ervaring met dopler

20-07-2009 11:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft er iemand ervaring met een dopler? ik hoor regelmatig dat mensen er een hebben zodat ze zelf naar het hartje van de baby kunnen luisteren dus ik heb er net ook een besteld, van babysound, ik ben benieuwd wanneer deze komt en of het hartje zelf makkelijk te vinden is.
Waarom zou je dat willen?

Als het dan niet lukt, ga je jezelf gek zitten maken.

Net als m'n vader met z'n bloeddrukmeter. Volgens mij krijgt hij hoge bloeddruk van dat ding.

De vlos luistert wel of het goed gaat met het hartje.
Is eerlijk gezegd ook de precieze reden dat ik er niet 1 aanschaf. Lijkt me leuk om even te horen, maar nog veel erger als het eens niet lukt. Ik moest maar eens leren, als milde controlfreak, dat ik vertrouwen in mijn lijf, mijn kind en de verloskundige moet hebben.

AE: vlos?!?
heb zo'n ding eens een paar keer geprobeerd (kon hem lenen van mijn zus). Echt 100x bagger! Je moet zowat stoppen met ademen om "iets" te horen. Werd ook nog een zowat doof van de ruis van het apparaat.

Kortom, ik ben blij dat ik zo'n ding niet heb gekocht. Je maakt jezelf knettergek omdat je slecht, weinig of soms niets hoort. Ga je toch zitten piekeren of alles wel ok is.

De VK hoorde het hartje direct, met dat thuis apparaat kreeg ik met de beste wil van de wereld geen harttoon te horen.. frustrerend
quote:Tia Dalma schreef op 20 juli 2009 @ 11:29:

AE: vlos?!?

Hmmm...

Ik modereer te lang de kinderpijler denk ik. Ik ga denken dat dat normale woorden zijn.

Ik verbaas vriend en vijand vaak met mijn te grote kennis over beebs, voedingsschema's, toeschietreflexen etc..

Aangezien ik niet wil dat iedereen weet dat ik hier modereer is het soms lastig uitleggen hoe ik aan die kennis kom.
Ik heb het nooit gedaan, zo'n ding aanschaffen. Het is schijnveiligheid. Als een hartje ermee stopt stopt het ermee en zo niet, dan niet. Daar verandert regelmatig luisteren niets aan.

Er is hier op het forum zelfs eens een verhaal verteld door iemand van een vrouw die het hartje opzocht omdat ze vond dat de baby zo rustig was. Hartje gevonden, dus gerustgesteld. Maar een verloskundige had kunnen horen dat het hartje niet normaal klopte en had ingegrepen, die vrouw zelf niet, en ondernam dus geen actie, met als gevolg: kind overleden.
quote:absoluteEinstein schreef op 20 juli 2009 @ 11:21:

Waarom zou je dat willen?

Als het dan niet lukt, ga je jezelf gek zitten maken.

Net als m'n vader met z'n bloeddrukmeter. Volgens mij krijgt hij hoge bloeddruk van dat ding.

De vlos luistert wel of het goed gaat met het hartje.
quote:absoluteEinstein schreef op 20 juli 2009 @ 11:58:

[...]

Hmmm...

Ik modereer te lang de kinderpijler denk ik. Ik ga denken dat dat normale woorden zijn.

Ik verbaas vriend en vijand vaak met mijn te grote kennis over beebs, voedingsschema's, toeschietreflexen etc..

Aangezien ik niet wil dat iedereen weet dat ik hier modereer is het soms lastig uitleggen hoe ik aan die kennis kom.

Dat lijkt me idd lastig dan! (en nou nog dat 'beebs' wegpoetsen uit je woordenschat...)

Jeumig, dat verhaal over dat onregelmatige hartje! Nóg een reden om dat ding niet aan te schaffen! *gaat op kalender kijken hoe lang nog tot volgende afspraak*
quote:Tia Dalma schreef op 20 juli 2009 @ 12:17:

[...]

Dat lijkt me idd lastig dan! (en nou nog dat 'beebs' wegpoetsen uit je woordenschat...)

Was speciaal om jou te pesten.
Ik heb er wel 1 thuis en ben er erg blij mee. Ik ben na 2 miskramen en een doodgeboren kindje erg angstig deze zwangerschap en ben zeker de eerste maanden heel blij met mn Angelsound. Het stelt me tot nu toe steeds gerust dat ik het hartje hoor. Ook met mn dochtertje wist ik door dat apparaat direct dat het miszat en hebben we meteen actie ondernomen. Zonder de angelsound had ik het misschien zomaar nog een dag langer aangekeken toen ik haar niet voelde en had ze nog langer overleden in mn baarmoeder gezeten.

Overigens vind ik helemaal niet dat je je adem in moet houden om wat te horen....je hoort het heel duidelijk.
ik heb er geen, ik heb een echo-apparaat op het werk, net zo makkelijk
Ik denk dat ik het verschil niet zou horen tussen het hartje van de baby en mijn hartslag. Of er anders in ieder geval aan zou twijfelen of ik wel de goede te pakken had.

Uit zelfbescherming komt er dus hier geen in huis
Ik heb er een gehuurd van Bellytalk. Een proffesionele zoals de verloskundige ook gebruikt. Na 2 miskramen had ik af en toe geruststelling nodig. Ik heb hem gebruikt tussen week 10 en week 18 ongeveer en daarna teruggestuurd. Vanaf toen waren de schoppen genoeg geruststelling

Dat is wel eng zeg Thyra... Boodschap van het verhaal. Altijd bellen naar iemand die er écht over kan oordelen.
Ik had er met zoonlief ook één, vond het altijd goed te horen, heb nooit lang gezocht... net als Aruba veel gebruikt tot week 20 omdat manlief het toen ook kon voelen trappen (ik kon het zelf met 14,5 weken voelen dus was toen voor mij eigenlijk al niet meer nodig, had dan ook een heel druk bewegende zoon in mijn buik...)

bianca, veel plezier ermee en inderdaad in sommige gevallen is het minder goed te horen/vinden (bijvoorbeeld bij voorliggende placenta volgens mij) en als je het echt niet vertrouwd omdat je bijvoorbeeld je kindje niet meer genoeg voelt altijd de verloskundige bellen...
Ik schaf er zelf geen aan. Hoewel het me aan 1 kant wel leuk lijkt. Maar het is zelfbescherming.

Heb zelf ook een miskraam gehad en ben nu alweer 13 weken zwanger en ben soms echt heel onzeker. Maar ik moet van mezelf leren om niet steeds de bevestiging te hoeven krijgen dat het wel goed zit.

Opzich is het wel een leuk apparaat natuurlijk, zeker in het begin. Voor mij is nog echt heel onwerkelijk dat ik echt zwanger ben en als je het hartje hoort word het wel weer echt natuurlijk.

Kan me goed voorstellen dat je zo'n apparaat wil, maar voor mij is het niet.

Veel plezier ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven