Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
vrijdag 2 mei 2025 om 20:25
vrijdag 2 mei 2025 om 20:27
Dat is in ieder geval een heeel klein lichtpuntje, maar wat heb ik er weer zin in. Gewoon weer vroeg donker.
Weer kaarsjes aan kunnen doen in de avond, rust.
vrijdag 2 mei 2025 om 22:52
Tuurlijk! Hoe meer klagers, hoe gezelliger hier

De hogedruk blijft erin... die droogte.... ik mis een lekker dagje of avondje regen.
vrijdag 2 mei 2025 om 23:05
Ik kom ook weer eens buurten hier. Ben het al weer zo zat, dat zogenaamde mooie weer.
Op zich kan ik de warmte/zon redelijk buiten sluiten. 2 grote parasols op mn balkon. Dus dat gaat nog wel, maar die drukte/herrie en stank buiten die iedereen schijnt te moeten maken met dit weer. En het is pas 2 mei
Achter gillende kinderen op een trampoline. De HELE dag. Plus ELKE avond bbq inclusief zwarte rookwolken
Koelt het eindelijk een beetje af buiten, moet ik mijn deur dicht doen omdat ik anders uitgerookt wordt.
Voorkant mensen die tot midden in de nacht buiten zitten kletsen/lachen/muziek luisteren.
Het is pas 2 mei
Ik hoop op een snelle en zeiknatte zomer
Op zich kan ik de warmte/zon redelijk buiten sluiten. 2 grote parasols op mn balkon. Dus dat gaat nog wel, maar die drukte/herrie en stank buiten die iedereen schijnt te moeten maken met dit weer. En het is pas 2 mei

Achter gillende kinderen op een trampoline. De HELE dag. Plus ELKE avond bbq inclusief zwarte rookwolken

Koelt het eindelijk een beetje af buiten, moet ik mijn deur dicht doen omdat ik anders uitgerookt wordt.
Voorkant mensen die tot midden in de nacht buiten zitten kletsen/lachen/muziek luisteren.
Het is pas 2 mei

Ik hoop op een snelle en zeiknatte zomer

...
zaterdag 3 mei 2025 om 07:29
I know. Maar elk lichtpuntje is er 1 voor mij. En idd, 1 september is ook mijn psychologische grens. Hoewel het dan nog steeds belachelijk heet kan zijn, zijn de avonden weer donkerder en weet ik dat de goede maande voor me liggen....Sterrenstof74 schreef: ↑02-05-2025 20:00Dat klinkt helaas nog als erg ver weg. Vooral wetende dat de warmste zomermaanden dan nog moeten komen.
Ik hou steeds 1 september in gedachten. Dan bereikt de zon het raam aan de voorkant van woonkamer niet meer en begin je het najaar te ruiken in de ochtenden en avonden.....
Juni, juli en augustus vind ik de meest zware maanden. Nog 4 maanden te gaan

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
zaterdag 3 mei 2025 om 07:42
Zo herkenbaar. Die kinderen ook de hele dag. Al denk ik dan nog, ach die gaan straks naar school. Maar inderdaad de rook. Dan wil je lekker alles open zetten voor verkoeling, maar word je weer uitgerookt. Snap dat mensen dat willen maar als buur vind ik drie dagen achter elkaar wel wat asociaal.Djessy schreef: ↑02-05-2025 23:05Ik kom ook weer eens buurten hier. Ben het al weer zo zat, dat zogenaamde mooie weer.
Op zich kan ik de warmte/zon redelijk buiten sluiten. 2 grote parasols op mn balkon. Dus dat gaat nog wel, maar die drukte/herrie en stank buiten die iedereen schijnt te moeten maken met dit weer. En het is pas 2 mei![]()
Achter gillende kinderen op een trampoline. De HELE dag. Plus ELKE avond bbq inclusief zwarte rookwolken![]()
Het is pas 2 mei![]()
Ik hoop op een snelle en zeiknatte zomer![]()
zaterdag 3 mei 2025 om 07:55
Het is ook asociaal. Ze barbecuen elke dag in de zomer. Zelfs als het regent, dan gaat er een parasol overheen.muts87 schreef: ↑03-05-2025 07:42Zo herkenbaar. Die kinderen ook de hele dag. Al denk ik dan nog, ach die gaan straks naar school. Maar inderdaad de rook. Dan wil je lekker alles open zetten voor verkoeling, maar word je weer uitgerookt. Snap dat mensen dat willen maar als buur vind ik drie dagen achter elkaar wel wat asociaal.
...
zaterdag 3 mei 2025 om 08:08
zaterdag 3 mei 2025 om 10:14
Ja dit heb ik ook. Ik doe het ook in mijlpalen. De langste dag is de eerste, dan gaan we in ieder geval weer de goede kant op.Tanteslankie20 schreef: ↑03-05-2025 07:29I know. Maar elk lichtpuntje is er 1 voor mij. En idd, 1 september is ook mijn psychologische grens. Hoewel het dan nog steeds belachelijk heet kan zijn, zijn de avonden weer donkerder en weet ik dat de goede maande voor me liggen....
Juni, juli en augustus vind ik de meest zware maanden. Nog 4 maanden te gaan![]()
Augustus is er ook een, want vind juni en juli het ergste en na augustus komt september
Dan september, waarvan je weet dat het ook nog bloedheet kan worden, maar dan staat ergens wel die herfst weer voor de deur
zaterdag 3 mei 2025 om 16:06
Precies, dat!Liv8 schreef: ↑03-05-2025 10:14Ja dit heb ik ook. Ik doe het ook in mijlpalen. De langste dag is de eerste, dan gaan we in ieder geval weer de goede kant op.
Augustus is er ook een, want vind juni en juli het ergste en na augustus komt september
Dan september, waarvan je weet dat het ook nog bloedheet kan worden, maar dan staat ergens wel die herfst weer voor de deur
zaterdag 3 mei 2025 om 21:31
Ik heb precies hetzelfde.Sterrenstof74 schreef: ↑03-05-2025 17:11Erg, he? Ik leef soort van op vanaf september en soms voel ik vanaf januari alweer opbouwende spanning voor voorjaar/zomer. Ik vind dat zo zonde, maar het lukt me nog niet dat te veranderen.
zaterdag 3 mei 2025 om 23:52

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in