Pubers en grenzen

26-04-2025 08:47 225 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil jullie graag wat voorleggen.
Mijn zoon en het vriendje van mijn zoon hebben allebei stiekem gedronken.
Ik was er van de week al achtergekomen dat ze dat wilden gaan doen. Ik heb toen een, dacht ik, goed gesprek gehad met mijn zoon en hem uitgelegd waarom het gewoon niet goed is om nu al te gaan drinken. Hem gewezen op de gevaren en aangegeven dat hij een hele hoop mag, ik laat hem behoorlijk los en ik verwacht dat hij deze grens niet over zou gaan.
Omdat hij deed alsof hij het begreep en mij beloofde niet te gaan drinken, mocht hij samen met die vriend de stad in.
Eenmaal weer thuis hebben we nog even gezellig bijgekletst. Omdat het vriendje door het drinken wat spraakzamer was, versprak hij zich.

Maar nu komt het volgende;
Ik vind zelf dat de moeder van de vriend op de hoogte moet zijn en daarom wil ik haar gaan inlichten. Uiteraard niet om te klikken, maar ik zou het zelf enorm op prijs stellen als zij mij het gezegd zou hebben, als zij in mijn schoenen stond. Wat zouden jullie mij adviseren?
En zouden jullie er voor mijn zoon een consequentie aan verbinden, dat hij zijn belofte, om niet te drinken, verbroken heeft? En zo ja, welke consequentie?
vindjedatecht wijzigde dit bericht op 26-04-2025 11:49
16.99% gewijzigd
Samengesteldgezin schreef:
27-04-2025 18:08
bron graag, het is algemeen bekend dat dingen die verboden zijn het meest interessant zijn voor een puber.

We kennen allemaal de voorbeelden van blowen, vapen/roken en alcohol.
Wat is jouw bron dan?
Samengesteldgezin schreef:
27-04-2025 17:22
Jouw zoon word op zijn 18e verjaardag het diepe ingesmeten, opeens kan hij met zijn twee pasjes elke alcohol krijgen die hij wenst en we weten allemaal dat het gene dat je niet mag het interessants is.
En hier heb je speciaal een nick voot aangemaakt? Wauw, wat een betrokkenheid. Iets minder hoekig binnen komen denderen is misschien nog een tip voor volgende keer :idee:
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
27-04-2025 19:57
En hier heb je speciaal een nick voot aangemaakt? Wauw, wat een betrokkenheid. Iets minder hoekig binnen komen denderen is misschien nog een tip voor volgende keer :idee:
Het maakt toch niet uit of iemand een eerste bericht stuurt of dat het het 1000e bericht is? Of mag je na 1000 berichten wel hoekig binnen denderen? Het is jouw forum niet, het is gewoon een openbaar forum waar iedereen mag komen. Heel raar dit. Wie weet schrijft ze al jaren mee maar nu onder een andere nick. En dan nog...
Noëlle_ismijnnaam schreef:
27-04-2025 21:08
Het maakt toch niet uit of iemand een eerste bericht stuurt of dat het het 1000e bericht is? Of mag je na 1000 berichten wel hoekig binnen denderen? Het is jouw forum niet, het is gewoon een openbaar forum waar iedereen mag komen. Heel raar dit. Wie weet schrijft ze al jaren mee maar nu onder een andere nick. En dan nog...
Ja en op een openbaar forum mag ook iedereen een mening geven. Ik vond deze forummer niet erg vriendelijk binnenkomen in dit topic en loepte even of ze altijd zo schrijft. Dit bleken haar eerste bijdragen, dat vond ik wonderlijk. Maar blijkbaar mag jij dingen wél raar vinden en ik niet? Het is toch ook niet jouw forum, of wel?

Ik krijg nu wel een indruk van wat je bedoelt met dat ze misschien al jaren meeschrijft onder een andere nick...
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat TO hem veel te veel vrijheid heeft gegeven. Het is overduidelijk dat hij er niet mee kan omgaan. Trek maar aan de teugels voordat hij onhoudbaar wordt als die 16 is.
Ben ik de enige die twee 13 jarige jongens veel te jong vind om alleen tussen hossende dronken lui uit te gaan?
NomenNesci0 schreef:
28-04-2025 07:40
Ben ik de enige die twee 13 jarige jongens veel te jong vind om alleen tussen hossende dronken lui uit te gaan?
Als het topic hebt gelezen zie je dat je niet de enige bent.
canis-felis schreef:
27-04-2025 22:55
Ja en op een openbaar forum mag ook iedereen een mening geven. Ik vond deze forummer niet erg vriendelijk binnenkomen in dit topic en loepte even of ze altijd zo schrijft. Dit bleken haar eerste bijdragen, dat vond ik wonderlijk. Maar blijkbaar mag jij dingen wél raar vinden en ik niet? Het is toch ook niet jouw forum, of wel?

Ik krijg nu wel een indruk van wat je bedoelt met dat ze misschien al jaren meeschrijft onder een andere nick...
Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.
dubbel
noëlle_ismijnnaam wijzigde dit bericht op 28-04-2025 09:28
97.80% gewijzigd
canis-felis schreef:
27-04-2025 22:55

Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Misschien zou ik jou nu ook moeten loepen om te kijken of je altijd zo reageert maar dat vind ik zonde van deze mooie lentedag.
NomenNesci0 schreef:
Is het je opgevallen dat het topic langer is dan alleen de OP?
28-04-2025 09:25
Daar zijn we het dan over eens.

Oh, en dank voor de aanvulling twee posts verderop. Dat moet je helemaal zelf weten.
28-04-2025 09:25
Precies waar betreffende forumster op aangesproken werd dus.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
NomenNesci0 schreef:
Ja, NomenNescio, je bent de allerenigste die dat vindt. Het is in dit topic dan ook al niet 13 keer gemeld.

Ben ik de enige die het raar vindt dat je daadwerkelijk zou kunnen denken dat je ergens de enige in bent?
.
Ik heb de eerste 3 a 4 pagina's gelezen, niks in die strekking terug gelezen, vervolgens de reacties van to geloept, die ook niet op dergelijke opmerkingen qua inhoud reageert en de laatste twee pagina's gescand. Blijkbaar had ik alle pagina's moeten lezen. Waarvoor mijn nederige en diepe excuses!

To, waarom stuur jij twee 13 jarigen de stad in, met alle risico's op vervelende ontmoetingen met dronken gasten en uiteraard zelf alle ruimte om te gaan zuipen in een zeer prikkelende en spannende omgeving. Ik hoop dat je dit aan de voorkant had afgestemd met de andere ouders. Maar als ik dit terug zou horen van mijn kind dat in vertrouwen bij jou logeert, dan zou ik jou niet meer vertrouwen met een goed inschattingsvermogen.
TO heeft het uit haar OP gehaald. IK heb gisteren het hele topic doorgelezen en het wordt meerdere malen genoemd. Schijnbaar net niet op de pagina's die jij gelezen hebt.

Niet dat ik denk dat to nog gaat reageren maar ik neem even de vrijheid om in te vullen dat to haar puberzoon liever te vriend houdt dan confrontaties met hem aangaat.
Ik kan me ook zo voorstellen dat zoon niet heel mild omgaat met de restricties van zijn ouders, al dan niet gevoed door de vriendjes om hem heen.
.
NomenNesci0 schreef:
28-04-2025 11:47
Ik heb de eerste 3 a 4 pagina's gelezen, niks in die strekking terug gelezen, vervolgens de reacties van to geloept, die ook niet op dergelijke opmerkingen qua inhoud reageert en de laatste twee pagina's gescand. Blijkbaar had ik alle pagina's moeten lezen. Waarvoor mijn nederige en diepe excuses!
Hoe weet je dan dat het om 13-jarigen gaat? Dat staat namelijk al sinds zaterdag niet meer in de OP.

Het lijkt erop dat TO dat detail weggehaald heeft, juist vanwege de kritiek.
Nova schreef:
28-04-2025 12:26
Hoe weet je dan dat het om 13-jarigen gaat? Dat staat namelijk al sinds zaterdag niet meer in de OP.

Het lijkt erop dat TO dat detail weggehaald heeft, juist vanwege de kritiek.
Dat herhalen natuurlijk veel reageerders...
Solomio schreef:
28-04-2025 10:53
Precies waar betreffende forumster op aangesproken werd dus.
Jij doet ook nog een duit in het zakje. Even terug vroeg ik je waar ik alles over 1 kam scheer, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.
NomenNesci0 schreef:
Ja.

Dit topic loopt intussen al een paar dagen, er hebben behoorlijk wat mensen gereageerd en die vinden het allemaal volstrekt normaal om hun dertienjarigen op pad te sturen om Koningsnacht te vieren. Zelf vind ik het zelfs een beetje laat, mijn kinderen mochten dat al op hun tiende.

:facepalm:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 17:18
Ja.

Dit topic loopt intussen al een paar dagen, er hebben behoorlijk wat mensen gereageerd en die vinden het allemaal volstrekt normaal om hun dertienjarigen op pad te sturen om Koningsnacht te vieren. Zelf vind ik het zelfs een beetje laat, mijn kinderen mochten dat al op hun tiende.

:facepalm:
Dat je dat coke snuiven oogluikend toeliet vanaf hun 12e kon anders ook op genoeg bijval rekenen.
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 17:18
Ja.
Misschien had je mijn reactie even moeten lezen. Dat had ik schijnbaar ook reactie voor reactie moeten doen, voor ik die vraag mocht stellen :facepalm:
OlleGrieze schreef:
28-04-2025 12:29
Dat herhalen natuurlijk veel reageerders...
Zeker, ik heb het nl. gelezen voor ik de vraag stelde en meerdere reacties heb doorgenomen om te kijken of er iets in die strekking over gezegd werd. Maar ik heb idd niet ALLES gelezen. Shame on me....
Rooss4.0 schreef:
28-04-2025 11:51
TO heeft het uit haar OP gehaald. IK heb gisteren het hele topic doorgelezen en het wordt meerdere malen genoemd. Schijnbaar net niet op de pagina's die jij gelezen hebt.

Niet dat ik denk dat to nog gaat reageren maar ik neem even de vrijheid om in te vullen dat to haar puberzoon liever te vriend houdt dan confrontaties met hem aangaat.
Ik kan me ook zo voorstellen dat zoon niet heel mild omgaat met de restricties van zijn ouders, al dan niet gevoed door de vriendjes om hem heen.
Ook lijkt ze onzeker. Omdat ze hier moet vragen of ze de moeder van het andere jongetje in moet lichten. En dan ook zich nog afvraagt of ze eerst moet wachten tot het jongetje het zelf heeft verteld. Ik mis de daadkracht van een volwassene. En dat heeft zo'n 13-jarig joch natuurlijk hartstikke nodig.
Bontebok schreef:
28-04-2025 21:10
Ik mis de daadkracht van een volwassene. En dat heeft zo'n 13-jarig joch natuurlijk hartstikke nodig.
Tuurlijk. Op deze leeftijd moet je niet de beste vriend willen zijn van je kind. Zeker als deze laat zien een stevige ouder nodig te hebben. Wees gewoon duidelijk in wat je wel en niet acceptabel vindt en blijf daarbij. Nou, boeien als deze jongen jou het meest idiote schepsel ter wereld vindt. Morgen heeft hij weer wat van je nodig, dus trekt vanzelf wel bij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven