de dochter van mijn vriend

13-07-2009 23:47 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.

Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.

Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
quote:Rozigst schreef op 14 juli 2009 @ 02:44:

Het is nu misschien wel zo makkelijk als je uitlegt waarom je zo denkt, en hoe je aan de liefde-voelen-voor-een-kind komt..

Dan zijn we van dat gediscusseer af, en kan TO morgen lekker het topic doorlezen met daarin een niets toevoegende discussie op haar situatie.

en dan door het gedram van poez en qwertu tegen mijn wens in wel op mijn prive zaken ingaan.

Ik wist waarom qwertu riep dat ik een hekel aan kinderen zou hebben, want ik weet wat ik heb gepost in het topic van glittervis. Het is zeker een feit dat ik niet de standaard vrouw ben met oerkloekgevoelens voor babies en kindjes. Nogmaals, er zijn meer vrouwen die geen baby/kinderfreaks zijn. Als je daarvan maakt: jij hebt een hekel aan kinderen, dan ben je echt verkeerd bezig. Ik heb nergens gezegd dat ik standaard een hekel heb aan alle kinderen. Dan beweert qwertu daarnee wek alleen maar de 'feiten weer te geven'. Ik mag dan aangeven, dat dit onwaar is.
.
-
Ladies, dankjulliewel! Ik heb de mijne gewist/aangepast, dus volgens mij is nu alles weg. Toch?

Ik heb wel ondertussen een oplossing voor TO, estsertje luister: Koop drie grote zitzakken, waar je alleen in je eentje in kan zitten. Zet die van vader en dochter gezellig dicht naast elkaar, en laat ze lekker knus met zijn twee voor de tv hangen en knuffelen.

Kijk, hoef je verder niet te twisten over complexe zaken als stiefmoederschap, vader-dochter liefde, wat is wel en niet gepast. Gewoon je interieur aanpassen en die twee lekker hun tijd samen gunnen.

En ik mag hopen dat iedereen mijn 'briljante oplossing' met een vette knipoog leest (voordat iedereen daar overheen struikelt).

Nu ga ik mijn zitslaapzak opzoeken!
.
Ester, jammer voor je dat je vriend en je stiefdochter je buitensluiten. Maar je vriend heeft gelijk; je maakt iets lelijks van iets moois en omdat jíj niet begrijpt waarom ze zo zitten en omdat jij je buitengesloten voelt is het nog niet raar of zo.

Ik heb tot mijn 18e tegen de benen van mijn vader aan, op de grond, TV gekeken 's avonds. Als ik daarna in het weekend thuis was dan deed ik het nog, ik denk wel tot ik 22 was, toen verhuisden mijn ouders en in het nieuwe huis was de TV opstelling anders. Voor mij/ons was dat doodgewoon en we genoten er allebei van op een niet seksuele manier.

Zet je er overheen, dan hou je je relatie leuk.
quote:shining schreef op 13 juli 2009 @ 23:53:

Als zij nog wil knuffelen met haar vader, prima toch?

Wie zegt dat ze er met 15 te oud voor is?

Op welke leeftijd ben je er te oud voor?

Nooit shi .

Ik ben 30, en als mijn vader hier is , of ik ben bij mijn vader, dan kroelen we ook nog altijd even lekker. Ook loop ik nog steeds hand in hand met mijn vader. Ik ben er trots op dat hij mijn vader is, dat hij mij groot gebracht heeft, en ik hoop dat ik de rest van mijn ( of zijn ) leven met hem mag blijven kroelen \ hand in hand lopen.

To, je klinkt als een typische vriendin van. Mijn dochter heeft hetzelfde probleem met de vriendin van haar vader, hoewel mijn dochter nog jonger ( 7 ) is. Zijn vriendin vindt ook dat hij te veel aandacht aan onze dochter geeft. Ze heeft zelfs het co-ouderschap weten terug te draaien naar een weekend regeling, en inmiddels is ook de weekendregeling in "de problemen" omdat mevrouw vindt dat dochter ind e weekenden maar wat tijd opeist.

Mijn advies ? Trek jezelf terug in de weekenden dat de dochter van je vriend er is. Ga lekker dingen voor jezelf doen, met vriendinnen weg, en laat vader en dochter hun quality time hebben. Gun ze dat.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hoi Estertje,

ik kan me je gevoel wel voorstellen. Bij ons thuis wordt niet veel geknuffeld, dus als ik zoiets bij iemand zou zien, zou ik daar ook vreemd van op kijken.

Heb je wel eens gekeken op stiefmoeders.nl? daar staan veel mensen op met dit soort gevoelens en wordt ook gepraat over negatieve en onterechte gevoelens richting je stiefkind.
Heb nog niet alle reacties gelezen, maar wil wel even reageren.

Ik ben een papa's kindje, vroeger al, nu nog steeds. Als we op zaterdagavond met 'het gezin' naar de Showbissquiz keken lag vader op de bank met zijn benen dubbel, en ik liet me er dan invallen. Zo keken wij tv. Zo keken we iedere zondagavond studio sport. Heerlijk. Ik knuffel veel en graag met mijn ouders, nog steeds. 'Zo zijn wij thuis' en wij voelen ons hier allemaal heel fijn bij. Nog steeds kan ik heerlijk tegen mijn vader aanhangen op de bank. Dan zeg ik 'kriebel eens op mijn rug' en gaat hij lekker kriebelen zoals hij vroeger ook deed.

Ik kus mijn ouders iedere keer als ik ze zie en dat is bijna iedere dag. Ik kus ze bij binnenkomst en bij weggaan. Vader slaat nog altijd even zijn armen om me heen.

Dit is niet ziek.

Ik ben niet ziek.

Mijn vader is al helemaal niet ziek.

Dit is 'onze' manier van uiten. Wij vinden dat fijn. Punt.

Zo, ga weer even verder lezen. Ik werd even woest.
DTEEZ!
Hier ook zo'n relatie met pa zoals jij beschrijft Djoels. Gelukkig. Ben inmiddels bijna dertig, maar nog steeds als ik bij mijn ouders op visite ben, plof ik op de bank halfhangend tegen pa aan. Waarom? Omdat dat goed voelt, we zijn erg close thuis, geen bijbedoeling. Kan het niet zijn dat al voor dat hij jou leerde kennen to, ze zo close waren? Dat jij er nu een probleem van maakt omdat jij je er aan ergert? Ik denk dat je relatie met beiden beter wordt als je het loslaat.
Daarom denk ik dat 'n relatie met 'n man met kinderen nooit goed kan gaan, tenzij je zelf bereid bent om voor hem nooit op nummer 1 te staan.

De dochter zal zich waarschijnlijk extra bezitterig gedragen als jij er bij bent, omdat dat kan, omdat haar vader haar dat toestaat en er zelf van geniet en omdat zij op die nummer 1 plaats staat. Als je dat niet kan accepteren, ga dan weg en zoek 'n man zonder kids.
Ik verbaas me erover dat jij je voor bitch laat uitschelden door je partner.
Jemig heb alles gelezen (laatste pagina's gingen heel snel met al die lege berichten )

Dat er een probleem is, kan ik zomaar bevestigen (lees: vermoeden). Het probleem van de dochter die haar vader mist. Die hem maar eens in de twee weken ziet, haar vader die bij een vrouw met twee kindjes woont. Haar vader die iedere avond het vlees snijdt voor twee kindjes en niet voor haar. Haar vader die háár vader is, maar niet iedere avond voor het slapen gaan even een kus komt brengen (of een high five als je niet meer wilt knuffelen) voor het slapen gaan. Haar vader die ze zo graag voor haar zelf wil hebben. Ze is misschien jaloers, bezitterig, daarentegen is ze een meisje van 15 van wie haar ouders gescheiden zijn en ze heeft haar vader niet meer iedere dag bij zich....

Ze kleeft aan hem, ze houdt aan hem vast, ze wil zo graag dat zij het enige belangrijke is in zijn wereld.... ze laat hem niet los omdat ze haar papa mist in haar dagelijkse leven. Als ze dan bij hem is, dan wil ze altijd bij hem zijn......

Dát heeft alles te maken met een meisje uit een gebroken gezin dat kampt met een probleem (angst ?)...een meisje dat haar vader mist en misschien wel de rest van de wereld haat omdat ze haar vader mist. Dát is een probleem, dat belooft een heftige toekomst voor haar om verder te kunnen gaan...

Ja. Dat wel.

Dat wel.

Maar het zegt geen ene fuck sodemieter over het feit dat het iets seksueels is, dat ze zo bij haar vader ligt...
DTEEZ!
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 00:20:

[...]

Als klein kind op je vader liggen/op schoot zitten/hangen kan nog ja, maar daarna houdt dat wel op, dus ook niet na je 20ste.Heb de rest nog niet gelezen, maar ben echt verbijsterd over deze reactie. Wat ben ik blij dat zowel mijn vader als ik daar anders over denken. Ik ben 33 jaar en er wordt hier gelukkig nog heel wat afgeknuffeld, getroost en gehangen.
Idem, al 33 jaar! Dus dat wordt flink tandenknarsen voor je, TO.
Ik heb ook tot op late leeftijd met mijn vader in bad gezeten (tot het niet meer paste eigenlijk) en dat deden mijn broers ook. En als we met het hele gezin op vakantie zijn, zien we elkaar ook nog wel eens bloot. Mijn vader ziet me ook nog wel eens plassen als de deur wordt open gedaan door een van mijn kinderen. En laatst zat ik met zoon in bad toen hij langskwam en heeft hij me helemaal naakt gezien.

Als moeder zit ik regelmatig in bad met 2 jongens, die daar ook nog wel eens een stijve piemel bij hebben. Ze komen languit op me liggen, prikken in mijn borsten en zoenen me op mijn mond. Ik help regelmatig voorhuidjes naar achter halen om eronder schoon te maken en als ik ook maar enigszins de kans heb, krijgen die mannen een dikke zoen op hun blote billen. En ik hoop dat het nog heel lang zo doorgaat.
Ik vind 'volgroeide lichaam' in je openingspost ook niet erg prettig klinken in dit verband. Je legt er iets seksueels in dat er niet is. Doe jezelf, je partner en zijn dochter een lol en laat die knuffelaars knuffelen.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 03:52:

[...]

Ik heb wel ondertussen een oplossing voor TO, estsertje luister: Koop drie grote zitzakken, waar je alleen in je eentje in kan zitten. Zet die van vader en dochter gezellig dicht naast elkaar, en laat ze lekker knus met zijn twee voor de tv hangen en knuffelen.

Kijk, hoef je verder niet te twisten over complexe zaken als stiefmoederschap, vader-dochter liefde, wat is wel en niet gepast. Gewoon je interieur aanpassen en die twee lekker hun tijd samen gunnen.

En ik mag hopen dat iedereen mijn 'briljante oplossing' met een vette knipoog leest (voordat iedereen daar overheen struikelt).

Nu ga ik mijn zitslaapzak opzoeken!

Bedankt voor het compliment. Dat het aan het interieur lag, was mij allang duidelijk

quote:yette schreef op 14 juli 2009 @ 00:26:

[...]

[...]

Waar ik vooral van opkijk is dat TO zich vooral lijkt te storen aan het gedrag van de dochter van haar vriend. Niet van haarzelf en vriend. Ze hangen toch samen op de bank?! Dochter wil erbij hangen. Vrij logisch, lijkt me.

Als je daar bezwaar tegen hebt, zou ik de bank eruit doen en op keukenstoelen gaan zitten.

Opgelost.
Eens met Marije Marije. Ik smelt van de mollige armpjes en beentjes van mijn dochtertje. En ik hoop dat ze over een jaar of 15 nog steeds lekker met haar vader kroelt.
Eens met Marije Marije. Ik smelt van de mollige armpjes en beentjes van mijn dochtertje. En ik hoop dat ze over een jaar of 15 nog steeds lekker met haar vader kroelt.
quote:MarijeMarije schreef op 14 juli 2009 @ 09:38:

[...]

Heb de rest nog niet gelezen, maar ben echt verbijsterd over deze reactie. Wat ben ik blij dat zowel mijn vader als ik daar anders over denken. Ik ben 33 jaar en er wordt hier gelukkig nog heel wat afgeknuffeld, getroost en gehangen.

Dan heb je onvoldoende en niet goed gelezen, aangezien ik tig keer heb gezegd dat knuffelen en tegen elkaar hangen op alle leeftijden heel fijn is met je vader. Het ging volgens TO om ander gedrag dan jij en ik hier benoemen.

Maar goed, laat maar.

Djoels, mooie bijdrage!
quote:Djoels schreef op 14 juli 2009 @ 09:33:

Jemig heb alles gelezen (laatste pagina's gingen heel snel met al die lege berichten )

Dat er een probleem is, kan ik zomaar bevestigen (lees: vermoeden). Het probleem van de dochter die haar vader mist. Die hem maar eens in de twee weken ziet, haar vader die bij een vrouw met twee kindjes woont. Haar vader die iedere avond het vlees snijdt voor twee kindjes en niet voor haar. Haar vader die háár vader is, maar niet iedere avond voor het slapen gaan even een kus komt brengen (of een high five als je niet meer wilt knuffelen) voor het slapen gaan. Haar vader die ze zo graag voor haar zelf wil hebben. Ze is misschien jaloers, bezitterig, daarentegen is ze een meisje van 15 van wie haar ouders gescheiden zijn en ze heeft haar vader niet meer iedere dag bij zich....

Ze kleeft aan hem, ze houdt aan hem vast, ze wil zo graag dat zij het enige belangrijke is in zijn wereld.... ze laat hem niet los omdat ze haar papa mist in haar dagelijkse leven. Als ze dan bij hem is, dan wil ze altijd bij hem zijn......

Dát heeft alles te maken met een meisje uit een gebroken gezin dat kampt met een probleem (angst ?)...een meisje dat haar vader mist en misschien wel de rest van de wereld haat omdat ze haar vader mist. Dát is een probleem, dat belooft een heftige toekomst voor haar om verder te kunnen gaan...

Ja. Dat wel.

Dat wel.

Maar het zegt geen ene fuck sodemieter over het feit dat het iets seksueels is, dat ze zo bij haar vader ligt...Ik heb dus niet alles gelezen, maar ik vind dit een hele mooie post.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Als hij een erectie krijgt dan is het verkeerd lijkt mij.
Zo goeiemiddag, wat is hier gebeurd vannacht?

Roller, ik respecteer je mening. Maar al die lege pagina's omdat je vind dat je je mening mag hebben maar niet wil vertellen waar die op gebaseerd is? vermoeiend.

TO,

Misschien zou het helpen als jouw vriend en jij iets meer ruimte geven aan elkaar. Jij hem om te doen en laten met zijn dochter zoals hij wil. En hij jou door je in elk geval de ruimte te geven dingen bespreekbaar te maken die je dwars zitten. Jullie communicatie lijkt nogal aanvallend.
Eigenlijk zou bij deze post een poll moeten staan zodat we weten wat de norm is voor de meesten. Voor dat wat hier normaal en warm wordt genoemd kan je in de US een proces aan je broek krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven