April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hallo meiden!

Hier zit de eerste werkweek er ook weer op! Het was heel gezellig, gelukkig nare collega nog niet gezien en de reacties van de anderen waren gelukkig leuk! Was wel weer even wennen, maar ik vind het heerlijk om weer wat te kunnen doen. Viel wel gelijk met mn neus in de boter, ik zit op de verzuimadministratie en de administratie omtrent zwangeren wordt hier ook gedaan en maandag konden we gelijk aan de slag met een dame die haar tweeling met 24 wkn is verloren. Toen stond het kippenvel over mn hele lijf en wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk naar Emma om te knuffelen.

Emma doet het heel goed op het KDV, ze vindt het superleuk om met de andere kindjes te kletsen en ze heeft de leidsters al helemaal om haar vingertje gewonden.

Heb hier ook weer even bijgelezen

Asje: wat fijn dat alles goed is met Isa's ogen. En dat de creche ook zo goed bevalt is ook een goed teken. Gaat ze nog een keertje wennen vlak voor ze naar de creche gaat, of gaat ze gelijk in augustus een hele dag? En twee weken Italie lijkt me heerlijk, stuur je wel wat zon deze kant op :-)

Beer: jammer dat het niet echt lekker weer is vandaag, ik hoop dat het vanmiddag weer een beetje beter wordt en dat je nog wel naar buiten kunt.

VV: wat zonde zeg, dat je al je gekolfde voeding weg moet gooien. Wel knap dat je het nog steeds blijft doen. Hier is de bv al zo verminderd dat ik Emma nog maar 1x per dag gekolfde voeding geef en dat is dan van twee dagen kolven. Ik begin er ook wel genoeg van te krijgen, maar wil toch proberen nog zeker een maand door te gaan hiermee.

ruma: hoe was het schoolreisje? Het is in ieder geval goed weer geweest. Jammer zeg, dat zijn groepje opgesplitst wordt, hebben ze dat met een reden gedaan of gewoon ienemienemutte?

Wij gaan maar eens richting opa en oma, want die hebben Emma al ruim een week niet meer gezien en ze beginnen afkickverschijnselen te vertonen :-)

Fijn weekend vast!
Hallo allemaal,

Ben een mnd op vakantie geweest en nog niet alles bijgelezen! Heb ook pas net ontdekt hoe je makkelijk alle berichten achter elkaar kan lezen...dat scheelt wat geklik en openen :-).

We zijn sinds woensdagavond thuis en mijn kerel was meteen weer ziek..zucht. Hij had nl zijn enkelbanden ingescheurd tijdens de vakantie dus 2 wkn lang heeft hij me niet kunnen helpen met Fee. Best zwaar zeg, vooral de eerste dgn. Net alsof je 2 kids hebt. En dan zijn we thuis, ligt ie weer op bed! Grrrrr.... Maar goed, gaat vandaag al iets beter en straks vertrekt ie naar Friesland voor een zeilwknd met vrienden. Hopelijk gaan we vanaf maandag weer normaal doen.

Fee slaapt sinds dat ze 7 wkn is al door. Ze gaat om half 11 slapen en wordt dan rond half 8 wakker. Maar vanochtend was het pas 9 uur! Echt wel cool. Daar staat tegenover dat ze overdag erg veel wakker is, maar ik probeer er nu een ritme in te krijgen. Misschien lag het ook wel aan het warme weer in Frankrijk. Heb haar nu weer op bed gelegd en het gaat....

Ze weegt 6240 gram en is 62,5 cm. Nog steeds groot voor 11 wkn!!

Ik ga over 4 wkn aan het werk en heb nog geen kdv. Wachttijd 1-1,5 jr dus ben tussen okt en jan aan de beurt. Gelukkig is mijn vent thuis tegenwoordig en willen beide oma's oppassen. Nog geen stress.

Geef ook nog bv maar red het daar niet mee dus ik voed met kv bij. Dat verschilt per keer hoeveel, soms 20 cc, soms 120 cc. Hoe vaker ze om eten vraagt (bijv om de 1,5 uur), hoe minder ik heb...dan gaat ze gewoon te snel. Volgens het CB was het prima zo. Ben wel van plan om te gaan kolven tijdens mijn werk. Ik kolf nu ook en vind het ok. Moet alleen wel sparen, heb niet in 1x een voeding bijelkaar. En ik vind de bv ook gezellig. Vind haar dan echt nog een babietje, zo schattig als ze bij je drinkt.

Qua kriebels voor een 2e...die zijn hier ook present! Maar misschien zijn dat nog de hormonen? Ik vond zwanger zijn en de bevalling echt K..., maar ik wil best graag nog een kind, misschien zelfs 2 en ik vind het heel leuk een baby heb ik ontdekt. Voorlopig focus ik me maar even op deze en op mijn nieuwe baan. Geloof ook niet dat mijn vent nu al zou willen, die vond mijn zwangerschap ook niet zo bien. Ben ook nog niet ongesteld geworden. Ligt vast aan de bv. Ik weet wel dat je dan wel vruchtbaar kan zijn maar ik ben toch benieuwd wanneer het terug komt?

Zo...zijn jullie weer bij en ga ik even teruglezen.

Liefs
Elmanita, zou je iets willen wijzigen in de tabel?!De startlengte van Fee is 53 cm ipv 55,5. Kraamzorg had toen een foutje gemaakt. Dank!
Jammer dat je vriend meteen ziek is geworden na de vakantie India. Fee doet het wel prima zo te lezen, ook al lekker doorslapen! Verder wel een leuke vakantie gehad? Wat betreft ongesteldheid varieert het nogal per persoon. Je geeft natuurlijk nog BV dus dat stelt het ook uit (al is het natuurlijk niet 100% veilig zeg maar). Ik was 2 maanden na de bevalling weer ongesteld geworden (een week na plaatsen spiraaltje) en daarna niet meer maar dat kan komen door de mirena natuurlijk.

Beer: is het bij jullie nog droog geweest gisteren? Nog een beetje gelukt met alle kinders?

Assevas: ook alweer de 1e week gehad. Wat vervelend van die vrouw met haar tweeling. kan me voorstellen dat het je nu extra aangrijpt zulk nieuws. Je nieuwe afdeling bevalt dus wel?

Ruma: wat jammer voor je zoontje dat zijn groepje opgesplitst wordt. Hoe vindt hij het zelf?

Asje: nog wasmachine perikelen gehad de afgelopen dagen? Hier nog steeds druk op het werk maar ik weet waar ik het voor doe gelukkig! Het helpt wel dat de laatste paar dagen alle experimenten leuke data opleveren want anders is het altijd net of je voor niks bezig bent..........

Hier niet veel te melden, Gwen is haar lieve rustige zelf, Broerlief is wat aan de uitdagende kant, Hij is ineens constant ons aan het bijten als we hem optillen (in je schouder of arm) echt heel irritant! We geven hem dan maar op z'n kop en zetten hem neer en negeren hem. Geen idee of het gaat helpen maar goed.
Hi, wat is het gezellig hier!

Elma, dat bijten herken ik van kindje van een vriendin (ook ruim een jaar oud), die beet laatst echt zonder overdrijven m'n halve neus eraf! Wasmasjien draait weer als vanouds zijn rondjes, thank god! Wasserette-mannetje kan wel op vakantie gaan nu, heeft z'n omzet wel binnen :-)

Beer, hoe was het feestje vrijdag? heen en weer rennen tussen de buien door zeker? Wel leuk met alle kleintjes? Alhoewel...zes jaar is natuurlijk niet zo klein meer!

Ruma, balen voor je zoontje dat ie naar een andere klas moest zeg, is natuurlijk helemaal niet leuks als al je vriendjes samen blijven en jij in een andere klas komt! Hopelijk heeft ie op schoolreisje al beetje aan nieuwe klas kunnen wennen?

India en anderen die BV en KV geven, misschien stomme vraag, maar kun je je BV productie niet verder opvoeren of zit daar gewoon op een gegeven moment een grens aan? Hoe vaak drinken jullie kindjes? Isa wil 6 a 7 voedingen per dag, waarvan meestal 2 of 3 keer niet beide borsten leeg gaan. Ik vraag me wel eens af of ze genoeg krijgt, maar ga er maar vanuit dat ze zelf het beste weet wat ze nodig heeft. Dinsdag weer CB, dus benieuwd naar groei!

Assevas, wat een rotverhaal zeg! Krijg er ook kippevel van, brr...

Bij mij in de familie ook een slecht bericht gehad vrijdag, m'n zus heeft melanoomkanker, ik vind het zo erg! Een van de consequenties is dat ze nooit meer een tweede kindje kan krijgen (ze heeft 1 zoontje van 2, en zou heel graag een tweede hebben gehad!) Naar nieuws!

Vandaag maar beetje in de stad rondgehangen en mezelf (en man) een beetje verwend met (o.a :-)) twee Marlies Dekkers setjes, eindelijk eens mooie borstvoedingsBH's!!
He Asjemenou, goed idee van die setjes, Marlies Dekkers zit hier ook bij mij om de hoek. Wist niet dat ze ook bv-bh's had?!

En wat betreft de productie...ik heb er al van alles aan gedaan zoals pillen, veel drinken, extra slapen, extra aanleggen, kolven etc, maar ik heb gewoon een groot kind dat veel nodig heeft en ze heeft niet genoeg aan mijn borsten. Als ik kolf na het voeden, komt er ook niets meer uit. Vlgs mij is het bij elke vrouw anders...bij sommigen lukt het al vanaf het begin niet. Ik vind het iig fijn dat ik de helft ofzo kan geven (ik weet natuurlijk niet precies hoeveel.).
Dat is bij mij ook zo, idd. Ik kolf alleen nog maar, omdat Emma er anders helemaal bijna niets meer uit krijgt, maar hoe vaker ik kolf, hoe minder eruit komt. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze nog maar 1 bv voeding per dag krijgt en de rest kv. Ze groeit nog steeds als kool en is vrolijk, dus volgens mij gaat het prima met haar.

Asje: wat een naar bericht van je zus, is het goed behandelbaar? Moet een hele schok zijn in jullie familie. Een voor jullie.

Ik ga naar bed, morgen weer lekker naar t werk en Emma weer naar kdv. Ze was vandaag heel humeurig en huilerig en wilde eigenlijk niet slapen, dus zal wel een regeldagje gehad hebben. Hopen dat het morgen over is. Weltrusten!
Hallo:

Zo heb nu maar es even de tijd genomen om wat bij te lezen en te reageren, al heb ik niet alles bijgelezen, dat doe ik zsm,

Asje: wat vreselijk, net als Assevas vraag ik me af: is het goed te behandelen?

Ik las ergens wat over kriebels voor een tweede, ik moet er echt niet aan denken nu eigenlijk...geen idee ook of ik t straks wel wil, vind zo wel ff goed!Ik geniet met volle teugen van Sofie!!

Ze rolt zich nu van buik naar rug en andersom, echt leuk!

En brabbelen kan ze ook lekker, en kraaien van plezier, dat is zooo lief!!

Ze weet nu trouwens 4860, lengte weet ik niet, dat weet ik over een week!

Verder eet ze goed, lacht heel veel en huilt zelden.

Niks te klagen dus...

Vroeg me trouwens af wat jullie voor luiers gebruiken, ik heb nu kruitvat, had pampers, vind ze wel wat stugger moet ik zeggen, van het kruitvat,wat zijn jullie ervaringen?

Gaat het goed met de rest van babietjes?

veel liefs
Goeiemorgen!

Asje: wat een rot nieuws van je zus. Kunnen ze het nog weghalen de moedervlek of is het uitgezaaid? En waarom mag je geen kinderen meer daarna? Ivm de chemo/bestraling oid?

Steenbokje: zo zeg die kleine Sofie is snel met rollen, hier in de verste verte geen beweging die daar op lijkt. Alleen hele verhalen zonder ondertiteling

Assevas: balen he als ze zo'n dag hebben. Gwen wilde vanmorgen al om half 5 eten ( gaap!) en daarna was ze ook alleen maar aan het rommelen, zal dus wel een vermoeiende dagje worden denk ik. Zeker omdat broer last heeft van doorkomende tanden....
Morning.

Tis een uitzaaiing, ze gaan nu heel deel van lymfestelsel weghalen, verdere behandeling nog niet duidelijk. Maar zwanger worden is uit den boze, hormonen stimuleren de groei van die kwaadaardige cellen en het kan zelfs overgedragen worden op kindje. dat wil je dus niet! Arm arm zusje, het is zo onwerkelijk en ik vind het zo erg! Ze wonen ook nog eens niet in NL dus ik kan er niet zomaar naar toe. Ga wel een ticket boeken zodra ik weet wanneer ze geopereerd wordt, dus een dezer dagen Isa maar even op paspoort laten bijschrijven/zelf paspoort voor haar aanvragen.

Steenbokje: jeetje, die kleine Sofie met haar gerol, impressive! Hier alleen veel gelach als mama haar omrolt maar zelf nog geen beweging die er op lijkt, maar ik lees net bij Elma hetzelfde dus denk dat Sofie gewoon erg snel is!

Assevas en Elma, succes met de regeldaagjes, overvalt je alrijd weer even he, als ze ineens wat uit hun hummetje zijn, zeker als het normaal van die zonnestraaltjes zijn!

Ik hoor een kleintje pruttelen, ga haar eens even aankleden, ze ligt nog in haar pijamaatje.

Oh Elma, vraagje nog, jij bakert Gwen ook in in zo'n doek he? Hoe lang ga je daar mee door? En doe je dan ook nog lakentje/dekentje? Isa ligt alleen s nachts in de swaddle-me (met als het wat koeler is nog een lakentje en dun dekentje strak over wnat die doek is van dunne katoen) en ze vindt het heerlijk, er komt altijd een grote ontspannen grijns op het kleine gezichtje als papa haar s avonds erin rolt. Maar de swaddle-me wordt te klein, dus ik twijfel tussen grotere kopen en nog paar maandjes door of stoppen.
Dag allemaal,

Hieer ben ik ook weer eens.

@ Asje; Gadver, wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Is het wel goed te behandelen? Ik hoop het maar. Maar dan nog; geen 2e kindje kunnen krijgen... Heftig hoor. Sterkte!

Fijn de BV en FV gesprekjes! Sinds deze week komt Sofia erg vaak. Volgens mij drinkt ze best goed. Ze groeit in ieder geval heel erg goed. Mijn productie is, volgens mij, ook echt prima. Ik 'haat' kolven Doe ik ook bijna niet. Als ik even weg ben dan geeft mijn vriend FV tussendoor. Of als ze zo vaak komt dat mijn tepels e ven rust nodig hebben dan ook een flesje.Vorige week was ze van 9 uur s'ochtends tot 9 uur s'avonds bij mijn moeder en dan heeft ze de heel dag FV gekregen. Ze mogen dan toch niet meer dan een liter per dag drinken?

Verder komt ze erg vaak. En het kunnen niet weer regeldagen zijn lijkt mij. Ze drinkt dan maar tussen de 5 of 10 minuten. Zeker einde middag en s'avonds blijft ze komen. Overdag komt ze zo om de 3/4 uur. Ook al zullene r vele halve voedingen tussenzitten; ik voed toch wel zo;n 9 keer nu. Ik vind het maar lastig te regelen.

Verder begint het een echt dametje te worden. Ze wordt nu af en toe echt boos. Als ik haar niet snel genoeg aanleg bijvoorbeeld. Dan begint ze echt te grommen en te gillen en verbijt zich dan echt en loopt rood aan. Ziet er erg grappig uit. Ze kan zich lang en goed in de box vermaken met een soort baby gym. Heb ik vorige week bij de kringloop gehaald (3 euro:-)) en ze vindt hem helemaal leuk. Handig!

Ze wil wel echt constant 'staan'. Wel een schattig gezicht maar ook wel een beetje irritant. Is toch makkelijk en gezelliger als ze gewoon op je schoot zit. Want het enige wat ze doet is strekken en ik moet haar natuurlijk helemaal vasthouden. Maarja, mevrouw wil staan, enanders krijgt ze al snel zo'n mini-driftaanvalletje...

Ik gebruik Pampers. Het eerste pak wat ik gehaald had was van Etos huismerk, maar die waren echt heel stug. Toen Kruidvat gehaald maar die sloten niet lekker bij Sofia en dus lekte ze. Daarom toen toch maar Pampers gehaald en die haal ik nu nog steeds. Zijn inderdaad wat zachter dan die van het kruidvat, maar Kruidvat luiers zijn prima hoor. Ik had ze voor zoon ook altijd.

@ Elma: Balen Elma, half 5 is vroeg. Ik hoop dat vandaag wel een beetje te doen is met je kinders. Gwen is wel een relaxte baby heb ik zo het idee. En ze groeit inderdaad goed.

@ As: Emma weer een beter humeur vandaag?

@ Ruma: wat balen voor je zoontje.Gelukkig heeft hij nog wel 1 vriendje mee naar zijn klas. En Anne doet het dus gewoon lekker?

Fijne dag iedereen. ik ga naar de prenatal. Kijken of ze de kinderwagen kunnen maken....
Noerie: bij Fv mogen ze inderdaad niet meer dan 1 liter per dag maar dan moeten ze ook wel heel hongerig zijn hoor als ze daar overheen komen. Gwen is inderdaad de relaxtheid zelve gelukkig maar. Soms moet ze toch even op haar beurt wachten en gilt dan wel even maar geeft het ook weer snel op gelukkig. Kijk trouwens wel uit met het laten "staan". Fynn wilde dat ook altijd maar als ze dat te vaak doen kunnen ze later problemen krijgen met het ontspannen van de beenspieren. Meneer heeft er 6 maanden voor bij de kinderfysio gelopen...... Wat heb je gedaan met je wagen? Te hard geracet met de kleine?

Asje: ow jak het is een uitzaaing dat is balen. wonen ze erg ver weg of valt het mee? Hopelijk kunnen ze er snel wat aan gaan doen. Gwen ligt nog steeds in de puckababy, maar we kunnen haar steeds vaker met haar handjes uit de zak laten slapen (zit een rits in bij de armpjes). Voorlopig blijft ze er nog wel even in denk ik want soms gaan die armpjes toch nog redelijk zwiepen en slaapt ze dus slecht. Ik heb trouwens eventueel nog wel een maat groter voor de swaddle me. Hij is wel lichtblauw maar verder zo goed als nieuw......

Wij hebben ook pampers, ik vind alle andere merken echt heel stug dus wij slaan gewoon in als ze in de reclame zijn. Bij schoonouders hebben ze kruidvat luiers en dat gaat ook prima dus het is maar net wat je wil. Ik hoor trouwens ook goede verhalen over de etos eigen merk luiers.
hallo allemaal,

Wat een naar bericht voor jou en je familie, Asje, heel veel sterkte ermee. Er zal nog wel veel onduidelijk zijn? En wat lijkt me dat inderdaad moeilijk dat ze ook nog ver weg woont.

Vrijdag hier toch heel mooi weer gehad met feestje voor dochter. Het was zowieso heel leuk, spelletjes in de tuin gedaan. Met eigen kinderen erbij waren het er 12, dus was best heel druk. Maar dochter vond het heel leuk, en de kindjes ook denk ik. ALtijd wel blij als het weer achter de rug is.

Elma, volhouden dus vandaag, straks even mee gaan slapen met de 2 kids?

Steenbokje, ik gebruik (al jaren, voor alle vier) AH eigen merk luiers. Ben er heel tevreden over en neem ze gewoon mee met de boodschappen.

Noerie, balen dat je kinderwagen kapot is. En jij geeft dus ook nog fulltime bv. Ik doe het eigenlijk hetzelfde als jij, als het zo uitkomt geef ik fv.

Meer mensen al last van haaruitval. Bij mij vreselijk, overal haren. Ik heb het bij de anderen ook zo erg gehad, dus wist dat het zou komen, maar prettig is het niet.

fijne dag allemaal!
Hallo allemaal!

Ja dit is wel heeeeeeeeeel lang geleden maar ik kom er eigenlijk niet aan toe om alles bij te houden en al helemaal niet omdat mijn werk, nu alweer 3 weken geleden, weer begonnen is en ik ook gelijk 2 avonden mag overwerken...

Mijn excuses alvast want ik heb alleen even deze laatste pagina bijgelezen dus ik weet niet alles.

Hier gaat het verder goed, Lars is een lekker mannetje en twee weken geleden was hij 61,5 cm en 6115 gram. Ik ben helemaal met de BV gestopt want toen ik ging werken ging dat echt in sneltreinvaart achteruit...

Lars is een blij mannetje en kletst heel wat af. Hij vind slapen wat minder en 's nachts wordt hij dan ook steevast wel 1 of 2 keer wakker voor zijn speen of een voeding.

Na 2 behandelingen bij de ostheopaat is hij een stuk relaxter geworden en zoals hij de eerste 4 weken was hebben we hem gelukkig niet meer meegemaakt. Hij gaat nu 1 dag in de week naar het KDV en vanaf half sept kan hij ook 2 dagen net als Thijmen.

Thijmen is ons lekker aan het uit proberen, maar hij is wel erg lief naar zijn broertje toe. Ik merk wel dat hij nu wel steeds meer eraan toe is om naar school te gaan. Dat gaat in januari gebeuren maar hij wil nu al. (ach als hij de komende tig jaar zo enthousiast blijft over school ;) )

Verder ben ik toen man een congres had al met de mannetjes op vakantie geweest naar vrienden op een waddeneiland, was even spannend met de auto en boot en twee kids, maar het ging prima. Dus voor herhaling vatbaar.

Zo dit was even de ego update
Asje, wat een rotbericht voor jou en je familie. En al helemaal omdat ze dus ook niet zomaar even naast de deur wonen

Noerie, balen van de kinderwagen, geef je daar zo veel geld voor uit... kunnen ze hem nog maken?

Beer, dus het feestje tussen de buien door is nog gelukt. Altijd prettig. Heb je een zomerkind, voorspellen ze nog regen...

Ruma, wat vreemd dat ze daar helemaal geen rekening mee houden met het opsplitsen van de klassen. Heeft je zoontje er veel verdriet van? En Anne doet dus gewoon lekker al mee met het hele spul. Fijn.

India, een maand op vakantie!!!! Wauw dat wil ik ook wel. Wij hebben straks twee weken en dan blijven we thuis. Wel irritant dat man dan meteen weer ziek is en zo wel op zeilweekend... Hoe vond Fee het op vakantie?
Hier trouwens ook pampers, had ik bij Thijmen ook in het begin en later Kruidvat.

En hier totaal geen kriebels. Wat ik wel irritant vind is dat veel mensen aan ons vragen "En... komt er nu nog een 3e, gaan jullie voor een meisje? Dan denk ik "halloohoo, ik ben net bevallen, ja" en wij vinden het wel goed zo, gewoon lekker 2 kids.

Ga nu weer eens even wat doen, tot later
@ Elma: Jeetje, dat klinkt wel heftig; 6 maanden fysio... Ik ondersteun haar wle heel goed, zodat ze niet echt op haar beentjes leunt, maar ik zal er dan een stuk voorzichtiger mee zijn. Dank je! Tja, de wagen... Hier heeft (stief)zoon ook al in gelegen en de 2 kliksystemen waarmee je de duwstang kan verstellen en waarmee je de wagen inklapt doen het niet meer. Niet handig. Kan niet goed duwen nu en zeker niet trekken. En inklappen is ook een toestand. Gelukkig zijn er nu 2 nieuwe klikdingen bestelt. Duurt alleen 1,5 week. Nu dus maar even de bak in de bolderkar als kinderwagen. Wel handig met boodschappen doen kwam ik net achter:-).

@ Beer: 12 kinderen?!?!?! Jeetje, ik was al bekaf na een kinderfeestje met 6 kids.Ik heb inderdaad, sinds een week, ook enorme last van haaruitval. Ik had de link met zwangerschap en geboorte nog niet gelegd. Dat is dus normaal en gaat vanzelf weer over? Bizar zeg...

@ Enka: Je bent inderdaad alweer druk in de weer. Goed en leuk zeg; met de 2 kids naar de wadden. Stoer ook toch? En wat lekker dat Lars zo lekker gaat. Wel jammer dat hij net s'nachts komt. Maar wat doet een ostheopaat? EN kinderen kunnen inderdaad echt toe zijn aan school. Was hie rookz o. Was al maanden voordat hij 4 werd gewoon vervelend. Kon zichzelf ok slecht meer vermaken. Eenmaal op school ging dat weer prima. Was hij wel bekaf in het begin. En dus rustig, heerlijk, haha!

En of ik kriebels heb,,, Beetje wel. Maar nu nog niet. ik had altijd zoeits van; 2 kinderne is mooi. Maar 3 lijkt me nu toch ook wel heel erg leuk. Ik vond het zwanger zijn en vooral het net krijgen van een kindje een hele bijzondere ervaring. Zo raar om dat maar 1 keer mee te maken,. Ik heb dan nu wel 2 kinderen, maar de oudst heb ik niet gebaard. Ik denk dus wel; ik wil er nog eentje! En vriend ook wel geloof ik:-)
Oh, dat is een goede waarschuwing Elma, van dat staan, hier ook zo'n 'strekkerig meisje' dat steeds rechterop wil! Zal er dus maar beetje mee oppassen. Geldt dat ook voor zitten, want dat vind ze fantastisch. Mevrouw doet niets liever dan op schoot zitten bij mama en om zich heen kijken, het liefst op een terrasje. En aangezien mama nog niet werkt en een aantal vriendinnen met baby in de buurt heeft, gebeurt dat regelmatig!

Noerie, balen zonder wagen maar bolderkar denk ik goed alternatief. wat goed trouwens om te horen dat FV en BV zo makkelijk af te wisselen zijn, good to know! En als Sofia zo'n eigen willetje heeft en zo veel aan het uitproberen is, zal ze dat eten wel gewoon nodig hebben! Ik herken wel wat je zegt over 5 minuten drinken en dan ineens genoeg hebben en dan een uur later weer honger. isa heeft ook van die buien, heel irritant, ik weet gewoon dat ze dan nog niet genoeg heeft gehad, maar ze vertikt het gewoon om nog te drinken, loopt knalrood aan, draait hoofd weg, en kijkt heeeeeel erg boos! Ik laat haar nu maar (probeer ik tenminste), ga mijn energie er niet te veel aan verspillen, ze zal het zelf wel weten (hoop ik).

Beer, hier ook de haaruitval! Vind het niet zo erg want m'n haar was zo dik geworden dat ik er bijna niet meer doorheen kwam. Alleen die haren overal zijn vreselijk!

Over de luiers, ik hoorde dat de Kruidvat en Pampers in dezelfde fabriek gemaakt worden en niet veel verschillen. Heb zelf eigenlijk alleen nog maar de Pampers gebruikt.

Elma, bedankt voor swaddle-me aanbod, maar ik bestel wel gewoon een nieuwe, wel zo handig en dat kan er dan ook nog wel vanaf (wil niet weten wat ik al allemaal heb uitgegeven aan die kleine:-).

India, nog bij Marlies D geweest? Kwam er vandaag achter dat ik mazzeltje had, ze hebben me per ongeluk de maternity setjes voor de halve prijs gegeven (die zijn eigenlijk niet in de uitverkoop). Misschien doen ze dat nog eens, winkel in de Berestraat...

Bedankt allemaal voor jullie medeleven over m'n zus.Ik zal er hier niet te veel over uitwijden, dit is tenslotte een happy forum over babies, maar wel fijn dat ik het even kwijt kon. Ik ga er niet volgende week maar de week erna een week heen om haar te verzorgen en haar tweejarige mannetje erbij (ook een Finn). ga snel even ticket boeken!
Enka: lekker dat Lars het zo goed doet ik zal hem ook nog even in de tabel erbij zetten. En ook al lekker weggeweest met de kleintjes, stoer hoor zo in je eentje!

Noerie:gelukkig kan je wagen nog gemaakt worden! En met boodschappen is een grotere bak altijd handig haha. Hier tegenwoordig alles thuis laten bezorgen want ik kom er anders echt niet aan toe om nog boodschappen te doen!

Beer: hier ook enorme haaruitval. Bij Fynn wel een beetje gehad maar was toen alweer zwanger dus het was zo over. Maar nu kan ik er dus echt hele plukken uittrekken niet normaal! Vind het ook overal terug, tot en met luiers aan toen.

Asje: Voor zitten geld dat niet omdat ze dan niet hun beenspieren actief aanspannen. Bij Fynn was het zo erg dat hij gewoon als een plank rechtop kon staan, zo sterk waren die beentjes. Hij heeft nu nog steeds erg stevige beenspieren maar kan ze ook ontspannen. Gwen doet precies hetzelfde als haar broer dus die moet ik ook echt in bedwang houden, heb geen zin in nog een keer fysio (ook al was ze erg aardig).

Weer een druk weekje, moet schrijven aan een artikel en daar heb ik zo'n hekel aan! Moet me er echt toe dwingen om wat te doen.....
Goeiemorgen!

Allemaal haaruitval dus. Ik ben er wel een beetje huiverig voor, omdat ik het na de derde heeeel lang heb gehad. Ging eigenlijk pas over toen ik weer zwanger werd (dat was zo'n 2 jaar na de geboorte). Ik maakte me er toen wel zorgen over. Hoop dat het nu niet zo lang duurt.

Noerie, leuk dat je alweer de kriebels hebt. Maar je wacht nog wel even? Of ga je net als Elma voor 2 in een 1 jaar, ook leuk! Alhoewel , dat kan al bijna niet meer denk ik.

Enka, fijn dat alles ook goed gaat met Lars. En bij jou blijft het dus bij 2. Vond het met 2 altijd lekker practisch, allebei 1 kind onder de hoede. Nu is het allebei 2.

Het wordt mooi weer vandaag, geniet ervan!
het is inderdaad heerlijk buiten! heel zacht en vriendelijk. wij komen net van het CB, prikjes gehad maar afgezien van enorme schreeuw op moment zelf niet zo veel last van geloof ik, ze ligt lekker te lachen in de box.

voor de statistieken: 6190 gram en 63,5 cm.

jeetje Beer, allebei 2, wat klinkt dat heftig! ik vind samen 1 al heel wat...:-).

Elma, schrijf ze. Zit met zelfde motivatieprobleem, moet met mijn cv aan de slag en weer eens wat afspraken gaan maken, moet toch echt een klus zien te vinden voor september!
@ Beer: Nee, nog even niet hoor. Dat mag nog wel even duren. Eerst nog even verhuizen en nog even genieten van die kleine. OVer 1,5 jaar weer eens gaan proberen ofzo. Daar dacht ik meer aan:-). Ik hoop ook dat het niet zo lang aanhoudt, jouw (en mijn) haaruitval...

@ Asje: Isa klinkt als Sofia qua drinken. Ze groeit inderdaad ook goed en ze weet het inderdaad zelf wel denk ik zo. Alleen blijft het wel iiritant. En arme tepels! En een stoere die Isa! Fijn dat ze haar prikjes weer gehad heeft.

En fijn dat je naar je zus gaat. Ik kan me voorstellen dat het gewoon erg fijn is om bij haar te zijn! En fijn voor haar natuurlijk.

@ Elma: goed idee eignelijk; boodschappen laten bezorgen. Dat scheelt in ieder geval een hoop gesjouw. Doe je dat via albert.nl? Succes met schrijven!
goeiemorgen!

zo het werken is weer echt begonnen gisteren was ik pas om 20 uur thuis, we aten om 20.30 haha

Noerie: yep bij de albert.nl bestellen we. Het is echt heel handig en voor die paar euro extra ga ik zeker niet moeilijk doen om zelf tijd te vinden.

Beer: owjee ik hoop dat ik niet zo lang last heb van dat haar ik lijk wel in de rui haha

Asje: nou uiteindelijk gisteren geen woord meer geschreven door een onverwacht experiment wat tussendoor kwam was ik dus mooi "gered". Maarja ik moet voor dinsdag iets op papier hebben staan dus ik zal alsnog ergens deze week tijd moeten maken ervoor. Nog gelukt met je CV? Wat voor soort baan zoek je precies?

Nou we gaan weer aan de slag! was gisteren als laatste weg en vanmorgen weer als eerste binnen. Had net zo goed kunnen blijven slapen
Jeetje Elma, je zit er inderdaad alweer helemaal in. Wat een lange dagen zeg! Maar volgens mij blijf je er heel relaxed onder. Heel goed!

Ik heb het dan wel echt mega relaxed. Ik ben eind januari al werkeloos geworden. Nu dus pas weer solliciteren. Eindelijk. Alleen zijn we nu net ontzettend druk met nieuwe huis enzo. Half spetember verhuizen we en ik hoop eigenlijk per 1 oktober weer een baan te hebben. Maarja...dan moet ik daar natuurlijk wel even mijn best voor gaan doen... Maar kan me er ook niet echt toe zetten. Erg hoor. Maar ik heb zondag er voor ingeruimd. Dan gaat vriend halve dag op pad met de kinders en dan ga ik eens even serieus op zoek.

Succes vandaag Elma!
In het dorp waar ik woon bezorgd albert niet, heel jammer. Hiervoor woonde ik ergens anders en kwam ie elke week, superhandig.

Elma, wat werk je hard! Ik vraag me af of ik dat nog zou kunnen. Welke universiteit zat je ook weer (o misschien meer iets voor hyves).

Nog 3 dagen dan is het zomervakantie. Zie er naar uit, maar ook wel een beetje tegenop. 6 weken thuis met 4 kinderen. Gelukkig nog wel 2 weekjes op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven