Het Gouden Ei

18-07-2009 10:23 2957 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!

1 oktober mega-tribune

Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto

Mexx25Okt.0830/07/09L.M.

Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!

Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!

Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08

17/09/09husk en momo strijken de eer op.

Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m

Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!

Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m

Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m

party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!

Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!

Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken

Yaya28Dec.0802/02/10

well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!

GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!

Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK

2:j - 7:m

Mariss27Nov.081 okt

Momo31Sept.081 okt

Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn

Erine25Dec.08

Mulan33Nov.08

Kath32Jan.091 okt

Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt

Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek

Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.

Stukje geschiedenis:

Deel 1

Deel 2

Deel 3
Ik heb nooit aan SB gedaan, ook al had ik flink veel extra kilo's aan mijn lichaam hangen. Ben er echt van overtuigd dat SB heel erg slecht is voor je. Geef mij ook maar het HMV dieet... helft minder vreten. Helpt meestal heel erg goed. En als je niets lekkers in huis hebt kan je ook niet gaan snaaien! En ook dat werkt meestal erg goed.

Vraagje aan de zwangeren : Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik nog niets...

En hoe zijn jullie schoonouders eronder dat je zwanger bent.. mijn schoonmoeder doet nog steeds erg kalm, het is dat ik beter weet maar anders zou ik denken dat ze het niet eens leuk vindt.... het zusje van fanatic man is met haar 20 jaar een stuk enthousiaster!!!

Vanmiddag naar de opa & oma van fanatic man geweest. Kregen we weer 2 knuffels en een overslag longsleeve romper met daarop : I love Opa hahahahhhaa.

Echt geweldig, kan niet wachten om het aan te trekken en het dan te overhandigen aan de vader van fanatic-man (de opa to be)
heej meissies. lekkere zondag?? het was hier droog(ig), en had met collega afgesproken om te gaan kijken bij voetbal toernooi van mijn werk. haar eerst opgepikt (met cabrio uiteraard), en toen gecruised. ging meer om de reis dan de bestemming was gezellig. op het veld nog even hoosbuitje, en op de snelweg terug ook (maar bij 120+ blijf je redelijk droog). heb nu een heel gloeiend hoofd joh, hahahaha. grappig.

rain, ik zag die camping ook. zag ook een of ander kasteel, met appartementjes erbij. zag er wel netjes uit. wat je zegt, het gaat om een bedje en dak, en je hoopt op mooi weer, dus er niet veel zijn. vriend wil liever een beetje rondtrekken, omdat je anders de hele week hetzelfde stuk rijdt. maar kom, het is maar voor 1 weekje, dan heb ik niet zo'n zin in gezeur, en telkens alles in en uit auto laden (niet dat er veel mee kan....), om weer ergens anders je kamp op te slaan (figuurlijk). plus idd het is nog hoogseizoen, ook voor de fransen!!

maya, wat een toestand met je ene schoonzus. hopelijk valt alles mee,

ik ga zo eten koken (pasta) en aandacht aan vriend geven!
Hallo!

wat is het rustig hier vanavond! Stilte voor de storm?

wij zijn vrijdag terug gekomen van een weekje vakantie, we zijn een weekje naar duitsland geweest. We zijn allebei nogal formule1 fan, dus daar zijn we een weekend geweest, en daarna nog een paar dagen rondgekeken in de omgeving.

Had niet zoveel zin om verder weg te gaan, kan niet goed tegen de warmte op het moment, dus lekker in de buurt gebleven.

En nu morgen weer aan die arbeit.. bleegh..

fanatic: ik ben nu bijna 30 weken zwanger en bijna 9 kilo aangekomen. Nu moet ik zeggen dat ik de laatste paar weken veel trek heb, en aardig wat eet. Op zich snoep ik niet echt, maar eet meer dan anders.

jammer dat je schoonmoeder niet zo enthousiast is.. toch leuk als ze echt geintereseerd zijn.. Die van mij slaat meer door naar de andere kant, die wil nu 1 keer in de week langskomen, en ik denk dat als de baby er is, ze elke dag wel op de stoep staat. Vast lief bedoelt, maar ik denk dat ik er dan wel wat van zeg.. interesse is leuk, maar je kan het ook overdrijven... haha

maya: hopelijk valt het mee met je schoonzusje, balen dat het dan zo lang duurt voor je de uitslag krijgt heh..

ik vond de film wat tegenvallen, maar je moet hem gewoon niet met het boek vergelijken.. Zal er verder niets over zeggen, moom wil hem nog zien

erine: nog een weekje en dan is het zover! Ik ga heel hard duimen voor mooi weer!

yaya: mooi dat je je zo goed voelt! heb je al positiekleding gekocht? ik vond die broeken zo lekker zitten toen alle andere kleren wat strakker begonnen te zitten..

momo: lijkt me heerlijk, zo over de weg scheuren met je dakkie open! Nu maar weer duimen op wat beter weer zeker?

ik heb trouwens ook een poosje SB gedaan, en ben toen in 12 weken 9 kilo afgevallen.. ik deed niet alles wat in het boek stond, maar wel de grote lijnen. Ik at elke ochtend wel gewoon brood, anders kom ik de 1e paar uur niet door. De recepten gebruik ik nog steeds soms wel, die zijn gewoon erg lekker!

ik ga even douchen en dan lekker vroeg op bed, heb al 2 dagen hoofdpijn die niet echt weg wil trekken..

fijne avond iedereen!
Fanatic, ik ben nu bij bijna 19 weken al 4 of 5 kilo aangekomen....maar ja...je doet er niets aan. Vorige keer was ik ook 18 kilo aangekomen en tot week 30 maar 8 ofzo...kwam alleen in de laatste 8 weken meer dan een kilo per week aan. En echt niet teveel gegeten of gek gedaan, helemaal niet.

T ligt ook een beetje aan je bouw en of je er gevoelig voor bent. Ik heb niet zoveel reserves en mn lichaam legt die nu heel goed aan zeg maar
Op speciaal verzoek ben ik ook maar even op de weegschaal gegaan, ik ben volgens mij iets afgevallen (maar ik sta eigenlijk bijna nooit op de weegschaal, dus helemaal zeker weten doe ik het niet).

Maar Fanatic, is toch eerder fijn dat je nog niet zoveel bent aangekomen? En volgens mij kan dat prima, zeker als je van jezelf wel een beetje wat aan "reserves" hebt.

Hier geen schoonouders meer, maar mijn moeder is ook meer van het afwachtende. Bij de vorige zwangerschap van mijn zus kon ze ook pas echt genieten toen mijn nichtje er eenmaal was, tot die tijd is ze toch bang geweest dat er iets mis zou gaan. Dus ik kan het me dan wel een beetje voorstellen. Hoe was je relatie met je schoonouders voor je zwangerschap? Ik kan me voorstellen als je toen al niet heel veel contact had dat ze het dan mss ook gewoon moeillijk vind en niet weet hoe ze moet reageren?

Gevonden!!

Ik ben er ook weer!

Leuke titel ook trouwens!

Heb niet meer alle pagina's teruggelezen van het oude topic, sorry!

Zag nog wel een vraag over hoeveel kilo de zwangeren aangekomen zijn...

Ik ben morgen 27 weken en ben 5,5 kilo aangekomen tot nu toe..

Waarvan ook nog het meeste vocht is... Heb toch een stel voeten.. pfffff.. Kan geeneens schoenen meer aan, en loop nu dus elke dag maar op crocs. Slippers en instappers gaan nl ook al niet meer.

Meer zwangeren hier last van?

Heb dit echt nog nooit gehad, ook niet toen ik nog niet zwanger was.

Nou dat was het, zal het vanaf nu proberen beter bij te houden, maar jullie kletsen af en toe ook zoveel!

Ohwja, nog voor in het schema:

ik moet 29/7 weer naar de VK

Fijne avond nog allemaal!
en toen was het weekend al weer voorbij!

yaya goed dat je er weer bent! hoe was ciske?? wij gaan donderdag! blijven dan meteen een nachtje in scheveningen, donderdag en vrijdag hebben we dus lekker vrij. kort weekje!

leuk al die foto's op hyves! ik wil er zeker ook wat bij op zetten, alleen zitten we nog steeds met dat overleden fototoestel van ons. hebben al wel een nieuwe, maar die zit nog in de doos.

fanatic, ben nu ruim 23 weken en 3 kilo aangekomen. maar hoorde al in mijn omgeving dat dat helemaal niets zegt over wat er in de laatste 2 maanden gebeurt. dus ik wacht rustig af.

heb geen last van dikke voeten of enkels deb. ook niets gemerkt met het warme weer!

maya wat zal je schoonzusje in spanning zitten. hopelijk krijgt ze een goede uitslag volgende week.

mmm harry potter valt dus tegen zeggen de meesten hier? ik ga over 2 weken of zo, weet zo niet meer wanneer ik had afgesproken, maar heb het boek niet gelezen dus kan daarmee in ieder geval niet vergelijken.

hier gaat 'ie goed verder, ben benieuwd wat er vanochtend in de directie overlegd gaat worden. moet dadelijk ook naar de chiropractor, hoop dat die iets kan doen, want mijn rug gaat echt wel protesteren, en daardoor slaap ik weer slecht en nog meer moe, en dat is weer niet goed voor mijn rug en zo gaat het rondje verder.

werkze!
Mornin leedies.

Ooohhhwww... blegh. Zo geen zin! Irritant als half NL vakantie heeft en ik nog 2 weken moet wachten... zit nu in mn eentje op kantoor, saaaaai... en ook nooit zo goed voor mn productiviteit

Ciske is leeuuhheeukk!! Ben er al twee keer geweest, beide keren prachtig.

Hus, balen dat je zo'n last van je rug hebt zeg. Hoop dat de giroprakker iets kan doen! Gaan ze vandaag knopen doorhakken mbt je uren?

Justdeb, balen dat je zoveel vocht vasthoudt... en nog meer balen dat je op crocs moet lopen Doet dat ook zeer eigenlijk?? (het vocht vasthouden dus he, niet de crocs)

Dus de vakantie zit er alweer op Duvel?? Volgende keer wel even melden he, als je een paar dagen weggaat Fijn dat het leuk was!! En werkse!!

Hier niet zoveel nieuws dus baaaai maar weer
Nou Mariss hier nog 1 die geen zin heeft. Was om 00:15 pas thuis gisteren en vanochtend ging om 05:00 uur de wekker weer. Pff valt toch tegen nu.

Verder was Ciske inderdaad super gaaf. Echt heel mooi.

Ik moet eerlijk zeggen Fanatic dat ik niet weet hoeveel ik aangekomen ben met mijn 12 weken. Wel dat gewoon normaal ben door blijven eten als normaal. Zal een kilootje of 1 zijn denk ik. En mijn schoonmoeder is helemaal hotel de botel. Ik word er af en toe een beetje moe van zelfs. Ik mag dit niet en dat niet. Maar het is lief bedoelt.

Maya wat een nare berichten weer. Ik hoop dat alles goed komt

Ik moet a.s vrijdag voor de intake naar de VK Spannend.

En ik ga van de week ff oefenen. Het stiefdochtertje van mijn zus blijft 2 dagen logeren. Ze is 3 en zo schattig.

Ga weer ff werken

Tot straks misschien
Fanatic, ik ben nu na (bijna) 31 weken, 9 kilo aangekomen. Mijn schoonouders vinden het wel leuk dat ik zwanger ben. Merk dat naarmate mijn schoonzusje bijna moet bevallen ze het steeds spannender vinden worden bij haar. Dat zullen ze bij mij ook wel hebben. Mijn moeder is echt helemaal hoteldebotel hihi.

Ik heb ook wel eens SB gedaan, ben toen in 4 weken tijd 6 kilo afgevallen. En toen wel een hele poos op gewicht gebleven. Daarvoor heb ik aan calorieën tellen gedaan en toen ook in ongeveer 4 weken 6 kilo afgevallen en dat is er echt jaren af geweest (totdat ik op kamers ging en 5 dagen per week aan de wijn oeps, toen dus SB gedaan)

Justdeb, ik hou wel wat vocht vast, vooral in mn gezicht, handen en enkels. Met schoenen aan zetten mn voeten echt op, maar slippers gaan wel dan valt het wel wat mee. Heb mn matras aan het voeteneind een stukje omhoog gelegd, zodat s nachts het vocht wat uit mn voeten trekt, werkt wel moet alleen nog vaker plassen s nachts

Husky, ik had het boek ook niet gelezen (heb ze nu allemaal te leen van schoonzusje), maar in vergelijking met de andere films is deze wat minder spannend. Maar vond het als nog wel de moeite waard om em in de bios te zien, had me er alleen meer bij voorgesteld.

Jeej de stukadoor is er eindelijk. Mn ouders hebben zaterdag flink tegen mn oom aan gezeurd dat het zo niet op schiet en die zal em er wel op aangesproken hebben, want we kregen zo ineens gister een sms dat hij vanaf maandag iedere dag kwam en nog excuses voor de andere keren. En hij is er ook nog echt, nou schiet t echt op!

Ik zal zo badmeubel en ondervloer ophalen. Ben continu materiaal halen, kunnen ze mooi voor mij tillen in de winkels (ik doe natuurlijk helemaal niets haha)
no, ik heb ook helemaal geen zin, kan niet wachten tot het vrijdag is.... eindelijk vakantie, al is het maar een weekje....

Ik vond HP wel echt leuk hoor, goed, je kunt het niet met het boek vergelijken (maar dat kun je bijna nooit) en er is idd mss iets minder actie maar daardoor wel meer plaats voor de persoonlijke ontwikkelingen! Dus ik zou het zeker wel aanraden!

En ieh, alleen nog maar op crocs kunnen lopen, dat lijkt me wel heel erg. Ik hoop niet dat ik dat nog ga meemaken....

Yaya, is het nu je eerste gesprek bij de VK? Is toch ook best wel laat dan? Want jij loopt toch iets van 2 weken op mij voor? Ik ben as woensdag 10 weken en ga donderdag alweer voor de 3e keer naar de gyn. We gaan ook voor een combinatietest, dus wss kan ik dan binnenkort nog een keer terug komen. Nou, ik ga met spanning de rekeningen maar weer afwachten, de eerste 2x heeft bij elkaar geloof ik ruim 600 euro gekost.
600 eurootjes voor 2x VK? My god... neem aan dat dat vergoed wordt? Gaat dat niet rechtstreeks naar de zorgverzekering?

Ik heb werkelijk waar nog geen f*ck gedaan. Ohw ja, toch: forummen, cd-lijsten gemaakt, planning voor familiedag gemaakt, boeken te koop gezet op marktplaats en bol.com, privemailen schaaaaaaaaaam!!!
Ja ik weet het ook niet GW. Ik ben met 9,5 week geweest voor de echo en nu moet ik met bijna 13 weken voor de intake. Ziektes in familie etc.

De combinatietest doen wij niet, al ga ik nog wel ff vragen of ik hem misschien toch niet moet doen omdat een nicht van mijn moeder het downsyndroom heeft. Ik weet niet in hoeverre dat bepalend is. Maar dat is onze grootste zorg eigenlijk.

Verder heb ik alle boeken gelezen maar je kan niet 1 boek met een film vergelijken hoor. De boeken zijn beter
600 euro?? jemig, ik neem inderdaad maar aan dat je dat vergoed krijgt? zijn toch geen bedragen meer zeg...

yaya dat zal overal wel anders zijn toch. bij mij was de intake eerder, maar de eerste echo juist weer later. ze zullen overal hun werkwijze wel hebben.

leuk een logeetje! ben benieuwd of je dan helemaal moe bent daarna, dat hoor ik nog wel eens van vrienden die kleine neefjes of nichtjes te logeren krijgen en zelf (nog) geen kinderen hebben, dat ze dan na 2 dagen helemaal uitgeteld zijn.

marriss ik heb ook geeeeeen zin, kunnen we niet vrij gaan nemen en wat leuks gaan doen vanmiddag

yep vanochtend zouden ze over mijn uren gaan beslissen, maar toen ik terug kwam van de chiropractor was m'n baas alweer naar een afspraak.

chiropractor heeft de boel weer even recht gezet. mijn "oude" klachten van een jaar of 6 geleden begonnen toen bij m'n bekken en dat blijft dan altijd wel een zwakke plek en nu in combinatie met de hormonen krijg ik er dus weer meer last van. nou ja, die 3,5 maand gaat dat vast nog wel lukken!
Bedankt allemaal voor het beantwoorden van de vraagjes !!!

Ik zit er ook echt niet mee dat ik nog niet aangekomen ben, vind het wel relaxed, er mochten namelijk echt wel wat kilo's af hahaha.

@GW : Mijn relatie met schoonouders is altijd goed geweest, zie ze een paar keer in de maand, en er wordt ook wel eens gebeld. Ze wonen niet ver bij ons vandaan, zo'n 5 minuutjes.

Maar mijn schoonmoeder doet er zo kalm onder... heb ook geen idee waar het vandaan komt, maar ja ach jammer dan...misschien weet ze gewoon niet hoe ze er mee om moet gaan. Hebben ook nog niets van ze gehad, misschien komt ook dat nog.

Mijn moeder is er relaxed onder, wordt kleinkind nummer 5 voor haar.

@ Just Deb : Ik heb geen last van dikke voeten gelukkig. Ook niet gehad met het warme weer !!

Voor in het schema : 29/7 VK

Fanatic, mss voelt ze het toch een beetje als de goden-verzoeken om al wat voor je te kopen. Dat had mij moeder dus wel heel erg bij de 1e zwangerschap van mijn zus. Maar goed, is daarna helemaal goed gekomen, ze shopt zich nu helemaal in het ronde en nichtje heeft een garderobe waar je U tegen zegt (en heel veel van oma gekregen dus). Ik heb nu ook nog niets van mijn ouders gehad hoor. Tja, de een is daar gewoon anders in dan de ander moet je maar denken. Komt vast allemaal goed als jullie baby er eenmaal is.

die 600 euro was dus voor gyn en alle onderzoeken die ze heeft laten doen (HIV, Chlamydia, toxoplasmose etc). Krijg het meeste wel terug, ik geloof dat ik 10% zelf moet betalen maar ik mag het altijd eerst zelf betalen en krijg het daarna terug. Was geloof ik vroeger ook zo in NL als je particulier verzekerd was. (Toen kregen mijn ouders nl. op een gegeven moment ook de rekening voor mijn helicopter-vluchtje van de skipiste a 20.000 gulden geloof ik.... die hebben ze toen maar wel direct naar de verzekering doorgestuurd).

Verder vandaag weer dienst en geen zin............... pff, valt me zwaar mijn laatste weekje voor de vakantie.
haaaaai een hele korte zwaai! Ben superdruk op het werk de laatste week voordat ik een maand vrij ben, ook nog eens kwartaalrapportages opleveren en bespreken met degene die dat opmaken. Verder zo nog de laatste spullen kopen voor de vakantie dus wie weet tot vanavond!
Ghehe, gipsvluchtje GW?

Volgens mij zit het gedeeltelijk ook tussen je oren hoor, dat het werken steeds zwaarder en zwaarder wordt naarmate je vakantie dichterbij komt. Als ik in augustus vakantie heb, vind ik de laatste week van juli zo zwaar, maar als ik in juni vakantie heb vind ik de laatste week van mei zo zwaar
mariss, het zit zeker tussen mijn oren, ik vind dat altijd en normaal gesproken ga ik nooit rond deze tijd op vakantie, maar vaak pas in oktober weer. Dus volgens mij is het idd zo dat je er gewoon naar toe leeft!

En het was een echte trauma-heli waarmee ik mee mocht (alleen jammer dat ik me vanwege hersenschudding en alle medicijnen er niets meer van kan herinneren), woonde destijds in wintersportland dus hoefde niet met de gipsvlucht mee terug.(lijkt me zo erg...).
GW, het gaat me er niet om dat ze nog niets gekocht heeft. Dat maakt me niet uit en moet ze helemaal zelf weten. Het gaat me er meer om dat ze zo ontzettend koel doet. En nou weet ik wel dat ze heel nuchter is, maar haar man is nog nuchterder en die wil wel van alles weten en zit constant met een grijns op zijn gezicht.

Ze zegt ook amper tegen mensen dat ze oma wordt, ja als ze in een groot gezelschap zit.. net alsof het dan wel leuk is om te zeggen want er zijn veel mensen bij. Weet niet, had gewoon verwacht dat ze iets meer betrokken zou zijn...
fanatic, mss moet ze er nog aan wennen? Nou ja, kan me wel voorstellen dat het niet leuk is, maar ik denk dat ze echt wel bij trekt hoor!

En ik moet wat bekennen.... ik ben echoverslaafd. Net weer even gekeken en dat terwijl ik donderdag weer voor controle ga.... ben wel erg
GW, weet niet wat er van waar is, maar heb wel eens gehoord dat je moet oppassen met te veel echoscopien. is toch een vorm van straling.
GW : Wij denken idd ook dat ze nog moet wennen. Maar ik dacht dat wennen een maand of 2 duurde hahaha. En ze weet al dat ik zwanger ben sinds mijn 6e week.. dus dat is al 17 weekjes....

Mijn moeder zei al van goh misschien maakt ze zich wel zorgen om jou, en om jullie, of jullie het wel gaan redden met z'n drietjes, en of met jou alles wel goed blijft gaan...
Momo, ik heb dat ook gehoord hoor. Ik mag dan nu elke 2 weken, maar die kleine vind het echt niet tof elke keer....wordt onwijs druk, en de gyn zei het vorige keer ook "nou we laten het weer met rust want hij vind die golven maar nix" Of het echt kwaad kan weet ik niet, en denk ik niet, maar ze vinden het niet fijn in ieder geval! Wel ideaal dat je gewoon zelf kan kijken GW...heerlijk lijkt me dat!

Fanatic, lijkt me ook heel vervelend Ik hoop dat ze snel een beetje bijdraait en heel veel cadeautjes gaat kopen!!!
Heb bijgelezen maar even geen zin om te reageren, want pesthumeur, dikke voor jullie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven