Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 1995 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Fanta1996 schreef:
09-05-2025 08:57
ik ben fan van de handscanners. Hou er van dat ik gelijk zie wat ik kwijt ben en dat ik zelf de korting er goed van af kan halen. Want Miep achter de kassa doet dat niet. Daarnaast vind ik de kassa met Miep er achter veel te sloom. Vooral omdat Miep het hele dorp kent en met iedereen een praatje wil houden. Heel gezellig voor de eenzame oudere onder ons, maar voor iedereen die fulltime werkt is het mateloos irritant. Dus ik ben echt pro-handscanner.
Wat een denigrerende post :-o Miep achter de kassa,hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Ik werk zelf als kassamedewerker bij een tankstation en bemerk bij veel klanten hetzelfde dedain.
En geloof me,deze "Miep" wil helemaal geen praatje houden,zeker niet met arrogante types zoals jij.
Fanta1996 schreef:
ik ben fan van de handscanners. Hou er van dat ik gelijk zie wat ik kwijt ben en dat ik zelf de korting er goed van af kan halen. Want Miep achter de kassa doet dat niet. Daarnaast vind ik de kassa met Miep er achter veel te sloom. Vooral omdat Miep het hele dorp kent en met iedereen een praatje wil houden. Heel gezellig voor de eenzame oudere onder ons, maar voor iedereen die fulltime werkt is het mateloos irritant. Dus ik ben echt pro-handscanner.

En dat kun je alleen op deze nare manier omschrijven?

Ik ben ook fan van handscanners maar dat heeft niks met de kassamedewerkers te maken.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
09-05-2025 10:33
En dat kun je alleen op deze nare manier omschrijven?

Ik ben ook fan van handscanners maar dat heeft niks met de kassamedewerkers te maken.

Je weet wie het schrijft toch?
vivapimpelmees schreef:
09-05-2025 10:38
Je weet wie het schrijft toch?

Ja is ook zo. Maar toch ergert het me.
TAFKAPML
Ik heb al meerdere keren meegemaakt bij de normale kassa dat de korting er niet goed werd afgehaald. En dan moet ik terug naar de klantenservice. En dat was altijd bij de oudere doordeweekse kassadames. Dus tja...
Fanta1996 schreef:
09-05-2025 10:54
Ik heb al meerdere keren meegemaakt bij de normale kassa dat de korting er niet goed werd afgehaald. En dan moet ik terug naar de klantenservice. En dat was altijd bij de oudere doordeweekse kassadames. Dus tja...
Dat is de reden voor jouw arrogantie? Tja...
Fanta1996 schreef:
Dat doet het systeem, niet de kassadame. En het systeem wordt niet ingesteld door de kassadame, die scant alleen maar. Dus zorg in ieder geval dat je enig idee hebt waar je over praat voor je arrogant gaat lopen doen.
Fanta1996 schreef:
Nou volgens mij worden de meeste kortingen in de kassa gezet tegenwoordig en geeft die Miep van jou daar dus geen invloed op.

Lekker neerkijken op mensen knap hoor!
Maar mensen gaan voorbij
Of nu Miep het voor me scant of ik doe het zelf lijkt mij qua prijs geen verschil te moeten maken. Of staan er in kassa's andere prijzen dan via de scanner? En dan zouden het twee losstaande systemen zijn? Weet iemand dat? Want dan zijn fouten bij het invoeren/doorvoeren van acties altijd mogelijk en de kans daarop groter. Maar dan nog is dat meestal niet Miep haar fout of ze moet de verkeerde soort van bijvoorbeeld los fruit of groente aanslaan.

Ik gebruik meestal de handscanner maar dat is meer uit gemak; dan controleer ik of de aanbieding is verwerkt en kan het gelijk in de goede tas doen. Ipv de bon controleren en de afwijking onder uit de tas te vissen om verhaal te halen bij de klantenservice. Heeft verder niets te maken met de persoon of functie van Miep. Bonnen moet je controleren want die kloppen niet altijd aldus de Consumentenbond.
Fanta1996 schreef:
09-05-2025 10:08
Wat voor Gorilla's werken erbij jou in de supermarkt dan?
Mensen die brood zo vasthouden dat er boterhammen niet meer in originele staat terugkeren.
MrsDuck schreef:
09-05-2025 11:06
Of nu Miep het voor me scant of ik doe het zelf lijkt mij qua prijs geen verschil te moeten maken. Of staan er in kassa's andere prijzen dan via de scanner? En dan zouden het twee losstaande systemen zijn? Weet iemand dat? Want dan zijn fouten bij het invoeren/doorvoeren van acties altijd mogelijk en de kans daarop groter. Maar dan nog is dat meestal niet Miep haar fout of ze moet de verkeerde soort van bijvoorbeeld los fruit of groente aanslaan.

Ik gebruik meestal de handscanner maar dat is meer uit gemak; dan controleer ik of de aanbieding is verwerkt en kan het gelijk in de goede tas doen. Ipv de bon controleren en de afwijking onder uit de tas te vissen om verhaal te halen bij de klantenservice. Heeft verder niets te maken met de persoon of functie van Miep. Bonnen moet je controleren want die kloppen niet altijd aldus de Consumentenbond.
Het is 1 systeem.
Fanta1996 schreef:

Heb je nou zelf niet door hoe raar jij schrijft? Is niet de eerste keer dat iemand dat zegt toch.
TAFKAPML
Vreselijk denigrerend om n kassa medewerkster te omschrijven als Miep.
En dan ook nog drie of vier keer te herhalen😡
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Wat mij irriteert: op donderdagavond doe ik de wekelijkse boodschappen. Het is dan niet druk in de winkel. Helaas is er dan maar 1 bemande kassa open en drie zelfscan kassa’s van de acht. Kun je toch nog wachten voor de zelfscan. Gisteravond was het helemaal erg. Alledrie kassa’s kregen gelijktijdig een steekproef. Dus dan moet je nog eens op elkaar wachten. De winkelmedewerker was heel fanatiek mijn tassen aan het doorzoeken. Volgens mij werden er wel 10 artikelen gescand en dat ging niet zachtzinnig.
Waar ik mij nu het meest aan geërgerd heb is aan mijzelf. Ik had moeten zeggen dat ze de steekproef rustiger moest doen, zodat mijn boodschappen niet geplet zouden worden.
Wat raar dat er maar een beperkt aantal scankassa's open waren.

Steekproef is hier altijd 10 producten, mits je er natuurlijk 10 gekocht hebt.
Phlox24 schreef:
09-05-2025 12:53

Ik zie dat wel vaker bij bepaalde vestigingen van AH. Zeker aan de randen van de dag, waarschijnlijk te weinig personeel?
Phlox24 schreef:
09-05-2025 12:53

ik zie dat hier ook vaak. misschien zijn ze bang dat de zielige persoon die daar moet staan tot iemand drank koopt of een steekproef krijgt (mijn hemel dat moet toch het slechtste baantje in de supermarkt zijn?) niet zoveel kassa's tegelijk kan handelen ofzo? geen idee
En doooooor!
Fanta1996 schreef:
Misschien omdat je altijd doordeweeks boodschappen doet, op tijdstippen dat de scholieren op school zitten en dus geen kassa kunnen draaien? En dat dan alleen de vaste medewerkers (die doorgaans inderdaad wat ouder zijn) over blijven om kassa te draaien?

Ik zeg maar wat geks hoor.

En voor de rest: De kassadames zetten die korting er echt niet ter plekke voor je in hoor. Die korting wordt centraal in het systeem gezet en de kassadames hebben daar geen enkele invloed op. Dus al met al: je raaskalt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Fanta1996 schreef:
Je kan niet zelf je korting er af halen
Kom een keer bij mij op bezoek en je wordt rustig denk ik, na verloop van tijd. De kassa mevrouw klets de oren van je kop. Staat er familie voor, dan wacht nog maar wat langer. Hebben ze haast, nooit. Heb je veel helpen ze inpakken. Niemand moppert. Oké handscanner en meer zijn hier alleen in de bouwmarkt en dan kijkt een mannetje of je hulp nodig hebt en/of je het goed doet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven