienie, wat rot die terugkerende twijfels over je loopbaan. Het is al een tijdje hè? Enerzijds is dit misschien niet de beste tijd om erover te piekeren, anderzijds gaat je hele leven nu toch veranderen en is het misschien wel hét moment om op andere gebieden nu ook eens te gaan ontdekken wat je echt wilt. Ik wilde dat ik je kon helpen.
Oh ja, Luusje, wat fijn dat het eten zo lekker en gezellig was! Laat die baby nú maar komen dan. En die van Mard ook!
Ik zeg ook: Laat die baby's maar komen!

En als baby-Mard nog heel even op zich laat wachten dan wil ik heeeeeeel graag fotootjes van jouw kamertje zien.

Wij neigen ook steeds meer naar Ikea. En dan alleen een ledikantje en een ladenkast. Maar met het ledikantje is de moeilijkheid dat wij een dicht hoofd- en voeteneind willen en geen spijlen rondom. En die hebben ze bij Ikea alleen in het rood en 't blauw. Nu vind ik een rood-wit kamertje heel leuk, maar Bengman niet. Dus dan wordt het een bedje schilderen of een gebruikt wit bedje kopen en dat evt. overschilderen.

Luus: etentje klinkt heerlijk!!!

Elev: gezellig stappen met je zussen! En dan ook nog een beetje uitslapen zelfs. Wat een verwennerij. Uitslapen is er hier sinds de hond al niet meer bij....vanmorgen liep ik om 6 uur in het park. Dat beest ruikt gewoon wanneer ik een beetje wakker ben.
Helloooo,

Caat, ik zou ook wel drie kindjes willen, maar twijfel daar soms wel aan. Ik riep altijd dat ik er 4 wilde, maar als ik zie hoe lastig het is om beide kids dezelfde aandacht te geven, vraag ik me af hoe dat met 4 moet. We maken er nu al grapjes over, "even al onze kinderen naar bed brengen" want ookal zijn het er "maar" 2, het voelt als een huis vol Maar oh, wat is het gezellig, en wat zou ik graag nog meer van deze lieverdjes op de wereld zetten, maarja, ik weet dus niet of dat wel haalbaar is, en of ik dat wel kan. Want het is best een klus al met al. Maar vraag het me over een jaar nog eens Na de bevalling (zo'n 10 minuten daarna) maakte lief een grapje over het feit dat ik altijd 4 kinderen wilde, nadat ik riep dat ik voorlopig wel weer even klaar was met bevallen. Toen ik zei dat ik die nog steeds wilde, zei de VK: "Als je dat zo kort na je bevalling al zegt, dan komen ze er ook" Haha. Wie weet...

@Sproet, onze eigenste Ria Blom was mijn goeroe toen mini net geboren was en eigenlijk werkt het hier nu weer zo. Eerst voeden, spelen (nou ja, oke, even in de box en liggen bij zijn zusje) en naar bed. Hij slaapt vnl. in zijn wiegje, maar nu toevallig even beneden omdat lief ernstig wilde slapen, die is bekaf, want die draait nu steeds de nachtdiensten. Het geeft wel rust vind ik, op die manier. Maar in de nacht slaapt hij gewoon een paar uur niet, dat zijn zijn wakkere uurtjes en die zullen hoop ik nog wel wat verplaatsen. Het ging vannacht trouwens al een stuk beter ook. Maar ik ben nog wel erg moe

Elev, bloeddruk heb ik vanmorgen gemeten en die was eerst 113 onderdruk en daarna 103. Nog niet optimaal natuurlijk, maar de medicijnen moeten wel eerst echt gaan werken. Relaxed vind ik het echt niet, maar dat ligt ook meer aan het feit dat dit allemaal gewoon heel gevoelig ligt voor mij. Ik maak er een heel drama van en dat draagt natuurlijk ook niet erg bij. Gelukkig kan mijn lief me wel kalmeren, die bevestiging heb ik echt nodig, want ik blijf heel erg hangen in het "Hoe kan die bloeddruk nou zo hoog zijn?" in plaats van dat ik erin kan berusten omdat ik nu onder controle ben en medicatie heb gekregen. Maar dat is wel moeilijk, ik ben er veel mee bezig...

Mini geniet super van haar kleine broertje, ze is ook minder huilerig en kust die arme jongen helemaal plat. Ik zal zo even wat foto;s op de groep zetten...

Wat babywinkels betreft: www.pre*natal.nl... Geen irritaties, geen lange rijen, geen hitsige kassamevrouwtjes die je vanalles willen aansmeren, helemaal top!

@Luus, klinkt als een geslaagde avond. Ik moet trouwens echt veel aan je denken. Tijdens de zwangerschap (oeh, dat klinkt als heeeel lang geleden) voelde ik me heel erg verbonden met je, omdat we op dezelfde datum waren uitgerekend (althans, 1 dag verschil) en dezelfde klachten hadden enzo, je was mijn kenkelmaatje . Nu ik ben bevallen vind ik het soms jammer niet meer met je te kunnen klagen, en baal ik ervan dat ik uberhaupt weinig opsla van wat er hier gebeurt... Nou ja, wat ik wil zeggen weet ik eigenlijk niet, maar ik leef heel erg met je mee. Met iedereen hier trouwens...
Zo, nog even bijgedommeld, paar uurtjes plat want nog steeds wat last en heel beroerd geslapen. Baal echt dat ik van een minimale verkeerde beweging nu weer zo'n terugslga heb, terwijl ik gister nog riep dat het zo goed ging bij de fysio. Als je me net van de trap had zien kruipen op mijn achterwerk, bah. Nou ja, omhoog zo zo gaat wel beter vreemd genoeg. En manlief heeft beloofd me morgen naar mij werk te brengen en halen en gaat dat de hele week proberen te doen, dat is wel mega-lief want keek wel op tegen busrit. Hij zorgt nu al goed voor zijn meisjes, we boffen maar :-)

De dienst vanmorgen was erg mooi, blij dat we even geweest zijn. Heel inspirerend over tolerantie voor mensen zonder of met een ander geloof. Daar kun je ons dan ook wel onder schuiven natuurlijk, wij zijn niet van die kerk, maar dit soort woorden spreken gewoon erg aan. Ik moet wel lachen toen de dominee Paulus een "af en toe een eng mannentje" noemde omdat hij erg belerend kon zijn. Kwam er op neer in elk geval dat het soms wel heel hooggegerepen is om iedereen lief te hebben, maar dat je andere mensen wel moet respecteren en tolereren, dat het niet aan jou is om ze te beoordelen. Anyway, mooie woorden waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten zonder dat het in enige mate prekerig of van het vingertje was.

Heh Sproetje wat klink jullie ritme fijn, zo te horen. Zo te horen vaar niet alleen sproetebaby er wel bij, maar jullie allemaal. Superfijn, je bent lekker aan het groeien in je rol als ouders ook zo, en aan het genieten van elkaar als gezinnetje.

Pienie wat rottig dat je zo met je werk in je maag zit. Ik had dat een paar maand geleden ook. Ik heb het ergens nog wel, ben ook niet tevreden, maar heb het toch kunnen laten gaan. Want in mijn beleving, zit ik nu het beste waar ik zit, met een baan in mijn "toestand", en recht op verlof en alles. Dus ik concentreer me allereerst even op tijd doorkomen tot verlof (en ga zo vroeg mogelijk) en kijk nu daarna wel hoe het allemaal komt. Want reeel gezien ga ik nu toch niet zoeken, want al zou ik nu de ideale baan vinden zijn de klansen klein dat ze me zwanger zouden willen, en zelfs als dat het geval zou zijn zit ik qua zekerheid nergens, niet alleen met zwangerschapsverlof eenzo maar ook andere dingen als ouderschapsverlof en recht op aanpassing arbeidsuren, en die rechten vind ik even heel geruststellend omdat er verder wel een boel onzekerheid aankomt. Ik weet niet of jij daar wat aan hebt, maar met het idee dat het even beter is zoals het nu is, heb ik weer rust in mijn hoofd kunnen krijgen. Ik tel nu de weken naar mijn verlof af (nog 7 weken werken om precies te zijn dus), en dan ga ik eerst even genieten van mijn verlof, dan een baby op de wereld zetten en genieten van ons nieuwe gezinnetje, en als ik weer aan het werk ga is weer een heel nieuw era en dan kijk ga ik kijken wat mijn opties tegen die tijd zijn, dan zal er op mijn werk zelf ook wel weer het een en ander veranderd zijn en anders ga ik dan op zoek naar een andere baan. Misschien beetje simpele instelling, maar ik mijn nieuwe rol alsmamma is even prioriteit en niemand, ook de baby in mijn buik, heeft er iets aan als ik me maar zorgen loop te maken. Heeft even geduurd hoor, maar ben blij dat ik er even in kan berusten want het is even lekker niet zo belangrijk.

Ik ben ook een beetje MP verslaafd, heb van manlief even een verbod opgelegd gekregen. Heb een leuke sprei, en mijn roze quinny zapp, en een lodger wikkeldeken/draagdoek, en een kleed en wat kleertjes gekocht. De babywinkels ga ik alleen maar in als ik moet, en dan met een missie, dus die verkoopsters kunnen me mijn achterwerkje oxideren hih. Ik moet volgende week nog even heen want we hebben zo'n ouderwetse wieg gehad van mij tante (rete-gaaf!!) maar moet een nieuw matrasje in.

Oh manlief wil op het internet om rekeningen te betalen, en de ene verbinding gooit de andere er wel eens uit dus ik brei er maar snal een einde aan.

Mardje nog even strekte meisje, ik hoop dat je nog even zoveel mogelijk uit kan rusten en straks een droom-bevalling hebt, heel veel liefs en succes!
Duft: Wat schrijf je lief over Duftmeisje die haar broertje overstelpt met kusjes. Echt zo lief. Weet je, door de foto's van je grotere gezinnetje, heb ik nog meer dat ik echt meerdere kindjes wil. Het ziet er zo knus uit. En wat je zegt over jouw vk. Ik meen me te herinneren dat we in de auto zaten op weg naar het ziekenhuis en dat ik tegen manlief zei: Nou, de volgende keer.... Hahaha.. manlief kreeg zowat een beroerte.

Beng: Zo om 06.00 uur aan de wandel. Jij bent gewoon al helemaal voorbereid op het leven met een babytje als ik dat zo lees. Hihi.. Wel fijn, want dan zit je al in het ritme.

Mard: Ik vind ook dat je nu wel mag bevallen hoor. Ik dacht ook echt dat het nu wel zou beginnen.. Hoop voor je dat de weeenopwekkende naalden hun werk gaan doen morgen.

Sproet: Ik vind het zo fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat met Sproetekind. Je klinkt ook lekker relaxt nu en zo moet het ook zijn. Sproetekind is dan lekker uitgeslapen en dan kan je ook lekker met hem spelen. Echt super!!

Chiek: Waar ben je!!??? Je was er gisteren even heel kort. Ik mis je al een tijdje. Volgens mij heb je het heel druk op je werk.

Elev: Wat een lief Elevmeisje vanmorgen. En zo te horen heb je een leuke avond gehad gisteren.

Pien: Wat vervelend dat je nog steeds zo zit te dubben over je carriere plannen. Dat speelt al een tijdje toch? Ik zou inderdaad eens gaan kijken naar het coachingsplan van Sproet. Misschien biedt dat juist wel meer inzicht. En misschien is het niet het ideale moment om iets anders te willen. Maar kan het niet zijn dat die angst (geen zekerheid hebben en een kindje krijgen) je tegenhoudt om je echt te verdiepen in wat je wilt. Het is altijd makkelijker om te blijven doen wat je al kent. Maar ik heb nu na de geboorte van Minicaat echt de motivatie gevonden om wel dat na te streven wat ik echt wil. Ik hoop dat je er binnenkort uitkomt.

Mien: Volgens mij heb je het echt lekker naar je zin op je vakantie adresje. En van de week wordt het toch weer mooi weer. Dus lekker genieten!

Hier alles goed. Gisteren bezoek gehad. Was erg gezellig. Lag pas rond 2 uur op bed. Minicaat heeft alleen een beetje diarree. Hoop dat dat snel overgaat. Hij heeft verder nergens last van gelukkig.. Nou ja, maar zien.

En nu maar eens lunchen. Lekker laat, maar we zijn erg sloom vandaag. Zware week gehad..
Oh Caat, ook gezellig jouw avondje. Hier ook zo'n slome dag dus. Net een half uur 'krokodilletje' gespeeld met elevmeisje op het grote bed (nadat ik om half drie pas gedoucht had), ze moest zoooo lachen. 'De krokodil kan ook lachen' zei ze dan steeds als ze een hapje uit mijn wang had genomen en ik haar kietelde. Zijn echt van die momentjes die je voor ogen hebt als je kinderen wilt, word ik zo gelukkig van.

Over het aantal kinderen gesproken: ik denk nu ook 2. Man heeft het wel eens over 3 gehad, maar nu is hij ook terug naar 2. Ik kom uit een gezin van 4 en dat vond (en vind ) ik als één van de kinderen wel heel gezellig, maar uit het perspectief van de ouders zie ik dat écht niet zitten hoor.

Man komt thuis, we gaan even gezellig ergens koffie drinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven