Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2566 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Ik ken de regels niet in deze, ze kan toch boven de bakkerij ingeschreven staan. Of mag dat niet bij minderjarigen? Is ze geen 18?
Stan woont ook boven een zaak.
Ik weet het ook niet. Maar ze zullen de mazen van de wet toch wel weten te vinden, half uurtje kantoor en je hebt het.
Ze zal niet voor niks een paar x gezakt zijn.
Je kon't altaid nog bakker worre
Volgens mij staat Eline wel in België ingeschreven, heeft Sofie dat een keer gedeeld op social media (wat niet?)
Hoe het dan zit met de rijlessen weet ik niet, maar zo te lezen gaat het nog wel een tijd duren voordat ze daadwerkelijk zelf met de auto naar het werk in Oudenbosch kan gaan.
Ik zag een post (verhaal of hoe heet zoiets op Facebook) van familie Zeldenrust dat Julia echt begonnen is met haar eindexamen. Erboven staat “natuurlijk heeft Julia nu examens, dat verzin ik toch niet?” En dan heeft ze een schermprint gedeeld van de Rijksoverheid dat de examens voor vmbo kader vanaf 31 maart zijn.

Blijkbaar kreeg ze meerdere keren de vraag dat de eindexamens nog niet zijn begonnen :-D
Miamia schreef:
03-04-2025 15:56
Volgens mij staat Eline wel in België ingeschreven, heeft Sofie dat een keer gedeeld op social media (wat niet?)
Hoe het dan zit met de rijlessen weet ik niet, maar zo te lezen gaat het nog wel een tijd duren voordat ze daadwerkelijk zelf met de auto naar het werk in Oudenbosch kan gaan.

Volgens mij zijn alle kinderen ingeschreven in België. Als ze haar nu laten wonen boven de bakkerij, dan had ze gewoon in NL het rijbewijs kunnen halen toch? En het ontgaat me ook dat Stan het huis uit moest (geen kamer in het huis voor hem), maar dat hij wel ingeschreven staat in België. Is dat voor de kinderbijslag? Als hij woont in NL boven de bakkerij, dan hoefde hij toch niet ingeschreven te worden in België, maar bleef hij toch gewoon in Nederland?
Het riekt naar een constructie om zoveel mogelijk te profiteren van deze toeslagen. Geen idee hoe dat werkt bij onze zuiderburen.
Ik denk dat Eline in België is ingeschreven.
Er staat nu dat ze in een auto met Belgisch kenteken moet rijden, met haar tijdelijk rijbewijs.
Als je in Nederland een zaak hebt, mag die zakelijke auto gewoon een Nederlands kenteken hebben.
Maar dit zal wel puur met dat rijbewijs te maken hebben.
Dus Mini weg, automaat erin.
Tuurlijk verzinnen zij een constructie die hen goed uitkomt.
Eline zakt gewoon elke keer, maar dan kunnen ze niet opscheppen. Ook al de worstenbroodjeswedstijd verloren.
Ik moest vooral lachen om de moederisdrukmetdewas foto.
Miamia schreef:
03-04-2025 16:00
Ik zag een post (verhaal of hoe heet zoiets op Facebook) van familie Zeldenrust dat Julia echt begonnen is met haar eindexamen. Erboven staat “natuurlijk heeft Julia nu examens, dat verzin ik toch niet?” En dan heeft ze een schermprint gedeeld van de Rijksoverheid dat de examens voor vmbo kader vanaf 31 maart zijn.

Blijkbaar kreeg ze meerdere keren de vraag dat de eindexamens nog niet zijn begonnen :-D
Boeien. Wat maakt andere mensen dat nou uit?
Miamia schreef:
03-04-2025 16:00

Ik zag dat ook, ze reageert soms geirriteerd op fans die niet verder lezen dan de ondertiteling van de foto’s, en dan krijgt ze meerdere malen dezelfde vraag. En dat kost haar veel schermtijd vermoed ik…iets wat ze de kinderen afpakt als ze een keer “minder gezellig aan tafel zijn” wat meestentijds voorkomt wanneer Jos van huis is.
Carpe Diem
Ben benieuwd naar de nieuwe Belgische auto voor eline en merel.
Popcorn schreef:
04-04-2025 09:32
Een roze Porsche :biggrin:
Je zal toch vast wel de Nederlandse auto op een Belgisch kenteken kunnen zetten trouwens? Maar blijkbaar moet er een nieuwe auto komen.
Miamia schreef:
04-04-2025 12:20
Je zal toch vast wel de Nederlandse auto op een Belgisch kenteken kunnen zetten trouwens? Maar blijkbaar moet er een nieuwe auto komen.
Of de lease tijd is voorbij. Die auto stond ook op de zaak denk ik want hij zat vol met reclame
Dat rijbewijs verhaal is weer zo’n voorbeeld van niet nadenken van Jan en Sofie. Ze zijn “heel weloverwogen” naar België verhuisd maar nu zie je steeds vaker noodoplossingen voor dingen die ze niet hadden voorzien. Dingen waar de kinderen de dupe van zijn.
Popcorn schreef:
04-04-2025 09:32
Eline zal wel zo haar eisen hebben voor haar eerste auto
#doeslief
Loesiepoesie2 schreef:
04-04-2025 14:57
Metel is een automaat gewend in Amerika, toen ze eerder terug was durfde ze hier niet in de auto te rijden want ze moest schakelen.
Loesiepoesie2 schreef:
04-04-2025 14:57
Denk inderdaad niet dat dit een gewone auto gaat worden. Als Merel in mei thuis komt is dat dan al voor de zomervakantie en dat ze in augustus weer terug gaat?
Miamia schreef:
04-04-2025 12:20
Dat kan, maar is een hoop gedoe.
Ze gaan voor een automaat.
Koffieleut123 schreef:
04-04-2025 13:16
Dat rijbewijs verhaal is weer zo’n voorbeeld van niet nadenken van Jan en Sofie. Ze zijn “heel weloverwogen” naar België verhuisd maar nu zie je steeds vaker noodoplossingen voor dingen die ze niet hadden voorzien. Dingen waar de kinderen de dupe van zijn.
Ze heeft wel haar kantoor met een view en haar droombank.
Je ken nie alles hebbe.
Jantine Jelies is jarig vandaag. Mooi lief meisje vind ik dat!

In Spanje mag je stoppen met school als je 16 bent toch?
Denk dat Jantine ook gaat stoppen en gaat soppen...
Zou wel jammer zijn.
Ik weet niet, op de foto’s ziet ze er toch wat triestig uit maar dat is misschien invulling van mij
Jantine is 16. Kan ze stoppen met school.
Als ik het goed heb is de regel verplicht onderwijs tot 16 jaar, maar je moet wel het 4e leerjaar van de middelbare succesvol afgerond hebben. En ik weet niet of ze elk jaar/vorig jaar is overgegaan (hoe lang zijn ze nu in Spanje?).
Gister gekeken. Familie Verleg weet ik nog steeds niet wat ik er van vind. Weinig boeiend to zover. De Kraantjes wel leuk. Dat hoofd van Ivan bij het opzetten van de voortent sprak boekdelen. Quinten heeft zo zijn gewoontes en ideeën en lijkt daar niet makkelijk van af te brengen: hoop niet dat dat de samenwerking onder druk zet. Maar tot nu toe lijkt het allemaal leuk en gezellig en mooi om naar te kijken.
Jennie heeft een house tour op haar tiktok
Ik vind wel dat pa Verleg enorm enge verhalen tegen de kinderen vertelt.
Je zou van minder nachtmerries krijgen.
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven