Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
zaterdag 3 mei 2025 om 17:35
Ik heb die dingen altijd al enorm duur gevonden. Beter koop je een groot stuk gebak/ taart.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 3 mei 2025 om 18:13
Dat doe ik normaal ook wel. Alleen met de feestdagen koop ik petit fours omdat wij na de koffie ook nog iets gaan drinken met een hapje erbij en daarna nog eten. Dan wordt een stuk gebak al gauw teveel van het goede.GroenTuintje schreef: ↑03-05-2025 17:35Ik heb die dingen altijd al enorm duur gevonden. Beter koop je een groot stuk gebak/ taart.
zaterdag 3 mei 2025 om 18:16
Snap ik

zaterdag 3 mei 2025 om 20:13
In Zwitserland betaal je al gauw gemiddeld 25 Euro in een normaal restaurant. Zwitserland is sowieso erg duur. Wij betalen bij de Italiaan waar we af en toe eten gemiddeld tussen de 12 en 17 Euro. Maar het hangt van de pizza af.GroenTuintje schreef: ↑02-05-2025 23:01Kan het bijna niet geloven, zulke dure pizza’s. In Londen waren ze 20 jaar geleden omgerekend rond de 20 euro.. maar zulke prijzen in België?
Je pense donc je suis
zaterdag 3 mei 2025 om 20:15
zaterdag 3 mei 2025 om 20:17
5 Euro meer voor dezelfde hoeveelheid? Dat is een enorme prijsstijging.
Je pense donc je suis
zaterdag 3 mei 2025 om 20:24
AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket
zaterdag 3 mei 2025 om 20:29
Goeie iddthistle schreef: ↑03-05-2025 20:24AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket

zaterdag 3 mei 2025 om 20:32
De salarissen liggen dan ook een stuk hoger.MadameBijoux schreef: ↑03-05-2025 20:13In Zwitserland betaal je al gauw gemiddeld 25 Euro in een normaal restaurant. Zwitserland is sowieso erg duur. Wij betalen bij de Italiaan waar we af en toe eten gemiddeld tussen de 12 en 17 Euro. Maar het hangt van de pizza af.
Dus niet echt te vergelijken.
zondag 4 mei 2025 om 08:50
Gisteren toevallig gekocht! Ze waren een groot succes. Lekker, originele smaken (ik had o.a. de blondies met lavendel en karamel) en inderdaad lekker klein. Ik onthoud ze voor een volgende keer.thistle schreef: ↑03-05-2025 20:24AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 4 mei 2025 om 09:42
Dat ziet er heerlijk uit, bedankt voor jouw tip. Ik kom heel weinig bij AH maar nu zal ik er toch eens heen gaan om dit te kopen.thistle schreef: ↑03-05-2025 20:24AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket
zondag 4 mei 2025 om 14:55
Nou fijn hé dat je dat nog even kon zeggen.
TAFKAPML
zondag 4 mei 2025 om 16:35
Bij de AH is het rundergehakt momenteel 16,63 de kilo als je een pakje van 300 gram koopt. Biologisch.
Zelfde prijs niet biologisch.
Ik koop zelf alleen nog grasgevoerd rundergehakt. Dat is momenteel 17,28 de kilo. Iets duurder dus. Maar het verschil in prijs tussen biologisch en grasgevoerd is de laatste jaren alleen maar kleiner geworden.
En grasgevoerd versus biologisch is al niet te vergelijken, laat staan grasgevoerd en regulier niet biologisch vlees.
Ik ben wel benieuwd naar de status van het gehakt van 11 euro per kilo en waar je dat dan precies haalt.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zondag 4 mei 2025 om 16:51
Ja klopt. Dus jij betaalt 14,40 per kilo. Ik betaal meer, maar vind het vanwege de meerwaarde grasgevoerd het geld nog wel waard.
Ik eet animal-based (altijd een dierlijke basis, maar aangevuld met fruit, groente, zaden, kruiden, etc), dus het moet wel van goede kwaliteit zijn. En daar moet ik mijn portemonnee dan maar voor trekken.
Het gekke is dat grasgevoerd vlees niet zo is gestegen in prijs, en de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen (zie mijn reactie hierboven) wat het alleen nog maar makkelijker maakt om te kiezen waar ik voor wil kiezen.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zondag 4 mei 2025 om 16:52
Waar koop jij?Honolulu schreef: ↑04-05-2025 16:51Ja klopt. Dus jij betaalt 14,40 per kilo. Ik betaal meer, maar vind het vanwege de meerwaarde grasgevoerd het geld nog wel waard.
Ik eet animal-based (altijd een dierlijke basis, maar aangevuld met fruit, groente, zaden, kruiden, etc), dus het moet wel van goede kwaliteit zijn. En daar moet ik mijn portemonnee dan maar voor trekken.
Het gekke is dat grasgevoerd vlees niet zo is gestegen in prijs, en de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen (zie mijn reactie hierboven) wat het alleen nog maar makkelijker maakt om te kiezen waar ik voor wil kiezen.
zondag 4 mei 2025 om 16:57
Het staat niet echt zo expliciet op de website inderdaad, maar wel dat vrij is van anti biotica.
Www.puurvers.nl
zondag 4 mei 2025 om 17:52
Ik koop ook het biologisch gehakt met premium bij AH. Vandaag een pakje a 500 gram voor 8,49, met 25 % korting gekocht vanwege de datum. Het gekke is dat het op de bon staat voor 7,99, daar gaat dan nog de korting vanaf. Ik denk dat de nieuwe prijs 8,49 gaat zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in