Gluren op Facebook
zondag 19 juli 2009 om 21:13
Ik werd door een vriendin van vroeger uitgenodigd om vrienden te worden op Facebook. Ben daar totaal niet bekend, dus het was volkomen nieuw voor me. Heb eens wat namen ingetikt, en zitten kijken bij wat mensen. Voelde me echt een soort gluurder. Nu vroeg ik me later af; kunnen die betreffende mensen zien dat ik hun profiel heb bekeken? Er zitten namelijk wat mensen bij met wie ik helemaal geen contact meer heb, en dat eigenlijk ook niet meer wil.... Hoop dus niet dat ze opeens mijn naam vol in beeld krijgen ofzo. Mocht dit wel zo zijn, eigen schuld, had ik maar niet zo nieuwsgierig moeten zijn
zondag 19 juli 2009 om 21:29
Oh, dat is heel fijn!! Er was iemand bij, die jaren geleden steeds pogingen deed om af te spreken (toen nog gewoon via de mail). Ik wilde dat toen niet, en was eigenlijk blij dat ik niets meer hoorde. Nu heb ik dus bij hem zitten kijken, en kreeg opeens de kriebels toen ik me bedacht dat hij dat misschien kon zien. Maar da's dus niet zo, bedankt voor de reacties!
zondag 19 juli 2009 om 21:42
Uit de facebook-faq:
Is er een manier om te zien wie mijn profiel heeft bekeken? Kunnen mensen zien dat ik hun profiel heb bekeken?
Facebook staat gebruikers niet toe profielbezichtigingen te traceren of statistieken te bekijken over hoe vaak bepaalde inhoud is bekeken en door wie. Derde partij ontwikkelaars echter kunnen toepassingen aanbieden die gedeeltelijk in deze functie voorziet. Houd een aantal zaken in gedachten wanneer je hier gebruik van maakt:
Toepassingen kunnen de profielbezichtigingen van gebruikers die alleen iemands profiel bezoeken niet traceren. Facebook heeft dit technisch onmogelijk gemaakt.
Om door een toepassing te kunnen worden opgespoord, moet je ze expliciet toestaan om toegang te krijgen tot jouw informatie.
Het toevoegen van een toepassing met deze functie is helemaal jouw keuze. Voeg de toepassing niet toe aan je account als je niet wilt deelnemen.
Het kan dus blijkbaar wel (gedeeltelijk) met een app, zoals Bloempje13 beschrijft, maar dan alleen als jij en je bezoekers die app zelf hebben geinstalleerd.
Is er een manier om te zien wie mijn profiel heeft bekeken? Kunnen mensen zien dat ik hun profiel heb bekeken?
Facebook staat gebruikers niet toe profielbezichtigingen te traceren of statistieken te bekijken over hoe vaak bepaalde inhoud is bekeken en door wie. Derde partij ontwikkelaars echter kunnen toepassingen aanbieden die gedeeltelijk in deze functie voorziet. Houd een aantal zaken in gedachten wanneer je hier gebruik van maakt:
Toepassingen kunnen de profielbezichtigingen van gebruikers die alleen iemands profiel bezoeken niet traceren. Facebook heeft dit technisch onmogelijk gemaakt.
Om door een toepassing te kunnen worden opgespoord, moet je ze expliciet toestaan om toegang te krijgen tot jouw informatie.
Het toevoegen van een toepassing met deze functie is helemaal jouw keuze. Voeg de toepassing niet toe aan je account als je niet wilt deelnemen.
Het kan dus blijkbaar wel (gedeeltelijk) met een app, zoals Bloempje13 beschrijft, maar dan alleen als jij en je bezoekers die app zelf hebben geinstalleerd.
vrijdag 11 februari 2011 om 18:44
En kan je bijna 2 jaar later nog steeds niet zien wie je profiel heeft bekeken op FB? Ik vind Hyves inmiddels zo ontzettend kinderachtig met hoeveel x je profiel is bezocht en dingen als Mystery guest; je profiel is om 18.42 bezocht door een 20-30 jarige man uit provincie Utrecht, sterrenbeeld Weegschaal :puke:
vrijdag 11 februari 2011 om 18:47
quote:twentythree schreef op 11 februari 2011 @ 18:44:
En kan je bijna 2 jaar later nog steeds niet zien wie je profiel heeft bekeken op FB? Ik vind Hyves inmiddels zo ontzettend kinderachtig met hoeveel x je profiel is bezocht en dingen als Mystery guest; je profiel is om 18.42 bezocht door een 20-30 jarige man uit provincie Utrecht, sterrenbeeld Weegschaal :puke:Goed hè? Om die reden is Hyves bij mij allang exit....leuk voor kinderen, niet voor volwassenen.
En kan je bijna 2 jaar later nog steeds niet zien wie je profiel heeft bekeken op FB? Ik vind Hyves inmiddels zo ontzettend kinderachtig met hoeveel x je profiel is bezocht en dingen als Mystery guest; je profiel is om 18.42 bezocht door een 20-30 jarige man uit provincie Utrecht, sterrenbeeld Weegschaal :puke:Goed hè? Om die reden is Hyves bij mij allang exit....leuk voor kinderen, niet voor volwassenen.