Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1512 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, Gilles de Koster was niet live in Café De Mol omdat zijn vrouw vorige week bevallen is.
De mol mag een koffer vullen 🇹🇭 https://www.goplay.be/video/de-mol/gill ... -molkoffer

Hier staan alle kandidaten en de voorstelaflevering van Café De Mol: https://www.goplay.be/de-mol
Dat was een prima start van een nieuw seizoen. Leuke opdrachten voor meer dan Artis-punten.

Nu maar hopen dat de NPO Start app geen spoilers in de thumbnail stopt.
Ik kijk via de Belgische GoPlay. Wat een heerlijke start! Ik vond de opdrachten nu al leuker dan het hele NL seizoen bij elkaar eerlijk gezegd.

En mijn verdachte zit er nog in ;)
Such fun!1
Altijd even spannend of GoPlay de geoblock er op tijd afhaalt, maar dat was vlekkeloos gisteren. En standaard al wat ondertitels plus extra via 888. Helemaal top.
Zalige start.

Normaal wacht ik tot ergens de laatste week om alles te bingen en gerichter te kunnen zoeken, maar gisteren toch maar voor quasi live kijken gegaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hij is helaas nog niet op de NPO app te vinden.

Edit: zie dat ik te ongeduldig ben; komt er vanavond op te staan.
Ik kon het vanavond dus ook nog niet vinden bij Npo, maar via de site van Goplay was het uiteindelijk wel gelukt. Leuke aflevering.
Inmiddels staat het ook op de NPO- app.
Leuke aflevering, vooral de lift-opdracht was top.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
https://npo.nl/start/serie/wie-is-de-mo ... 1/afspelen
Genieten deze eerste aflevering!! En het koffertje met eerste mollenstreek :cheer: briljant. Zoveel leuker dan NL. Ik heb al wel iemand in het vizier.
Wat een gelaagde opdrachten weer in aflevering 2.
In de trein waren er zoveel variabelen dat ik er niet helemaal meer wijs uit geraakte.

Na aflevering 1 wist ik zeker: Els - maar toen bleek dat die het hoogste scoorde in de verdenkingenpolls begon ik weer te twijfelen, want klaarblijkelijk is er dan bewust veel verdachts van haar te zien geweest en zet de redactie ons dus op een dwaalspoor. Deze aflevering was Els dan weer nergens meer te bespeuren.

In deze aflevering werden Jan en Alexy weer een beetje naar voren geschoven - samen met Nimrod die in een uitzonderingspositie zat. Of toch weer Hilde, want ja, dat was wel de gewenste positie voor de mol. M.a.w. ik ben weer compleet in de war as usual met de Belgische Mol. Maar dan op een leuke manier.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vind het vooral opvallend dat we Sarah nog eigenlijk helemaal niet hebben gezien in twee afleveringen. En Jan ook amper trouwens…
Ik heb nog geen idee wie het is.
Denk wel Hilde niet, het bedrag in je koffer ruilen voor 800 als je de mol bent, kan ik weinig goede redenen voor verzinnen.
Lasvegas-84 schreef:
01-04-2025 10:34
het bedrag in je koffer ruilen voor 800 als je de mol bent, kan ik weinig goede redenen voor verzinnen.
Het is wel een goed alibi voor als je als mol automatisch iedere test verder komt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
01-04-2025 10:57
Het is wel een goed alibi voor als je als mol automatisch iedere test verder komt.
Maar Hilde gaat toch niet delen met iedereen welk bedrag ze had? Of je nou de mol bent of kandidaat je gaat hier niet eerlijk (hoeven) zijn over wat er in zit.
Dus als ze de Mol was kan ze ook gewoon 300 euro erin hebben en als er dan wordt gevraagd alsnog 800 zeggen.

Ik ga er vanuit dat de Mol 200 of 300 erin heeft gedaan. En dat maakt de kans enorm groot dat hij/zij bij de drie koffertjes bij Hilde zat. Omdat die bij elkaar opgeteld 900 moeten zijn dus daar moeten bijna wel veel lage bedragen in zitten.
Kijken jullie nog?! Ik heb Els in het begin verdacht, maar in deze aflevering niet. Terecht, blijkt. Eigenlijk vond ik hier Pedro echt verdacht in de opdrachten.

Bij de dansopdracht snapte ik niet dat iedereen niet handschoentjes aan had, Hildes handen waren duidelijk herkenbaar vond ik.
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-04-2025 20:25
Kijken jullie nog?! Ik heb Els in het begin verdacht, maar in deze aflevering niet. Terecht, blijkt. Eigenlijk vond ik hier Pedro echt verdacht in de opdrachten.

Bij de dansopdracht snapte ik niet dat iedereen niet handschoentjes aan had, Hildes handen waren duidelijk herkenbaar vond ik.
Ik vind Pedro ook verdacht maar als Mol zet je jezelf toch niet zo erg buiten spel in die opdracht?

En die handen van Hilde maakten niet uit want de jury wist niet of ze man/vrouw/oud/jong/wit/zwart zochten.
AnAppleADay schreef:
16-04-2025 20:48
Ik vind Pedro ook verdacht maar als Mol zet je jezelf toch niet zo erg buiten spel in die opdracht?

En die handen van Hilde maakten niet uit want de jury wist niet of ze man/vrouw/oud/jong/wit/zwart zochten.

Bij Pedro ging het verdiende geld eruit, wat er ook was opgehaald door de anderen.

En de jury zoch degenen die niet de echte dansers waren, dan zijn niet-Thaise handen wel een give-away.
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-04-2025 21:34
Bij Pedro ging het verdiende geld eruit, wat er ook was opgehaald door de anderen.

En de jury zoch degenen die niet de echte dansers waren, dan zijn niet-Thaise handen wel een give-away.
Maar daar had Pedro zeer weinig invloed op.
Ik vind die koffer maar irritant.
Juist briljant, die koffer! Getuigt van creativiteit bij de makers, en geeft een toffe extra mindfuck in het spel. Mijn Mol sinds afl. 1 is Pedro. Staat continu op een strategische plaats, handelt alsof hij voorkennis heeft :lol:
Die koffer is echt geweldig! Geeft het hele spel een leuke twist :) wel echt shit voor de kandidaten haha! Je kan echt niks doen tegen de items uit die koffer en het heeft zoveel invloed.
Ik moet wel zeggen dat ik de kandidaten wat tam vind eigenlijk. Geen hele uitgesproken types, zoals er in de voorgaande jaren vaak wel wat bij zaten. Vind dat wel een beetje jammer. Heb ook echt geen idee wie de mol is. Hilde staat wel hoog op mijn lijstje, net zoals Pedro inderdaad.
Vind het wel altijd mooi om de beelden van die landen te zien. Thailand heeft nooit op ons wensenlijstje gestaan, maar als ik dit zo zie dan krijg ik bijna zin om er op vakantie te gaan :mrgreen:
Ik vraag me wel af of de kandidaten oplettender worden. In de trein was ze duidelijk geinstrueerd één voor één door die cabine te lopen en ook nu waren er duidelijk geregiseerde shots bij de dans-kleding waar de kandidaten één voor één door de rekken keken.
Ik weet niet zo goed hoeveel zij meekrijgen van exact de momenten waarop er gemold is maar je zou denken dat ze nu super alert worden op situaties waar ze één voor één ergens geplaceerd worden voor 'een mooi camera shot'.
Er was gewoon niet zoveel af te leiden uit deze aflevering. Ik zit nu op Sarah.. of Pedro. Of niet :P
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven