* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Oh, bah, wat naar Luus. Sterkte!
Ahh Luus... sterkte...

Wat leuk dat je collega zo enthousiast is Beng! Maar hoe zouden jullie dat nu dan doen qua ziekmeldingen...ziekmeldingen gaat toch ook door als de baas er niet is?

Sproet, nee gaat eigenlijk best makkelijk die ziekenhuistas...als ik daar heen zou gaan is het als het goed is toch maar voor korte tijd. Dus sokken er in, make-up ook...joggingbroek voor als ik weer naar huis ga, shirtje, voedingsbh, schone onderbroeken, eventueel schoon shirt voor manlief en verder geen bijzonderheden. Straks nog even kijken voor een beetje een charmant lang shirt en dan ben ik er geloof ik...Het enige waar ik niet uit kon kiezen waren de babykleren...ik heb nu drie ( ) volledige setjes voor zoonlief ingepakt.

Meisjes, ik heb wat foto's van onze babykamer op de groep gezet...ben benieuwd wat jullie er van vinden
Jawel dat kan wel, maar dan zal ik onze o-zo-niet-betrouwbare HR-afdeling moeten inlichten. Dan hoort mijn baas het zeker via een ander kanaal ipv van mij. Triest maar waar. Het secreet wat daar zit klept alles door.

Of ik ga gewoon elke dag lekker vroeg naar huis en geef achteraf pas een verklaring. Denk dat er ivm vakanties niet zo snel vragen gesteld gaan worden...
ooh luus wat verdrietig....
Doe dat dan maar in elk geval Beng. Maar denk je dat anderen je baas dan wel spreken tijdens zijn vakantie?

Laal, 3 setjes Eén advies, zorg dan in elk geval voor één setje in afwijkende maat. Dus 2 van 56 en 1 van 50, voor het geval je een heel klein hummeltje krijgt.
Ja Sproet, je hebt gelijk...ik ga dat ene setje er uit vissen die vind ik toch minder leuk dan die andere twee...Ik heb inderdaad een shirtje maat 50 en een shirtje maat 56...met bijbehorende mutsjes en van die broekjes met sokjes er aan
Beng, leuk zo'n betrouwbare HR-miep
Die roddelzieke trien belt 'm gerust op. En de baas van dat mens woont in hetzelfde dorp als mijn baas. Het is onvoorstelbaar zo niet-discreet ze bij ons op PZ zijn... zijn echt niet te vertrouwen. Mijn baas neemt me normaal gesproken altijd in bescherming tegen die afdeling, en dat is nodig. En ik kan normaal gesproken mijn boontjes echt zelf wel doppen.

En die 3 setjes, groot gelijk hoor! Ik vind trouwens dat er enorm veel maatverschil in zit tussen merken/winkels. Heb een pakje maat 50-56 van mijn schoonmoeder gekregen en ik vind dat enorm groot lijken. Zag in de winkel een rompertje maat 50 en dat vond ik meer maatje 44 om te zien als je dat vergelijkt met dat pakje wat ik heb gekregen... Hoe moet je nou weten wat past en goed is????
voor de goede echo van Bengal! Wat fijn zeg! En dus met 12 én met 14 weken nog eentje, lekker! Met een beetje geluk kunnen ze met 14 weken het geslacht al zien; wil je dat eigenlijk weten?

Luus, sterkte!

Elev, wens elevmeisje ook maar sterkte voor me; zo'n zwangere mama valt niet altijd mee

Lalie lekker aan de sop Ach, als je het allemaal gedaan hebt, heb je er vast een goed gevoel over. Het is natuurlijk helemaal niet nodig, maar als jij je er lekker bij voelt; lekker doen (ik heb precies hetzelfde, heb gisteren de afzuigkap en de trapkast gesopt ) (en een to-do-list gemaakt met k-klussen voor de komende weken )

En wat een gek idee dat jij nu ook al mag bevallen... we zijn allemaal zo gefocust op mard en luus, maar jouw datum komt stiekem ook al heel dichtbij!

Sproet, hoop dat het allemaal meevalt met de prik van sproetekind... een niet-blije-baby is nooit leuk, zeker niet nu het zo goed gaat de laatste dagen.

Chicaatje, gezellig hoor die lunch! En wat is minicaat al groot geworden zeg, jeetje! Heeft hij nog steeds maat 62 aan, of inmiddels al 68? En zeker, gemiddeld is in dit geval heel goed!
Ach Luus, wat zielig.

Laal: Hihi, drie setjes. Maar ja, ze zijn zo klein dus gewoon meenemen. Ze adviseren sowieso 2 setjes omdat pasgeborenen vaak misselijk kunnen zijn van de bevalling en dus wel eens kunnen overgeven. Dan is zo'n extra setje wel handig. Wel eraan denken om de setjes er ook weer uit te halen. Ik was het helemaal vergeten en daarom heeft Minicaat dus 1 heel leuk setje helemaal niet aan gehad.

Oh, ik kom maar niet op gang vandaag. Visite gehad natuurlijk en ik ben gelijk uit mijn ritme.

Sowieso raar, want vanavond gaan we naar mijn schoonouders. Zij passen morgen namelijk op, maar ze wonen nog verder weg, dus Minicaat zou daar gaan slapen. Maar wij slapen er nu ook maar. Schoonfamilie vindt namelijk dat zij veel beter weten hoe ze voor een baby moeten zorgen dan ik, aangezien zij er meer hebben gehad en ouder zijn. Ze vergeten daarbij alleen dat ze hun kinderen meteen aan de aupair hebben gegeven, dus ze weten helemaal niks. Maar ze willen dus ook niks aannemen en doen gewoon niet wat ik hen vraag. Dus ben er niet gerust op en nu slapen we 1 keer in de twee weken bij schoonfamilie. Ach ja.. hoeven we in het weekend niet meer langs.
Beng: Lastig he dat verschil in maten. Tja, het is toch maar uittesten. Zo heeft Minicaat nu zelfs nog een pyama maat 56. Is dus een grote maat 56.

Chiek: Ja, Minicaat wordt al aardig groot. Hij is nu echt helemaal uit maat 56 en draagt nu meestal 62. En van 1 setje kan hij maat 68 aan. Yeah, zo leuk. Was al helemaal bang dat ie dat nooit aan zou kunnen. Het is namelijk erg zomers en mijn buurvrouw had gezegd dat ze heel lang in maat 62 passen. Dus dan zou de zomer straks al voorbij zijn en kan hij dat leuke setje niet aan. Maar nu toch wel!! Yeah!! Ach ja, waar een mens zich al niet druk om kan maken.
Ah wat maakt het ook uit, setje drie gaat gewoon weer terug in de tas

En Beng je hebt helemaal gelijk...ik heb rompertjes maat 50-56 dat ik denk...goh klein! En rompertjes maat 56 dat ik denk...hmm wat aan de ruime kant misschien

De trapkast is hier weken geleden al gedaan Chiek En ik probeer het nu gewoon goed bij te houden, alles heeft een grote beurt gehad, dus nu nog de administratieve klussen en dan mag hij komen hoor

Ik heb trouwens twee leuke tantes...de ene is er van overtuigd dat de baby eerder komt dan de uitgerekende datum en de ander is er van overtuigd dat ik hem binnen een paar uur op de wereld zet Ik hoop dat ze beide gelijk hebben
Caat haha...daar zou ik ook niet gerust op zijn hoor!
Wat is het hier gezellig!

Beng, ik wist helemaal niet dat je een echo had vandaag! Gelukkig dat alles goed was, leuk dat bengmini zo aan het bewegen was Ook weer een hele geruststelling voor Bengman of niet?

Laal, ik heb vier setjes in de ziekenhuis koffer, twee setjes 50 (een broekje/truitje en een pakje) en twee setjes 56. Ik vrees dat de afdeling 50 niet meer gaat passen op de manier waarop het nu gaat.

Heb met mijn lief afgesproken dat zodra het slechte slapen weer begint ik een afspraak maak bij de acup. Donderdag moeten we naar de vk (anderhalve week na de laatste afspraak, nooit gedacht dat ik die nog ging halen en nu ga ik er bijna al vanuit) en ik wacht ook even af wat zij zegt. Ik hoop dat ze me dan toucheert en eventueel stript. Ik weet niet meer of de vk de 15e of de 20e aanhoudt als uitgerekende datum, en ik kan het niet vinden op de zw.verklaring. In principe was de afspraak toen ik zo overstuur was van die week met weeen dat ze me vandaag zouden toucheren en strippen, maar inmiddels gaat het natuurlijk een stuk beter. Dus ik hoop dat die afspraak donderdag nog geldt.

Even over die maxi cosi`s, de cabriofix is de maxi cosi zelf (en dan het type) en de easyfix is het onderstel dat je vast in de auto kunt zetten en de maxicosi zonder gordels in kunt bevestigen. Een soort kliksysteem. En Caat, het is een hele unit, dus het je hoeft niet te zoeken of jullie het hebben, dat had je dan wel gemerkt

Toen wij de maxi cosi gingen kopen hadden ze ook alleen het type cabrio fix. Er is toch ook een citymodel oid? Maar die heb ik nergens gezien.

Ik heb er touwens nog niet eens aan gedacht dat die zak ook handig is met wandelen. Hebben ook van die adapters inderdaad. En ik ben niet zo van de jasjes bij die ukkies, vind ik zo`n zielig gewurm altijd.
Laal ik denk ook dat jij niet over tijd gaat, weet niet waarom Misschien ben je straks nog wel eerder dan ik

Oja, dat lijkt me trouwens heel vervelend. Dan ben je 42 weken en dan gaan ze je nog niet meteen inleiden, kan dan ook nog wel een paar dagen duren ik weet niet of ik dat aankan hoor!
Hele leuke kamer lalie, helemaal klaar om jullie mannetje te ontvangen

Lastig dilemma hoor chicaatje, begrijp ik helemaal. Denk dat onze schoonouders best op elkaar lijken, en ik zou er ook niet meteen gerust op zijn. Kijk, zij denken natuurlijk meer ervaring te hebben, en dat is deels vast ook wel waar, maar dit is wel jullie kind, en jij bent de moeder en weet het dus het beste. Moeilijk..

Denk dat je nu een goede oplossing hebt gevonden, minicaat ondergebracht, jullie kunnen een oogje in het zeil houden, en je kunt ook nog aanschuiven qua eten

Lalie, ik heb op mijn lijst nog staan (onder andere): vlonders spuiten met de hogedrukspuit, kledingkasten/boekenkasten/cd's/dvd's uitzoeken en evt. wegdoen, plinten door het hele huis soppen, tuin winterklaar maken alvast, schuur opruimen... en nog wat kleine dingen. Ga ik niet allemaal zelf doen hoor, man helpt uiteraard mee. Als ik me bedenk dat het over een paar weken allemaal gedaan is, wordt ik helemaal blij van binnen

Ik zou trouwens ook zeker voor de 3 setjes gaan hoor... hallo; je wordt maar 1 keer geboren hoor!
Afijn, ik ga wel naar die walgelijke babywinkel en laat me de hele meuk wel gewoon aansmeren, en dan zie ik wel

Volgende twijfel is: Gaan we voor een meisjes-ding (dus roze) of een neutrale, zodat een eventuele baby-2 er ook in kan? Wat hebben jullie gedaan?

Nee hoor mard, ik vind echt dat jij de volgende moet zijn die bevalt; niks lalie eerst Laat ze je donderdag maar een stukje op weg helpen, dan kun je komend weekend bevallen, vrijdag ofzo
Ik `moet` alleen nog ons trouwalbum maken maar daar heb ik steeds gewoon geen zin in om aan te beginnen.... Maar ja, waarschijnlijk nog tijd genoeg.

Vandaag heb ik trouwens zo`n pijn in mijn rug dat ik de AH niet eens gered heb. Moet denk ik een beetje de prijs betalen voor vorige week, toen had ik bedacht dat ik gewoon heel veel moest gaan doen om de bevalling op te wekken. Maar ja, nu kan ik niet meer lopen....

Oja Caat, wel goed dat je Minicaat wel gewoon brengt. Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor. Mijn schoonouders willen bijvoorbeeld heel graag oppassen als wij naar Muse gaan (pas in november he, fijn dat we daar nu al discussies over hebben) en dan is schoonmoeder jarig. Dat gaat dus niet gebeuren. Daar hou ik gewoon niet van, ik zie het al helemaal voor me. Voor de avondvoeding naar beneden, de kamer rond vol rook om te pronken en vervolgens flesje en in haar rookpyama weer naar bed. Dus dat gaat gewoon niet gebeuren
Wij hebben een zwarte Maar ik ga misschien nog deze aanschaffen voor in de zomer erin, dan wordt het wat meisjesachtiger

Caat, wel slim dat jullie nu niet meer ieder weekend langs hoeven. Dus jullie slapen alledrie bij je schoonouders en dan ontbijten jullie daar en springen dan weer in de auto naar werk? Best goed geregeld en eens in de 2 weken is natuurlijk best te overzien.

Sproetman en ik gaan woensdagavond samen uit eten en dan komt mijn moeder weer oppassen. Maar omdat Sproetekind nog niet doorslaapt, vraag ik maar niet of ze ook de nacht erbij wilt, dat komt na onze vakantie vast wel een keer. Het lijkt me zó heerlijk om weer eens een nacht door te slapen. Is sinds oktober maar 2 keer voorgekomen.

Zondag vier ik mijn verjaardag. Meestal doe ik dat met picknick en bbq in het park, maar dat vind ik nu een beetje een gedoe, al dat gesleep met die spullen. Bovendien is bijna iedereen op vakantie dit jaar. Maar 2 bevriende stellen komen wel, misschien ga ik wel een brunch voor ze organiseren ofzo en anders gewoon wijn met toastjes aan het eind van de dag, ook lekker.

Mien, ga jij je verjaardag nog vieren?

Oh, en wat een stom PZ wijf Beng. Juist zij zou de betrouwbaarste persoon binnen het bedrijf moeten zijn. Je kunt het ook wél tegen haar zeggen en als je baas het dan te horen krijgt, weet je dat het van haar komt en kun je haar (eindelijk) eens de huis volschelden. Zou dat niet lekker zijn?
Nee Mard, jij eerst, dan Luus en dan volg ik daarna...die volgorde lijkt me nog steeds het beste hoor...Zelf heb ik ook een beetje het gevoel dat ik in ieder geval niet heel lang over tijd ga lopen...laten we het hopen...

Ik hoop ook voor je dat er donderdag nog wat van komt hoor! Kan toch bijna niet anders...

Chiek...wat een klussen Ik wilde nog de zolder helemaal gaan opruimen...maar als het zo benauwd blijft doe ik dat niet hoor...ik ga daar dan echt van m'n stokkie van de hitte

Zooo en nu ga ik een nieuw strijkijzer kopen...die heeft vanmorgen het loodje gelegd...en dat kan natuurlijk niet met al die nesteldrang
Die is leuk Mard! Ik wilde van dat merk een verschoonmatje kopen, die bij het Delftsblauwe knuffeldoekje past, maar Sproetman vond dat onzin omdat we dat toch nooit gebruiken (nou we verschonen Sproetekind toch minstens 2 keer per week ergens anders dan thuis). Misschien ga ik het lekker toch kopen (we hebben nog steeds aparte rekeningen , moeten we nog regelen allemaal, net als het trouwalbum trouwens, hihi).
Hihi Chiek; denk je al na over de volgende? Haha.. Je had nog niet gezegd trouwens hoeveel kinderen jullie eventueel als het lukt willen krijgen in totaal. Maar in elk geval 2 dus?

Wij hebben de dingen als kinderwagen en maxi cosi inderdaad vrij neutraal gehouden. Een knalrode maxi cosi dat wel, maar dat kan ook voor een meisje vind ik. Minicaats kamertje is wel heel blauw, maar wij weten dat we hier niet nog heel lang blijven wonen, dus dat is niet zo erg.

Ik heb net van die vriend trouwens erg leuke schilderijtjes gekregen. Erg leuk. Hele felle kleuren. Passen eigenlijk niet in Minicaats kamertje, dus denk dat ik ze bewaar voor in het volgende huis. Dan is Minicaat zeker al 2 of 3 jaar en dan kunnen we een wat stoerder (minder baby-achtig) kamertje maken. Ik ben echt nog verwend. Heb nog een heel lief dekentje gekregen met autootjes erop, een goed boek voor mamma en een toilettasje met lekkere bodylotion dingetjes. Echt zo lief van hem!!
Laal, ik heb juist steeds het gevoel dat het bij jou nog wele evn zou duren. Maar ja, ik dacht ook dat Lus vér voor tijd zou bevallen. Is ook niet gebeurd, dus zou maar niet te veel waarde hechten aan mijn gevoel.

Ik denk trouwens dat Beng en Pien allebei een meisje krijgen en Elev een jongetje. En Neem ook weer een meisje. Wat denken jullie?
hahaha, haar helemaal de huid volschelden zou idd hilarisch zijn. Helaas is mijn baas dol op haar, hij heeft haar zelf aangenomen in een ver verleden en is blind voor haar foute karakter. Mannen.....

Wat een klussen Chiek. Ik ga ze wel onthouden om tegen man te zeggen dat ik nog wel meeval tegen de tijd dat ik nesteldrang heb. Ik heb geen plinten, dus dat klusje kan al niet bij ons in huis

Laal, een nieuw strijkijzer! Ik ben zo gelukkig met mijn stoomgeneratording. Het is echt een genot om met dat ding te strijken, bijna een feestje. Kan ik je echt aanraden!

@Sproet

klinkt gezellig je verjaardagsplannen. Mag ik ook komen ?

Oeh, zou best zin in een wijntje hebben maar dat mag natuurlijk niet..... Heb 't nog niet echt gemist, maar nu ik jouw plannen zo lees denk ik wel, hmmmm lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven