Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 3 mei 2025 om 16:18
https://www.nu.nl/asielcrisis/6354605/c ... nodig.html
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 3 mei 2025 om 16:32
Och, ik snap de emotie wel. En een inzamelingsactie getuigt in ieder geval van meer positiviteit dan met brandende fakkels en vuurwerkbommen te hoop lopen tegen weet ik veel wat.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 3 mei 2025 om 16:42
Ik hoop dat ze met dat geld gewone activiteiten gaan ondernemen in kleine groepjes. Maar ik weet niet of er genoeg begeleiders zijn. Daarmee bedoel ik een keer eten in een restaurant. Fenomeen kermis uitleggen en er heen. Uitleggen dat in Nederland niet alles en iedereen te koop is. Wat democratie feitelijk inhoudt. Hoe een vaatwasser en droger werkt.
Echt kleine dingen die vaak heel veel verschil maken. Niet voor iedereen, maar aangepast aan de situatie.
zaterdag 3 mei 2025 om 18:59
Alles wat de ergernis wekt van domrechts bezorgde burgers én kinderen uit oorlogsgebieden plezier geeft is dubbel goed besteed. Ik ben blij dat ik daaraan heb bijgedragen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zaterdag 3 mei 2025 om 19:00
Precies!Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2025 16:32Och, ik snap de emotie wel. En een inzamelingsactie getuigt in ieder geval van meer positiviteit dan met brandende fakkels en vuurwerkbommen te hoop lopen tegen weet ik veel wat.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zaterdag 3 mei 2025 om 19:05
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze leuke dingen gaan doen met die kinders al gaat de Efteling dan niet door. Al die educatieve dingen die jij nu voorstelt ben ik het wel mee eens, maar die zouden vanzelfsprekend moeten zijn. En dat zijn ze niet, want het 'strenge beleid' van onze vriendin houdt alleen maar in dat die mensen en kinderen zo veel mogelijk moeten verrekken zodat ze op een goeie dag uit hun vel springen en dan kan de PVV roepen "ZIE JE WEL'.Redhead70 schreef: ↑03-05-2025 16:42Ik hoop dat ze met dat geld gewone activiteiten gaan ondernemen in kleine groepjes. Maar ik weet niet of er genoeg begeleiders zijn. Daarmee bedoel ik een keer eten in een restaurant. Fenomeen kermis uitleggen en er heen. Uitleggen dat in Nederland niet alles en iedereen te koop is. Wat democratie feitelijk inhoudt. Hoe een vaatwasser en droger werkt.
Echt kleine dingen die vaak heel veel verschil maken. Niet voor iedereen, maar aangepast aan de situatie.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 3 mei 2025 om 19:13
In haar eigen hoofd speelt zich waarschijnlijk een heel andere film af, mét ronkende intro:
In a world
In the year 2025
In the city of Sint Annaparochie
Where anything can happen
They found her
Preventing young fugitives
From taking a bus
To the Fairy Tale Forest
Marjolein Faber
A true hero
In a world
In the year 2025
In the city of Sint Annaparochie
Where anything can happen
They found her
Preventing young fugitives
From taking a bus
To the Fairy Tale Forest
Marjolein Faber
A true hero
Ars longa, vita brevis
zaterdag 3 mei 2025 om 19:55
Die educatieve dingen zijn echt niet vanzelfsprekend. Waren dat in de jaren 90 niet en nu niet. Je kan pas spelen als je de wereld en in dit geval Nederland een beetje snapt. De functie van speeltoestellen is hier normaal. In heel veel landen niet. Klikos idem. In Europa normaal. Veel landen gooien ze het gewoon op straat.Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2025 19:05Ik hoop eigenlijk vooral dat ze leuke dingen gaan doen met die kinders al gaat de Efteling dan niet door. Al die educatieve dingen die jij nu voorstelt ben ik het wel mee eens, maar die zouden vanzelfsprekend moeten zijn. En dat zijn ze niet, want het 'strenge beleid' van onze vriendin houdt alleen maar in dat die mensen en kinderen zo veel mogelijk moeten verrekken zodat ze op een goeie dag uit hun vel springen en dan kan de PVV roepen "ZIE JE WEL'.
zaterdag 3 mei 2025 om 20:33
Precies!Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2025 16:32Och, ik snap de emotie wel. En een inzamelingsactie getuigt in ieder geval van meer positiviteit dan met brandende fakkels en vuurwerkbommen te hoop lopen tegen weet ik veel wat.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zaterdag 3 mei 2025 om 20:52
zaterdag 3 mei 2025 om 20:53
Nou, dan krijg je bij deze nóg een verdubbelaar: ik ben het steeds met de oude baas eens!
Maar eigenlijk vroeg ik me af of er weer een bug is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 3 mei 2025 om 22:05
Maar ze heeft toch een riant salaris? En daarbovenop nog een onkostenvergoeding? Maar de kapper mag blijkbaar nog apart worden gedeclareerd. Omdat het voor de campagne was. Jaja.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zondag 4 mei 2025 om 12:36
zondag 4 mei 2025 om 12:51
Nee zo zit het niet. Bewindslieden krijgen een representatievergoeding, daar kun je kleding of weet ik wat mee betalen. Het is dus uitgelekt dat dat enge mens een gedeelte daarvan aan de kapper heeft uitgeven.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zondag 4 mei 2025 om 12:55
Ja dat snap ik, maar ik vind dat dat best uit dat riante salaris mag of van de onkostenvergoeding. Hoezo nog extra potjes? En dan kinderen een uitstapje misgunnen, terwijl je zelf zó riant beloond wordt.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zondag 4 mei 2025 om 13:05
Echt vreselijk. Maar dit is nu eenmaal regelgeving.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in