Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 18 april 2025 om 20:22
Kidneybean schreef: ↑18-04-2025 20:15Nee snap ik, voor ons ook niet. Maar waarom specifiek de oesters?
Je kunt ook gaan vissen dichtbij huis. Al ga ik liever voor de rijst met bonen.
Ja, die oesters begrijp ik ook niet helemaal.
vrijdag 18 april 2025 om 20:26
Kidneybean schreef: ↑18-04-2025 20:15Nee snap ik, voor ons ook niet. Maar waarom specifiek de oesters?
Je kunt ook gaan vissen dichtbij huis. Al ga ik liever voor de rijst met bonen.
Ik heb vroeger (in mijn carnivorentijd) nog garnalen gevist in zee. Pellen is tijdrovend.
En beukennootjes geraapt. Pokkeveel werk om te pellen.
Pesto van zelfgeplukte zevenblad is trouwens niet lekker. (En ook te duur, met die pijnboompitten, voor een leven op budget.)
Limonade van zelfgeknipte vlierbloesem wel. Daarmee valt maar liefst drieëneenhalve euri te besparen op de Dryck fläder van de Zweedse meubelgigant. Wat een winst. (Kosten voor suiker negeren we even.)
Brandnetelsoep nog nooit geprobeerd. Plukken met handschoenen aan.
Paddenstoelen plukken durf ik niet.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
vrijdag 18 april 2025 om 20:33
Kun je beter slakken rapen. Ik bied mijn tuin gratis hiervoor aan.Kidneybean schreef: ↑18-04-2025 20:10Vraagje: kun je niet beter mosselen gaan rapen? Zullen daar niet meer van zijn?

vrijdag 18 april 2025 om 20:43
Ze waren altijd wel berelekker

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
vrijdag 18 april 2025 om 20:47
Zo jammer dat ik geen beesten meer eet. Ik was altijd dol op slakken. Ik ging wel eens met mijn vader uit eten bij een reteduur steakhouse en dan bestelde ik er altijd achttien bij wijze van voorgerecht. Vis mis ik ook nog wel eens. Dan sta ik likkebaardend in zo'n viswinkel, omdat ik mijn zoon heb beloofd een bak kibbeling voor hem mee te nemen. Maar ik weet uit ervaring dat ik me er helemaal niet prettig bij voel als ik een keer 'zondig', dus laat maar weer.
vrijdag 18 april 2025 om 20:51
Jakkes. Ik hoef echt geen slakken. De slakken die ik tegenkom, stuur ik naar de slakkenhemel.Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 20:47Zo jammer dat ik geen beesten meer eet. Ik was altijd dol op slakken. Ik ging wel eens met mijn vader uit eten bij een reteduur steakhouse en dan bestelde ik er altijd achttien bij wijze van voorgerecht. Vis mis ik ook nog wel eens. Dan sta ik likkebaardend in zo'n viswinkel, omdat ik mijn zoon heb beloofd een bak kibbeling voor hem mee te nemen. Maar ik weet uit ervaring dat ik me er helemaal niet prettig bij voel als ik een keer 'zondig', dus laat maar weer.
vrijdag 18 april 2025 om 20:54
Nee hoor, ik plet ze.
vrijdag 18 april 2025 om 20:56
Waarom in godsnaam? Laat die beesten lekker slak zijn.
Maar goed, ik ben zo iemand die spinnen naar buiten brengt in plaats van ze op te zuigen. Op de wasserij sta ik er al om bekend, daar zijn ze allemaal om duistere redenen doodsbenauwd voor spinnen dus als er een spin wordt gedetecteerd word ik ontboden om het beestje buiten te zetten. Opzuigen of plat stampen durven ze niet meer, want dat komt ze te staan op een boetpredikatie mijnerzijds

vrijdag 18 april 2025 om 20:58
Gatverdamme, wat wreed. En waarom ook.
Ik mag hier op het forum dan bekend staan als de opperbotterik maar hier snap ik echt niks van. Ik word al helemaal naar als ik er per ongeluk eentje dood trap na een regenbui.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 18-04-2025 20:59
14.97% gewijzigd
vrijdag 18 april 2025 om 21:01
Ja dat. Op mijn werk is dat niet zo handig met al die paniekerts maar hier thuis zijn ze welkom hoor.Explorista schreef: ↑18-04-2025 20:59Spinnen zijn lief en nuttig
en worden met zachtheid (en behoud van al hun dunne pootjes) naar buiten gezet.
Behalve in de winter, dan mogen ze lekker warm binnen blijven.
vrijdag 18 april 2025 om 21:55
Hoe komt het dat je dan kunt reageren?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 18 april 2025 om 22:20
Hier heb ik weinig spinnen en geldt de wet van de natuur. Snelle verstopspinnen redden het soms. Anderen worden verorberd door de dieren die ik zelf in huis haalde.Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 21:01Ja dat. Op mijn werk is dat niet zo handig met al die paniekerts maar hier thuis zijn ze welkom hoor.
En die ik vandaag ook vervloekte. De ramenlapperT was het huis uit en ik zat intens te genieten van de zon, het licht en schone ramen van vloer tot plafond en het windje dat door het openstaande balkonraam binnen blies. Blijkbaar vonden de vliegjes het ook leuk om even binnen te komen met als gevolg twee jagende katers die 2 m hoog tegen de ramen springen en dan een geplette vlieg mee naar benden nemen. Daaaag schone ramen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
vrijdag 18 april 2025 om 23:24
Deze slak víndt daar wat van, dat kan je gewoon zien.

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 19 april 2025 om 05:34