Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking weer terug of kou gevat?

20-07-2009 17:25 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna 2 weken geleden kreeg ik last van mijn blaas en na wat urine weg te hebben gebracht bij de dokter werd er een blaasontsteking geconstateerd. Ik kreeg een kuur van 5 dagen. Na die 5 dagen moest ik nog steeds elk uur naar de wc, dus kreeg van de dokter een nieuwe kuur. Deze kuur stopte afgelopen donderdag en ik had nergens meer last van. Maar nu moet ik sinds gistermiddag weer erg vaak naar t toilet en voelt mijn blaas erg vol. In vergelijking tot vorige week doet het plassen nu geen pijn. Nu vraag ik mij af of die blaasontsteking nu weer terug is, of dat ik misschien wel kou heb gevat of dat ik door stress vaak zou moeten plassen. Ik bel morgen de huisarts (praktijk is nu gesloten), maar zet mijn vraag hier ook even neer, misschien zijn er mensen die zich herkennen.

Alvast bedankt.
je blaas blijft na een blaasontsteking vaak nog een poosje gevoelig. maar als je het niet vertrouwd zou ik morgen even een potje urine langs de dokter brengen.
En ik weet niet waar je woont, maar dat koutje lijkt me uitgesloten...
Bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat het morgen al een stuk minder is, maar anders ga ik idd langs de dokter.

Ik heb van t weekend in de regen gefietst, zonder jas, en het waaide best en ik had het koud, dus ik dacht dat ik daardoor misschien kou had gevat.
Sjees even naar een natuurwinkel en haal een fles pure cranberrysap. Glaasje voor het slapen gaan, en morgenochtend weer...wedden dat dat helpt?
Ik zou in ieder geval aan de cranberrysap gaan, werkt bij mij uitstekend!
quote:misschicken schreef op 20 juli 2009 @ 17:32:

Sjees even naar een natuurwinkel en haal een fles pure cranberrysap. Glaasje voor het slapen gaan, en morgenochtend weer...wedden dat dat helpt?Ik ben toevallig gisteravond begonnen met het slikken van cranberrytabletten, komt dat op hetzelfde neer of is de sap beter?
Sap is veel beter, die pillen doen bij mij niks.
Ok, dank jullie wel. Ik ga de sap halen!
Ik doe altijd 100 ml per keer, ochtend en avond. Werkt als een tierelier.

Wat ook een aanrader is is een glas water met een vitamine-C bruistablet 1000mg per dag.
De reformwinkel is al dicht, maar nu weet ik dat ze bij een supermarkt ook cranberrysap hebben. Ik fiets er meteen even naar toe om te kijken of dit pure cranberrysap is. Moet ik dit voortaan elke dag gaan drinken?

Nogmaals bedankt voor de tip.
Dikke kans dat dat geen pure sap is maar die Ocean Spray zooi.Die kun je rustig laten staan.

Ik gebruik het alleen bij dreiging van een blaasontsteking, het is niet goedkoop namelijk....
Dat pure spul is wel heel vies, brrr!

Je kunt ook cranberrysap uit de koeling kopen, da's volgens mij wat minder aangelengd en gezoet dan de ocean spray.
quote:misschicken schreef op 20 juli 2009 @ 17:47:

Dikke kans dat dat geen pure sap is maar die Ocean Spray zooi.Die kun je rustig laten staan.

Ik gebruik het alleen bij dreiging van een blaasontsteking, het is niet goedkoop namelijk....Die naam staat mij idd wel bij ja... Hmmm, die laat ik dus maar staan en ga morgenvroeg naar de reformwinkel (en evt. de dokter als ik er nog erg last van heb).
anoniem_54216 wijzigde dit bericht op 20-07-2009 17:57
Reden: letter "m" vergeten
% gewijzigd
Wanneer je gevoelig er voor bent is het belangrijk dat je over de hele dag goed drinkt. En zorg dat je genoeg vit. C binnen krijgt.

Ook is het belangrijk goed uit te plassen. Want als er steeds een beetje urine in je blaas achter blijft..... das ook niet echt bevorderlijk.

Iig succes!
quote:Kroes schreef op 20 juli 2009 @ 17:57:

Wanneer je gevoelig er voor bent is het belangrijk dat je over de hele dag goed drinkt. En zorg dat je genoeg vit. C binnen krijgt.

Ook is het belangrijk goed uit te plassen. Want als er steeds een beetje urine in je blaas achter blijft..... das ook niet echt bevorderlijk.

Iig succes!

Ik heb jaren geen blaasontsteking gehad en nu komt het "ineens" opzetten.

Ik drink niet altijd voldoende. Soms maar 2 glazen per dag en soms ook wel 10 glazen per dag. Als ik op mijn werk ben, drink ik veel meer. Ik let er met plassen nu op dat ik idd echt goed uitplas.

Bedankt!
Hey dames! Ik ben doktersassistente en weet niet of jullie hier wat aan hebben?:

Blaasontsteking ontstaat door de bactierie uit de darmen. Dit betekent niet dat je n vies mens bent, want de urinebuis van vrouwen is korter en die bacterien komen er in no time in.

Wat helpt:

Veel drinken, zoals water

cranberry pillen optimax

goed uitplassen

geen strakke broeken en strings ( extra handig voor de bacterien)
Ps: blaasontsteking door kou is een ABSOLUUT fabeltje van vroegah het is echt een darmbacterie.
Kou vatten bestaat ook niet.
Oh hier ook een blaasontsteking slachtoffer!

Echt ik word er gek van.... Maar goed.

Als ik naar mijn situatie kijk, is veel/vaak moeten plassen niet een indicatie van een ontsteking hoor, bij een beginnende ontsteking voelt het anders... beetje jeukerig/ branderig. Als dat zo is dan kan ik het meestal wel wegkrijgen met veeeeeeel drinken en vitamine c bruistabletten. Maar je kunt altijd wat urine brengen naar de huisarts en die testen dat dan. Sowieso voor de zekerheid misschien wel een goed idee.

@misschicken heb je een naam van een merk van die cranberrysap? Ik vind cranberrysap echt heel vies, en slik nu dus trouw pillen... maar als dit zo goed bij jou werkt dan wil ik dat toch ook wel proberen. En kan ik het dan denk je aanlengen met water?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik had vroeger ook altijd last van blaasontstekingen. Op internet heb ik toen een site ontdekt waar ze D-mannose verkochten. Ten einde raad heb ik een zakje tabletten besteld en het werkt echt! Heb sinds ik hier mee begonnen ben, geen ontsteking meer gehad.

Mijn moeder, die ook vaak last had van blaasontstekingen en is onderzocht door een uroloog, heeft de tabletjes meegenomen naar de uroloog en die was er ook goed over te spreken.

PS: dit is geen reclame!
Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat een kou vatten echt kan!
quote:Flomy81 schreef op 20 juli 2009 @ 18:59:

Ik had vroeger ook altijd last van blaasontstekingen. Op internet heb ik toen een site ontdekt waar ze D-mannose verkochten. Ten einde raad heb ik een zakje tabletten besteld en het werkt echt! Heb sinds ik hier mee begonnen ben, geen ontsteking meer gehad.

Mijn moeder, die ook vaak last had van blaasontstekingen en is onderzocht door een uroloog, heeft de tabletjes meegenomen naar de uroloog en die was er ook goed over te spreken.

PS: dit is geen reclame!

Nooit van gehoord, maar zal eens googleen.

Neem je dat dan dagelijks??
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Door kou ben je vatbaarder voor virussen/bacteriën. Dat is nou eenmaal zo, het is niet zo dat je dus ziek wordt van kou maar wel dat je er eerder ziek van kán worden.
@Iris27: ik slik 's morgens 2 tabletjes als "onderhoud" zeg maar. Je kunt de tabletjes ook gebruiken als je echt klachten van blaasontsteking krijgt, in plaats van antibiotica. Ik had namelijk een blaasontsteking voordat ik aan deze tabletjes begon en de klachten verdwenen hiermee, zijn tot nu toe ook niet meer teruggekomen.

Je neemt dan 2 tabletjes, na een uur weer 2, dit ga je vervolgens langzaam afbouwen. Mocht er na 24 uur geen verandering zijn qua klachten dan moet je de huisarts bezoeken. Dan is er waarschijnlijk sprake van een andere bacterie. Weet niet of ik de site mag noemen, maar goed. Blaasontsteking en dan nl er achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven