Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
donderdag 24 april 2025 om 21:44
Ja, bizar. Mijn oudste kat heeft afgelopen week zijn 2e gebitsoperatie gehad. Hij is nu bijna al zijn tanden kwijt en ik een paar ribben

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
donderdag 24 april 2025 om 21:58
Goed plan

Geen kunstgebitje maar het is nu al een veel blijere kat waar het voorheen een hoopje ellende was (zijn hele bekkie was ontstoken), dus dat is ook heel wat waard

donderdag 24 april 2025 om 22:26
donderdag 24 april 2025 om 22:31
Maar echt, hè. Kost meer dan mijn eigen gebit!Calamitycat schreef: ↑24-04-2025 22:26Dat zeker maar het blijft een absurde smak geld natuurlijk...

Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
donderdag 24 april 2025 om 22:43
Ook daar heb ik helaas bingo. Krijg volgende week een brug bestaande uit twee kronen en een nieuwe kies. 2700 euro

Ik hoor mijn spaarrekening al echoooooooo roepen.
donderdag 24 april 2025 om 22:50
Dat meen je!Calamitycat schreef: ↑24-04-2025 22:43Ook daar heb ik helaas bingo. Krijg volgende week een brug bestaande uit twee kronen en een nieuwe kies. 2700 euro![]()
Ik hoor mijn spaarrekening al echoooooooo roepen.

Ter compensatie, we hadden wel vlak achter elkaar ook meerdere heel kostbare reparaties aan de auto.. hier ook een echo

donderdag 24 april 2025 om 22:57
Jeetje, wat een verschil. Ik was een paar weken terug voor dezelfde behandeling bij onze kat €440,- kwijt. En dat vond ik al veel geld.
Onze kat is trouwens sinds gisteravond niet meer thuisgekomen. En ik vrees het ergste.

On topic; Ik vind broodbeleg gigantisch duur geworden. Sinds wanneer moet de goedkoopste hazelnootpasta 3 euro per pot kosten. En de kaas wordt ook steeds kleiner verpakt.
donderdag 24 april 2025 om 22:59
Ai. Dat is ook zuur (en duur). Ik heb geen auto dus heb dat soort kosten gelukkig dan weer niet.
On topic: een zak mini milky ways bij de Appie: 4,15. Bizar

donderdag 24 april 2025 om 23:03
Die dingen kosten bij de Action de helft van dat bedragCalamitycat schreef: ↑24-04-2025 22:59Ai. Dat is ook zuur (en duur). Ik heb geen auto dus heb dat soort kosten gelukkig dan weer niet.
On topic: een zak mini milky ways bij de Appie: 4,15. Bizar![]()

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 24 april 2025 om 23:07
Ik heb ze daar poos terug gekocht

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 24 april 2025 om 23:12
Goedkope MW, dure kroonCalamitycat schreef: ↑24-04-2025 23:06Maar ja, misschien maar beter ook. Anders heb ik waarschijnlijk nog meer tandartskosten![]()

Hopelijk komt de kat snel terug, HVM.
En idd, wat een verschil! Hier in Amsterdam zijn dierenartsen helaas erg duur.
donderdag 24 april 2025 om 23:46
donderdag 24 april 2025 om 23:55
Nou, graag! We komen vanwege extreem angstige kat eigenlijk al een hele tijd niet meer bij een dierenarts. Deze van nu kwamen we vroeger, maar die is altijd duur geweest, had ik het idee.
vrijdag 25 april 2025 om 03:46
“Is de dierenarts onbetaalbaar geworden?
Voor veel mensen is de dierenarts onbetaalbaar geworden, waardoor huisdieren ernstig lijden. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat grote buitenlandse investeringsmaatschappijen dierenartspraktijken overnemen en absurd hoge prijzen vragen.7 feb 2024”
Hier zijn er een paar dierenartsen, die in zo’n opgekochte praktijk werkten gestopt ivm de woekerprijzen die ze moesten vragen en voor zichzelf zijn begonnen met weer normale tarieven.
Voor veel mensen is de dierenarts onbetaalbaar geworden, waardoor huisdieren ernstig lijden. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat grote buitenlandse investeringsmaatschappijen dierenartspraktijken overnemen en absurd hoge prijzen vragen.7 feb 2024”
Hier zijn er een paar dierenartsen, die in zo’n opgekochte praktijk werkten gestopt ivm de woekerprijzen die ze moesten vragen en voor zichzelf zijn begonnen met weer normale tarieven.
vrijdag 25 april 2025 om 09:32
vrijdag 25 april 2025 om 13:44
Ik weet dat de tarieven van dierenartsen kunnen verschillen, maar dit! Mijn kat moest dezelfde behandeling. Was 250 euro kwijt en het beestje is uitstekend behandeld en verzorgd.Calamitycat schreef: ↑24-04-2025 21:44Ja, bizar. Mijn oudste kat heeft afgelopen week zijn 2e gebitsoperatie gehad. Hij is nu bijna al zijn tanden kwijt en ik een paar ribben(het was 1700 euro). En dan heb ik nóg een kat die ook aan haar gebit geopereerd moet worden...
Zelf ben ik geschrokken van de koffieprijs. Haalde ik in januari nog bij de groothandel hun eigen merk espressobonen voor ongeveer 15 euro de kilo - vorige week moesten diezelfde bonen maar liefst 24,50 per kilo kosten ex BTW!
Heb nu maar de cupjes gekocht want die zijn nog betaalbaar. En intussen op zoek naar goede bonenkoffie voor een redelijke prijs want nu staat mijn grote koffiemachine te niksen in de keuken.
vrijdag 25 april 2025 om 14:57
Oh? Bij mijn jumbo (even in de app gekeken) zie ik een heleboel soorten hazelnootpasta onder de 3 euro. 1,99 voor 400gr bijv.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in