Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2654 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Het viel mij op dat die (gekoelde) maaltijdpaketten ook steeds meer uitgekleed worden.
Voor zover ik me kan herinneren zat er "vroeger" een afgemeten hoeveel pasta of wraps bij.
Nu had ik een burrito pakket waarbij ik zelf de wraps nog moest toevoegen, en bij een pasta gerecht zat de pasta er ook niet (meer) bij..
Mijn man had bij de AH een klein flesje ketjap gehaald, 4,65 euro !!
Dus bijna 5 euro voor iets dat voorheen toch rond de 2 euro lag ?

Niet normaal dit. En soms ook niet zo duidelijk te zien in de winkel.
Gewoon huismerk halen :)
tinydancer schreef:
30-04-2025 10:50
Mijn man had bij de AH een klein flesje ketjap gehaald, 4,65 euro !!
Dus bijna 5 euro voor iets dat voorheen toch rond de 2 euro lag ?

Niet normaal dit. En soms ook niet zo duidelijk te zien in de winkel.
Ik snap ook niet zo goed waarom je man de duurste fles pakt als je ze ook voor 1,49 hebt?

Afbeelding
Hoi, hij had een Conimex flesje. Ik snap ook niet dat zijn flesje zo duur is, als ik jouw overzicht zie. Dank daarvoor..Mogelijk is het zelfs verkeerd geprijsd, want hij had een klein flesje 250 ml voor dus bijna 5 euro.
tinydancer schreef:
30-04-2025 11:13
Hoi, hij had een Conimex flesje. Ik snap ook niet dat zijn flesje zo duur is, als ik jouw overzicht zie. Dank daarvoor..Mogelijk is het zelfs verkeerd geprijsd, want hij had een klein flesje 250 ml voor dus bijna 5 euro.
Ze hebben bij AH ook Conimex ketjap manis premium voor €4,65 voor 250 ml. Misschien was het die. Waarschijnlijk is die wel altijd al duur geweest.
tinydancer schreef:
30-04-2025 11:13
Dat kun je toch makkelijk even online nazoeken?
Ik wilde al reageren met misschien per ongeluk glutenvrije gepakt maar het is idd de premium denk ik.

Ik vind zoveel dingen duur geworden en nu ik sinds een half jaar gluten- en koemelk intollerantie blijk te hebben ben ik echt een heel stuk duurder uit per week. 2 afbakbroodjes….4 euro…half broodje vers bij ah …5 euro. En nog niet lekker ook…

Maar van de week was ik de groenten/fruit afdeling nog niet af en stond mijn scanner al op 60 euro….oepssss
Ketjap Premium
:cheer:
Het wordt steeds gekker met marketing ook dat het ook wel weer hilarisch is
Merel90 schreef:
30-04-2025 12:28
Ketjap Premium
:cheer:
Het wordt steeds gekker met marketing ook dat het ook wel weer hilarisch is
Inderdaad ja, dat is hem ! 😳. Voortaan maar vragen of hij huismerk koopt.
tinydancer schreef:
30-04-2025 12:39
Of de gewone van Conimex. Die is 1.99.
Soms kom je met een beetje opletten al een heel eind :proud:
tinydancer schreef:
Je hebt blijkbaar een dure man 😅
Ik was weer eens bij de snackbar en was verbaasd dat een kaassoufflé met €2,75 één van de goedkoopste snacks was. (Maar alle afhaal is duur geworden, goede motivatie toch maar wat te maken.)
Oja, en dat speklapjes vaak nog duurder zijn dan kip?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik kwam langs een marktje op en dacht oh lekker, ik kan wel lekkerbekjes voor mij en zoon meenemen voor de lunch.
Nou, dat heb ik niet gedaan. De kleinste (middel heette die) was € 7,- per stuk (en die was niet groot dus of het genoeg zou zijn betwijfel ik).
Een maatje groter was 9,-
Kibbeling was ook erg duur, begon geloof ik ook vanaf 6,- (als ik het goed zag).

Toch maar beter 4 kaiserbroodjes voor 1,- bij de supermarkt gehaald.
tinydancer schreef:
Dat heb ik 1x gedaan... de smaak was, alhoewel persoonlijk, niet vergelijkbaar. Niet lekker.
Nova schreef:
30-04-2025 12:49
Of de gewone van Conimex. Die is 1.99.
Soms kom je met een beetje opletten al een heel eind :proud:
Gewoonlijk koopt hij die. Maar nu dus per ongeluk premium. Het zou me niet verbazen als de gewone er tijdelijk niet was.
Ja, opletten is key. 😉
Ik heb net mijn waterschapsbelasting betaald. Is gewoon 120 euro meer dan 4 jaar geleden. Is een prijsstijging rond de 70%!

Ik ben blij met schoon drinkwater en droge voeten, maar ik vind het wel slikken als éénpersoonshuishouden.
mamaonbekend schreef:
30-04-2025 13:27
Ik kwam langs een marktje op en dacht oh lekker, ik kan wel lekkerbekjes voor mij en zoon meenemen voor de lunch.
Nou, dat heb ik niet gedaan. De kleinste (middel heette die) was € 7,- per stuk (en die was niet groot dus of het genoeg zou zijn betwijfel ik).
Een maatje groter was 9,-
Kibbeling was ook erg duur, begon geloof ik ook vanaf 6,- (als ik het goed zag).

Toch maar beter 4 kaiserbroodjes voor 1,- bij de supermarkt gehaald.
Oh ja, daar schrok ik laatst ook van. Ik had 2 (grote) porties kibbeling en een lekkerbek (ook wel een grote) en was ondersteboven van wat ik moest betalen: € 30,00
Niet normaal toch, als je dat bij je avondeten wil. Voor een gezin wordt het toch wel prijzig zo! Even zowat € 30,- voor een gebakken visje bij je diner.
Ik eet graag vis maar dit vind ik te gek.

En die supermarkt lekkerbekjes (of van Iglo) vind ik niet zo lekker.
Maak het ook wel es zelf van diepvriesvis, maar dat is toch niet zo lekker als van de visboer.
Spotify gezins-abonnement. Gaat met 22% omhoog naar 22 euro per maand. Vind ik echt veel geld, maar het is wel mijn meest geliefde app helaas…
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
mamaonbekend schreef:
30-04-2025 16:20
Niet normaal toch, als je dat bij je avondeten wil. Voor een gezin wordt het toch wel prijzig zo! Even zowat € 30,- voor een gebakken visje bij je diner.
Ik eet graag vis maar dit vind ik te gek.

En die supermarkt lekkerbekjes (of van Iglo) vind ik niet zo lekker.
Maak het ook wel es zelf van diepvriesvis, maar dat is toch niet zo lekker als van de visboer.
10-15 euro is wat je betaalt voor een grote kabeljauw lekkerbek die als hoofdmaaltijd dient. Als je ernaast nog aardappeltjes o.i.d eet heb je een kleinere van misschien 5-9 euro. Alsnog niet goedkoop, kabeljauw is duur, zo'n beetje de biefstuk van de vissen. Je kunt ook goedkope witvis lekkerbekjes nemen (tilapia is dat dan dacht ik?), die zijn leuk geprijsd.
Pauwenveer schreef:
30-04-2025 17:08
Spotify gezins-abonnement. Gaat met 22% omhoog naar 22 euro per maand. Vind ik echt veel geld, maar het is wel mijn meest geliefde app helaas…
Als je de luisterboeken niet gebruikt kan je je abonnement naar basic omzetten en dan blijft het de huidige prijs
Ugli schreef:
30-04-2025 17:32
10-15 euro is wat je betaalt voor een grote kabeljauw lekkerbek die als hoofdmaaltijd dient. Als je ernaast nog aardappeltjes o.i.d eet heb je een kleinere van misschien 5-9 euro. Alsnog niet goedkoop, kabeljauw is duur, zo'n beetje de biefstuk van de vissen. Je kunt ook goedkope witvis lekkerbekjes nemen (tilapia is dat dan dacht ik?), die zijn leuk geprijsd.
Ik zag geen verschillende soorten bij deze visboer op het bord staan. Kom nooit bij deze, maar moest in de buurt zijn voor een afspraak en toen zag ik dat het markt was, dus dacht “oh ja lekker….kan ik wel meenemen”.
Maar klopt hoor, ik heb het ook es bij andere visboer zien staan: lekkerbekje van heek of kabeljauw en daar zat dan idd wel prijsverschil in.
Paar weken geleden in een kleine stad waar ik was shoppen was het ook markt. Lekkerbekje was daar € 3,50 !!
Zonder sausje, dus was nog 4,- maar nogal een verschil. Geen idee welke van welke vis, maar hij smaakte mij prima.
-Rosings- schreef:
30-04-2025 17:34
Als je de luisterboeken niet gebruikt kan je je abonnement naar basic omzetten en dan blijft het de huidige prijs
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Je kunt dit maar 1x aanpassen las ik.
mamaonbekend schreef:
30-04-2025 18:38

Maar klopt hoor, ik heb het ook es bij andere visboer zien staan: lekkerbekje van heek of kabeljauw en daar zat dan idd wel prijsverschil in.
Paar weken geleden in een kleine stad waar ik was shoppen was het ook markt. Lekkerbekje was daar € 3,50 !!
Zonder sausje, dus was nog 4,- maar nogal een verschil. Geen idee welke van welke vis, maar hij smaakte mij prima.
Dat is zeker geen kabeljauw, meestal wordt er heek filet gebruikt. Het zal ook een klein lekkerbekjes zijn geweest.

Verschil in smaak in groot.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven