Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
woensdag 7 mei 2025 om 15:01
Ja! Ik kijk ook MAFS en dan lopen ze door het bos met die zon en Herfstkleuren..muts87 schreef: ↑07-05-2025 14:06
Hebben jullie trouwens ook als je winter en herfst op tv ziet dat je er naar verlangt ? Keek een serie op Netflix wat zich in de sneeuw afspeelt en verlangde er jneens zo naar. Of toen ik MAFS keek wat is opgenomen afgelopen herfst. Kreeg toen weer zo'n zin in die mooie herfstkleuren.
Heb laatst The Holiday zitten kijken, dan heb ik ook zo'n zin in weer die tijd

woensdag 7 mei 2025 om 18:43
donderdag 8 mei 2025 om 12:23
Raar hoe energie soms werkt… ik heb meer energie tijdens de langer-licht-maanden (tenzij ik slecht slaap door hitte of geluidsoverlast maar meestal is dat niet het geval). Terwijl ik donker en lange avonden veel gezelliger en fijner vind. Maar word wel erg energieloos in de loop van de winter. Herkenbaar? Nou denk ik op zich dat weinig energie hebben gewoon past bij de winter, juist even niet aanstaan maar wat rustiger…
donderdag 8 mei 2025 om 16:38
De hele wereld (behalve jullie
) verklaart me voor gek, maar gód, wat verlang ik naar de herfst en de winter. Nog 3 weken en dan beginnen de kudste maanden juni, juli en augustus voor mij. Hoewel, half augustus beschouw ik al als herfst en koop ik chrysanten bollen en komen mijn herfst spulletjes weer tevoorschijn. Pfffffff.

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
donderdag 8 mei 2025 om 17:28
Nee voor mij dan weer niet herkenbaar. Ik slaap juist slechter door de lange dagen (en straks de warmte) en het vele licht en de warmte en alles wat daarbij komt kost mij juist veel energie, en dan daarbij ook nog de hooikoorts. In de wintermaanden slaap ik beter én voel ik me mentaal veel relaxter waardoor ik ook veel meer energie heb. Juni en juli is voor mij echt wel een kwestie van 'doorkomen' en als het dan nog heet is, dan wordt het 'overleven'.Lisa1986 schreef: ↑08-05-2025 12:23Raar hoe energie soms werkt… ik heb meer energie tijdens de langer-licht-maanden (tenzij ik slecht slaap door hitte of geluidsoverlast maar meestal is dat niet het geval). Terwijl ik donker en lange avonden veel gezelliger en fijner vind. Maar word wel erg energieloos in de loop van de winter. Herkenbaar? Nou denk ik op zich dat weinig energie hebben gewoon past bij de winter, juist even niet aanstaan maar wat rustiger…
donderdag 8 mei 2025 om 18:26
donderdag 8 mei 2025 om 18:42
Nou, dit. Ik zie vooral volop zon en 23 graden in de voorspellingen staan en dan is het pas mei....Tanteslankie20 schreef: ↑08-05-2025 16:38De hele wereld (behalve jullie) verklaart me voor gek, maar gód, wat verlang ik naar de herfst en de winter. Nog 3 weken en dan beginnen de kudste maanden juni, juli en augustus voor mij. Hoewel, half augustus beschouw ik al als herfst en koop ik chrysanten bollen en komen mijn herfst spulletjes weer tevoorschijn. Pfffffff.
En de wind blijft uit noord(oosten) waaien, dus droge lucht. Een haag die ik in najaar aangeplant heb, lijkt het niet te gaan redden

En ik moet echt écht op zoek naar zomerkleding. Maar vind niks fijn of leuk. Bleghhh....
donderdag 8 mei 2025 om 19:23
donderdag 8 mei 2025 om 23:00
Als je slecht slaapt is het inderdaad heel begrijpelijk dat je juist nu weinig energie hebt! Heel vervelend om slecht te slapen. En ik voel me zeker relaxter in de winter inderdaad, heerlijk als het overal weer rustig en stil is.Liv8 schreef: ↑08-05-2025 17:28Nee voor mij dan weer niet herkenbaar. Ik slaap juist slechter door de lange dagen (en straks de warmte) en het vele licht en de warmte en alles wat daarbij komt kost mij juist veel energie, en dan daarbij ook nog de hooikoorts. In de wintermaanden slaap ik beter én voel ik me mentaal veel relaxter waardoor ik ook veel meer energie heb. Juni en juli is voor mij echt wel een kwestie van 'doorkomen' en als het dan nog heet is, dan wordt het 'overleven'.
Juni en juli komen er bijna aan, daarna begin je al iets te merken van de herfst… zo half augustus merk je al een verandering vind ik. Het licht wordt weer iets zachter en zo…
donderdag 8 mei 2025 om 23:02
Ja, het is echt hollen of stilstaan tegenwoordig. Volgens mij houden drukverdelingen nu langer stand. Dit keer is dat een droog patroon, door hetzelfde fenomeen kan het ook héél nat wordenmuts87 schreef: ↑08-05-2025 19:23Ik verlang gewoon ontzettend naar regen en zo'n lekker druilerige dag. Maak me erge zorgen om de droogte. Het is echt bizar deze weersextremen. Vorig jaar leek het maar niet te stoppen de regen. En nu komt er geen einde aan de droogte. Zorgwekkend. Maar vreesde hier vorig jaar al voor.
donderdag 8 mei 2025 om 23:02
Dubbelmuts87 schreef: ↑08-05-2025 19:23Ik verlang gewoon ontzettend naar regen en zo'n lekker druilerige dag. Maak me erge zorgen om de droogte. Het is echt bizar deze weersextremen. Vorig jaar leek het maar niet te stoppen de regen. En nu komt er geen einde aan de droogte. Zorgwekkend. Maar vreesde hier vorig jaar al voor.
vrijdag 9 mei 2025 om 15:18
He bah. Vanmorgen was 22 graden de maximum temperatuur voor de komende 2 weken met her en der wat bewolking. Ik was al enigszins 'opgelucht'.
Paar uur later alweer bijgesteld naar 24 graden met heel veel zon.
Ik hoop zo dat de wind (een tijdje) naar het westen gaat draaien, vaak wordt het dan iets wisselvalliger. Ik nies me ongeluk door de vele pluisjes in de lucht.
Ik hoop zo dat de wind (een tijdje) naar het westen gaat draaien, vaak wordt het dan iets wisselvalliger. Ik nies me ongeluk door de vele pluisjes in de lucht.
vrijdag 9 mei 2025 om 15:33
vrijdag 9 mei 2025 om 17:39
Ik probeer niet te ver vooruit te kijken in de voorspellingen want ik word er moedeloos van.Sterrenstof74 schreef: ↑09-05-2025 15:18He bah. Vanmorgen was 22 graden de maximum temperatuur voor de komende 2 weken met her en der wat bewolking. Ik was al enigszins 'opgelucht'.
zondag 11 mei 2025 om 09:11
Ik word inmiddels echt wel simpel en zelfs boos van de jubelende berichtgeving in de media over het weer.
- heerlijk genieten van zomerse moederdag. En morgen weer verrukkelijk lente weer
- volop zon is moederdagtraktatie.
Echt pleur op!!! Word er zo boos van.
Kijk ik heb gisteren ook wel genoten op het water met de zon.
Maar het is zo vreselijk subjectief die berichtgeving. En bovendien is het momenteel echt een hel voor mensen met hooikoorts. En het is recorddroog inmiddels en de natuur lijdt er steeds meer onder. En dan die jubelende berichten er onder. Echt ik ga ze nu een bericht erover schrijven
- heerlijk genieten van zomerse moederdag. En morgen weer verrukkelijk lente weer
- volop zon is moederdagtraktatie.
Echt pleur op!!! Word er zo boos van.
Kijk ik heb gisteren ook wel genoten op het water met de zon.
Maar het is zo vreselijk subjectief die berichtgeving. En bovendien is het momenteel echt een hel voor mensen met hooikoorts. En het is recorddroog inmiddels en de natuur lijdt er steeds meer onder. En dan die jubelende berichten er onder. Echt ik ga ze nu een bericht erover schrijven
zondag 11 mei 2025 om 09:14
zondag 11 mei 2025 om 10:27
Ja ik blijf wel veel meer binnen, vooral als het straks weer echt heet is. Soms heb je dingen gepland staan en kan het niet anders. Vrijdag een dagje uit geweest, temperatuur was te doen, maar die hooikoorts.
En als ik weg ga, probeer ik altijd wel halverwege de middag weer thuis te zijn. Vóórdat de zon op mijn ramen draait en het echt bloedheet wordt binnen. Want daar heb ik zo'n hekel aan; thuiskomen in de hitte. Als ik eenmaal weer voor de mobiele airco zit is het weer ok.
En als ik weg ga, probeer ik altijd wel halverwege de middag weer thuis te zijn. Vóórdat de zon op mijn ramen draait en het echt bloedheet wordt binnen. Want daar heb ik zo'n hekel aan; thuiskomen in de hitte. Als ik eenmaal weer voor de mobiele airco zit is het weer ok.
zondag 11 mei 2025 om 10:30
Ik heb nu een parasol die het licht van de ramen houdt. Werkt goed!Liv8 schreef: ↑11-05-2025 10:27Ja ik blijf wel veel meer binnen, vooral als het straks weer echt heet is. Soms heb je dingen gepland staan en kan het niet anders. Vrijdag een dagje uit geweest, temperatuur was te doen, maar die hooikoorts.
zondag 11 mei 2025 om 10:50
Ik ben wel veel buiten, maar zoveel mogelijk in schaduw. Wandelen doe ik ook graag, maar met warmte zelden overdag, zeker niet in volle zon.
In de auto zitten met de zon er vol op, vind ik ook verschrikkelijk. Voordat de airco de boel een keer goed gekoeld heeft....
In de winter vind ik de zon fijn, in de lente en zomer alleen als ik er vanuit de schaduw naar kan kijken én het onder de 23 graden blijft.
In de auto zitten met de zon er vol op, vind ik ook verschrikkelijk. Voordat de airco de boel een keer goed gekoeld heeft....
In de winter vind ik de zon fijn, in de lente en zomer alleen als ik er vanuit de schaduw naar kan kijken én het onder de 23 graden blijft.
zondag 11 mei 2025 om 17:04
Ja, de herrie is wel een dingetje.
We hebben sinds kort achterburen met drie kinderen en een inbouw zwembad. Het gegil ging vanmiddag door merg en been.
Gaat wennen worden want daarvoor woonde hier een 50+ echtpaar wiens volwassen kinderen ook recent het huis uit zijn gegaan.
Onze bewust kinderloze buren hadden ook al een schrik appje (oh help) naar ons gestuurd
We hebben sinds kort achterburen met drie kinderen en een inbouw zwembad. Het gegil ging vanmiddag door merg en been.
Gaat wennen worden want daarvoor woonde hier een 50+ echtpaar wiens volwassen kinderen ook recent het huis uit zijn gegaan.
Onze bewust kinderloze buren hadden ook al een schrik appje (oh help) naar ons gestuurd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in